تفاوت ال سی دی اورجینال و کپی آیفون | گارانتی اپل در ایران تفاوت ال سی دی اورجینال و کپی آیفون | گارانتی اپل در ایران

تفاوت ال سی دی اورجینال و کپی آیفون | گارانتی اپل در ایران

شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که ال سی دی اورجینال یا OEM آیفون ها چه تفاوتی با ال سی دی کپی (Copy) دارد؟ در این مطلب می‌خواهیم به طور دقیق در مورد تفاوت ال سی دی اورجینال و کپی آیفون های اپل صحبت کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

زمانی که قصد تعویض ال سی دی آیفون خود را داشته باشید می‌توانید از گزینه های مختلفی استفاده نمایید. عموما تعمیرکاران موبایل در این شرایط به شما پیشنهاد می‌کنند که مابین ال سی دی اورجینال (OEM) یا کپی (Copy) یک مورد را انتخاب کنید. بنا به گفته آن ها ال سی دی اورجینال (OEM) ال سی دی کاملا اصل و اورجینالی است که توسط اپل تولید و در آیفون هایش استفاده می‌شود اما ال سی دی کپی (Copy) در واقع ال سی دی است که توسط شرکت های دیگر که عموما چینی هستند تولید شده‌اند. همیشه قیمت ال سی دی کپی آیفون ها به مراتب از قیمت تاچ و ال سی دی OEM یا اورجینال پایین تر است و این مسئله منجر به وسوسه شدن کاربر می‌شود!

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

تفاوت ال سی دی اورجینال و کپی آیفون | گارانتی اپل

 

اما به واقع تفاوت ال سی دی اورجینال و کپی آیفون های اپل در چیست؟ برای درک تفاوت مابین این دو باید حتما به طور دقیق دو آیفون مشابهی که دو ال سی دی مذکور در آن ها نصب شده را در کنار هم قرار دهید و به آن ها نگاه کنید. ما در این مطلب این کار را برایتان انجام می‌دهیم و به طور جامع در رابطه با تفاوت ال سی دی اورجینال و کپی آیفون های اپل صحبت خواهیم کرد. بنابراین اگر ال سی دی آیفون شما شکسته یا بنا به هر دلیل نیاز به تعویض درد، توصیه می‌کنیم این مطلب اختصاصی را از دست ندهید و تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ال سی دی آیفون X اپل

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

اصطلاحات رایج تعمیرکاران موبایل برای ال سی دی آیفون ها

ال سی دی آیفون ها همیشه و از سوی تمام تعمیرکاران با لقب “اورجینال” یا “کپی” معرفی نمی‌شود و ممکن است اصطلاحات دیگری هم برای معرفی این ال سی دی ها بیان شود. برخی از رایج ترین این اصطلاحات به شرح زیر هستند:

  • ال سی دی اورجینال
  • ال سی دی OEM
  • ال سی دی روکاری
  • ال سی دی درجه یک
  • ال سی دی اصل

 

تفاوت ال سی دی اورجینال و کپی آیفون | گارانتی اپل

 

  • ال سی دی کپی
  • ال سی دی های کپی
  • ال سی دی گرید A
  • ال سی دی گرید A+
  • ال سی دی چینی
  • ال سی دی کار کرده

موارد فوق تنها بخشی از اصطلاحاتی هستند که تعمیرکاران موبایل از آن ها استفاده می‌کنند. لازم به اشاره است که این اصطلاحات با توجه به مناطق جغرافیایی مختلف ممکن است به شیوه متفاوتی در بین تعمیرکاران موبایل مرسوم شده باشد اما رایج ترین اصطلاحاتی که برای معرفی ال سی دی آیفون ها از آن ها استفاده می‌شود، اصطلاحاتی مثل ال سی دی OEM، ال سی دی کپی و ال سی دی روکاری هستند.

یک نکته مهم!

همیشه دقت داشته باشید که هر قطعه‌ یا جنسی که خریداری می‌شود یا اورجینال (تولید شده برند اصلی) یا کپی (تولید شده توسط برندهای دیگر) است. بنابراین از نظر ماهیت تفاوتی مابین اجناسی که با لقب های مختلف توسط شرکت های ثانویه تولید می‌شوند وجود ندارند و عملا همه آن ها کپی هستند. بنابراین گول اصطلاحاتی همچون های کپی (High Copy)، گرید ای پلاس (Grade A+) و غیره را نخورید! تمام قطعاتی که با این عناوین معرفی می‌شوند کپی و غیر اصل هستند، اما با این حال ممکن است مابین کیفیت تولید و عملکرد آن ها نسبت به یکدیگر تفاوت هایی وجود داشته باشد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

تفاوت ال سی دی اورجینال و کپی آیفون های اپل در چیست؟

اما نوبت به اصلی ترین سوالی می‌رسد که قرار بود در مورد آن صحبت کنیم! تفاوت تاچ ال سی دی اورجینال و کپی آیفون های اپل در چیست؟ ال سی دی های اورجینال یا OEM از خیلی نظرها در مقایسه با ال سی دی های کپی تفاوت دارند. کیفیت ساخت و کیفیت عملکرد اصلی ترین تفاوت مابین آن دو محسوب می‌شود. در ادامه برخی از واضح ترین تفاوت های مابین ال سی دی OEM و ال سی دی کپی یک آیفون را برایتان نشان می‌دهیم.

 

تفاوت ال سی دی اورجینال و کپی آیفون | گارانتی اپل

 

ال سی دی که توسط شرکت های ثانویه به عنوان ال سی دی کپی تولید می‌شود عموما دقت تولید پایینی دارد. این مسئله سبب خواهد شد که فریم و قطعات مختلف ال سی دی خیلی منظم و دقیق به نظر نرسند و به مراتب مقاومت کمتری در مقایسه با ال سی دی اورجینال آیفون داشته باشند. همچنین در ال سی دی های اورجینال عموما لوگوی اپل روی تمام فلت ها نصب است، اما در ال سی دی های فیک و کپی این لوگو روی فلت ها دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

یکی دیگر از مهمترین تفاوت ال سی دی اورجینال و کپی آیفون های اپل مربوط به نوع روشنایی می‌شود که ارائه می‌کنند. ال سی دی اورجینال آیفون مثل عکسی که در بخش فوق و سمت راست مشاهده می‌کنید نوردهی طبیعی تری دارد اما ال سی دی های کپی نور سفید مستقل را نمایش می‌دهند که ظاهری فیک را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. همچنین ال سی دی های کپی از نظر تولید روشنایی ضعیف تر از ال سی دی های OEM عمل می‌کنند و استفاده از آن ها در محیط های باز و تحت تابش نور به مراتب دشوار خواهد بود. همچنین عموما ال سی دی های کپی بازتاب نور زیادی دارند که در برخی شرایط بسیار آزاردهنده خواهد بود.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

کیفیت و سرعت عملکرد ال سی دی کپی آیفون ها در مقایسه با ال سی دی OEM به مراتب کمتر است. شاید به عنوان یک کاربر عادی در حین استفاده از گوشی متوجه این مسئله نشوید اما ال سی دی کپی آیفون ها سرعت پاسخگویی یا اصطلاحا ریسپاند (Respond) پایین تری در مقایسه با ال سی دی اورجینال آیفون ها دارند. این امر سبب می‌شود که در برخی شرایط کاربر با مشکل تاچ و عدم دریافت پاسخ لازم از سوی موبایل مواجه شود.

 

تفاوت ال سی دی اورجینال و کپی آیفون | گارانتی اپل

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XS Max

موارد فوق اصلی ترین تفاوت های مابین ال سی دی اورجینال (OEM) و ال سی دی کپی (Copy) آیفون ها هستند. بنابراین پایین بودن قیمت ال سی دی کپی دلایل مشخصی دارد و مطمئن باشید که کیفیت عملکرد این ال سی دی ها در مقایسه با ال سی دی های اورجینال به مراتب کمتر است.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به شرح تفاوت ال سی دی اورجینال و کپی آیفون های اپل پرداختیم. اگر قصد تعویض ال سی دی آیفون خود را دارید توصیه می‌کنیم تا حد ممکن از یک ال سی دی اورجینال (OEM) استفاده کنید تا بعد از تعمیر دستگاه هیچ تفاوتی مابین عملکرد آن با قبل مشاهده نشود.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

تاچ ال سی دی آیفون 6 اس پلاس

ال سی دی iPhone 8 Plus

ال سی دی iPhone XS

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل