آموزش استفاده از قابلیت سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat)

آموزش استفاده از قابلیت سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat)

یوتیوب به تازگی قابلیت جدیدی را به سرویس خود ارائه کرده که به موجب آن کاربران می‌توانند در حین تماشای یک استریم یا پخش زنده (Live Stream) پیامی را ارسال کنند که برای 5 ساعت در بالای تمام پیام های دیگر قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم در مورد سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat) صحبت کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با قابلیت سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat)

هنگامی که از طریق یوتیوب یک استریم زنده پخش می‌شود و کاربران زیادی به تماشای آن می‌پردازند، پیام های بسیار زیادی هم برای آن استریم ارسال خواهند شد. در اغلب موارد تعداد پیام های ارسالی به قدری زیاد است که صاحب لایو استریم مورد نظر هیچوقت نمی‌تواند پیام شما را مطالعه کند. به بیان دیگر پیام شما در بین پیام دیگر کاربران گم می‌شود!

حال یوتیوب برای رفع این مشکل از قابلیتی اختصاصی با نام سوپر چت (Super Chat) رونمایی کرده است. به موجب این قابلیت شما می‌توانید پیامی متمایز و هایلایت  شده را در یک لایو استریم ارسال کنید. این پیام برای مدت زمان 5 ساعت در بالای سایر پیام ها باقی می‌ماند. اما چگونه از قابلیت سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat) استفاده کنیم؟

در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری در مورد قابلیت سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat) خدمتتان ارائه و نحوه استفاده از این ویژگی را هم برایتان شرح دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

آموزش استفاده از قابلیت سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat)

سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat) چیست؟

همانطور که پیش از این در بخش “مقدمه” به صورت مختصر اشاره کردیم، سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat) قابلیتی است که منجر می‌شود کاربران در حین تماشای یک لایو استریم یا پخش زنده از طریق یوتیوب بتوانند کامنتی را ثبت کنند که نسبت به سایر کامنت های دیگر متمایز بوده و ضمن هایلایت شدن، برای مدت زمان 5 ساعت در بالای تمام پیام های دیگری که از سوی سایر کاربران ارسال می‌شود قرار بگیرد. به بیان دیگر قابلیت سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat) سبب می‌شود تا بتوانید پیامی را برای پخش کننده لایم استریم ارسال کنید که کاملا قابل دیدن خواهد بود.

اما هر کاربر به سادگی نمی‌تواند از قابلیت سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat) استفاده کند. کاربران می‌بایست برای متمایز کردن پیام خود و استفاده از قابلیت مذکور، مبلغی را پرداخت کنند. بدین سبب پیام آن ها هایلایت شده و برای مدت زمان 5 ساعت در بالای تمام پیام های دیگر لایو استریم نمایش داده می‌شود.

البته باید دقت داشته که پخش کننده لایو استریم مورد نظر می‌تواند کاربران خاص یا حتی کلمات و عبارات مشخصی را در بلک لیست خود قرار دهد. در این شرایط استفاده از قابلیت سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat) توسط آن کاربر امکانپذیر نخواهد بود و همچنین از ثبت پیام های توهین آمیز در لایو استریم ها ممانعت به عمل خواهد آمد.

آموزش ارسال پیام رنگی و متمایز (سوپر چت) در لایو استریم یوتیوب

اما تصور کنید که به یک لایو استریم یا پخش زنده یوتیوب مراجعه کرده‌اید و حال قصد دارید یک پیام رنگی و متفاوت را از طریق قابلیت سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat) ارسال کنید. بدین منظور باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • بر روی نماد “دلار” موجود در گوشه صفحه کلیک کنید.
  • گزینه Send a Super Chat را انتخاب کنید.
  • مقدار مبلغ مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • پیام خود را در فیلد ارائه شده تایپ کنید. دقت کنید که این پیام هایلایت شده و در بخش فوقانی پنجره پیام ها پین می‌شود.
  • بر روی گزینه Buy And Send کلیک کنید.
  • حالا باید مبلغ مورد نیاز را پرداخت کنید.

به همین راحتی می‌توانید یک سوپر چت یا پایم رنگی و متمایز را در لایو استریم های یوتیوب ارسال کنید. هم اکنون این روش پرداخت از طریق یوتیوب (YouTube)، یوتیوب گیمینگ (YouTube Gaming) و نسخه اندرویدی اپلیکیشن موبایل یوتیوب (YouTube App) قابل استفاده است. متاسفانه در حال حاضر ( دهم آگوست 2017) این قابلیت در نسخه آی او اسی برنامه یوتیوب قابل پشتیبانی نیست، اما بدون تردید در آینده نزدیک گوگل پشتیبانی از قابلیت سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat) را به نسخه آی او اسی اپلیکیشن یوتیوب هم اضافه می‌کند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به صحبت در مورد قابلیت سوپر چت یوتیوب (YouTube Super Chat) پرداختیم و نحوه استفاده از آن را برایتان شرح دادیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (3)

guest
3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی
مهدی
3 سال گذشته

چرا نمیشه مجانی این کار رو کرد؟

صائب
صائب
3 سال گذشته

سلام
مبلغی که بابت خرید پیام پرداخت میشه آیا فقط به یوتیوب میرسه و یا به طرف مقابل هم میرسه؟!

علیرضا
علیرضا
3 سال گذشته

سلام
خسته نباشید
مطلبتون عالیییی بود😙😍