رایج ترین مشکلات آیفون + راه حل تعمیرات رایج ترین مشکلات آیفون + راه حل تعمیرات

رایج ترین مشکلات آیفون + راه حل تعمیرات

یک سری از مشکلات و تعمیرات آیفون ها رایج تر از سایر موارد هستند و کاربران زیادی با آن ها رو به رو می‌شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم لیستی از رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون های اپل را به همراه راه حل خدمتتان معرفی کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با مشکلات رایج و تعمیرات آیفون

آیفون های اپل گوشی های با کیفیتی هستند، اما این موضوع بدان معنا نیست که این محصولات هیچوقت دچار مشکل نشده و نیاز به تعمیر پیدا نمی‌کنند. برخی از مشکلات در آیفون های اپل بسیار رایج هستند و هر روز کاربران زیادی با آن ها مواجه می‌شوند. هر یک از این مشکلات راه حل و روش تعمیر خاصی دارند که اگر در مورد آن ها اطلاعات خوبی داشته باشید، خیلی راحت تر می‌توانید راه حل مشکل و تعمیر آیفون خود را بیابید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

رایج ترین مشکلات آیفون + راه حل تعمیرات | گارانتی اپل

 

بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله اختصاصی لیستی از رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون های اپل را خدمتتان ارائه کنیم و راه حل قدم به قدم رفع هر یک از این مشکلات را هم شرح دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : خاموش شدن خودکار آیفون

خیلی از کاربران با مشکل خاموش شدن خودکار آیفون مواجه هستند! آیفون این دسته از کاربران به صورت خودکار در بازه ها زمانی نامشخصی خاموش یا ریستارت می‌شود. در اغلب موارد این مشکل ناشی از عملکرد ضعیف باتری است، اما در برخی موارد دیگر مشکل مورد نظر می‌تواند نرم افزاری یا سخت افزاری و مرتبط با اجزای دیگر آیفون باشد که باید با عیب یابی دقیق آن را مشخص و تعمیرات آیفون را انجام داد. بنابراین اگر با مشکل خاموش شدن خودکار آیفون مواجه هستید، راه حل های زیر را امتحان کنید:

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

  • اپلیکیشن های مشکوک به بدافزار را از روی گوشی پاک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دسته از اپلیکیشن ها و صدماتی که می‌توانند به آیفون بزنند به مطالعه مقاله همه چیز در مورد ویروس آیفون و آیپد و نحوه پاک کردن آن از گوشیبپردازید.
  • آیفون را فکتوری ریست کنید.
  • اگر با انجام موارد فوق مشکل آیفون برطرف نشد، توصیه می‌کنیم تماسی با کارشناسان واحد تعمیرات آیفون موبایل کمک برقرار نمایید و سفارشی برای بررسی آیفونتان ثبت کنید. کارشناسان موبایل کمک بعد از بررسی دقیق آیفون شما و پیدا کردن منشا مشکل آن را تعمیر می‌کنند.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : خالی شدن شارژ باتری

باتری های لیتیوم یونی که در گوشی های موبایل از آن ها استفاده می‌شود به تدریج و با گذر زمان کیفیت عملکرد خود را از دست می‌دهند و روز به روز از کارایی آن ها کاسته می‌شود. خالی شدن شارژ باتری آیفون یکی از نشانه هایی است که مشخص می‌کند باتری گوشی دیگر کیفیت لازم را نداشته و زمان تعویض آن فرا رسیده است. بنابراین اگر با مشکل خالی شدن شارژ باتری آیفون مواجه هستید باید از راه حل زیر استفاده کنید:

 

رایج ترین مشکلات آیفون + راه حل تعمیرات | گارانتی اپل

 

  • سعی کنید تا حد امکان تنظیمات آیفون را روی حالتی قرار دهید که مصرف شارژ گوشی کاهش یابد.
  • اگر روش فوق جوابگو نبود باید باتری آیفون خود را تعویض کنید. برای انجام این کار کافیست به صفحه ثبت درخواست آنلاین تعمیرات آیفون سایت موبایل کمک مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آن رسیده شده و تعویض باتری آیفون شما با گارانتی و بهترین کیفیت انجام شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای تعویض باتری تمامی مدل‌های آیفون اپل

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : کند شدن آیفون و لگ

یکی دیگر از مشکلات رایج آیفون ها مربوط به کند شدن گوشی و لگ ها و تاخیرهای آزار دهنده می‌شود. برای رفع این مشکل چند راه حل ساده وجود دارد که البته برخی از آن ها منجر به از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده در گوشی می‌شوند. برخی از بهترین راه حل های موجود به شرح زیر هستند:

 

رایج ترین مشکلات آیفون + راه حل تعمیرات | گارانتی اپل

 

  • اپلیکیشن های غیر ضروری را از آیفون حذف کنید.
  • سعی کنید تا حد امکان با حذف اطلاعات ذخیره شده در آیفون، فضای خالی موجود در حافظه آن را افزایش دهید.
  • اگر با انجام موارد فوق مشکل کند شدن آیفون و لگ های آن برطرف نشد، گوشی را فکتوری ریست کنید. فکتوری ریست یکی از بهترین روش های تعمیرات آیفون در شرایط مختلف از جمله کند شدن گوشی است. به منظور آشنایی با نحوه انجم این کار به مطالعه مقاله آموزش جامع فکتوری ریست آیفون (Factory Reset) بپردازید.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : کار نکردن GPS یا موقعیت یاب

کار نکردن GPS یا سنسور موقعیت یاب آیفون ها یکی دیگر از رایج ترین مشکلات این محصولات است. برای مثال تصور کنید اپلیکیشن اسنپ را اجرا می‌کنید و آیکون نمایش موقعیت مکانی فعلی خود را در محیط برنامه انتخاب می‌نمایید، اما علیرغم اینکه قابلیت GPS یا موقعیت یاب آیفون فعال است، دستگاه موقعیت مکانی شما را روی نقشه نشان نمی‌دهد! برای رفع این مشکل باید از راه حل های زیر استفاده کنید:

 

چگونه گوشی سامسونگ یا آیفون آب خورده را تعمیر کنیم؟ | گارانتی اپل

 

  • در قدم نخست از فعال بودن قابلیت موقعیت یاب اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که عملکرد موقعیت یاب گوشی برای اپلیکیشن مورد نظرتان فعال باشد. برای انجام این کار به مسیر Settings و سپس Privacy مراجعه کرده و گزینه Location Services را انتخاب کنید. مطمئن شوید که این گزینه فعال باشد و اجازه دسترسی اپلیکیشن مورد نظرتان به GPS داده شده باشد.
  • اگر آیفونتان در کیس یا قابی قرار دارد، آن را از قاب و کیس مورد نظر خارج کنید و عملکرد GPS را بررسی کنید.
  • ریست کردن تنظیمات نتورک (Reset Network Settings) هم یکی دیگر از روش های موثر تعمیرات آیفون در این شرایط است. برای انجام این کار وارد بخش Settings شده و گزینه General و سپس Reset را انتخاب کنید. در نهایت هم گزینه Reset Network Settings را انتخاب نمایید.
  • اگر با انجام کارهای فوق مشکل GPS آیفونتان رفع نشد، احتمالا نیاز است تا این سنسور و سیم آنتن گوشی تعویض شود. برای انجام این کار و تعمیرات لازم می‌توانید از سرویس تعمیر موبایل شرکت موبایل کمک استفاده کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با صرف کمترین هزینه، تعمیرات آیفون شما انجام شود.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : هنگ کردن صفحه نمایش آیفون

در برخی از شرایط هنگ کردن صفحه نمایش آیفون ممکن است ناشی از یک باگ نرم افزاری باشد، اما در اغلب موارد بروز این مشکل با عملکرد نادرست ال سی دی گوشی ارتباط دارد. اگر با مشکل هنگ کردن صفحه نمایش آیفون مواجه هستید، موارد زیر را برای رفع این مشکل و انجام تعمیرات آیفون خود سپری کنید:

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

  • با نگه داشتن همزمان دکمه های پاور (Sleep/Wake)و هوم (Home)آیفون را فوری ریستارت کنید.
  • اگر به از فورس ریستارت آیفون باز هم مشکل هنگ کردن صفحه نمایش آن پدیدار شد، سعی کنید یک بار گوشی را فکتوری ریست نمایید.
  • اگر به تازگی سیستم عامل آیفون خود را آپدیت کرده‌اید، آن را دانگرید نمایید. برای آشنایی بیشتر با نحوه انجام این کار به مطالعه مقاله “آموزش دانگرید سیستم عامل آیفون‌ها و آیپدهای اپل” بپردازید.
  • اگر با انجام کارهای فوق مشکلتان برطرف نشد، احتمالا با یک مشکل سخت افزاری رو به رو هستید و باید تعویض ال سی دی آیفون را در دستور کار قرار دهید. برای تعویض ال سی دی آیفون حتما از سرویس شرکت موبایل کمک استفاده کنید چون کیفیت ال سی دی های ارائه شده این شرکت بسیار بالا بوده و بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان می‌آورد. ضمنا موبایل کمک تعویض ال سی دی آیفون ها را با گارانتی انجام می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس تعویض ال سی دی شرکت موبایل کمک به مطالعه مقاله تعویض تاچ ال سی دی گوشی موبایل را با کمترین هزینه انجام دهید بپردازید.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : مشکلات آپدیت سیستم عامل iOS

بنا به دلایلی زیادی کاربران ممکن است در حین آپدیت سیستم عامل iOS آیفون یا آیپد خود با مشکل مواجه شوند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، نگران نباشید چون کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک می‌توانند هر مشکلی را برایتان رفع کنند. بنابراین:

 

رایج ترین مشکلات آیفون + راه حل تعمیرات | گارانتی اپل

 

  • وارد سایت موبایل کمک شوید و فرم درخواست تعمیر موبایل را به دقت پر کنید و مشکل خود را شرح دهید یا با شماره‌ی  75147-021 تماس بگیرید و سفارش خود را به ثبت برسانید. در این شرایط تعمیرات آیفون شما در سریع ترین زمان ممکن توسط تیم موبایل کمک انجام و گوشی تعمیر شده به دستتان می‌رسد.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : نمایش هاله قرمز روی صفحه نمایش

برخی کاربران آیفون ها به ویژه آیفون 6 و 6 پلاس با یک مشکل عجیب رو به رو می‌شوند که به موجب آن هاله‌ یا خطوطی قرمز رنگ روی صفحه نمای گوشی آن ها ایجاد می‌گردد یا ترکیب رنگی نمایشگر آن ها بیشتر متمایل به رنگ قرمز می‌شود. در اغلب موارد بروز این مشکل ناشی از یک باگ نرم افزاری است، اما در برخی شرایط هم شدت آن به قدری زیاد بوده که کاربر ملزم به تعویض ال سی دی آیفون شده است. بنابراین اگر با این مشکل مواجه هستید، راه حل های زیر پیش رویتان قرار دارند:

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

  • با نگه داشتن همزمان دکمه های پاور و هوم آیفون، دستگاه را فورس ریستارت کنید.
  • اگر به تازگی سیستم عامل آیفون خود را آپدیت کرده‌اید، آن را مجددا دانگرید نمایید.
  • اگر با انجام موارد فوق همچنان مشکل قرمز رنگ بودن صفحه نمایش آیفون ادامه پیدا کرد، توصیه می‌کنیم یک فکتوری ریست انجام دهید.
  • اگر مشکل با فکتوری ریست آیفون هم برطرف نشد، تعمیر آن را به کارشناسان موبایل کمک واگذار کنید، چون باید مشکل آیفون شما ریشه یابی شود. کارشناسان و متخصصین تعمیرات آیفون شرکت موبایل کمک بعد از دریافت گوشی شما و انجام تست های لازم با ابزارهای مناسب منشا مشکل را یافته و راه حل آن را برایتان عنوان می‌کنند و در صورت موافقت شما آیفونتان را تعمیر خواهند کرد.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : دریافت نکردن صدا در حین تماس

اگر در حین برقراری تماس با آیفون خود هیچ صدایی از طرف مخاطب دریافت نمی‌کنید، احتمال دارد آیفونتان دچار باگ نرم افزاری شده باشد یا حتی اسپیکر مکالمه آن از کار افتاده باشد و نیاز شود تا تعویض گردد. برای بررسی موضوع در این حالت و رفع مشکل ایجاد شده مراحل زیر را طی کنید:

 

رایج ترین مشکلات آیفون + راه حل تعمیرات | گارانتی اپل

 

  • ابتدا دکمه ولوم آیفون را در حین برقراری تماس بفشارید تا شدت صدای دریافتی افزایش یابد.
  • مطمئن شوید که شی یا چیزی جلوی خروجی اسپیکر آیفون شما را نگرفته باشد. گرد و غبار، چیزهای چسبنده‌ای مثل یک تکه از شکلات و غیره یا حتی گلس محافظ صفحه نمایش اگر روی خروجی اسپیکر آیفون قرار گیرند، کیفیت صدای دریافتی را مختل می‌کنند.
  • مطمئن شوید که هندزفری به آیفونتان وصل نباشد.
  • مطمئن شوید که بلوتوث آیفون غیر فعال باشد. اگر بلوتوث آیفون شما قطع نباشد، احتمال دارد که به صورت خودکار به دستبند هوشمند، هدست بلوتوث یا گجت دیگری متصل شود و صدای دریافتی در حین برقراری تماس از طریق آن گجت ساطع گردد و شما صدایی از اسپیکر مکالمه آیفون دریافت نکنید.
  • با مراجعه به منوی Settings و سپس General و انتخاب گزینه Accessibility مطمئن شوید که گزینه Phone Noise Cancellation غیر فعال است.
  • اگر به تازگی سیستم عامل آیفون خود را آپدیت کرده‌اید و با مشکل مواجه شده‌اید، سیستم عامل آیفون را دانگرید نمایید.
  • آیفون را با نگه داشتن همزمان دکمه های پاور و هوم فورس ریستارت کنید.
  • اگر مشکل همچنان باقی ماند، آیفون خود را فکتوری ریست کنید.
  • اگر با انجام تمام موارد فوق همچنان مشکل صدای خروجی از اسپیکر مکالمه آیفون رفع نشد، باید دست به دامان تعمیرات سخت افزاری آیفون شوید چون مطمئنا مشکل ناشی از بروز خرابی در اسپیکر مکالمه گوشی است. بنابراین با کارشناسان تعمیرات آیفون موبایل کمک تماس گرفته و از آن ها بخواهید تا تعویض اسپیکر مکالمه گوشی را برایتان با ضمانت انجام دهند.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : شارژ نشدن آیفون

یکی دیگر از مشکلات و تعمیرات آیفون مربوط به شارژ نشدن باتری آن می‌شود. این مشکل به صورتی است که کاربر با اتصال شارژر به گوشی قادر به شارژ آن نیست! برای رفع این مشکل باید موارد و راه حل های زیر را امتحان کنید:

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

  • ابتدا مطمئن شوید که پریز برقی که از آن استفاده کرده و شارژرتان را به آن متصل می‌کنید سالم باشد.
  • در مرحله بعد از سالم بودن شارژر اطمینان حاصل کنید. برای مطمئن شدن از این مسئله باید شارژر را به یک آیفون دیگر وصل کنید. طبیعتا اگر آیفون دوم شارژ شد، مشکل از جانب آیفون شماست اما اگر آیفون دوم هم شارژ نشد، مشکل از شارژر است و با تعویض شارژر مشکل ایجاد شده برطرف می‌شود.
  • سعی کنید سوکت شارژر را در داخل پورت شارژر آیفون حرکت دهید و ببینید که آیا شارژ قطع و وصل می‌شود یا خیر. اگر قطع و وصلی مشاهده کردید احتمالا سوکت شارژ آیفون شما مشکل دارد.
  • آیفون را به شارژر متصل کنید و دکمه های هوم و پاور آن را به صورت همزمان فشرده و برای مدت زمان 10 ثانیه نگه دارید تا گوشی فورس ریستارت شود. بعد از فورس ریستارت شدن آیفون احتمالا مشکل شارژ نشدن آن برطرف می‌شود.
  • اگر با انجام موارد فوق مشکل شارژ نشدن باتری آیفون برطرف نشد، احتمالا مشکل مربوط به برد USB و سوکت شارژر آیفون می‌شود. بنابراین ضمن تماس با کارشناسان واحد تعمیرات آیفون شرکت موبایل کمک از آن ها بخواهید تا شما را راهنمایی کنند.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : شناسایی نشدن سیم کارت

شناسایی نشدن سیم کارت یکی دیگر از مشکلات رایج و تعمیرات آیفون است. در این شرایط زمانی که کاربر سیم کارت را در آیفون قرار داده و گوشی را روشن می‌کند، ارور هایی مثل Invalid SIM، No SIM Card Installed و غیره را مشاهده می‌کند که نشان دهنده شناسایی نشدن سیم کارت از سوی آیفون هستند. برای رفع این مشکل باید راه حل های زیر را بررسی کنید:

 

رایج ترین مشکلات آیفون + راه حل تعمیرات | گارانتی اپل

 

  • پیش از هر چیز مطمئن شوید که سیم کارت را به درستی در خشاب آیفون جا زده باشید. برای اطمینان از این موضوع یک بار سیم کارت را از گوشی خارج و بار دیگر وارد آن کنید.
  • سیم کارت خود را در داخل گوشی دیگری بیندازید و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.
  • مطمئن شوید که حالت هواپیما (Airplane Mode) در آیفون فعال نباشد.
  • با نگه داشتن همزمان دو دکمه پاور و هوم گوشی را فورس ریستارت کنید.
  • آیفون را فکتوری ریست کنید.
  • اگر با انجام موارد فوق مشکل شناسایی نشدن سیم کارت توسط آیفون برطرف نشد، احتمالا خشاب سیم کارت گوشی مشکل دارد و باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. به منظور تعویض خشاب سیم کارت آیفون از کارشناسان تعمیر موبایل کمک راهنمایی بخواهید تا تعمیری بدون دردسر و با گارانتی را تجربه کنید.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : شکستن و ترک خوردن ال سی دی

شکستن و ترک خوردن ال سی دی آیفون ها یکی از رایج ترین اتفاق هایی است که برای این محصولات رخ می‌دهد و دلیل آن هم در اغلب موارد با احتیاطی کاربر ارتباط دارد. این مسئله سبب شده که تعویض ال سی دی آیفون ها هم به یکی از رایج ترین تعمیرات آیفون های اپل تبدیل شود. اگر صفحه نمایش آیفون شما ترک خورده اما همچنان قابل استفاده است، می‌توانید در همان حالت از گوشی استفاده کنید یا ال سی دی آن را تعویض نمایید، اما اگر ال سی دی گوشی کاملا شکسته باشد، ملزم به تعویض آن خواهید بود.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

اگر تمایل دارید که تعمیرات آیفون و تعویض ال سی دی آن با بهترین کیفیت ممکن، ضمانت، هزینه مناسب و با سرعت بالا انجام شود، حتما از خدمات تعمیر موبایل شرکت موبایل کمک استفاده کنید. بدین منظور می‌توانید از صفحه ثبت سفارش تعمیرات موبایل سایت برای ایجاد درخواست تعویض ال سی دی آیفون خود استفاده کنید یا مستقیما با شماره 75147-021 تماس بگیرید و سفارش خود را به ثبت برسانید.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : کار نکردن تاچ آیدی

کار نکردن تاچ آیدی یا اسکنر انگشت آیفون های اپل هم یکی دیگر از مشکلات و تعمیرات آیفون رایج محسوب می‌شود. اگر با این مشکل مواجه شدید، احتمال دارد که یک باگ نرم افزاری منجر به پدیدار شدن این مسئله شده باشد، اما اگر مشکل سخت افزاری باشد، باید از کارشناسان تعمیرات آیفون موبایل کمک راهنمایی بخواهید چون شخصا قادر به برطرف کردن این مشکل نخواهید بود. پس اگر اسکنر انگشت یا تاچ آیدی آیفون شما کار نمی‌کند موارد زیر را بررسی کنید:

 

رایج ترین مشکلات آیفون + راه حل تعمیرات | گارانتی اپل

 

  • ابتدا روی دکمه تاچ آیدی را با یک دستمال مناسب کاملا تمیز کنید.
  • با نگه داشتن همزمان دکمه های هوم و پاور برای مدت زمان 10 ثانیه آیفون را فورس ریستارت کنید.
  • به منوی Settings و سپس Touch ID & Passcode مراجعه کرده و تمام اثر انگشت های ثبت شده را حذف کنید. سپس Turn Passcode Off را غیر فعال نمایید. آیفون را روشن کنید و دوباره به بخش Settings و سپس Touch ID & Passcode بروید و اثر انگشت خود را مجددا ثبت نمایید.
  • با استفاده از آیتیونز یک بکاپ از محتوای آیفون خود تهیه کنید و آیفون را فکتوری ریست نمایید. عملکرد آن را بررسی کنید. اگر تاچ آیدی به کار افتاد، بکاپ آیتیونز را مجددا ریستور کنید.
  • اگر مشکل تاچ آیدی آیفون شما با انجام مراحل فوق برطرف نشد، باید با کارشناسان تعمیرات آیفون موبایل کمک تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید تا در صورت نیاز تاچ آیدی یا اسکنر انگشت آیفونتان تعویض گردد.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : کار نکردن بلوتوث

خوشبختانه در اغلب موارد مشکلات مربوط به کار نکردن بلوتوث گوشی نرم افزاری هستند. اگر با این مشکل مواجه شده‌اید، مراحل زیر را انجام دهید:

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

  • از روشن بود بلوتوث گوشی اطمینان حاصل کنید. برای مطمئن شدن یک بار بلوتوث را خاموش و دوباره روشن کنید.
  • دکمه های هوم و پاور گوشی را به صورت همزمان برای مدت زمان 10 ثانیه نگه دارید تا آیفون فورس ریستارت شود و سپس عملکرد بلوتوث را بررسی کنید.
  • اگر به تازگی سیستم عامل iOSآیفون خود را آپدیت کرده‌اید، احتمال دارد که یک باگ در آن منجر به بروز اختلال در عملکرد بلوتوث شده باشد، بنابراین سیستم عامل آیفون را دانگرید نمایید.
  • به بخش Settings و سپس General بروید و گزینه Reset را انتخاب کنید. سپس گزینه Reset Network Settings را انتخاب نمایید و تنظیمات شبکه آیفون را ریست کنید. احتمالا با انجام این کار مشکل بلوتوث گوشی برطرف می‌شود.
  • آیفون را فکتوری ریست کنید و عملکرد بلوتوث را بعد از انجام فکتوری ریست بررسی نمایید.
  • اگر مشکل بلوتوث آیفون همچنان پابرجا بود، ضمن تماس با کارشناسان واحد تعمیرات آیفون شرکت موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : کار نکردن دوربین

عموما اگر در عملکرد دوربین آیفون های اپل اختلالی ایجاد شود، دلیل آن سخت افزاری است، اما گاها چند راه حل نرم افزاری هم مشکل را برطرف می‌کنند. اگر دوربین اصلی یا سلفی آیفون شما بنا به هر دلیل کار نمی‌کند، مراحل زیر را انجام دهید:

 

رایج ترین مشکلات آیفون + راه حل تعمیرات | گارانتی اپل

 

  • دکمه های هوم و پاور آیفون را برای 10 ثانیه نگه دارید تا گوشی فورس ریستارت شود.
  • تنظیمات آیفون خود را با مراجعه به مسیر Settings و سپس General و انتخاب گزینه Reset و پس از آن Reset All Settings حذف کنید.
  • اگر به تازگی سیستم عامل گوشی را آپدیت کرده‌اید، آن را دانگرید نمایید.
  • اگر با انجام موارد فوق مشکل دوربین همچنان باقی بود، با کارشناسان واحد تعمیرات آیفون شرکت موبایل کمک تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی بخواهید. به احتمال زیاد لازم است تا دوربین گوشی شما تعویض شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر دوربین آیفون X اپل 

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : داغ شدن آیفون

عموما داغ شدن آیفون ها در حین انجام بازی های سنگین یک امر طبیعی است و نیاز به تعمیر سخت افزاری ندارد. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز این مشکل و داغ شدن بیش از حد آیفون ها تا حد امکان از انجام بازی های سنگین در آن ها خودداری کنید یا حداقل در بازه های زمانی مختلف به آیفون خود استراحت دهید تا خنک شود. اگر احساس کردید آیفون شما بدون دلیل داغ می‌شود، حتما با کارشناسان تعمیرات آیفون موبایل کمک تماس گرفته و از آن ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:  معتبرترین گارانتی اپل در ایران

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

 رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : روشن نشدن آیفون

برخی از کاربران مدعی می‌شوند که بنا به دلایل نامشخصی آیفون آن ها به صورت ناگهانی خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود! عوامل زیادی ممکن است منجر به بروز این مشکل باشد که برخی از اصلی ترین آن ها شامل سوختن برد گوشی، آب خوردن گوشی و غیره می‌شوند. اگر آیفون شما خاموش شده و روشن نمی‌شود، سعی کنید با انجام مراحل زیر مشکل ه وجود آمده را برطرف کنید:

 

رایج ترین مشکلات آیفون + راه حل تعمیرات | گارانتی اپل

 

  • برای مدت زمان 30 ثانیه دکمه های هوم و پاور آیفون را به صورت همزمان فشرده و نگه دارید. اگر بعد از گذشت این مدت زمان لوگوی اپل نمایان شد، گوشی روشن می‌شود.
  • گوشی را با کابل واسط به کامپیوتر متصل کنید و برنامه آیتیونز را اجرا نمایید و سعی کنید آیفون را وارد مد ریکاوری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انجام این کار از راهنمایی کمک بگیرید که در مقاله آموزش ورود یا رفتن به حالت ریکاوری آیفون و آیپد ارائه شده است.
  • در برخی شرایط از کار افتادن باتری منجر می‌شود که آیفون روشن نشود. بنابراین لازم است تا باتری آیفون تعویض و عملکرد آن بررسی شود. برای انجام این کار باید از متخصصین تعمیرات آیفون کمک بگیرید. پس توصیه می‌کنیم اگر نتوانستید مشکل آیفون را با دو راه حل فوق برطرف کنید از کارشناسان تعمیرات آیفون موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11

 

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : قطع و وصل شدن وای فای

قطع و وصل شدن وای فای در آیفون های اپل هم می‌تواند دلایلی متعددی داشته باشد که بخشی از آن ها نرم افزاری هستند. این مسئله یکی از رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون محسوب می‌شود. برای رفع این مسئله باید موارد زیر را انجام دهید:

  • اگر سیستم عامل آیفون را به تازگی آپدیت کرده‌اید آن را دانگرید نمایید.
  • آیفون را فورس ریستارت کنید. برای انجام این کار دکمه های پاور و هوم گوشی را برای مدت زمان 10 ثانیه فشرده و نگه دارید.
  • به بخش Settings و سپس General بروید و گزینه Reset را انتخاب کنید. سپس گزینه Reset Network Settings را انتخاب نمایید و تنظیمات شبکه آیفون را ریست کنید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

  • حالت پرواز (Ariplane Mode)آیفون را فعال و بار دیگر غیر فعال کنید.
  • به بخش Settings و سپس Wi-Fi مراجعه کنید و شبکه وای فایی که ذخیره شده را با انتخاب گزینه Forget Network حذف نمایید و مجددا از اول به آن متصل شوید.
  • به بخش Settings و سپس Cellular مراجعه کرده و گزینه Wi-Fi Assist را غیر فعال کنید.
  • اگر با انجام موارد فوق مشکل قطع و وصل شدن وای فای برقرار بود، آیفون را فکتوری ریست کنید و عملکرد آن را مجددا مورد بررسی قرار دهید.
  • به احتمال زیاد اگر راه حل های فوق مشکل قطع و وصل شدن اتصال وای فای آیفون را برطرف نکردند، مشکل سخت افزاری است و باید سیم آنتن وای فای گوشی و اجزای مربوط به آن تعویض شوند. بنابراین از کارشناسان تعمیرات آیفون شرکت موبایل کمک راهنمایی بخواهید و در صورت نیاز سفارش تعمیر آیفون را ثبت کنید تا مشکل شما در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود.

رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون : عدم ارائه هشدار لرزشی (ویبره)

در اغلب موارد مشکل عدم ارائه هشدار لرزشی در آیفون های اپل با یک ریستارت ساده یا نهایتا فورس ریستارت برطرف می‌شود، اما اگر مشکل با انجام این کارها برطرف نشد، احتمالا موتور ویبره یا لرزشی آیفون سوخته و باید تعویض شود. برای رفع مشکل عدم ارائه هشدار لرزشی در آیفون های اپل مراحل زیر را طی کنید:

 

رایج ترین مشکلات آیفون + راه حل تعمیرات | گارانتی اپل

 

  • مطمئن شوید که ویبره یا هشدار لرزشی آیفون فعال است. بدین منظور وارد بخش Settings و سپس Sounds شوید و دو گزینه Vibrate of Silent و Vibrate on Ring را فعال نمایید تا هشداری لرزشی گوشی در تمام حالت ها ارائه شود.
  • آیفون را با نگه داشتن همزمان دکمه های پاور و هوم برای مدت زمان 10 ثانیه فورس ریستارت کنید.
  • از محتوای آیفون فایل بکاپ تهیه کرده و دستگاه را فکتوری ریست کنید.
  • اگر با انجام اقدامات فوق مشکل برطرف نشد، احتمالا موتور ویبره یا همان ویبراتور آیفون شما سوخته و باید تعویض شود. پس تماس با کارشناسان تعمیرات آیفون موبایل کمک برطرف کرده و از آن ها راهنمایی بخواهید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون های اپل پرداختیم و راه حل های هر یک از مشکلات را هم عنوان کردیم. فراموش نکنید که برای انجام مطمئن و سریع هر تعمیر سخت افزاری می‌توانید از موبایل کمک و سرویس درخواست آنلاین تعمیرات موبایل این شرکت استفاده به عمل آورید.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعات موبایل

قطعات گوشی آیفون ایکس آر

قطعات آیفون SE

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل