زمان مناسب تعویض باتری گوشی چه زمانی است؟

زمان مناسب تعویض باتری گوشی چه زمانی است؟

تعمیرات اپل

برای تعویض باتری اپل و سامسونگ یا هواوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

باتری گوشی های موبایل به مرور با افت کیفیت مواجه شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کند. اما به نظر شما چه زمانی برای تعویض باتری گوشی موبایل بهترین زمان ممکن خواهد بود؟ در ادامه این مطلب در رابطه با زمان مناسب تعویض باتری گوشی صحبت خواهیم کرد. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله همه چیز در مورد تعویض باتری آیفون و اندروید ؛ بهترین زمان تعویض به معرفی روش هایی پرداختیم که با در نظر گرفتن آن ها می‌توانید از باتری گوشی موبایل خود مراقبت به عمل آورید و بدین ترتیب عمر و کارایی آن را افزایش دهید. اما حتی با در نظر گرفتن این روش ها هم نمی‌توانید همیشه از همان باتری لیتیوم یونی و فابریکی که در گوشی موبایل شما بکار رفته است استفاده نمایید. در بهترین شرایط ممکن شاید باتری فابریک گوشی شما بتواند تا 3 سال بدون مشکل انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند اما بعد از این دوره با افت محسوس قدرت شارژدهی مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای تعویض باتری تمامی مدل‌های آیفون اپل

در اینجاست که شما باید به فکر تعویض باتری گوشی باشید، اما متاسفانه خیلی از کاربران برای شناسایی زمان مناسب تعویض باتری گوشی با مشکل رو به رو می‌شوند و همیشه این سوال در ذهنشان به وجود می‌آید که بهترین زمان برای تعویض باتری موبایل شان چه زمانی خواهد بود؟ ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم بیشتر در مورد زمان مناسب تعویض باتری گوشی ها و همچنین سایر مسائل موثر و مرتبط با این مسئله صحبت کنیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با موبایل کمک همراه باشید.

زمان مناسب تعویض باتری گوشی چه زمانی است؟

بیایید در قدم نخست بیشتر در مورد زمان مناسب تعویض باتری گوشی صحبت کنیم. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله همه چیز در مورد تعویض باتری آیفون و اندروید ؛ بهترین زمان تعویض در رابطه با باتری های لیتیوم یونی، ماهیت این باتری ها، دلیل تعویض آن ها و بهترین زمان برای تعویض باتری های لیتیوم یونی صحبت های مختصری کرده بودیم. اما اگر بخواهیم در یک جمله زمان مناسب تعویض باتری گوشی را شرح دهیم باید بگوییم که بهترین زمان برای انجام این کار زمانی است که شارژ باتری گوشی شما زود به زود خالی می‌شود و احساس می‌کنید باتری گوشی ظرفیت و توان شارژدهی اولیه خود را از دست داده است. البته در نظر داشته باشید که تنظیمات گوشی شما و نوع استفاده‌ای که از دستگاه به عمل می‌آورید تاثیر مستقیمی بر روی میزان مصرف شارژ باتری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: تعمیر باتری آیفون X اپل بصورت تخصصی با کمترین هزینه

برای مثال اگر در حالت عادی باتری گوشی شما با یک بار شارژ بتواند 12 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند، طبیعی است که اگر بیشتر از گوشی استفاده کنید، کارهای سنگین تری مثل اجرای بازی انجام دهید، قابلیت های بلوتوث، موبایل دیتا، هات اسپات، لوکیشن و غیره گوشی را فعال باقی بگذارید و غیره، سرعت خالی شدن شارژ باتری دستگاه به مراتب افزایش می‌یابد و به جای 12 ساعت دوام شاهد 8 ساعت دوام شارژ باتری خواهید بود. به منظور آشنایی با تنظیماتی که در گوشی اپل و یا گوشی های اندروید می‌توانند منجر به جلوگیری از زود خالی شدن شارژ باتری شوند، توصیه می‌کنیم حتما مقالهآموزش جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری گوشی موبایل (اندروید و آیفون) را مطالعه کنید.

زمان مناسب تعویض باتری گوشی چه زمانی است؟

بنابراین زمانی می‌توان نتیجه گرفت که باتری گوشی شما توان و قدرت شارژدهی خود را از دست داده و نیازمند تعویض است که در حالت عادی قدرت و توان شارژدهی اولیه را نداشته باشد. عموما طراحی باتری های لیتیوم یونی به گونه‌ای است که بعد از تقریبا 2 سال حدود 20 درصد از ظرفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. یعنی اگر باتری گوشی شما 3000 میلی آمپر ساعتی باشد، بعد از 2 سال ظرفیت واقعی آن به چیزی در حدود 2400 میلی آمپر می‌رسد. در اینجاست که شما به عنوان کاربر به طور کامل متوجه افت کیفیت شارژدهی باتری و به نوعی فاسد شدن آن خواهید شد. زمان مناسب تعویض باتری گوشی دقیقا همین موقع است!

تعمیرات موبایل

برای تعویض باتری اپل و سامسونگ یا هواوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

نکات مهمی که باید برای تعویض باتری گوشی در نظر بگیرید!

تصور کنید زمان مناسب تعویض باتری گوشی شما فرا رسیده و می‌خواهیم باتری گوشی را تعویض کنید، حالا باید چه کار کرد؟ آیا می‌توان انجام این کار را به هر تعمیرکار موبایلی سپرد؟ چطور باید از اصل بودن باتری اطمینان حاصل کرد؟ آیا خودمان شخصا می‌توانیم باتری گوشی را تعویض کنیم؟ چگونه با اعتماد و اطمینان کامل تعویض باتری را انجام دهیم؟ همه این سوالات بدون تردید در ذهنتان ایجاد می‌شوند، اما به نظر ما شما باید برای تعویض باتری گوشی خود فقط به دو مسئله اصلی توجه کنید که در بخش زیر در مورد آن ها صحبت کرده‌ایم:

  • تعمیرکار باید مجرب و با تجربه باشد: تصور کنید زمان مناسب تعویض باتری گوشی شما فرا رسیده و می‌خواهید آن را به تعمیرکار موبایلی واگذار کنید، به هیچ وجه در این شرایط نباید به هر تعمیرکاری اعتماد به عمل آید و گوشی به دست هر تعمیرکار کم تجربه‌ای سپرده شود. سعی کنید تعویض باتری گوشی را به تعمیرکاری واگذار کنید که تجربه کافی در زمینه تعمیرات موبایل دارد و با مراحل باز و بسته کردن گوشی شما آشناست و به ابزارها و تجهیزات لازم هم دسترسی دارد.
  • از اورجینال بودن باتری جدید اطمینان حاصل کنید: یکی از مهمترین نکاتی که باید برای تعویض باتری گوشی به آن توجه شود این است که باتری جدید دستگاه اورجینال باشد. متاسفانه خیلی از باتری هایی که هم اکنون در بازار برای گوشی های موبایل عرضه شده‌اند فیک و جعلی هستند. نصب باتری جعلی در گوشی شما می‌تواند خیلی زود دوباره برایتان مشکل ساز شود. برای آشنایی با روش های تشخیص باتری تقلبی از اصل توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله ۱۰ روش تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل برای گوشی موبایلبپردازید. اگر می‌خواهید خیالتان از بابت اورجینال بودن باتری گوشی راحت باشد، توصیه می‌کنیم ابتدا با مراجعه به فروشگاه موبایل کمک یک عدد باتری اورجینال برای گوشی خود تهیه کنید و سپس گوشی و باتری را به تعمیرکاری مجرب واگذار کرده و از وی بخواهید باتری گوشی شما را تعویض کند.

زمان مناسب تعویض باتری گوشی چه زمانی است؟

 

دو مورد فوق اصلی ترین نکاتی هستند که باید با فرا رسیدن زمان مناسب تعویض باتری گوشی و اقدام به منظور تعویض باتری آن ها را در نظر بگیرید. به هیچ عنوان برای تعویض باتری به هر تعمیرکار موبایل و گفته های وی اطمینان نکنید. متاسفانه بازار آزاد تعمیرات موبایل به گونه‌ای شده که افراد سودجوی زیادی در آن فعال هستند و از هر فرصتی برای سوء استفاده از مشتریان استفاده به عمل می‌آورند.

بیشتر بخوانید: قیمت گوشی سامسونگ

 

تعویض باتری گوشی چقدر زمان و هزینه نیاز دارد؟

یکی دیگر از سوالات مهمی که باید به آن پاسخ داده شود این است که تعویض باتری گوشی چه میزان هزینه دارد و برای انجام این کار باید چقدر هزینه کرد؟ طبیعتا هرچقدر ظرفیت باتری گوشی شما بیشتر باشد و مدل آن جدیدتر، باتری اورجینال آن هم قیمت بیشتری خواهد داشت. برای مثال باتری اورجینال آیفون XS Max اپل طبیعتا از باتری اورجینال آیفون 8 اپل گران قیمت تر خواهد بود. طبق تعرفه اصناف دستمزد تعویض باتری گوشی های موبایل خیلی زیاد نیست، بنابراین بخش اصلی هزینه‌ای که باید به منظور تعویض باتری پرداخت شود مربوط به قیمت خود باتری می‌شود. خوشبختانه در مجموعه هزینه تعویض باتری گوشی های موبایل در مقایسه با تعمیرات دیگری مثل تعویض ال سی دی و غیره به مراتب کمتر است.

اما تصور کنید زمان مناسب تعویض باتری گوشی شما فرا رسیده و گوشی را برای تعویض به تعمیرکاری واگذار می‌کنید، چقدر باید منتظر باشید تا باتری گوشی تعویض شود؟ به بیان دیگر تعویض باتری گوشی های موبایل چقدر زمان نیاز دارد؟ مدت زمان مورد نیاز برای تعویض باتری گوشی های  موبایل با توجه به نوع گوشی و سبک طراحی آن و مدل گوشی متفاوت خواهد بود، اما در هر صورت اگر تعمیرکار بخواهد روی انجام این کار زمان صرف کند، عموما ظرف کمتر از 120 دقیقه تعویض باتری هر گوشی انجام می‌شود. با این حال اغلب تعمیرکاران به منظور تعویض باتری گوشی مشتریان درخواست چند روز زمان را ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A71

زمان مناسب تعویض باتری گوشی چه زمانی است؟تعمیرات سامسونگ

برای تعویض باتری اپل و سامسونگ یا هواوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

تعویض مطمئن باتری گوشی با ثبت سفارش آنلاین در موبایل کمک              

اگر احساس می‌کنید زمان مناسب تعویض باتری گوشی شما فرا رسیده و می‌خواهید با بهترین کیفیت ممکن و اطمینان از اورجینال بودن باتری جدیدی که در دستگاه نصب می‌شود این تعمیر را انجام دهید، توصیه می‌کنیم از سرویس موبایل کمک استفاده نمایید. موبایل کمک اولین شرکتی است که سرویس تعمیر موبایل با امکان ثبت سفارش آنلاین را در داخل کشور ارائه کرده است. برای استفاده از خدمات این شرکت و ثبت سفارش تعمیرات موبایل (از جمله تعویض باتری) هیچ لزومی مبنی بر مراجعه حضوری ندارید و از طریق سایت این شرکت یا با تماس تلفنی قادر به انجام این کار خواهید بود.

ثبت سفارش تعمیر

 

برای آشنایی بیشتر با سرویس تعویض باتری در شرکت موبایل کمک به مطالعه مقاله تعویض باتری گوشی آیفون و سامسونگ با ثبت سفارش آنلاین بپردازید. لازم به اشاره است زمانی که از سرویس موبایل کمک استفاده می‌کنید دیگر نگرانی از بابت اورجینال بودن باتری که گوشی شما نصب می‌شود نخواهید داشت، چون تمام قطعات سخت افزاری که توسط کارشناسان موبایل کمک در گوشی مشتریان نصب می‌شوند اورجینال و اصل بوده و از این نظر دارای ضمانت اصالت قطعه هستند. پس با موبایل کمک می‌توانید با خیالی آسوده و اعتماد کامل تعویض باتری گوشی را انجام داده و ظرف چند ساعت هم گوشی خود را با باتری جدید تحویل بگیرید. برای ثبت سفارش تعمیرات در مرکز موبایل کمک کافیست با شماره 75147-021 تماس بگیرید یا به صفحه ثبت سفارش تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک مراجعه کرده و درخواست خود را به ثبت برسانید. نمایندگی های موبایل کمک در سراسر کشور (تهران و شهرستان ها) آماده خدمات رسانی به شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

قیمت باتری آیفون ایکس آر

قطعات گوشی A6 پلاس 2018

قیمت باتری iPhone XS Max

برچسب‌ها: repair_article

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments