آموزش تنظیم و استفاده از حالت ذخیره باتری در اندروید

آموزش تنظیم و استفاده از حالت ذخیره باتری در اندروید

گوگل از نسخه 5.0 اندروید به این سیستم عامل حالت ذخیره باتری (Battery Saver) اضافه کرد. این قابلیت برای افرادی که دسترسی سریع به شارژر ندارند بسیار حیاتی است و با کاهش مصرف تا چند ساعت بیشتر به عمر باتری اضافه می‌کند. شما می‌توانید سیستم ذخیره باتری در اندروید را تنظیم و یا به صورت دستی فعال کنید که در این مطلب به آموزش آن می‌پردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش تنظیم و استفاده از حالت ذخیره باتری در اندروید

  • توجه داشته باشید که این آموزش بر اساس اندروید خالص در دستگاه­‌های Nexusگوگل تهیه شده است. در تلفن‌ها و تبلت­ های دیگر شرکت‌­ها حالت ذخیره باتری نام‌های دیگری دارد. در دستگاه­‌های سامسونگ، اچ­تی­سی، و سونی این حالت به ترتیب Ultra Power Saving Mode ، EXTREME Power Saving Mode، و Stamina Mode نام دارد و احتمالاً نحوه دسترسی به آن با آنچه در این آموزش گفته شده کمی تفاوت دارد.

تعمیرات سامسونگبرای تعویض باتری سامسونگ، هواوی و …  کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

حالت ذخیره باتری در اندروید چه کاری انجام می دهد؟

هنگامی که حالت ذخیره باتری فعال می‌شود، اندروید کارایی و عملکرد دستگاه شما را برای مصرف انرژی کمتر کاهش می‌دهد، پس سرعت آن کمی کاهش یافته اما مدت زمان بیشتری روشن خواهد ماند. موبایل یا تبلت اندرویدی شما کمتر ویبره خواهد داشت، و سرویس­‌های بر اساس موقعیت محدود خواهند شد. پس دستگاه از سخت­ افزار GPS استفاده نخواهد کرد و این یعنی مسیریابی در نقشه گوگل عمل نخواهد کرد. علاوه بر این­‌ها، اکثر مصرف‌های انرژی در پس­ زمینه نیز محدود خواهند شد. پس ایمیل، شبکه­‌های اجتماعی و دیگر برنامه‌های از این دسته تا وقتی که آن‌ها را اجرا نکنید محتوا را بروزرسانی نخواهند کرد.
ذخیره باتری حالتی نیست که همیشه آن را فعال نگه دارید. در حالی که عمر بیشتر باتری عالی است، از کار افتادن سرویس‌های بالا اصلا چیز خوبی نیست. البته در شرایطی که موبایل اندرویدی شما در حال خاموش شدن باشد ارزشش را دارد.

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیرات موبایل

فعال ­سازی دستی حالت ذخیره باتری در اندروید

برای فعال­ سازی یا تغییر تنظیمات حالت ذخیره باتری در اندروید، ابتدا به تنظیمات و سپس زیرشاخه باتری دستگاه خود بروید. (Settings > Battery)
در صفحه مربوط به وضعیت باتری، کلید منو (علامت سه نقطه) را زده و Battery Saver را لمس کنید.

حالت ذخیره باتری در اندروید چه کاری انجام میدهد؟

برای فعال­سازی دستی حالت ذخیره باتری، در صفحه باز شده کلید قرار گرفته در بالای صفحه را در حالت روشن (On) قرار دهید. هنگامی که حالت ذخیره باتری در اندروید فعال می‌شود نوار وضعیت در بالای صفحه و بخش مربوط به کلید­های نرم­ افزاری در پایین صفحه به رنگ قرمز (نارنجی) تغییر می‌کنند.

حالت ذخیره باتری در اندروید چه کاری انجام می دهد؟

این رنگ شاید عجیب به نظر برسد، اما برای آگاهی دادن به شما از وضعیت باتری موبایل طراحی شده و هنگامی که به­ طور خودکار ذخیره باتری فعال می‌شود، از این رنگ‌ها مطلع شوید. این رنگ‌­ها را در حالت عادی نمی‌توانید تغییر دهید. مگر این که موبایل یا تبلت خود را روت کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی موبایل سامسونگ در تهران

فعال­سازی خودکار حالت ذخیره باتری در اندروید

هنگامی که مقدار شارژ باتری دستگاه اندرویدی شما از حدی خاص کاهش می‌یابد، دیگر نیازی به فعال­سازی دستی حالت ذخیره باتری نیست و این سیستم به­ طور خودکار روشن می‌شود.

آموزش تنظیم و استفاده از حالت ذخیره باتری در اندروید

در تنظیمات و زیرشاخه باتری (Settings > Battery > Battery Saver)، عبارت Turn on automatically را لمس کنید تا حالات مختلف روشن شدن خودکار را نمایش دهد. می‌توانید از بین سه وضعیت “هرگز”، “در 5% باتری”، و “در 15% باتری” یکی را انتخاب کنید که در آن وضعیت سیستم ذخیره باتری فعال شود. اما متاسفانه امکان انتخاب وضعیتی غیر از این سه ندارید و نمی‌توانید برای موبایل خود تعریف کنید که برای مثال در 20% باتری حالت ذخیره باتری را روشن کند.تعمیرات سامسونگ

برای تعویض باتری سامسونگ، هواوی و …  کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

بیشتر بخوانید:  تعویض گلس ال سی دی

چگونه حالت ذخیره باتری اندروید را خاموش کنیم

هنگامی که دستگاه اندرویدی خود را به شارژر متصل کنید، به­ طور خودکار از حالت ذخیره باتری خارج می‌شود و حتی پس از جدا کردن از شارژر خاموش خواهد ماند.
همچنین می‌توانید حالت ذخیره باتری را به­ طور دستی خاموش کنید. برای این کار می‌توانید از بخش نوتیفیکیشن‌ها که اعلان روشن بودن حالت ذخیره باتری در آن قرار گرفته “Turn Off battery Saver” را انتخاب کنید.
روش دیگر نیز رفتن به محل تنظیمات باتری و خاموش کردن آن است (Settings > Battery > Battery Saver ).

بیشتر بخوانید: 

خرید موبایل

قطعات آیفون X

قطعات گوشی سامسونگ نوت 10

قطعات  موبایل

منبع howtogeek

نظرات کاربران (9)

guest
9 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
پیمان خدابنده
پیمان خدابنده
2 سال گذشته

سلام میخواستم بپرسم توی مصرف فوق العاده باتری چطوری وارد تنظیمات گوشی بشم خیلیم ممنون

sina_fetrati_9
sina_fetrati_9
3 سال گذشته

سلام
میشه در حالت ذخیره نیرو گذاشت شارژ بشه تو برق یا اشکالی داره؟

Hosein
Hosein
2 سال گذشته
پاسخ به  sina_fetrati_9

اره

Ali
Ali
3 سال گذشته

سلام چطوری میتونم برنامه ای مثل ادوب ریدر رو در حالت حداکثر ذخیره نیرو فعال کنم؟ آیا چنین کاری شدنی است؟ چون مقداری از نرم افزارها وجود دارن که تو حالت ذخیره حداکثر فعالن

پارسا
پارسا
3 سال گذشته

سلام و خسته نباشید
من یک موبایل سامسونگ خریدم و زدمش روی ماکسیموم پاور مود بعد چند ساعت هم زدمش تو شارژ خاموش نشد چیکار کنم؟

Aria
Aria
4 سال گذشته

سلام خسته نباشید….
من یه گوشی دارم مارک سامسونگ گلگسی کُره پرایم که لانچر تاچویز ش هم خراب شده و خیلی وقت بود ازش استفاده نمیکردم و از لانچر های دیگه مجبور بودم استفاده کنم چون بالا نمیومد…
حالا من از وقتی که حالت زخیره نیرو رو روشن کردم رفته رو لانچر اصلی اونم بالا نمیاد کلا به من صفحه ی سیاه تحویل داده حالا من باید چیکار کنم که از این حالت خارج شم چون تو گوشیم فایل ها و عکسامو لازم دارم و نمیخواهم پاک بشن لطفا ی راه حل پیشنهاد کنین چون به گوشیم نیاز دارم….
مرسی از سایتتون❤️