رفع مشکل شارژ نشدن آیفون بعد از آب خوردگی | گارانتی اپل رفع مشکل شارژ نشدن آیفون بعد از آب خوردگی | گارانتی اپل

رفع مشکل شارژ نشدن آیفون بعد از آب خوردگی | گارانتی اپل

یکی از رایج ترین مشکلاتی که بعد از آب خوردگی آیفون یا هر گوشی دیگری ممکن است برای آن رخ دهد، مسئله شارژ نشدن دستگاه یا حداقل درست شارژ نشدن آن خواهد بود. در این مطلب می‌خواهیم به آموزش نحوه رفع مشکل درست شارژ نشدن آیفون بعد از آب خوردگی بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

متاسفانه آب خوردگی یکی از اصلی ترین عوامل آسیب دیدن گوشی های هوشمند از جمله آیفون های اپل است. گوشی های موبایل از قطعات الکترونیکی حساسی تشکیل می‌شوند که در تماس قرار گرفتن آن ها با آب منجر به بروز اتصال کوتاه در قطعات گوشی مذکور خواهد شد و آسیب های جدی را به گوشی وارد می‌کند. زمانی که موبایل شما در آب افتاد باید سریع عمل کنید و اقداماتی که در مقاله “چگونه گوشی سامسونگ یا آیفون اپل آب خورده را تعمیر کنیم؟” شرح داده شده را به طور مرحله به مرحله انجام دهید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

اما حتی با انجام دادن تمام مراحلی که منجر به نجات دادن گوشی آیفون شما از خرابی ناشی از آب خوردگی می‌شوند، باز هم ممکن است مشکلاتی در عملکرد دستگاه به وجود آید. یکی از رایج ترین این مشکلات درست شارژ نشدن آیفون است. تماس با آب می‌تواند در عملکرد فلت شارژ آیفون اختلال های جدی ایجاد کند. اما چطور قادر به رفع این مشکل خواهیم بود؟ به بیان دیگر چطور می‌توانیم مشکل شارژ نشدن آیفون بعد از آب خوردگی را برطرف کنیم؟ برای درک این موضوع توصیه می‌کنیم با موبایل کمک همراه باشید.

مشکل شارژ نشدن آیفون چگونه نمایان می‌شود؟

مشکل در پروسه شارژ باتری آیفونی که در تماس با آب قرار گرفته ممکن است به شیوه های مختلفی نمایان شود. برای مثال ممکن است کلا گوشی با اتصال به شارژر شارژ نشود یا در پروسه شارژ آن قطع و وصلی ایجاد گردد. در برخی موارد دیگر دیده شده که باتری گوشی تا درصد مشخصی شارژ می‌شود و از آن بیشتر شارژ نخواهد شد یا حداقل نشانه‌گر درصد شارژ گوشی بیشتر از مقدار مشخصی را نشان نمی‌دهد. به طور کلی مشکل شارژ نشدن آیفون در اثر آب خوردگی می‌تواند به شیوه های مختلفی پدیدار شود. اگر آیفون شما بنا به هر دلیل با آب در تماس بوده و حالا به درستی شارژ نمی‌شود باید از راه حل هایی استفاده کنید که در ادامه این مطلب به معرفی آن ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات گوشی اپل در تهران

 

رفع مشکل شارژ نشدن آیفون بعد از آب خوردگی | گارانتی اپل

 

رفع مشکل درست شارژ نشدن آیفون با تغییر شارژر

آیفون های اپل گوشی های بسیار حساسی هستند و حتما توصیه می‌کنیم برای شارژ باتری آن ها از شارژرهای اصلی و اورجینال استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است به باتری گوشی آسیب وارد شود و حتی مشکل درست شارژ نشدن باتری نمایان گردد. بنابراین در اولین قدم توصیه می‌کنیم شارژری که از آن برای شارژ آیفون خود استفاده می‌کنیم را تغییر دهید و مطمئن شوید که یک شارژ اصل و اورجینال و مناسب برای آیفون شماست. اگر مشکل برطرف شد، طبیعتا موضوع با شارژر ارتباط داشته و آیفون شما مشکلی ندارد اما اگر همچنان با مشکل درست شارژ نشدن آیفون رو به رو بودید، از راه حل های بعد کمک بگیرید.

 

رفع مشکل شارژ نشدن آیفون بعد از آب خوردگی | گارانتی اپل

 

رفع مشکل شارژ نشدن آیفون با تمیز کردن سوکت شارژ

در خیلی از موارد دیده شده که کثیف بودن سوکت شارژ یا حتی اکسیده شدن آن (در اثر آب خوردگی) منجر به بروز اختلال در عملکرد شارژ آیفون می‌شود. در اینگونه موارد با تمیز کردن سوکت شارژ مشکل برطرف خواهد شد. اما چطور می‌توانید سوکت شارژ آیفون خود را تمیز کنیم؟ سوکت شارژ گوشی های موبایل و به ویژه آیفون های اپل بسیار حساس است، بنابراین حتما از روش صحیح برای تمیز کردن آن استفاده کنید. به هیچ عنوان از ابزارهایی تیز مثل چاقو، موچین و غیره برای تمیز کردن سوکت شارژ آیفون استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون ۷ پلاس آب خورده 

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

بهترین ابزار برای انجام این کار خلال دندان است چون هم نوک تیزی دارد و هم سختی زیادی ندارد که منجر به آسیب دیدن کانکتورهای روی سوکت شارژ شود. می‌توانید برای بهتر پاک کردن سوکت، نوک خلال دندان را با کمی پنبه بپوشانید و سپس آن را به الکل ایزوپروپیل آغشته نمایید و آن را به درون سوکت شارژ فرو برده و کاملا سوکت شارژ گوشی را تمیز نمایید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید، مجددا عملکرد گوشی و وضعیت شارژ شدن آن را بررسی کنید. احتمالا در این شرایط مشکل درست شارژ نشدن آیفون شما رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

رفع شارژ نشدن آیفون با قرار دادن گوشی در کیسه برنج

عموما قرار دادن گوشی در کیسه برنج باید دقیقا بعد از اینکه دستگاه با آب در تماس قرار گرفت انجام شود، چون در این شرایط برنج می‌تواند رطوبت و خیسی داخل بدنه گوشی را جذب کرده و از آسیب دیدن قطعات سخت افزاری آن جلوگیری کند. اما در برخی شرایط دیده شده که انجام این کار مشکل درست شارژ نشدن آیفون را هم برطرف کرده است. بنابراین بد نیست که از این روش هم کمک بگیرید و شانس خود را امتحان کنید. بدین منظور آیفون خود را خاموش کرده و دستگاه را برای مدت زمان 24 ساعت در کیسه برنج قرار دهید. بعد از 24 ساعت وضعیت آن را مجددا بررسی کنید. احتمال دارد که با انجام این کار مشکل شارژ نشدن آیفون برطرف شود.

بیشتر بخوانید:  معتبرترین گارانتی اپل در ایران

رفع مشکل شارژ نشدن آیفون با تعویض کابل شارژر

در خیلی از موارد دیده شده که دلیل بروز مشکل در شارژ باتری آیفون هیچ ارتباطی به خود آیفون نداشته و مشکل از جانب کابل شارژر بوده است! بنابراین توصیه می‌کنیم حتما قبل از انجام هر کار دیگری کابل شارژر گوشی خود را بررسی کنید و از وجود نداشتن پارگی یا لهیدگی و هرگونه اثرات دیگر بر روی آن اطمینان حاصل کنید. همچنین از سالم و تمیز بودن سوکت شارژ روی کابل شارژر اطمینان حاصل کنید. وجود داشتن هرگونه ضربه، پارگی یا تغییر شکل روی کابل شارژر و سوکت آن می‌توانند منجر به درست شارژ نشدن آیفون شوند.

 

 

رفع مشکل شارژ نشدن آیفون بعد از آب خوردگی | گارانتی اپل

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

رفع مشکل آیفون در نمایندگی تعمیرات گوشی اپل

اما اگر موارد فوق را بررسی کردید و همچنان با مشکل شارژ نشدن آیفون رو به رو بودید، مطمئنا قطعات سخت افزاری دستگاه به دلیل آب خوردگی دچار مشکل شده‌اند و برای رفع مشکل باید آیفونتان توسط تعمیرکاری با تجربه‌ای باز شود و قطعات معیوب آن تعویض گردند. توصیه می‌کنیم برای انجام این کار، به هیچ وجه آیفون خود را به دست تعمیرکاران کم تجربه نسپارید و حتما آن را به مرجعی واگذار کنید که قابل اعتماد باشد. چون عیب یابی و رفع نقض آیفون آب خورده پروسه دقیق و پیچیده‌ای خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون X اپل 

می‌توانید برای رفع مشکل درست شارژ نشدن آیفون خود از سرویس موبایل کمک استفاده به عمل آورید. کارشناسان موبایل کمک با استفاده از مدرن ترین ابزارهای تعمیر و جدیدترین متدها، عیب یابی آیفون را تکمیل کرده و قطعات معیوب آن را برایتان با ضمانت تعویض می‌کنند. بنابراین در این حالت خیالتان از بابت تعمیر آیفون راحت خواهد بود. به منظور ثبت سفارش تعمیر آیفون کافیست با شماره‌ی  75147-021 تماس حاصل نمایید یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به شرح راه حل هایی پرداختیم که می‌توانند مشکل شارژ نشدن باتری آیفون شما بعد از آب خوردگی را برطرف سازند. توصیه می‌کنیم قبل از واگذاری گوشی به تعمیرکار و انجام تعمیرات سخت افزاری، حتما موارد یاد شده را بررسی نمایید، شاید نیازی به تعمیر سخت افزاری دستگاه وجود نداشته باشد و مشکل آیفون با روش های نام برده شده برطرف شود.

 

لینک های مفید: قطعات گوشی iPhone XSقیمت شیشه آیفون 11قیمت دوربین پشت آیفون ایکس اس | قیمت روز موبایل | خرید گوشی

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل