تعمیر ویبره یا ویبراتور آیفون تعمیر ویبره یا ویبراتور آیفون

تعمیر ویبره یا ویبراتور آیفون

مشکل ویبره نخوردن در آیفون های اپل یک مشکل نسبتا شایع است که عموما می‌تواند با دو عامل مختلف ارتباط داشته باشد. عامل اول مربوط به تنظیمات نرم افزاری نادرست می‌شود و عامل دوم به بروز اختلال در عملکرد ویبراتور آیفون ارتباط خواهد داشت. در ادامه این مقاله می‌خواهیم بیشتر در رابطه با تعمیر ویبره آیفون و گوشی اپل و رفع مشکل ویبراتور آیفون ها صحبت کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

دلایل بروز اختلال در ویبراتور و ویبره آیفون

دلایل و عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند منجر به بروز اختلال در عملکرد ویبره آیفون و ویبراتور آن شوند. عموما مشکلاتی که در آیفون ها از ویبره خوردن درست و صحیح گوشی جلوگیری می‌کنند ناشی از دو عامل اصلی هستند که به ترتیب عامل نرم افزاری و سخت افزاری نامیده می‌شوند. به بیان دیگر اگر در ویبره آیفون شما مشکلی به وجود آید، علت آن یا ناشی از باگ های نرم افزاری است و یا ناشی از اختلالات سخت افزاری خواهد بود که به ویبراتور آیفون مربوط می‌شوند. اما برای تعمیر ویبره آیفون باید چه کرد و اصلا دلایل بروز اختلال در ویبراتور آیفون چیست؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

عموما دو عامل اصلی می‌توانند منجر به بروز اختلال در ویبراتور آیفون شوند. عامل اول ضربه و فشار است. در خیلی از مواقع دیده شده که وارد شدن یک ضربه یا فشار سنگین به گوشی آیفون منجر می‌شود که ویبره آن از کار بیفتد. در اینگونه مواقع عموما نمی‌توان مشکل را با راه حل های نرم افزاری رفع کرد و باید از سرویس مراکز تعمیرات تخصصی ایفون نظیر موبایل کمک برای رفع مشکل استفاده کرد. دلیل دوم هم مربوط به آب خوردگی می‌شود. در صورتی که آیفون در تماس با آب قرار گیرد، احتمال آسیب دیدن ویبراتور آن بسیار بالا خواهد بود چون این قطعه در گوشه قاب اغلب آیفون ها نصب شده و خیلی راحت می‌تواند در تماس مستقیم با آب قرار داشته باشد.

 

تعمیر ویبره یا ویبراتور آیفون اپل | گارانتی اپل

 

اگر دو عامل فوق منجر به بروز اختلال در عملکرد ویبراتور آیفون شوند باید از تعمیرات سخت افزاری برای رفع مشکل استفاده کرد. تقریبا در 99 درصد مواقع هم تعمیرات سخت افزاری با تعویض ویبراتور آیفون انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با نحوه تعویض ویبراتور آیفون X، نحوه تعویض ویبراتور آیفون 7 پلاس، نحوه تعویض ویبراتور آیفون XS Max و تعویض موتور ویبره آیفون SE می‌توانید مقاله های ضمیمه شده را مطالعه کنید. نکته مهمی که باید در تعمیر ویبره آیفون در حالت سخت افزاری به آن دقت شود مربوط به این موضوع خواهد بود که تعمیر مورد نظر از تعمیرات مهم و تخصصی اپل است و به هیچ وجه نباید به دست هر تعمیرکاری سپرده شود. برای انجام این تعمیر بهتر است از خدمات مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل استفاده کنید.

اما همیشه برای رفع مشکل ویبره نخوردن آیفون ها ملزم به انجام تعمیرات سخت افزاری نخواهید بود و در برخی مواقع ممکن است با ایجاد تغییر در برخی از گزینه هایی که در منوی تنظیمات آیفون ارائه شده‌اند مشکل ویبره نخوردن دستگاه برطرف شود. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم ابتدا به اقدامات نرم افزاری اشاره داشته باشیم که می‌بایست برای رفع مشکل ویبره نخورده آیفون های اپل انجام گیرند و سپس به نکات و جزئیات تعمیر سخت افزاری ویبراتور آیفون و سرویسی که موبایل کمک و نمایندگی رسمی اپل ایران در این راستا ارائه کرده اشاره داشته باشیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیر ویبره آیفون و گوشی اپل با راه حل های نرم افزاری

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

تعمیر ویبره یا ویبراتور آیفون اپل | گارانتی اپل

 

اگر با مشکل ویبره نخوردن و اختلال در عملکرد ویبراتور آیفون مواجه هستید، خیلی زود قضاوت نکنید و این نتیجه‌گیری را نداشته باشید که باید ویبراتور آیفون شما تعویض شود! در خیلی از مواقع ممکن است مشکل ویبره آیفون با انجام چند اقدام نرم افزاری برطرف شود. بدین منظور موارد و اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا وارد مسیر Settings > Sounds شوید و مطمئن گردید که اسلایدر کنار گزینه Vibrate on Ring و Vibrate on Silent فعال است. فعال بودن این دو گزینه نشان می‌دهد که آیفون شما در حالت عادی و سایلنت هشدار لرزشی ارائه می‌کند. برای آشنایی تصویری با نحوه فعال و غیر فعال کردن این دو گزینه به مطالعه مقاله آموزش غیر فعال کردن ویبره در آیفون‌های اپل بپردازید.
  • وارد مسیر Settings > Sounds شوید و گزینه Ringtone را انتخاب کنید. در بالای صفحه یک گزینه تحت عنوان Vibration قرار دارد. مطمئن شوید که آپشن None برای این گزینه انتخاب نشده باشد! اگر عبارت None را در کنار این گزینه مشاهده کردید، آن را لمس نمایید و یکی دیگر از گزینه های ارائه شده را انتخاب کنید تا این آپشن از حالت None خارج شود.
  • حالا به بخش Settings > General > Accessibility بروید و گزینه Vibration را فعال کنید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

با انجام موارد فوق اگر مشکل نرم افزاری در تنظیمات آیفون شما وجود داشته باشد و از ارائه ویبره جلوگیری کند برطرف می‌شود و دیگر نیازی نخواهد بود که به تعمیر ویبره آیفون با روش سخت افزاری روی آوردید. بعد از اعمال تغییرات فوق بهتر است موبایل خود را ریستارت کنید. چند راه حل نرم افزاری دیگر هم وجود دارند که احتمال دارد مشکل ویبراتور نخوردن گوشی اپل را برطرف کنند اما شانس موفقیت آن ها زیاد نیست. این موارد به شرح زیر هستند:

 

  • ریستارت آیفون: شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما در خیلی از مواقع یک ریستارت ساده می‌تواند مشکل ویبره نخورده آیفون یا هر گوشی دیگری را برطرف کند. بنابراین یک مرتبه آیفون خود را ریستارت کنید.

 

تعمیر ویبره یا ویبراتور آیفون اپل | گارانتی اپلتعمیر ویبره یا ویبراتور آیفون اپل | گارانتی اپل

 

  • ریستور بکاپ قدیمی: در برخی مواقع دیده شده که ریستور کردن بکاپ های قدیمی هم منجر به رفع مشکل ویبراتور آیفون شده‌اند. بنابراین از طریق آیتیونز (iTunes) یا آیکلود (iCloud) یک فایل بکاپ قدیمی تر را در آیفون خود ریستور نمایید و عملکرد ویبراتور گوشی را بعد از ریستور اطلاعات بررسی نمایید.

 

  • آپدیت سیستم عامل: نصب جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS بر روی گوشی آیفون و آپدیت نگه داشتن آن هم می‌تواند به رفع مشکلات و باگ های خاصی از قبیل ویبره نخوردن دستگاه کمک کند. بنابراین همیشه سعی کنید سیستم عامل آی او اس آیفون خودتان را به روز نگه دارید. برای انجام این کار و بررسی به روز بودن سیستم عامل آیفون وارد مسیر Settings > General > Updates شوید و در صورتی که آپدیتی برای موبایلتان موجود است آن را نصب کنید.

 

  • فکتوری ریست: در برخی مواقع دیده شده که با فکتوری ریست آیفون مشکلات ویبره آن هم برطرف شده‌اند. بنابراین می‌توانید از این روش هم به عنوان آخرین راه حل تعمیر ویبره آیفون در حالت نرم افزاری استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا اپل آیدی خود را از گوشی ساین اوت (Sign Out) کنید و سپس به مسیر Settings > General > Reset بروید و گزینه Reset All Content & Settings را انتخاب نمایید و کل اطلاعات آیفون را حذف کنید. به احتمال زیاد مشکل ویبراتور آیفون با انجام این کار برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11

اگر با انجام موارد فوق مشکل ویبره گوشی اپل رفع نشد مطمئن باشید که منشا مشکل سخت افزاری است و باید به تعمیرات اپل روی آورید. برای تعمیر کردن ویبراتور آیفون های اپل به هیچ وجه از سرویس هر تعمیرکاری استفاده نکنید، چون احتمال نصب قطعات غیر اورجینال و دست دوم در گوشی شما افزایش پیدا می‌کند. شرکت موبایل کمک تنها شرکتی است که در ایران تعمیرات تخصصی گوشی اپل را با ضمانت اورجینال بودن قطعات ارائه می‌کند.

هزینه تعمیر ویبره گوشی اپل و ویبراتور آیفون | نمایندگی اپل

ویبراتور قطعه بسیار کوچکی است که عموما در گوشه قاب آیفون ها اپل نصب می‌شود. این قطعه در زمان هایی که لازم باشد حالت لرزش مانند را در گوشی به وجود می‌آورد و اصطلاحا منجر به ویبره خوردن گوشی می‌شود. خوشبختانه قیمت ویبراتور آیفون ها در مقایسه با قیمت دیگر قطعات سخت افزاری و اصلی آن ها از قبیل ال سی دی، مادربرد، دوربین و غیره به مراتب کمتر است. بنابراین خیلی نگران هزینه تعمیر ویبره آیفون نباشید. اگر از خدمات مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل در تهران استفاده کنید می‌توانید تعمیراتی از قبیل تعمیر ویبره گوشی اپل و تعویض ویبراتور آن را با کمترین قیمت انجام دهید چون قطعات مورد نیاز گوشی مشتریان مرکز موبایل کمک مستقیما از فروشگاه قطعات موبایل مرکز موبایل کمک تامین می‌شوند و با همان قیمت خرید برای متقاضیان محاسبه خواهند شد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

از سمت دیگر با استفاده از خدمات موبایل کمک دیگر نیازی به پرداخت مستقیم دستمزد به تعمیرکار نخواهید داشت و بدین ترتیب هم می‌توانید به کاهش هزینه تعمیرات کمک کنید. عدم نیاز به مراجعه حضوری و دریافت و تحویل گوشی با پیک رایگان هم از دیگر مزیت هایی است که با بهره‌گیری از خدمات موبایل کمک می‌توانید از آن بهره‌مند شوید و بدین ترتیب می‌تواند به کاهش هزینه تعمیرات کمک نمایید. پس اگر می‌خواهید یک تعمیر کم هزینه، مطمئن و با ضمانت روی گوشی شما انجام شود، موبایل کمک بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود.

مزیت های سرویس گارانتی آیفون را بشناسید!

اما چرا مدعی هستیم که موبایل کمک بهترین مرجع و مرکز برای انجام تعمیرات ایفون و آیپد های اپل محسوب می‌شود؟ چندین دلیل مختلف وجود دارند که سرویس موبایل کمک را برتر از سرویس دیگر مراکز تعمیرات تلفن همراه خواهند کرد. برخی از مهم ترین مزیت هایی که با استفاده از خدمات موبایل کمک و نمایندگی اپل از آن ها بهره‌مند خواهید شد به شرح زیر هستند:

  • عدم نیاز به مراجعه حضوری: در هیچ یک از مراحل تعمیر گوشی در مرکز موبایل کمک نیازی به مراجعه حضوری کاربر وجود ندارد. حتی ثبت سفارش هم با تماس تلفنی یا طریق سایت شرکت انجام می‌شود و دریافت گوشی از متقاضی تعمیرات و تحویل آن به وی هم با پیک رایگان شرکت انجام خواهد شد. بنابراین وقتی از خدمات موبایل کمک استفاده کنید، نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت.

 

  • سرعت عمل بالا: تعمیرات تخصصی آیفون در مرکز موبایل کمک طی کوتاه ترین زمان ممکن انجام می‌شود تا متقاضی تعمیرات بتواند هرچه سریع تر دوباره از گوشی خود استفاده کند. تعمیراتی از قبیل تعمیر ویبره آیفون در موبایل کمک عموما ظرف 4 الی 5 ساعت انجام می‌شوند.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

  • صرفه جویی در هزینه ها: قیمت ها و تعرفه هایی که موبایل کمک برای خدماتش در نظر گرفته به مراتب مقرون به صرفه تر از سرویس دیگر مراکز هستند. از سمت دیگر عدم نیاز به مراجعه حضوری هم منجر به کاهش هزینه تعمیرات می‌شود. تامین مستقیم قطعات از فروشگاه موبایل کمک هم از دیگر عوامل موثر در کاهش هزینه تعمیرات اپل در مرکز موبایل کمک است.

 

  • تضمین اورجینال بودن قطعات: همانطور که گفتیم تمام قطعاتی که در گوشی متقاضیان محترم تعمیرات در مرکز موبایل کمک مورد تعویض قرار می‌گیرند مستقیما از فروشگاه موبایل کمک تامین خواهند شد. این قطعات همگی از نظر اورجینال بودن دارای ضمانت هستند.

 

 

  • تعمیر با مدرن ترین تجهیزات: استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا در مرکز موبایل کمک سبب می‌شود تا تمام استاندارد های لازم در حین تعمیرات حفظ شود و نتیجه تعمیر از نظر کیفیت در بهترین سطح و شرایط ممکن قرار گیرد.

 

  • تضمین کیفیت تعمیرات: تمام تعمیراتی که توسط کارشناسان موبایل کمک بر روی گوشی متقاضیان انجام می‌شود تا بازه زمانی مشخصی دارای گارانتی هستند. به همین سبب خیال متقاضی از بابت کیفیت تعمیراتی که روی گوشی وی انجام شده راحت خواهد بود.

 

موارد فوق فقط بخشی از اصلی ترین مزیت هایی هستند که با استفاده از خدمات موبایل کمک و نمایندگی اپل می‌توانید از آن ها بهره‌مند شوید. با خدمات موبایل کمک قادر خواهید بود که تعمیرات تخصصی اپل از قبیل تعمیر ویبره آیفون را با کمترین هزینه، بهترین کیفیت و اطمینان از اورجینال بودن قطعات انجام دهید.

ثبت سفارش تعمیر ویبره آیفون | نمایندگی اپل

اما چطور می‌توانید در مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل سفارش یا درخواست تعمیرات تخصصی مورد نیاز را به ثبت برسانید؟ انجام این کار به سادگی امکانپذیر خواهد بود. بدین منظور می‌توانید فرم درخواست آنلاین تعمیرات موبایل را در سایت شرکت پر کنید یا با شماره 02175147 تماس حاصل نمایید و سفارش خود را با ارائه جزئیات لازم به ثبت برسانید. بعد از ثبت سفارش پیک رایگان موبایل کمک به آدرستان اعزام شده و گوشی معیوب را درب منزل یا هر کجا که باشید از شما تحویل می‌گیرد. گوشی توسط پیک به شرکت ارجاع داده شده و به کارشناسان مرکز تعمیرات موبایل کمک واگذار می‌شود.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

 

کارشناسان موبایل کمک با استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا بررسی های لازم را روی گوشی متقاضی انجام می‌دهند و تعمیرات مورد نیاز را هم صورت خواهند داد. پس از اطمینان از تعمیر شدن دستگاه، گوشی دوباره با پیک رایگان به آدرس متقاضی ارسال می‌شود و درب منزل یا هر کجا که نیاز باشد به او تحویل داده خواهد شد. تعمیراتی از قبیل تعمیر ویبره آیفون عموما در مرکز موبایل کمک ظرف 4 الی 5 ساعت تکمیل می‌شوند. بنابراین با خدمات این مرکز می‌توانید یک تعمیر سریع، مطمئن، کم هزینه و بدون دردسر را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 02175147 تماس حاصل کنید.

همچنین در صورت نیاز به خرید موبایل می توانید از سایت موبایل کمک اقدام به خرید فرمایید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی آیفون XS

خرید قطعه موبایل

قطعات گوشی آیفون 11 Pro

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل