برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون یا Touch ID برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون یا Touch ID

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون یا Touch ID

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ناگهان اسکنر انگشت یا همان تاچ آیدی (Touch ID) آیفونتان از کار بیفتد و قابلیت شناسایی انگشتتان را نداشته باشد. اما چطور می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون و کار نکردن آن بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

تاچ آیدی یا اسکنر انگشت آیفون ها یکی از قطعات بسیار کاربردی و البته حساس آن هاست. با استفاده از این قطعه کاربر می‌تواند مشخصات اثر انگشت خود را در دستگاه ذخیره کرده و با قرار دادن انگشت خود بر روی اسکنر، قفل صفحه نمایش آیفون را آنلاک کند. متاسفانه همانطور که کارایی اسکنر انگشت آیفون بالاست، آمار خرابی آن هم بالا بوده و این قطعه از قطعات پرتعمیر آیفون ها محسوب می‌شود. اما اگر با مشکل کار نکردن اسکنر انگشت آیفون مواجه شدیم چه کنیم؟

خوشبختانه کار نکردن اسکنر انگشت آیفون همیشه به معنای خراب شدن این قطعه موبایل نیست و گاها مشکلات دیگر باعث به وجود آمدن این مسئله می‌شوند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون و کار نکردن آن بپردازیم و در این راستا به صورت مرحله به مرحله راه حل هایی را خدمتتان ارائه کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون : سطح اسکنر را تمیز کنید!

در برخی موارد دیده شده که کثیف بودن سطح خارجی اسکنر انگشت آیفون سبب شده که با قرار دادن انگشت بر روی آن، مشخصات انگشت کاربر برای اسکنر قابل تشخیص نباشند و در نتیجه اسکنر انگشت آیفون عملکرد مناسبی ارائه نکند. برای رفع این مشکل باید روی سطح خارجی اسکنر انگشت آیفون کاملا تمیز شود. بدین منظور می‌توانید از یک پنبه آغشته به مقدار بسیار کمی الکل استفاده کنید. همیشه سعی کنید سطح اسکنر انگشت آیفون را کاملا تمیز نگه دارید تا پروسه آنلاک صفحه نمایش گوشی با بهترین کیفیت و سرعت انجام گیرد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد 2

 

 

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون یا Touch ID | گارانتی اپل

 

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون : انگشت خود را تمیز کنید!

اگر انگشت شما تمیز نباشد، مطمئنا اسکنر انگشت آیفون هم قادر به بررسی و آنالیز آن نخواهد بود، بنابراین با مشکل کار نکردن اسکنر مواجه می‌شوید. پس علاوه بر اینکه باید سطح خارجی اسکنر انگشت آیفون شما تمیز باشد، حتما باید انگشت خودتان هم کاملا تمیز و عاری از هرگونه کثیفی باشد. بدین ترتیب مشخصات انگشت شما توسط اسکنر قابل شناسایی می‌شود.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون : سیستم عامل آیفون را آپدیت کنید!

در برخی موارد دیده شده که وجود داشتن یک باگ نرم افزاری در سیستم عامل iOS منجر به بروز مشکل در عملکرد اسکنر انگشت آن می‌شود! اپل در این شرایط سعی می‌کند که خیلی سریع با انتشار یک آپدیت جزئی دیگر مشکل به وجود آمده را برطرف سازد. بنابراین اگر اسکنر انگشت آیفون شما دچار مشکل شده و به درستی کار نمی‌کند، آپدیت بودن سیستم عامل iOS دستگاه را بررسی و در صورت امکان آن را به جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS موجود به روز رسانی نمایید.

 

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون یا Touch ID | گارانتی اپل

 

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون : انگشت خود را صحیح روی اسکنر قرار دهید!

برای اینکه اسکنر انگشت آیفون بتواند به خوبی انگشت شما را شناسایی کند، باید حتما انگشتتان را کاملا دقیق و به شیوه مناسب روی آن قرار دهید. در غیر این صورت ممکن است امکان آنلاک صفحه نمایش وجود نداشته باشد. در خیلی از موارد دیده شده که کاربران به شکل نادرستی انگشت خود را روی تاچ آیدی آیفون قرار می‌دهند و طبیعتا شاهد کار نکردن آن خواهند بود. در این شرایط نتیجه می‌گیرند که مشکل از جانب اسکنر انگشت است، اما در حقیقت مشکل از نحوه قرار دادن انگشت آن ها بر روی تاچ آیدی خواهد بود. پس از قرار دادن صحیح انگشت خود بر روی تاچ آیدی آیفون اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر دکمه اثر انگشت یا تاچ آیدی آیفون ۸ پلاس 

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون : مطمئن شوید قاب گوشی روی اسکنر قرار ندارد!

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

خیلی از کاربران آیفون ها گوشی خود را در قاب های مختلف ژله‌ای و غیره قرار می‌دهند تا بدین صورت از بدنه دستگاه محافظت شود. برخی از این قاب ها شامل بخشی می‌شوند که زیر صفحه نمایش آیفون و اطراف اسکنر انگشت موبایل را هم احاطه می‌کند. اگر از این دسته قاب های محافظ در آیفون خود نصب کرده‌اید، ممکن است درست نصب نبودن قاب یا طراحی بد آن منجر به قرار گرفتن لبه های قاب بر روی تاچ آیدی شده و بدین صورت در عملکرد آن اختلال ایجاد کند. بنابراین برای اطمینان از این موضوع، آیفون را از قاب محافظ خارج کنید و عملکرد اسکنر انگشت آن را مورد ارزیابی قرار دهید.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی رسمی اپل در تهران

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون : از فعال بودن قابلیت تاچ آیدی اطمینان حاصل کنید!

در خیلی از موارد دیگر دیده شده که اصلا قابلیت تاچ آیدی و قفل گشایی از صفحه نمایش آیفون در آن فعال نبوده و کاربر تصور داشته که تاچ آیدی دستگاه دچار مشکل شده است! بنابراین حتما از فعال بودن قابلیت تاچ آیدی آیفون خود اطمینان حاصل کنید. بدین منظور باید وارد بخش Settings شده و گزینه General را انتخاب کنید. سپس گزینه Touch ID & Passcode را انتخاب نمایید. حالا گزینه Touch ID را انتخاب کرده و سپس گزینه iPhone Unlock را فعال نمایید. بدین صورت قابلیت تاچ آیدی آیفونتان فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض دکمه هوم (Touch ID) آیفون ۸ اپل

 

 

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون یا Touch ID | گارانتی اپل

 

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون : مشخصات اثر انگشت را ریست کنید!

در خیلی از موارد دیده شده که ریست کردن مشخص اثر انگشت و وارد کردن دوباره آن منجر به برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون شده است. بنابراین توصیه می‌کنیم شما هم از این روش استفاده به عمل آورید. بدین منظور ابتدا وارد مسیر زیر شوید:

  • به بخش Settings مراجعه کنید.
  • گزینه General را انتخاب نمایید.
  • گزینه Touch ID & Passcode را انتخاب کنید.
  • گزینه Touch ID را انتخاب نمایید.
  • گزینه Edit را لمس کنید.
  • تمام اثر انگشت هایی که در این بخش وجود دارند را حذف کنید.

حالا اثر انگشت جدید را دوباره ثبت نمایید. توصیه می‌کنیم این کار را برای انگشتان مختلف خود انجام دهید و عملکرد هر یک از آن ها را بررسی کنید. در اغلب موارد ریست کردن مشخصات اثر انگشت منجر به برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون های اپل می‌شود.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون : فکتوری ریست

در موارد نادری دیده شده که فکتوری ریست یا پاک کردن تمام اطلاعات آیفون منجر به برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت گوشی شده است. بنابراین بد نیست که از این راه حل هم به عنوان آخرین راه حل پیش رویتان استفاده کنید. برای فکتوری ریست کردن آیفون خود وارد بخش Settings شوید و گزینه General را انتخاب کنید. گزینه Erase All Content and Settings را از بخش زیرین صفحه انتخاب کنید و با انجام این کار موافقت به عمل آورید. پس از اینکه دستگاه فکتوری ریست و مجددا راه اندازی شد، عملکرد اسکنر انگشت یا تاچ آیدی آن را بررسی کنید.

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون : تعمیر سخت افزاری

اگر هیچ یک از روش های فوق برای برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون بازده لازم را نداشتند، مطمئنا با یک مشکل سخت افزاری رو به رو هستید و برای رفع آن باید از تجربیات تعمیرکاری مجرب و قابل اعتماد استفاده کنید. کارشناسان موبایل کمک با بهره‌گیری از مدرن ترین ابزارهای تعمیر موبایل و جدیدترین متدهای روز می‌توانند در این راستا به شما عزیزان کمک کنند. به منظور ثبت سفارش تعمیر اسکنر انگشت آیفون خود کافیست با شماره‌ی 75147-021 تماس حاصل نمایید یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

 

برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون یا Touch ID | گارانتی اپل

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی آیفون

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به آموزش روش هایی برای برطرف کردن مشکل اسکنر انگشت آیفون پرداختیم. اگر با روش هایی که در ابتدا شرح دادیم مشکل تاچ ایدی آیفون شما برطرف شد، مشکل به وجود آمده نرم افزاری بوده اما اگر مشکل برطرف نشود، بخش سخت افزاری تاچ آیدی دچار مشکل شده است.

همچنین در صورت نیاز به خرید موبایل می توانید از سایت موبایل کمک اقدام به خرید فرمایید.

 

لینک های  مفید: تاچ ال سی دی آیفون 8 Plusال سی دی iPhone XSتاچ ال سی دی آیفون 6 Plus | خرید موبایل آیفون

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل