رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن | گارانتی اپل رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن | گارانتی اپل

رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن | گارانتی اپل

اگر دوربین آیفون شما بنا به هر دلیل کار نمی‌کند یا در عملکرد آن اختلال به وجود آمده، نگران نباشید. در این مطلب می‌خواهیم به شرح روش های موثر رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

دوربین آیفون ها ممکن است بنا به دلایل مختلفی درست کار نکند یا کلا از کار بیفتد. بروز مشکل در عملکرد دوربین آیفون می‌تواند ناشی از یک مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. بنابراین برای رفع مشکل دوربین آیفون حتما باید ابتدا راه حل های نرم افزاری را به کار برد و اگر این راه حل ها نتیجه بخش نبودند، به تعمیرات سخت افزاری رو آورد. یکی از شایع ترین مشکلاتی که در حین اجرای برنامه دوربین آیفون ها رخ می‌دهد، این است که دوربین گوشی هیچ چیزی را نشان نداده و فقط یک تصویر سیاه با اجرای اپلیکیشن دوربین نمایان می‌شود!

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن | گارانتی اپل

 

در برخی موارد هم مشکلات دیگری در دوربین آیفون ها رخ می‌دهد. اما چطور قادر به رفع مشکل دوربین آیفون خواهیم بود؟ در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به طور قدم به قدم روش های مختلف رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن را شرح دهیم. با دنبال کردن و انجام دادن این روش ها بدون تردید مشکل دوربین آیفون شما برطرف خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با موبایل کمک همراه باشید.

رفع مشکل دوربین آیفون : اپلیکیشن دوربین را دوباره اجرا کنید!

 

رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن | گارانتی اپل

 

اگر با اجرای اپلیکیشن دوربین آیفون تصویری سیاه پیش رویتان قرار گرفته، ممکن است یک باگ نرم افزاری موقت منجر به بوجود آمدن آن شده باشد. بنابراین در این شرایط بستن اپلیکیشن دوربین و اجرای مجددا آن می‌تواند مشکل را برطرف سازد. توصیه می‌کنیم در این شرایط اپلیکیشن دوربین را به طور کامل از لیست اپلیکیشن های اخیر آیفون خود حذف کنید و مجددا آن را اجرا نمایید. بدین منظور دو بار پیاپی روی دکمه هوم آیفون ضربه بزنید تا لیست اپلیکیشن های اخیر نمایان شود. سپس برنامه دوربین را به سمت بالا بکشید تا از لیست مذکور حذف شود و دوباره آن را اجرا کنید. اگر با انجام این کار رفع مشکل دوربین آیفون انجام نشد، از راه حل های بعدی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض دوربین آیفون XS Max

رفع مشکل دوربین آیفون : تغییر دوربین پشت و جلو در اپلیکیشن دوربین

 

رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن | گارانتی اپل

 

اگر بعد از اجرای مجدد اپلیکیشن دوربین آیفون باز هم تصویر سیاهی را مشاهده کردید، توصیه می‌کنیم آیکون گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید که دستور فعالسازی و جهش مابین دوربین اصلی و سلفی گوشی را صادر می‌کند. اگر با یک بار لمس این آیکون، دوربین سلفی گوشی در اپلیکیشن فعال شد و تصویری مشاهده کردید، احتمالا مشکل سخت افزاری گریبان‌گیر شما شده، اما اگر با لمس این دکمه و فعالسازی دوربین سلفی باز هم هیچ تصویری را مشاهده نکردید و همچنان صفحه سیار بود، جای امید باقیست که مشکل به وجود آمده نرم افزاری باشد. در برخی شرایط هم جهش مابین دوربین سلفی و بازگشت به دوربین اصلی منجر به رفع مشکل دوربین آیفون شده است. به همین دلیل انجام این کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

رفع مشکل دوربین آیفون : قابلیت Voiceover را غیر فعال کنید!

 

رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن | گارانتی اپل

 

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما در خیلی از موارد دیده شده که فعال بودن قابلیت Voiceover آیفون ها منجر به از کار افتادن دوربین آن ها شده است. بنابراین توصیه می‌کنیم این قابلیت را در آیفون خود غیر فعال نمایید و دوباره عملکرد دوربین گوشی را بررسی کنید. برای غیر فعال کردن این قابلیت باید به بخش Settings آیفون مراجعه کنید و گزینه General را انتخاب نمایید. سپس گزینه Accessibility را انتخاب کرده و از این منو گزینه Voiceover را انتخاب و غیر فعال نمایید. برای آشنایی بیشتر با کارایی این گزینه و نحوه فعال و غیر فعال کردن آن می‌توانید از مقاله “فعالسازی، تنظیم و غیر فعال سازی Voice Over آیفون” کمک بگیرید. اگر با انجام این مورد هم مشکل دوربین آیفون رفع نشد، راه حل های بعدی را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون SE 2020

رفع مشکل دوربین آیفون : ریستارت کردن آیفون

 

رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن | گارانتی اپل

 

یکی از رایج ترین روش های رفع مشکل دوربین آیفون مربوط به ریستارت کردن آن می‌شود. ریستارت کردن دستگاه منجر می‌شود تا باگ های موقتی که در بستر نرم افزاری آن به وجود آمده‌اند رفع شوند و در نتیجه اپلیکیشن دوربین گوشی بدون مشکل اجرا شود. برای ریستارت آیفون کافیست دکمه پاور آن را فشرده و چند لحظه نگه دارید تا اسلایدر خاموش کردن گوشی (Power Off) روی نمایشگر ارائه شود. سپس انگشت خود را روی اسلایدر مذکور قرار دهید و با کشیدن آن گوشی را خاموش کنید. اجازه دهید آیفون 1 دقیقه در حالت خاموش باقی بماند و سپس مجددا با فشردن دکمه پاور آن را روشن کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض دوربین پشت آیفون ۷ پلاس اپل

رفع مشکل دوربین آیفون : آپدیت سیستم عامل iOS

 

رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن | گارانتی اپل

 

این احتمال وجود دارد که آپدیت یا به روز نبودن سیستم عامل آیفون شما منجر به ایجاد مشکل در عملکرد دوربین دستگاه شده باشد. بنابراین یکی دیگر از روش های رفع مشکل دوربین آیفون مربوط به آپدیت سیستم عامل آن می‌شود. برای بررسی به روز بودن یا نبودن سیستم عامل آیفون خود کافیست بخش Settings را اجرا کرده و گزینه General را انتخاب کنید. سپس گزینه Software Updates را انتخاب نمایید. منتظر بمانید تا آیفون شما وضعیت سیستم عامل دستگاه را بررسی کند. اگر آپدیت جدیدی برای سیستم عامل آیفونتان وجود داشت، گزینه Install را لمس نمایید تا روی دستگاه نصب شود. دقت داشته باشید که حتما قبل از شروع آپدیت iOS به یک شبکه اینترنت مناسب متصل باشد و آیفونتان حداقل 60 درصد شارژ داشته باشد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

رفع مشکل دوربین آیفون : دانگرید سیستم عامل

در برخی موارد آپدیت کردن سیستم عامل آیفون و وجود یک باگ در آن می‌تواند منجر به بروز مشکل در عملکرد دوربین گوشی شود. بنابراین اگر به تازگی سیستم عامل آیفون خود را به روز کرده‌اید و بعد از به روز رسانی آن با مشکل دوربین مواجه شدید، احتمالا یک باگ نرم افزاری که در آپدیت جدید گوشی وجود دارد مشکل ساز شده است. در این مواقع عموما اپلی ظرف چند روز یک آپدیت جدید را منتشر خواهد کرد و مشکل را برطرف می‌سازد. اما اگر بنا به هر دلیل تمایلی مبنی بر صبر کردن ندارید، می‌توانید سیستم عامل آیفون خود را دانگرید کنید و به همان نسخه قبلی سیستم عامل گوشی باز گردید. برای آشنایی با دانگرید و نحوه انجام آن به مطالعه مقاله “آموزش دانگرید سیستم عامل آیفون و آیپدهای اپل” بپردازید.

رفع مشکل دوربین آیفون : ریست تنظیمات

 

رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن | گارانتی اپل

 

ریست کردن تنظیمات هم یکی دیگر از روش های موثر در رفع مشکل دوربین آیفون های اپل است. در این روش تمام تنظیماتی که شما روی گوشی آیفون خود بهینه سازی کرده‌اید از بین رفته و ریست می‌شوند. برای انجام این کار باید به منوی Settings مراجعه کرده و گزینه General را انتخاب کنید. به سمت پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه Reset را انتخاب نمایید. در صفحه جدید گزینه Reset All Settings را انتخاب نمایید. اگر از شما درخواست ارائه پسورد شد، پسورد خود را وارد کنید. ظرف چند لحظه تمام تنظیمات آیفون شما ریست می‌شود و احتمالا بعد از آن شاهد رفع مشکل دوربین آیفون خواهید بود.

رفع مشکل دوربین آیفون : ریست کامل محتوا و تنظیمات

 

رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن | گارانتی اپل

 

اگر با ریست تنظیمات آیفون مشکل دوربین گوشی رفع نشد، توصیه می‌کنیم ریست کامل محتوا و تنظیمات را هم انجام دهید. در خیلی از موارد دیده شده که انجام این کار منجر به رفع مشکل دوربین آیفون می‌شود. برای انجام این کار باید وارد منوی Settings آیفون خود شوید و گزینه General را انتخاب کنید. سپس گزینه Reset را انتخاب نمایید. حال گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب نمایید. اگر از شما درخواست وارد کردن پسورد شد، پسورد خود را وارد نمایید و گزینه Erase iPhone را لمس کنید. منتظر باشید تا تنظیمات و محتوای آیفون به طور کامل حذف شوند. احتمالا در این شرایط مشکل دوربین گوشی رفع می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

رفع مشکل دوربین آیفون : دوربین آیفون را تعویض کنید!

اگر هیچ یک از روش های فوق مشکل دوربین آیفون شما را برطرف نکرد، احتمالا مشکل دستگاه نرم افزاری نیست و باید ماژول دوربین معیوب گوشی تعویض شود. برای تعویض دوربین آیفون خود می‌توانید شخصا وارد عمل شوید، اما دقت داشته باشید که بدین منظور باید حتما به ابزارهای مناسب و یک عدد ماژول دوربین سالم گوشی دسترسی داشته باشید و دقت بالایی هم صرف نمایید. با مراجعه به بخش تعمیرات می‌توانید در رابطه با تعمیرات آیفون اطلاعات و راهنمایی های لازم را به دست آورید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

رفع مشکل دوربین آیفون و کار نکردن آن | گارانتی اپل

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

اما اگر شخصا قادر به تعمیر یا تعویض دوربین آیفون نیستید، توصیه می‌کنیم از سرویس موبایل کمک استفاده کنید. کارشناسان موبایل کمک با بکارگیری جدیدترین متدها و ابزارهای تعمیر، مشکل دوربین آیفون شما را برطرف خواهند کرد و گوشی را با ضمانت اصالت قطعه موبایل در اختیارتان قرار می‌دهند. به منظور ثبت سفارش تعمیر دوربین آیفون توسط موبایل کمک کافیست با شماره‌ی 75147-021 تماس حاصل نمایید یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک  درخواست خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانید. نمایندگی های موبایل کمک در سراسر کشور (تهران و شهرستان ها) آماده خدمات رسانی به شما خواهند بود.

 

لینک های مفید: دوربین پشت آیفون ایکس اسدوربین اصلی iPhone 8 Plusقیمت دوربین پشت iPhone 6 Plus | قیمت روز موبایل

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل