چگونه گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده را تعمیر کنیم؟ چگونه گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده را تعمیر کنیم؟

چگونه گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده را تعمیر کنیم؟

افتادن گوشی آیفون در آب یکی از رایج ترین اتفاق هایی است که برای کاربران آن ها رخ می‌دهد و متاسفانه اغلب منجر به بروز مشکلات و صدمات جبران ناپذیری می‌شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش نحوه تعمیر گوشی سامسونگ و آیفون آب خورده بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1 

 

مقدمه‌ای در رابطه با گوشی موبایل سامسونگ یا آیفون آب خورده یا خیس شده

آب یک رسانای الکتریکی است و تماس آن با قطعات الکترونیکی ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به بار آورد. متاسفانه خرابی ناشی از آب خوردگی یکی از رایج ترین مشکلات گوشی موبایل و آیفون های اپل محسوب می‌شود. اگرچه اغلب گوشی های مدرن تر از استانداردهای ضد آب بهره می‌برند، اما با این حال در برابر نفوذ آب حساس هستند و اگر اجزای داخلی آن ها بنا به هر دلیل با آب در تماس باشد، احتمال سوختگی و از کر افتادن دستگاه بسیار بالا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون X آب خورده  

 

چگونه گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده را تعمیر کنیم؟ | گارانتی اپل

 

ما پیش از این در مقاله “نجات و تعمیر گوشی آب خورده در ۱۰ مرحله ساده” در مورد نحوه مقابله با حادثه آب خوردن گوشی صحبت کردیم. همچنین در مقاله “استاندارد ضد آب IP67 و IP68 Certificate چیست؟” توضیحات شفاف و جامعی در رابطه با معنا و مفهوم استانداردهای ضد آب سری IPxx گوشی های موبایل ارائه کردیم. اما در این مقاله قصد داریم بیشتر روی آیفون های اپل متمرکز باشیم، اما با این وجود روشی که در ادامه مطالب تعمیر موبایل برای مقابله و تعمیر آیفون آب خورده شرح داده می‌شود برای هر گوشی دیگری هم قابل استفاده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعمیر سامسونگ گلکسی اس ۸ پلاس آب خورده 

زمانی که گوشی آیفون شما با آب در تماس باشد باید خیلی سریع عمل کنید و سرعت عمل شما تعیین کننده میزان خسارت وارد بر گوشی خواهد بود. اگر سریع عمل کنید، شاید بتوانید گوشی خود را نجات دهید، اما اگر کند باشید و درست عمل نکنید، ممکن است برای همیشه گوشی آیفون خود را از دست دهید. بنابراین مطالعه این مقاله و کسب آمادگی لازم برای مقابله با گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده یک امر ضروری خواهد بود که توصیه می‌کنیم به هیچ وجه آن را نادیده نگیرید. با موبایل کمک همراه باشید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1 

 

مرحله 1 : خشک کردن سریع آیفون آب خورده

اولین کاری که باید انجام دهید خشک کردن گوشی است. اگر آیفون در آب غوطه ور شده یا با آب در تماس بوده، خیلی سریع آن را از آب خارج کنید و با یک دستمال مناسب سطح آیفون را پاک کنید. بدنه گوشی را کاملا خشک کنید تا هیچ آبی روی آن قرار نداشته باشد. دقت کنید که بهتر است گوشی را زیاد تکان ندهید و در حالت هایی نگیرید که ورود آب به داخلی آن امکانپذیر شود. حتما دقت کنید که آب را از بخش هایی مثل جک هدفون، شیارهای مربوط به اسپیکر، سیم کارت و غیره پاک کنید. هرچقدر در این مرحله سریعتر و دقیق تری باشید، احتمال نجات آیفون آب خورده شما هم بیشتر می‌شود.

 

چگونه گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده را تعمیر کنیم؟ | گارانتی اپل

اگر آیفون شما در کیس یا قاب خاصی قرار دارد، ابتدا سریعا آیفون را از آن خارج کنید و سپس دستگاه را خشک نمایید. بعد از اینکه بدنه اصلی گوشی خشک شد، خشاب سیم کارت را از آن خارج کنید و مجرای سیم کارت گوشی را خشک نمایید. به هیچ وجه در این مرحله دکمه های فیزیکی آیفون ب ویژه دکمه هوم و پاور آن را فشار ندهید، هیچ لزومی ندارد که در این مرحله عملکرد آیفون آب خورده را تست کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی آب خورده

مرحله 2 (در صورت نیاز): خاموش کردن گوشی

بعد از اینکه بخش خارجی بدنه آیفون آب خورده را کاملا خشک و تمیز کردید، به آرامی دکمه پاور آن را فشار دهید تا متوجه شوید که آیا آیفون خاموش شده یا خیر. اگر آیفونتان خاموش شده باشد، شانس تعمیر آن کاهش پیدا می‌کند و به احتمال زیاد نفوذ آب به داخل بدنه گوشی سبب شده که برد یا قطعات گوشی از کار بیفتند، اما اگر آیفون روشن بود، جای امید بیشتری باقی است. در این شرایط خیلی سریع دکمه پاور را نگه دارید و آیفون آب خورده را خاموش کنید. در نظر داشته باشید که خاموش کردن گوشی به این معناست که دیگر جریان الکتریکی در آن وجود ندارد و نبود جریان به معنای عدم امکان بروز اتصال کوتاه خواهد بود.

چگونه گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده را تعمیر کنیم؟ | گارانتی اپل

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1 

 

مرحله 3: قرار دادن آیفون آب خورده در کیسه برنج یا ژل سیلیکا

حالت نوبت به رطوبت و نم زدایی می‌رسد! برای انجام این کار می‌توانید از برنج طبخ نشده یا ژل سیلیکا استفاده کنید. هر دو مورد نام برده شده خاصیت جذب رطوبت و نم بسیار بالایی دارند و به شما کمک می‌کنند تا گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده را نجات دهید. اگر از ژل سیلیکا استفاده می‌کنید، موبایل را در نزدیکی یک جای خشک (مثلا نزدیک بخاری یا شومینه) قرار داده و ژل های سیلیکا را روی آن بگذارید تا کاملا همه قسمت های آیفون را بپوشانند. بهتر است بسته های ژل سیلیکا را به گونه‌ای بچینید و آیفون را در آن ها قرار دهید که کاملا گوشی را احاطه کنند.

 

چگونه گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده را تعمیر کنیم؟ | گارانتی اپل

 

اما اگر به ژل سیلیکا دسترسی ندارید و می‌خواهید از برنج طبخ نشده استفاده کنید، کافیست گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده را در یک کیسه برنج به طور کامل فرو ببرید تا آیفون از نمای بیرون قابل مشاهده نباشد. در نظر داشته باشید که برای انجام این کار هیچ نیازی ندارد که یک کیسه برنج خیلی بزرگ داشته باشی، بلکه یک کیسه نسبتا کوچک برنج که آیفون آب خورده بتواند کاملا در آن محو شود هم مشکل را رفع می‌کند.

 

مرحله 4: صبر کنید!

حالا نوبت به صبر کردن می‌رسد! بهتر است برای اطمینان خاطر کامل 48 ساعت گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده خود را در کنار ژل های سیلیکا یا برنج قرار دهید تا بماند. در این دوره دائما با آیفون یا گوشی خود ور نروید و اجازه دهید تا گوشی به حال خودش باقی باشد. اگر خیلی عجله دارید، می‌توانید بعد از 24 ساعت گوشی را از برنج یا ژل سیلیکا خارج کنید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1 

 

مرحله 5: تست گوشی

این مرحله حتما برایتان پر اضطراب ترین بخش کار خواهد بود، چون قرار است موبایل سامسونگ یا آیفون آب خورده خود را روشن کنید! گوشی را از برنج یا کنار ژل های سیلیکا خارج کرده و آن را روشن کنید. اگر گوشی روشن شد، شما آن را از خطر بزرگی نجات داده‌اید، اما اگر گوشی روشن نشد، احتمالا باید به فکر تعمیر آن باشید و برای انجام این کار باید گوشی خود را به افراد مجرب و قابل اعتمادی بسپارید.

 

چگونه گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده را تعمیر کنیم؟ | گارانتی اپل

مرحله 6 (در صورت نیاز): واگذاری گوشی به تعمیرکاران موبایل کمک

اگر با طی کردن مراحل فوق گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده شما روشن نشد، نا امید نشوید و آخرین شانس خودتان را هم امتحان کنید. توصیه می‌کنیم گوشی خود را به عنوان یک گوشی آب خورده به دست کارشناسان مجرب و متخصصین موبایل کمک قرار دهید. متخصصین موبایل کمک با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین ابزارهای تعمیر و متدهای روز سریعا بر روی گوشی شما عیب یابی انجام می‌دهند و منشا مشکل را پیدا و در صورت موافقت شما آن را تعمیر می‌کنند.

 

فراموش نکنید که اگر گوشی در اثر آب خوردگی از کار بیفتد، همیشه برد یا ال سی دی آن نسوخته و شما ملزم به پرداخت هزینه گزاف برای تعمیر آن نخواهید بود. در خیلی از مواقع فقط بروز مشکل در عملکرد باتری گوشی منجر به اختلال می‌شود و با تعویض باتری همه چیز به حالت اولش باز می‌گردد. به همین دلیل است که می‌گوییم شانس خود را امتحان کنید، چون شاید گوشی شما با مشکلی سطحی مواجه باشد و کارشناسان موبایل کمک بتوانند خیلی راحت آن مشکل را رفع کنند. پس با شماره‌ی 75147-021 تماس بگیرید و مشکل خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی آب خورده

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه تعمیر گوشی سامسونگ و آیفون آب خورده پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های تعمیر موبایل شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

 

لینک های مفید: قیمت دوربین جلو iPhone Xقطعات گوشی سامسونگ اس 10 ایقیمت تاچ ال سی دی Samsung J2 Core |تعمیر گوشی آب خورده

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل