تعمیر پریدن آنتن آیفون یا No Service تعمیر پریدن آنتن آیفون یا No Service

تعمیر پریدن آنتن آیفون یا No Service

یکی از مشکلات عجیب و البته رایجی که در آیفون های اپل پس از خرید گوشی زیاد رخ می‌دهد مربوط به پریدن آنتن گوشی مو نشان داده عباراتی مثل No Service و Searching می‌شود. اگر با این مشکل رو به رو شده‌اید و آنتن آیفون شما دائم می‌پرد نگران نباشید. در ادامه این مطلب به روش هایی اشاره می‌کنیم که برای رفع مشکل پرش آنتن آیفون و پریدن آنتن موبایل اپل کاربردی هستند. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

مشکل پریدن آنتن آیفون و نمایش No Services یا Searching

قبل از اینکه در رابطه با روش هایی صحبت کنیم که به منظور رفع مشکل آنتن دهی آیفون های اپل کاربرد دارند بهتر است کمی در مورد ماهیت این مشکل صحبت داشته باشیم. مشکلی پرش آنتن آیفون یکی از رایج ترین مشکلات آیفون های جدید و آیفون 7 است که در مقاله رفع مشکل گیر کردن آیفون روی Searching شبکه تا حدی در رابطه با آن صحبت کردیم. عموما زمانی که کاربر با مشکل  پریدن آنتن موبایل اپل رو به رو می‌شوند می‌تواند با انجام چند اقدام ساده و راه حل های نرم افزاری مشکل را برطرف سازد، اما متاسفانه همیشه راه حل های نرم افزاری هم برای رفع این مشکل کارایی ندارند!

 

تعمیر مشکل کم شدن صدای موبایل iPhone | گارانتی رسمی اپل

 

در برخی مواقع و به ویژه در برخی مدل های خاص آیفون مشکل نمایش Searching و No Services می‌تواند ناشی از بروز اختلال در عملکرد قطعات سخت افزاری دستگاه باشد. به عنوان مثال مشکل پریدن آنتن گوشی که یکی از رایج ترین تعمیرات آیفون 7 است در اغلب مواقع با تعمیرات سخت افزاری رفع می‌شود. بنابراین مشکل آنتن دهی آیفون های اپل یا با روش های نرم افزاری قابل رفع خواهد بود و یا فقط با انجام تعمیرات سخت افزاری رفع می‌شود. اما شاید این سوال را بپرسید که دلیل بروز مشکل در آنتن دهی آیفون های اپل چیست؟

دلیل پریدن آنتن موبایل اپل و بروز مشکل آنتن دهی آیفون

طبق تجربه ما این مشکل عموما خود به خود و بدون دلیل خاص ایجاد می‌شود و کاربر مستقیما در به وجود آمدن این مشکل نقشی ندارد. یعنی برخلاف اغلب تعمیرات دیگر اینطور نیست که وارد شدن ضربه به موبایل یا مثلا آب خوردگی آن منجر شود که دستگاه در آنتن دهی به اختلال بیفتد. البته احتمال دارد که این مسائل به بروز مشکل پرش آنتن آیفون کمک کنند اینطور نیست که همیشه بروز اختلال در آنتن آیفون ها و تعویض آنتن آیفون 7 و غیره به دلیل آب خوردگی و ضربه انجام شود. چه مشکل آنتن دهی موبایل اپل ناشی از باگ های نرم افزاری باشد و جه مشکل منشا سخت افزاری داشته باشد، عموما دلیل خاصی منجر به ایجاد آن نشده و این مسئله خود به خود پدیدار خواهد شد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

در ادامه این مطلب ما می‌خواهیم به روش های نرم افزاری اشاره داشته باشیم که با استفاده از آن ها می‌توانید مشکل پریدن آنتن اپل و نمایش عباراتی همچون Searching یا No Services را رفع نمایید. سعی می‌کنیم در این راستا به 11 مورد از مهم ترین و اصلی ترین روش های نرم افزاری رفع مشکل مذکور اشاره داشته باشیم. اگر هیچ یک از این روش ها منجر به رفع مشکل آنتن آیفونتان نشدند باید به فکر تعمیرات سخت افزاری آیفون باشید. بدین منظور هم اکیدا توصیه داریم از سرویس نمایندگی مجاز اپل در ایران و مراکزی مثل موبایل کمک استفاده به عمل آورید. امیدواریم مشکل گوشی شما با راه حل های نرم افزاری رفع شود.

 

تعمیر مشکل کم شدن صدای موبایل iPhone | گارانتی رسمی اپل

 

رفع مشکل پرش آنتن آیفون با ترفند های نرم افزاری

بهترین راه حل های نرم افزاری که طبق تجربه ما می‌توانند مشکل پریدن آنتن موبایل آیفون را برطرف کنند شامل مواردی می‌شوند که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم داشت. سعی کنید هر روش های نام برده شده را به ترتیب انجام دهید و در صورت ناموفق بودن هر یک از آن ها به روش دیگر و بعدی رجوع نمایید.

قدم اول: ریستارت آیفون

ریستارت کردن آیفون ها همیشه یکی از اولین راه حل هایی است که می‌توانید از آن برای رفع هرگونه باگ و مشکل نرم افزاری استفاده کنید. در خیلی از مواقع دیده شده که مشکلات آنتن دهی آیفون و نمایش عباراتی مثل Searching، No Services و غیره به راحتی و با یک ریستارت ساده حل شده است. توصیه می‌کنیم برای دستیابی به نتیجه بهتر از قابلیت فورس ریستارت (Force Restart) استفاده کنید که رفرش سازی بهتری نسبت به ریستارت عادی را در پی خواهد داشت. برای انجام این کار در آیفون 8 و مدل های جدیدتر باید به شرح زیر عمل کنید:

  • دکمه افزایش صدا را فشرده و رها کنید.
  • دکمه کاهش صدا را فشرده و رها کنید.
  • دکمه پاور (لبه سمت راست) را فشرده و تا زمانی که لوگوی اپل نمایان شود نگه دارید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

بدین ترتیب آیفون های جدید اپل فورس ریستارت می‌شوند. برای انجام این کار در آیفون 7 و 7 پلاس مراحل زیر را طی کنید:

  • دو دکمه کاهش صدا و پاور گوشی را به طور همزمان فشرده و تا زمان نشان دادن لوگوی اپل نگه دارید.

در آیفون های قدیمی تر اپل هم باری فورس ریستارت باید به شرح زیر عمل کنید:

  • دو دکمه هوم و پاور را به طور همزمان فشرده و تا نمایان شدن لوگوی اپل نگه دارید.

بعد از اینکه آیفون فورس ریستارت شد، اجازه دهید تا تلاش برای شناسایی شبکه سیم کارت توسط آن انجام گیرد. به احتمال زیاد مشکل پرش آنتن آیفون رفع شده و شبکه سیم کارت توسط گوشی شناسایی می‌شود.

قدم دوم: خارج کردن سیم کار و نصب مجدد

راه حل ساده بعدی که پیشنهاد می‌کنیم انجام دهید این است که یک مرتبه سیم کارت را ز داخل خشاب سیم آیفون خارج کرده و بعد از تمیز کردن کامل، دوباره آن را در داخل خشاب سیم کارت قرار دهید و به داخل دستگاه هدایت کنید. با انجام این کار هم در خیلی از مواقع مشکل پرید‌ن آنتن موبایل اپل رفع می‌شود. اگر اینطور نشد باید از راه حل های بعدی استفاده کنید.

 

تعمیر مشکل کم شدن صدای موبایل iPhone | گارانتی رسمی اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

 

قدم سوم: اطمینان از سالم بودن سیم کارت

ذر برخی مواقع دیده شده که بنا به دلایل مختلف سیم کارت کاربر سوخته و به همین دلیل شبکه آن توسط آیفون شناسایی نمی‌شود و عباراتی مثل No Service یا Searching در گوشه صفحه دستگاه نمایان می‌شود. بنابراین شما باید قبل از انجام هر کار دیگری مطمئن شوید که سیم کارتتان سالم است و مشکلی ندارد. برای انجام این کار کافیست سیم کارت خود را از آیفون خارج کنید و آن را در یک گوشی دیگر نصب نمایید.

اگر مشکلی از نظر آنتن دهی در گوشی جدید وجود نداشت و شبکه سیم کارت توسط آن شناسایی شد اما با نصب سیم کارت در آیفون باز هم مشکل آنتن و عدم شناسایی شبکه به وجود آمد، مطمئن خواهید شد که سیم کارتتان سالم است و مشکل از سمت آیفون خواهد بود. از سمت دیگر از سیم کارت در گوشی جدید هم درست کار نکرد، طبیعتا مشکل از سمت سیم کارت است و باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

قدم چهارم: اطمینان از رجیستر بودن ایفون

حتما در رابطه با طرح رجیستری موبایل و قوانین آن اطلاعات کافی دارید. طرح رجیستری گوشی های موبایل طرحی است که برای مبارزه با قاچاق گوشی و واردات غیرقانونی آن پیاده سازی شده و به فقط به افراد مجاز اجازه وارد کردن گوشی به داخل خاک کشور را می‌دهد. وقتی یک آیفون جدید خریداری می‌کنید باید دستگاه رجیستر شده باشد و یک کد فعالسازی به همراه آن در اختیارتان قرار گیرد. شما باید از این کد برای فعالسازی گوشی موبایل تان استفاده کنید و بدین ترتیب رسما و قانونا آن را رجیستر نمایید. برای آشنایی بیشتر با رجیستری موبایل و نحوه انجام آن توصیه داریم به مطالعه مقاله از صفر تا صد سامانه همتا و رجیستری گوشی موبایل بپردازید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

اما اگر گوشی شما رجیستر شده نباشد و شما با کد فعالسازی که در اختیار دارید نسبت به فعال کردن آن اقدام نکنید چه خواهد شد؟! در این شرایط گوشی بعد از یک بازه زمانی مشخص (عموما 30 روزه) به صورت خودکار غیر فعال می‌شود! غیر فعال شدن گوشی بدان معناست که هیچ سیم کارت داخلی توسط آن شناسایی نخواهد شد و هیچ شبکه موبایل داخلی به آن سرویس دهی ندارد. بنابراین اگر با مشکل پریدن آنتن آیفون و گیر کردن بر روی Searching یا No Service رو به رو شده‌اید، احتمال دارد که آیفونتان با مشکلات رجیستری رو به رو باشد. بنابراین از فعال بودن قانونی گوشی اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 7

 

قدم پنجم: آپدیت سیستم عامل آیفون

آپدیت نبودن سیستم عامل iOS آیفون شما می‌تواند منجر به بروز اختلال هایی در عملکرد آن شود و مشکل عدم شناسایی شبکه سیم کارت یا پریدن آنتن آیفون را به همراه داشته باشد. بنابراین همیشه سعی کنید جدیدترین آپدیت های آی او اس را روی گوشی خود نصب نمایید. برای انجام این کار و بررسی وجود آپدیت در آیفون کافیست به مسیر زیر بروید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • اگر گزینه Software Update قابل انتخاب است آن را انتخاب کنید.
  • گزینه Download را بزنید تا دستور دانلود آپدیت صادر شود.
  • گزینه Install Update را انتخاب نمایید.

 

تعمیر مشکل کم شدن صدای موبایل iPhone | گارانتی رسمی اپل

 

در روش فوق از اینترنت موبایل یا وای فای برای دانلود آپدیت iOS استفاده خواهد شد و نصب آپدیت بدون نیاز به هیچ ابزار جانبی و واسطی انجام می‌گیرد. نصب آپدیت های iOS در ایفون ها از طریق نرم افزاری آیتیونز (iTunes) هم امکانپذیر است. بدین منظور کافیست به شرح زیر عمل شود:

  • آیفون خود را به کامپیوتر واسطی که نرم افزار آیتیونز در آن نصب است متصل کنید.
  • برنامه آیتیونز را اجرا نمایید و اجازه دهید که آیفون توسط برنامه شناسایی شود.
  • آیفون خود را انتخاب کنید.
  • گزینه Summary را انتخاب نمایید.
  • روی گزینه Check for Updates کلیک کنید.
  • در صورت وجود آپدیت آن را نصبInstall Download و Install کنید.

به احتمال زیاد بعد از آپدیت کردن سیستم عامل مشکل پرش آنتن آیفون برطرف می‌شود و دیگر عباراتی مثل Searching یا No Service در گوشه صفحه نمایش گوشی نمایان نخواهد شد. اگر این راه حل هم مشکل شما را برطرف نکرد از راه حل بعدی استفاده کنید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

قدم ششم: بررسی تنظیمات شبکه سیم کارت

تنظیمات شبکه سیم کارت شما باید همیشه بهینه شده باشند تا مشکل و اختلالی در آنتن دهی گوشی به وجود نیاید. در قدم اول مطمئن شوید منطقه‌ای که در آن حضور دارید از پوشش شبکه سیم کارت شما برخوردار است. طبیعتا در مناطق دور افتاده ممکن است اپراتور سیم کارت شما با ضعف پوشش شبکه همراه باشد و در نتیجه مشکلاتی مثل پریدن آنتن موبایل اپل ایجاد شود. سپس وارد مسیر Settings > Cellular شوید و گزینه Cellular Data را روشن و خاموش کنید. با طی کردن مسیر Settings > Cellular > Data Roaming و انتخاب گزینه Data Roaming یک مرتبه قابلیت رومینگ سیم کارت خود را هم فعال و غیر فعال کنید.

حالا مسیر Settings > Carriers را طی کرده و گزینه Automatic را غیر فعال کنید. در این شرایط آیفون شما شروع به جستجو برای پیدا کردن شبکه های اپراتوری می‌کند که در نزدیکی دستگاه وجود دارند و گوشی می‌تواند به آن ها متصل شود. بعد از نمایان شدن لیست شبکه های در دسترس، شبکه سیم کارت خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر از سیسم کارت ایرانسل استفاده می‌کنید گزینه Irancell را انتخاب نمایید یا اگر از رایتل و همراه اول استفاده می‌کنید به ترتیب گزینه های MCI و Rightel را انتخاب نمایید. بدین ترتیب انتخاب شبکه سیم کارت به طور دستی انجام می‌شود و احتمالا اتصال به آن با موفقیت انجام خواهد شد. بعد از اتصال موفقیت آمیز به شبکه سیم کارت خود می‌توانید گزینه Automatic را فعال کنید. اگر روش هایی که در این بخش اشاره کردیم برایتان قابل استفاده نبودند یا نتیجه مناسب را به همراه نداشتند، از روش های بعدی برای رفع مشکل پرش آنتن آیفون استفاده کنید.

 

تعمیر مشکل کم شدن صدای موبایل iPhone | گارانتی رسمی اپل

 

قدم هفتم: فعالسازی و غیر فعالسازی حالت پرواز

فعال کردن حالت پرواز (Airplane Mode) در گوشی های موبایل سبب می‌شود که تمام قابلیت های ارتباطی دستگاه به طور موقت متوقف گردد و پس از غیر فعالسازی این حالت دوباره همه چیز به وضعیت اولیه خودش باز خواهد گشت. بنابراین فعالسازی و غیر فعال کردن قابلیت مذکور هم می‌تواند منجر به رفع مشکلات اتصال آیفون ها و نمایش عباراتی مثل No Service یا گیر کردن روی حالت Searching شود. برای فعال و غیر فعال کردن حالت هواپیما می‌توانید از منوی کنترل سنتر (Control Center) ایفون یا منوی تنظیمات استفاده کنید. برای انجام این کار از طریق منوی کنترل سنتر کافیست به شرح زیر عمل شود:

  • انگشت خود را از لبه زیرین صفحه نمایش آیفون تا وسط صفحه به سمت بالا بکشید تا منوی کنترل سنتر نمایان شود.
  • آیکون با نماد هواپیما را انتخاب کنید.

به منظور فعال کردن این گزینه و حالت در منوی تنظیمات گوشی هم به شرح زیر عمل کنید:

  • وارد منوی Settings شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • اسلایدر کنار گزینه Airplane Mode را انتخاب نمایید.

پس از فعالسازی حالت پرواز، اجازه دهید تا یک دقیقه این حالت در گوشی شما فعال بماند. سپس دوباره آن را غیر فعال کنید تا همه چیز به حالت اولیه خودش باز گردد. به احتمال زیاد مشکل اتصال شبکه آیفون رفع می‌شود و می‌توانید به شبکه سیم کارت مورد نظر متصل شوید.

 

 

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

تعمیر مشکل کم شدن صدای موبایل iPhone | گارانتی رسمی اپل

 

 

رفع مشکل سخت افزاری No Service و Searching آیفون در نمایندگی اپل

اگر هیچ کدام از روش هایی که در بخش قبل به آن ها اشاره کردیم مشکل اتصال آیفون شما به شبکه سیم کارت را برطرف نکردند و همچنان در گوشه تصویر عبارت No Service یا Searching را می‌بینید، مطمئنا با یک مشکل سخت افزاری رو به رو هستید. جالب است بدانید که این مسئله عموما در آیفون 7 اپل به وفور رخ می‌دهد و از رایج ترین تعمیرات اپل آیفون 7 است.دقت داشته باشید که این تعمیر از آن دسته تعمیراتی نیست که بتوانید خیلی راحت خودتان از پس انجام آن بر آیید و ب استفاده از مجموعه مقالات آموزش تعمیرات آیفون 7 نسبت به رفع مشکل اقدام کنید!

تعمیر مشکلات اتصال سیم کارت و شبکه آیفون باید با دقت بالایی صورت پذیرد و حتما توسط  کارشناسان و افرادی انجام شود که در حوزه تعمیرات اپل تخصص دارند. همانطور که پیش از این در مقاله ۸ اشتباهی که تعمیرکاران و مراکز تعمیر موبایل مرتکب می‌شوند هم گفته بودیم خیلی از اشتباهات ساده تعمیرکاران می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به گوشی های اپل وارد کند، بنابراین تعمیرات این گجت ها را نباید به هر فردی واگذار کرد. اگر می‌خواهید یک تعمیر کاملا مطمئن، سریع و بدون دردسر روی گوشی اپل شما انجام گیرد و مشکل پرش آنتن آیفون شما با کمترین هزینه و دردسر برطرف شود، توصیه می‌کنیم از خدمات مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل استفاده کنید. اما چرا؟

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

تمام تعمیراتی که در مرکز موبایل کمک روی گوشی متقاضیان انجام می‌شود مشمول گارانتی هستند و بدین ترتیب خیال شما از بابت کیفیت تعمیرات صورت گرفته راحت خواهد بود. همچنین اگر قرار باشد قطعه خاصی در گوشی متقاضی تعویض گردد هم اورجینال بودن قطعه تعویض شده ضمانت خواهد شد. از سمت دیگر در این مرکز تعمیرات تخصصی اپل با استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا انجام می‌شود که این امر مستقیما بر روی نتیجه تعمیر تاثیرگذار خواهد بود. کاهش هزینه و دردسرهای تعمیر به دلیل عدم نیاز به مراجعه حضوری و تامین مستقیم قطعات از فروشگاه قطعات موبایل مرکز موبایل کمک هم از دیگر مزیت هایی است که با استفاده از سرویس شرکت موبایل کمک می‌توانید از آن ها بهره‌مند شوید.

به منظور ثبت سفارش تعمیرات در مرکز موبایل کمک می‌توانید با شماره 02175147 تماس حاصل کنید یا فرم درخواست آنلاین تعمیرات موبایل که در سایت این شرکت ارائه شده را پر نمایید. چند دقیقه بعد از ثبت سفارش و درخواست؛، پیک رایگان موبایل کمک به آدرستان اعزام می‌شود و گوشی معیوب را درب منزل از شما تحویل می‌گیرد. گوشی توسط پیک به شرکت ارجاع داده خواهد شد و تعمیرات لازم روی آن انجام می‌شود. حالا دوباره پیک رایگان شرکت گوشی تعمیر شده را به آدرستان ارسال و دستگاه را درب منزل تحویلتان خواهد داد. پس با خدمات موبایل کمک و نمایندگی اپل می‌توانید مشکل پرش آنتن آیفون و عدم شناسایی شبکه سیم کارت را با صرف کمترین هزینه و بدون دردسر برطرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02175147 تماس حاصل نمایید.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعات موبایل

قطعات آیفون 7

قطعات گوشی آیفون 8

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل