موبایل‌کمک، مرجع خرید قطعات اصلی موبایل

گلس ال سی دی موبایل

نمایش 1–25 از 249 نتیجه

صفحه 1 از 10
اطلاعات دیوایس

شاید شما هم شنیده باشید که مشکل شکستگی روی صفحه نمایش گوشی سامسونگ یا آیفون دوست شما با تعویض گلس موبایل آن با صرف هزینه‌ای ناچیز برطرف شده است. اما این مسئله به چه معناست؟ در ادامه این مطلب در رابطه با تعویض گلس گوشی موبایل و هزینه انجام این کار صحبت می‌کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

منظور از گلس ال سی دی موبایل چیست؟

گلس ال سی دی از نظر عامیانه مردم به لایه پلاستیکی گفته می‌شود که به عنوان لوازم جانبی گوشی خریداری و بر روی صفحه نمایش آن نصب می‌گردد تا از به وجود آمدن خط و خش بر روی نمایشگر دستگاه جلوگیری به عمل آورد. اما از نظر تخصصی و فنی گلس ال سی دی گوشی مفهوم دیگری را به همراه دارد که مفهومی کاملا متفاوت با طرز تفکر عامیانه مردم است. گلس ال سی دی آیفون یا سامسونگ در واقع شیشه‌ محافظ و ضد خط و خشی است که شرکت های سازنده گوشی آن را بر روی مجموعه تاچ و ال سی دی دستگاه پرس می‌کنند و بدین ترتیب از آسیب دیدن تاچ و ال سی دی گوشی ممانعت به عمل می‌آورند.

برای مثال حتما شنیده‌اید که روی صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است که شیشه‌‌ای مقاوم برای جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش بر روی ال سی دی این گوشی محسوب می‌شود. به این شیشه از نظر فنی گلس ال سی دی گفته می‌شود. پس زمانی که در رابطه با تعویض گلس ال سی دی آیفون یا سامسونگ صحبت می‌شود باید دید که منظور دقیقا چیست! با توجه به توضیحاتی که ارائه شد طبیعی است که تعویض گلس ال سی دی گوشی های موبایل هم می‌تواند دو مفهوم مختلف داشته باشد.

 

صفر تا صد تعویض گلس یا شیشه شکسته ال سی دی آیفون و سامسونگ | گارانتی اپل

 

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه تخصصی موبایل

برای ساده تر شدن کار ما از عبارت ” گلس ال سی دی ” به عنوان شیشه محافظ و پرس شده روی صفحه نمایش گوشی های موبایل استفاده می‌کنیم که توسط خود شرکت سازنده روی نمایشگر آن ها نصب می‌شود و از عبارت “گلس محافظ ال سی دی” برای اشاره به لایه های پلاستیکی اشاره خواهیم کرد که به عنوان لوازم جانبی توسط کاربران روی صفحه نمایش گوشی های موبایل نصب می‌شوند. بدین ترتیب قادر خواهید بود تا بهتر منظور ما از بخش ها و قسمت های مختلف این مقاله اختصاصی را درک کنید. با موبایل کمک همراه باشید.

صفر تا صد تعویض گلس یا شیشه شکسته ال سی دی آیفون و سامسونگ | گارانتی اپل

 

تعویض گلس سامسونگ و آیفون چگونه انجام می‌شود؟

اما تعویض گلس ال سی دی موبایل کار آسانی نیست و بدون تردید شما شخصا قادر به انجام این کار نخواهید بود. حتی خیلی از تعمیرکاران موبایل هم نمی‌توانند تعویض شیشه محافظ ال سی دی آیفون و سامسونگ را انجام دهند، چون انجام این کار علاوه بر نیاز به دستگاه های خاص نیازمند تجربه و دقت بالایی هم خواهد بود. برای تعویض گلکسی که توسط شرکت سازنده روی ال سی دی گوشی های موبایل نصب است باید از ابزارها و دستگاه هایی استفاده به عمل آید که بسیار گران قیمت و حساس هستند. در این پروسه شیشه یا گلس محافظ ال سی دی که روی آن پرس شده با استفاده از روش های خاصی از روی ال سی دی جدا می‌شود و سپس یک گلس جدید روی آن پرس خواهد شد. اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که تعویض گلس ال سی دی آیفون و دیگر گوشی ها چه زمانی کاربرد دارد و اصلا چرا باید گلس پرس شده روی ال سی دی گوشی موبایل را تعویض کرد؟ در ادامه بیشتر در رابطه با این مسئله صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: تعویض گلس یا شیشه شکسته ال سی دی گوشی گلکسی اس ۸ پلاس 

در چه شرایطی نیازمند تعویض گلس ال سی دی گوشی خواهیم بود؟

در برخی موارد خاص ممکن است به دلیل ضربه یا وارد شدن فشار به صفحه نمایش گوشی، گلس روی آن بشکند یا دچار ترک خوردگی شود اما خود ال سی دی و تاچ دستگاه سالم بمانند. در این شرایط صفحه نمایش گوشی ترک خورده یا شکسته است اما همچنان می‌توان از آن استفاده کرده و محتوای نمایشگر را دید. حتما برای شما هم پیش آمده با موبایل رو به رو شوید که علیرغم ترک ها و شکستگی هایی که روی صفحه نمایش آن ایجاد شده همچنان قابل استفاده است و کاربر به راحتی از ال سی دی آن استفاده به عمل می‌آورد. این حالت دقیقا حالتی است که گلس ال سی دی گوشی شکسته و نیاز به تعویض خواهد داشت و خود تاچ و ال سی دی دستگاه سالم هستند. در اینگونه شرایط شما می‌توانید با تعویض گلس ال سی دی گوشی خود به جای تعویض کل صفحه نمایش با هزینه بسیار ناچیزتری مشکل دستگاه را برطرف سازید. بنابراین اگر در اثر ضربه، فشار یا بنا به هر دلیل دیگر بر روی صفحه نمایش گوشی شما ترک یا شکستگی سطحی ایجاد شود اما تاچ ال سی دی آن همچنان بدون مشکل عمل کنند، نیازمند تعویض گلس ال سی دی گوشی خواهید بود.

 

 

صفر تا صد تعویض گلس یا شیشه شکسته ال سی دی آیفون و سامسونگ | گارانتی اپل

 

 

هزینه تعویض گلس ال سی دی آیفون و سامسونگ است؟

سوال بعدی که احتمال در ذهن شما هم ایجاد شده این خواهد بود که هزینه تعویض گلس ال سی دی آیفون و سامسونگ چقدر است!؟ خوشبختانه هزینه تعویض گلس ال سی دی گوشی های موبایل در مقایسه با تعویض کل مجموعه تاچ و ال سی دی به مراتب کمتر است. بنابراین اگر بتوانید مشکل صفحه نمایش گوشی خود را فقط با تعویض گلس ال سی دی مرتفع سازید، از نظر هزینه و قیمت به نفعتان خواهد شد. متاسفانه همیشه وارد شدن ضربه و فشار به صفحه نمایش گوشی فقط منجر به شکستن گلس ال سی دی نمی‌شوند و در خیلی از شرایط آسیب به LCD و تاچ گوشی هم وارد خواهد شد که در این حالت با تعویض گلس ال سی دی مشکل برطرف نمی‌شود و نیازمند تعویض کل مجموعه تاچ و ال سی دی خواهید بود که هزینه گزافی برایتان به همراه دارد.

تفاوت تعویض تاچ ال سی دی با تعویض گلس گوشی چیست؟

اگر مراحل و بخش های قبلی که در این مطلب شرح داده شدند را مطالعه کرده باشید، بدون تردید تاکنون متوجه تفاوت مابین تعویض تاچ و ال سی دی گوشی و تعویض گلس صفحه نمایش دستگاه شده‌اید. اما اگر ذره‌ای جای شک و تردید در ذهنتان وجود دارد سعی می‌کنیم با توضیحات این بخش همه چیز را برایتان روشن کنیم. به طور کلی تاچ و ال سی دی گوشی های موبایل مدرن از چهار بخش یا عضو تشکیل می‌شود. عضو اول فریم ال سی دی است که وظیفه نگه داشتن تمام اجزای تاچ و ال سی دی را بر عهده دارد و عموما جنس آن پلاستیکی یا آلومینیومی خواهد بود. عضو دوم پنل ال سی دی است که وظیفه نمایش محتوای تصور را بر عهده دارد. بر روی ال سی دی هم تاچ گوشی به عنوان سومین عضو مجموعه تاچ و ال سی دی دستگاه نصب می‌شود. وظیفه تاچ در واقع تشخیص دستورات لمسی کاربر خواهد بود. عضو چهارم و آخر این مجموعه هم گلس روی ال سی دی خواهد بود که وظیفه محافظت از ال سی دی و اجزای آن را بر عهده دارد. تمام این چهار عضو در یک قاب یا فریم بسیار کوچک نصب و پرس شده‌اند که به آن مجموعه تاچ ال سی دی گوشی گفته می‌شود.

بنابراین زمانی که از تعویض تاچ ال سی دی گوشی های موبایل صحبت می‌کنیم، منظور تعویض قطعه‌ای است که در مورد آن صحبت کردیم و عملا شامل چهار بخش یا عضو مختلف می‌شود. اما در سمت مقابل منظور از تعویض گلس ال سی دی فقط تعویض بخش چهار مجموعه تاچ و ال سی دی خواهد بود. یعنی در تعویض گلس ال سی دی فقط گلکسی که روی ال سی دی گوشی پرس شده و وظیفه محافظت از آن را بر عهده دارد تعویض خواهد شد. این روش تعمیر موبایل سبب می‌شود تا هزینه تعمیر به شدت کاهش یابد و کاربر دیگر نیازی به صرف هزینه گزاف برای تهیه کردن یک مجموعه تاچ و ال سی دی اورجینال نداشته باشد. پس با تفاوت تعویض تاچ ال سی دی گوشی های موبایل و تعویض گلس ال سی دی به طور دقیق و کامل آشنا شدید.

بیشتر بخوانید: تعویض گلس یا شیشه شکسته ال سی دی آیفون X  

تعویض گلس سامسونگ و آیفون چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به حساسیتی که پروسه تعویض گلس گوشی های موبایل دارد، طبیعتا زمان مورد نیاز برای انجام این کار هم خیلی کم نیست. دستگاه هایی که بدین منظور باید مورد استفاده قرار گیرند، دستگاه های پیشرفته‌ای هستند که با دقت عمل می‌کنند و با صرف زمان های مشخص جداسازی گلس ال سی دی، نصب گلس جدید و پروسه حباب گیری از گلس را تکمیل خواهند کرد. بنابراین طبیعی است که برای تعویض گلس LCD گوشی خود باید کمی صبور باشید و اجازه دهید تا این مرحله با دقت توسط دستگاه های مناسب انجام شوند. در نظر داشته باشید که انجام اشتباه یکی از مراحل تعویض گلس آیفون یا گوشی های سامسونگ می‌تواند منجر به آسیب دیدن تاچ ال سی دی گوشی شده و ضررهای بیشتری را در پی داشته باشید.

 

صفر تا صد تعویض گلس یا شیشه شکسته ال سی دی آیفون و سامسونگ | گارانتی اپل

 

چرا برخی تعمیرکاران مدعی هستند تعویض گلس ال سی دی روش تعمیر مناسبی نیست؟

این احتمال وجود دارد که برخی از تعمیرکاران موبایل مدعی شوند که تعویض گلس ال سی دی آیفون یا موبایل سامسونگ شما نتیجه خوبی را به همراه نخواهد داشت و بهتر است در شرایطی که می‌توانید با تعویض گلس ال سی دی مشکل را رفع کنید نسبت به تعویض کل مجموعه تاج و ال سی دی گوشی وارد عمل شوید، اما آیا واقعا اینطور است و ادعای این تعمیرکاران موبایل صحبت دارد؟ به هیچ وجه اینطور نیست و تعویض گلس ال سی دی آیفون و سامسونگ یک رویکرد کاملا عالی برای تعمیر ال سی دی شکسته گوشی های موبایل محسوب می‌شود. عموما تعمیرکارانی که شما را انجام این کار منع می‌کنند، به ابزارها و دستگاه های لازم برای تعویض گلس ال سی دی گوشی دسترسی ندارند و به همین دلیل بهانه هایی سر هم خواهند کرد که شما را ترغیب کنند به جای تعویض گلس نسبت به تعویض کل تاچ و ال سی دی وارد عمل شوید. پس به هیچ عنوان به اینگونه اظهارات تعمیرکاران موبایل سودجو توجه نکنید که مطمئن باشید که تعویض گلس گوشی حتی در خیلی از موارد نتیجه بهترین نسبت به تعویض تاچ و ال سی دی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تعویض گلس یا شیشه شکسته گوشی گلکسی نوت ۸ 

تعویض گلس سامسونگ و آیفون را با کمترین قیمت در موبایل کمک انجام دهید!

اگر می‌خواهید تعویض گلس آیفون یا گوشی سامسونگ شما با بهترین کیفیت ممکن و در عین حال کمترین هزینه و قیمت انجام شود، توصیه می‌کنیم از سرویس موبایل کمک استفاده کنید. کارشناسان موبایل کمک با دسترسی به مدرن ترین ابزارهای تعمیر موبایل و جدیدترین روش های انجام این کار، تعویض گلس ال سی دی گوشی شما را با ضمانت انجام می‌دهند. ضمنا برای استفاده از سرویس موبایل کمک هیچ نیازی به خروج از منزل نخواهید داشت و می‌توانید سفارش تعمیر خود را به صورت آنلاین یا با یک تماس تلفنی به ثبت برسانید و ظرف چند ساعت گوشی تعمیر شده خود را درب منزل از پیک رایگان شرکت تحویل بگیرید. به منظور ثبت سفارش تعویض گلس آیفون و سامسونگ و دیگر گوشی های موبایل کافیست با شماره‌ی 75147-021 تماس حاصل نمایید یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک درخواست خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانید. نمایندگی های موبایل کمک در سراسر کشور (تهران و شهرستان ها) آماده خدمات رسانی به شما خواهند بود.

همچنین در صورت نیاز به خرید گوشی می توانید از سایت موبایل کمک اقدام به خرید فرمایید.