مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض LCD | گارانتی اپل مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض LCD | گارانتی اپل

مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض LCD | گارانتی اپل

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از تعویض ال سی دی آیفون شاهد ارائه عملکرد نادرستی از سوی آن باشید و با مشکلات خاصی رو به رو شوید. اما دلیل بروز این مشکل چیست و چگونه می‌توانیم آن ها را برطرف سازیم؟ در این مطلب می‌خواهیم به آموزش رفع مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض تاچ ال سی دی بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

تعویض ال سی دی آیفون های اپل آنقدرها که فکر می‌کنید آسان نیست. در واقع تعویض ال سی دی فقط شامل مراحلی نمی‌شود که در ذهنتان تصور دارید و گاها ممکن است مشکلات و دردسرهای زیادی را به همراه داشته باشد. اغلب افراد تصور دارند که تعویض ال سی دی آیفون با جدا کردن ال سی دی معیوب و نصب یک تاچ ال سی دی جدید در گوشی انجام می‌شود و بعد از انجام این کار هم کافیست که آیفون را ببندید و همه چیز مثل روز اولش شود! اما در عمل اینطور نیست! یا بهتر است بگوییم که همیشه اینطور نیست!

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

در برخی شرایط ممکن است بعد از تعویض تاچ ال سی دی آیفون ها با مشکلات عجیبی رو به رو شوید. برای مثال ممکن است موبایل اصلا روشن نشود یا روشن شود و محتوای عجیب و بی‌کیفیتی روی صفحه نمایش ایجاد گردد یا امکان ریستور اطلاعات دستگاه وجود نداشته باشد!  در این مطلب اختصاصی قصد داریم به آموزش رفع مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض ال سی دی بپردازیم. در این راستا مشکلات رایجی را نام خواهیم برد که بعد از تعویض تاچ ال سی دی آیفون ها ممکن است رخ دهند و سپس راه حل رفع آن ها را ارائه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض تاچ ال سی دی : از کار افتادن تاچ و ال سی دی در بازه های زمانی مختلف

مشکل: در برخی شرایط دیده شده که بعد از تعویض تاچ ال سی دی آیفون عملکرد آن در بازه های زمانی مختلف دچار اختلال می‌شود. این اختلال به گونه‌ای است که در برخی شرایط صفحه نمایش گوشی به خوبی کار می‌کند و در برخی شرایط دیگر در زمان های تصادفی نمایشگر دستگاه هنگ کرده و در قبال دستورات کاربر هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد. در اغلب موارد زمانی که یک مشکل این چنینی در آیفون رخ می‌دهد، خود تعمیرکار هم متوجه آن نمی‌شود. چون او بعد از تعویض تاچ ال سی دی آیفون برای مدت زمان کوتاهی آن را تست می‌کند و سپس دستگاه را آماده تحویل خواهد کرد. اما زمانی که مشتری آیفون را به خانه می‌برد و چند ساعت پیاپی از آن استفاده می‌کند، مشکل مورد نظر نمایان می‌شود. اما چطور می‌توان این مشکل عجیب را رفع کرد؟

 

مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض LCD | گارانتی اپل

 

راه حل: در اغلب موارد بروز این مشکل با باگ نرم افزاری ارتباط دارد که بعد از تعویض تاچ ال سی دی آیفون رخ می‌دهد. بنابراین برای رفع آن توصیه می‌کنیم ابتدا از اطلاعات آیفون بکاپ تهیه کنید و سپس آن را فکتوری ریست نمایید و تمام اطلاعات گوشی را حذف کنید. بعد از اینکه گوشی به حالت اولیه راه اندازی شد، مجددا اطلاعات خود را از طریق آیتیونز یا آیکلود ریستور کنید. در اغلب موارد مشکل با انجام این کار برطرف می‌شود. اگر مشکل درست کار نکردن آیفون با انجام این کار رفع نشد، مراحل تعویض تاچ ال سی دی باید مجددا تکرار شوند.

بیشتر بخوانید: تعمیر ال سی دی آیفون X اپل

مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض تاچ ال سی دی : نمایش ارور 53

مشکل: یکی دیگر از مشکلاتی که بعد از تعویض تاچ و ال سی دی ممکن است در آیفون ها رخ دهد مربوط به اروری با کد 53 می‌شود که به آن Error 53 می‌گوییم. این ارور زمانی نمایان می‌شود که بعد از تعویض تاچ و ال سی دی یا انجام تعمیرات دیگر قصد بازیابی اطلاعات آیفون را داشته باشید. زمانی که این ارور رخ می‌دهد، صفحه نمایش گوشی فریز می‌شود و گوشی کاملا هنگ خواهد کرد.

 

مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض LCD | گارانتی اپل

 

راه حل: برای رفع درست کار نکردن آیفون در این شرایط باید ابتدا مطمئن شوید که کابل شارژ آیفون را درست نصب کرده‌اید. اگر مشکل از این بخش نبود، باید سوکت شارژ گوشی را بررسی کنید و مطمئن شوید که اثری از آب خوردگی و غیره در آن وجود نداشته باشد. در صورت نیاز باید فلت شارژ را هم تعویض کنید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد، احتمالا کابل تاچ آیدی آیفون در حین تعویض ال سی دی آن ضربه دیده و دچار مشکل شده است و با تعویض آن مشکل برطرف می‌شود. البته دقت داشته باشید که این امر ممکن است منجر به از کار افتادن قابلیت اسکن انگشت دکمه هوم یا همان تاچ آیدی شود.

بیشتر بخوانید:  تعویض ال سی دی ایفون

مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض تاچ ال سی دی : نمایش خطوط عجیب روی ال سی دی و هنگ کردن آن

مشکل: در برخی شرایط دیده شده که بعد از تعویض تاچ ال سی دی آیفون و روشن کردن آن، گوشی چند لحظه درست کار می‌کند اما بعد از چند ثانیه صفحه نمایش آن هنگ می‌کند و خطوط عجیبی روی آن نمایان می‌شود. این خطوط ممکن است به گونه‌ای نمایان شوند که صفحه نمایش گوشی قابل استفاده هم باشد و یا در سمت مقابل کاملا منجر به هنگ کردن دستگاه شوند و کاربر را ملزم به فورس ریست کردن گوشی کنند.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

راه حل: عموما درست جا نزدن کانکتور ال سی دی و تاچ آیفون منجر به بروز این مشکل می‌شود. اگر مشکل یک بار رخ دهد و بعد از آن دیگر آیفون روشن نشود، به احتمال خیلی زیاد کانکتور ال سی دی و تاچ آیفون از روی سوکتش جدا شده است. اگر هم آیفون روشن شود و در بازه های زمانی مختلف این مشکل به وجود آید، احتمالا کانکتور تاچ و ال سی دی شل روی سوکتش نصب شده است. برای رفع مشکل درست کار نکردن آیفون در این شرایط کافیست کانکتور تاچ و ال سی دی را از روی سوکتش جدا کرده و مجددا نصب نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض تاچ ال سی دی : تاچ آیفون بعد از تعویض ال سی دی از کار افتاده است!

مشکل: از کار افتادن تاچ بعد از تعویض ال سی دی آیفون هم یکی دیگر از مشکلات رایج آن محسوب می‌شود. در این حالت عموم خود تعمیرکار متوجه مشکل به وجود آمده می‌شود چون دقیقا بعد از تعویض ال سی دی می‌بیند که صفحه نمایش گوشی محتوای لازم را نشان می‌دهد اما تاچ آن کار نمی‌کند.

راه حل: دلیل درست کار نکردن آیفون در این شرایط احتمالا با وارد شدن آسیب به کابل تاچ یا سوکت و کانکتور آن ارتباط دارد. در قدم نخست برای رفع این مشکل باید از متصل بودن صحیح و مناسب سوکت تاچ گوشی بر روی کانکتور آن اطمینان حاصل کنید و سپس وضعیت کابل آن را بررسی نمایید. اگر مشکل با انجام این کارها برطرف نشد باید کابل دیجیتایزر تعویض شود و اگر قادر به انجام این کار نبودید متاسفانه باید مجموعه تاچ و ال سی دی گوشی تعویض شود.

 

مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض LCD | گارانتی اپل

 

مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض تاچ ال سی دی : به وجود آمدن سایه روی ال سی دی و سو سو زدن آن

مشکل: یکی دیگر از مشکلات رایجی که بعد از تعویض ال سی دی و تاچ آیفون ها رخ می‌دهد مربوط به نمایش عجیب تصاویر و سایه زدن آن ها می‌شود که در برخی شرایط هم با سو سو زدن همراه است. در این شرایط عموما صفحه نمایش گوشی اصلا محتوای مناسب و با کیفیتی را نشان نخواهد داد و این مسئله در همان اولین مرحله تعویض ال سی دی و روشن کردن آن قابل درک خواهد بود.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

 

مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض LCD | گارانتی اپل

بیشتر بخوانید:  نمایندگی اپل در ایران

 

راه حل: در این شرایط ابتدا از درست بسته شدن و محکم بودن کانکتورهای تاچ و ال سی دی گوشی بر روی سوکتشان اطمینان حاصل کنید. سپس مدار نور پس زمینه ال سی دی را بررسی نمایید، چون ممکن است سو سو زدن نمایشگر با آن در ارتباط باشد. بروز اختلال در عملکرد خازن نور پس زمینه و دیودها هم می‌تواند در به وجود آمدن این مشکل دخیل باشد. بنابراین باید تمام موارد نام برده شده بررسی شود و اگر مشکل برطرف نشد، یک تاچ و ال سی دی جدید در آیفون نصب شود.

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض تاچ ال سی دی آیفون ۸ پلاس اپل

رفع مشکل تاچ آیفون در نماینگی تعمیرات آیفون

اما اگر قادر به رفع مشکل درست کار نکردن آیفون نبودید، توصیه می‌کنیم که دستگاه را در اختیار کارشناسان موبایل کمک قرار دهید و از آن ها برای تعمیر آیفون راهنمایی بخواهید. کارشناسان موبایل کمک با دسترسی به مدرن ترین ابزارهای تعمیر موبایل و جدیدترین متدهای تعمیر می‌توانند مشکل درست کار نکردن آیفون بعد از تعویض ال سی دی را برایتان رفع کنند. به منظور ثبت سفارش رفع مشکل درست کار نکردن آیفون کافیست با شماره‌ی 75147-021 تماس حاصل نمایید یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

همچنین در صورت نیاز به خرید موبایل می توانید از سایت موبایل کمک اقدام به خرید فرمایید.

بیشتر بخوانید:

ال سی دی آیفون آیفون اس ای 2020

ال سی دی آیفون ایکس

قیمت تاچ ال سی دی آیفون 6

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل