تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max

تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max

فیس آیدی (Face ID) آیفون ایکس اس (iPhone XS) و آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) اپل در عین حال که پیچیدگی بالایی دارد از قطعات بسیار ظریفی تشکیل شده است. پس از خرید گوشی، در برخی مواقع ممکن است مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری منجر به بروز اختلال در عملکرد فیس آیدی شوند. در این مقاله می‌خواهیم بیشتر در رابطه با تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max در نمایندگی اپل و موبایل کمک صحبت کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد 2

 

فیس آیدی (Face ID) چیست؟

پیش از اینکه در مورد نحوه تعمیر Face ID آیفون ها صحبت کنیم، بهتر است تعریفی از این قابلیت یا بهتر بگوییم تکنولوژی که در آیفون های جدی اپل بکار رفته داشته باشیم. فیس آیدی قابلیت تشخیص چهره پیشرفته و اختصاصی اپل است که امکان قفل گشایی از نمایشگر گوشی و تایید هویت کاربر را با تشخیص چهره وی فراهم می‌سازد. اپل در دهمین سالگرد رونمایی از آیفون هایش برای اولین بار قابلیت Face ID را در آیفون ایکس (iPhone X) پیاده سازی کرد و از آن پس تمام آیفون های جدیدتر این شرکت (حداقل تا به امروز) از این قابلت پشتیبانی می‌کنند. برای آشنایی با نحوه راه اندازی این قابلیت به مطالعه مقاله آموزش راه اندازی Face ID (تشخیص چهره) آیفون X و استفاده از آنبپردازید.

 

تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max | گارانتی اپل

 

در طراحی قابلیت Face ID دقت عمل بالایی صرف شده اما این موضوع بدان معنا نیست که هیچوقت هیچ مشکلی در عملکرد فیس آیدی ایجاد نخواهد شد. متاسفانه بروز مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max بسیار شایع است و این دو گوشی زیاد با اختلال های Face ID رو به رو می‌شوند. اختلال در عملکرد فیس آیدی می‌تواند بنا به دلایل مختلفی به وجود آید و تقریبا در 80 درصد مواقع ناشی از عوامل سخت افزاری خواهد بود و فقط در برخی مواقع است که می‌تواند ناشی از عوامل نرم افزاری باشد. در صورتی که مشکل Face ID گوشی ناشی از عوامل سخت افزاری باشد باید برای تعمیر آن به نمایندگی تعمیرات اپل مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XS

 

دو حالت خرابی Face ID آیفون | تعمیرات تخصصی اپل

عموما اختلال هایی که در عملکرد فیس آیدی به وجود می‌آیند یا ناشی از عوامل نرم افزاری هستند و به راحتی قابل رفع خواهند بود و یا ناشی از موارد سخت افزاری هستند و فقط با تعمیرات تخصصی اپل رفع می‌شوند. در حالت اول که یک مشکل جزئی و گاها نرم افزاری منجر به بروز مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max یا سایر آیفون ها شده نیازی به مراجعه به نمایندگی های اپل و انجام تعمیرات سخت افزاری وجود ندارد. در اینگونه مواقع می‌توان با انجام دادن مواردی که در بخش زیر معرفی می‌کنیم مشکل را برطرف کرد. اگر انجام موارد و مراحل زیر منجر به رفع مشکل Face ID آیفون نشدند باید به فکر تعمیرات سخت افزاری باشید:

 

  • تمیز کردن سنسور های جلو: کثیف بودن سنسور های جلوی آیفون می‌تواند منجر به بروز مشکل در عملکرد فیس آیدی آیفون های اپل شود. بنابراین در قدم نخست به خوبی محل نصب سنسور های جلوی آیفون را تمیز کنید.

 

  • غیرفعالسازی و فعال کردن دوباره فیس آیدی: در قدم دوم بهتر است قابلیت فیس آیدی را یک مرتبه ریستارت کنید. در خیلی از مواقع انجام این کار منجر به رفع مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max شده است.

 

  • ریست فیس آیدی: ریست Face ID راه حل بعدی است که باید از آن استفاده کنید. بدین منظور وارد تنظیمات فیس آیدی گوشی می‌شوید و با ارائه پسورد آیفونتان اطلاعات این بخش را به طور کامل ریست می‌کنید و دوباره آن را فعال می‌نمایید.

 

  • آپدیت سیستم عامل: اگر آپدیت یا به روز رسانی برای آیفون شما منتشر شده سعی کنید آن را بر روی گوشی نصب نمایید. در برخی مواقع دیده شده که نصب آپدیت های iOS منجر به رفع مشکلاتی شده که در عملکرد Face ID آیفون به وجود آمده‌اند.

 

تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max | گارانتی اپل

 

  • ریست تنظیمات (Reset Settings): اگر روش های فوق منجر به رفع مشکل فیس آیدی نشدند توصیه داریم یک مرتبه از گزینه Reset Settings برای ریست کردن تمام تنظیمات گوشی استفاده کنید.

 

  • ریستور بکاپ قدیمی: برگرداندن یک فایل بکاپ قدیمی تر هم می‌تواند راه حل خوبی برای تست کردن عملکرد Face ID و رفع مشکلات آن باشد.

 

  • ریست کامل آیفون: آخرین روشی که می‌توانید قبل از مراجعه به نزد تعمیرکار از آن استفاده کنید مربوط به ریست کامل آیفون (Reset All Contents and Settings) می‌شود. اگر با انجام این کار همچنان مشکل فیس آیدی آیفون ادامه داشت، مطمئن باشید که منشا مشکل سخت افزاری است.

 

برای آشنایی دقیق تر با راه حل های نرم افزاری که برای تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max ارائه شده‌اند توصیه داریم به مطالعه مقاله آموزش رفع مشکل فیس آیدی یا تشخیص چهره آیفون و کار نکردن آن بپردازید. اگر هیچکدام از روش های نام برده شده نتوانستند مشکل Face ID آیفون شما را برطرف کنند مطمئن باشید که با یک مشکل سخت افزاری رو به رو هستید و باید برای تعمیر آیفون خود از سرویس نمایندگی اپل و مراکزی مثل موبایل کمک استفاده کنید.

هزینه تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max | نمایندگی اپل

اما سوال مهمی که بدون شک در ذهن هر کاربری ایجاد می‌شود این است که چه مقدار هزینه باید برای تعمیر کردن Face ID آیفون های اپل و به ویژه آیفون XS و XS Max پرداخت شود؟ عموما رفع مشکلات فیس آیدی با تعویض کامل مجموعه مذکور قابل انجام خواهد بود و تعمیرات دقیق تر و جزئی نیاز به دقت خیلی بیشتری دارند و اغلب مراکز تعمیرات اپل از پس انجام این نوع تعمیرات بر نمی‌آیند. طبیعتا اگر قرار باشد کل مجموعه فیس آیدی آیفون تعویض شوند؛ هزینه تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max پایین نخواهد بود و کاربر باید هزینه نسبتا بالایی را برای انجام این تعمیر بپردازد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد 2

 

البته با این حال هزینه تعویض مجموعه Face ID آیفون های XS و XS Max به اندازه هزینه تعمیرات رایجی از قبیل تعویض ال سی دی آن ها نخواهد بود. با خدماتی که مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل ایران ارائه کرده می‌توانید هزینه تعمیرات فیس آیدی آیفون خود را به حداقل برسانید و با کمترین قیمت ممکن تعمیرات لازم را روی مجموعه Face ID آیفون خود انجام دهید. در مرکز موبایل کمک کارشناسان با تجربه و خبره‌ تعمیرات تخصصی آیفون را بر عهده خواهند داشت و از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا برای تعمیر این گوشی های موبایل حساس استفاده می‌کنند. در خیلی از مواقع به دلیل مهارت بالای تعمیرکاران و تسلط آن ها بر تعمیرات اپل، به جای اینکه قطعاتی به طور کامل تعویض شوند، تعمیرات دقیق و الکترونیکی روی آن ها انجام خواهد شد و بدین ترتیب هزینه تعمیرات به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XS Max

قطعاتی که باید در گوشی متقاضیان مرکز موبایل کمک تعویض شوند هم مستقیما از فروشگاه قطعات موبایل تامین خواهند شد و با همان قیمت خرید برای متقاضیان محاسبه می‌شوند که این موضوع هم به طرز قابل ملاحظه‌ای در کاهش هزینه تعمیرات تاثیرگذار خواهد بود. همچنین عدم نیاز به مراجعه حضوری و دریافت و ارسال گوشی متقاضیان از طریق پیک رایگان موبایل کمک هم منجر به کاهش هزینه های تعمیر و همچنین صرفه جویی در زمان می‌شود که در ادامه بیشتر در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید تعمیرات تخصصی آیفون خود را با کمترین قیمت و هزینه انجام دهید، موبایل کمک بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود.

 بهترین مرکز تعمیرات اپل ایران

اما چرا موبایل کمک می‌تواند به عنوان بهترین مرکز تعمیرات اپل ایران و نمایندگی اپل انتخاب شود؟ دلایل زیادی وجود دارند که سبب می‌شوند موبایل کمک لایق دریافت این اعتبار باشد. برخی از اصلی ترین مزیت ها و نقاط قوت اصلی سرویس موبایل کمک و نمایندگی اپل به شرح زیر هستند:

 

  • تضمین کیفیت تعمیرات: تمام تعمیراتی که در مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل بر روی گوشی متقاضیان انجام می‌شود دارای گارانتی خواهند بود. بنابراین اگر تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max را به کارشناسان موبایل کمک واگذار کنید خیالتان از بابت کیفیت تعمیر و هزینه‌ای که در این قبال پرداخت می‌کنید راحت خواهد بود، چون کیفیت تعمیرات صورت گرفته تضمین می‌شود.

 

  • تضمین اورجینال بودن قطعات: چنانچه در حین تعمیر آیفون نیاز شود قطعه یا قطعاتی خاصی تعویض گردند، قطعات جایگزین مستقیما از فروشگاه موبایل کمک تامین خواهند شد. تمام این قطعات اورجینال هستند و از این نظر با ضمانت در گوشی متقاضیان نصب می‌شوند.

 

تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max | گارانتی اپل

 

  • بکارگیری تجهیزات مدرن و پیشرفته: برخلاف اغلب مراکز تعمیرات اپل، در موبایل کمک از مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات برای تعمیر آیفون و آیپد های اپل استفاده خواهد شد و بدین ترتیب نتیجه تعمیر از نظر کیفی رضایت بخش تر خواهد بود.

 

  • عدم نیاز به مراجعه حضوری: موبایل کمک سعی کرده سرویس خود را به گونه‌ای ارائه کند که کاربران برای استفاده از آن نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند. بدین سبب ثبت درخواست تعمیرات به صورت تلفنی یا آنلاین انجام می‌گیرد و دریافت گوشی از متقاضی و همچنین تحویل گوشی به وی هم با پیک رایگان موبایل کمک انجام خواهد شد.

 

  • سرعت عمل بالا: از دیگر مزیت های سرویس موبایل کمک و نمایندگی اپل می‌توان به سرعت عمل بالا اشاره کرد. تعمیرات تخصصی گوشی های موبایل در این مرکز عموما ظرف 3 الی 4 ساعت تکمیل می‌شود و متقاضی تعمیرات ظرف چند ساعت گوشی تعمیر شده خود را درب منزل از پیک رایگان موبایل کمک تحویل خواهد گرفت.

 

  • هزینه و قیمت مناسب: تعرفه هایی که موبایل کمک برای ارائه خدمات در نظر گرفته به مراتب نسبت به بازار آزاد مقرون به صرفه تر هستند. از سمت دیگر تامین مستقیم قطعات اورجینال اپل از فروشگاه موبایل کمک هم به کاهش هزینه های تعمیر کمک می‌کند. بدین ترتیب با سرویس موبایل کمک کمترین هزینه را در ازای تعمیر آیفون یا آیپد خود پرداخت می‌کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی

 

موارد فوق فقط بخشی از اصلی ترین مزیت هایی هستند که با استفاده از خدمات شرکت موبایل کمک و نمایندگی اپل تهران از آن ها بهره‌مند می‌شوید. بنابراین کاملا مشخص است که با سرویس موبایل کمک می‌توانید تعمیرات تخصصی موبایل خود را با اطمینان کامل انجام دهید و خیالتان از بابت کیفیت تعمیرات و همچنین هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید راحت باشد. فراموش نکنید موبایل کمک کیفیت تعمیراتی که توسط کارشناسانش انجام می‌گیرد را ضمانت خواهد کرد.

گارانتی اپل و تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max

اگر آیفون XS یا XS Max شما از گارانتی اپل بهره‌مند باشد و مشخص شود که Face ID آن خود به خود دچار مشکل شده و عوامل جانبی مثل ضربه، فشار، آب خوردگی و غیره منجر به بروز اختلال در آن نشده‌اند، احتمال دارد بتوانید به صورت رایگان تعمیرات لازم را بر روی گوشی انجام دهید. البته انجام تعمیرات رایگان در این شرایط دردسرهای زیادی دارد و برای اثبات این موضوع که شما دخالتی در خرابی فیس آیدی نداشته‌اید عموما باید پروسه طولانی و طاقت فرسایی طی شود، اما به هر حال تعمیر رایگان آیفون در اینگونه مواقع با استفاده از گارانتی اپل غیر ممکن نیست. به هر حال خرابی فیس آی دی قابل حل بوده و نیاز به خرید موبایل تازه ای نمی باشد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد 2

 

تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max | گارانتی اپل

 

نکته مهم بعدی که باید در رابطه با این موضوع به آن اشاره کنیم مربوط به مدت زمان تعمیر می‌شود. عموما زمانی که قرار باشد یک آیفون یا هر گوشی دیگر با استفاده از گارانتی و به طور رایگان تعمیر شود،کاربر آن گوشی باید برای مدت زمان طولانی منتظر بماند چون عموما تعمیرات با گارانتی بیش از اندازه و حد معمول زمانگیر هستند. با این حال اگر شرایط برای تعویض رایگان فیس آیدی آیفون XS و XS Max شما مهیا بود، توصیه می‌کنیم فرصت را از دست ندهید و از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که اگر گوشی شما از بیمه موبایل بهره‌مند باشد هم تحت هر شرایط قادر به تعمیر رایگان فیس آیدی آن خواهید بود.

ثبت درخواست تعمیرات آیفون | نمایندگی اپل در ایران

اما برای ثبت درخواست تعمیرات در مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل ایران باید چه کرد؟ ثبت سفارش به دو روش در این مرکز قابل انجام است. در روش اول کافیست با شماره 02175147 تماس حاصل کنید و سفارش خود را به ثبت برسانید. در روش دوم هم کافیست با مراجعه به صفحه ثبت سفارش آنلاین تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک درخواست خود را به ثبت برسانید. در هر دو حالت تمام هماهنگی های لازم ظرف چند دقیقه با شما انجام می‌گیرد و پیک رایگان موبایل کمک به آدرستان اعزام خواهد شد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد 2

 

تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max | گارانتی اپل

 

وقتی پیک موبایل کمک به آدرس شما اعزام شد باید گوشی معیوب خود را به وی واگذار کنید تا آن را به شرکت ارجاع دهد. سپس تعمیرات تخصصی توسط تیم مجرب موبایل کمک بر روی گوشی متقاضی انجام خواهد شد. عموما این تعمیرات با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شوند. تعمیراتی از قبیل تعمیر مشکل فیس آیدی آیفون XS و XS Max ظرف 3 الی 4 ساعت در مرکز موبایل کمک تکمیل می‌شوند. پس از انجام تعمیرات هم گوشی دوباره با پیک موبایل کمک به آدرس متقاضی ارسال و درب منزل به وی تحویل داده می‌شود.

بنابراین با خدمات مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل ایران می‌توانید تعمیرات تخصصی آیفون، آیپد، اپل واچ و گوشی و تبلت های دیگر برند های معتبر دنیا را با کمترین قیمت و هزینه ممکن انجام دهید. سرویس موبایل کمک به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که کمترین دردسر را برای متقاضیان تعمیرات موبایل به همراه داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره یا ثبت سفارش تعمیرات کافیست با شماره 02175147 تماس حاصل کنید و از کارشناسان و مشاورین موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

دوربین جلو آیفون 7 Plus

دوربین سلفی آیفون 11

دوربین سلفی آیفون ایکس

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل