آموزش استفاده از اکانت گوگل در واتساپ اندرویدی (گوگل درایو)

آموزش انتقال اطلاعات برنامه واتساپ به گوشی اندرویدی جدید

واتساپ می‌تواند به طور مستقیم با اکانت گوگل فعال در گوشی اندرویدی شما تعامل داشته باشد و به تهیه فایل بکاپ در سرویس گوگل درایو بپردازد. اما تنظیمات این قابلیت به چه صورت انجام می‌شوند؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه استفاده از اکانت گوگل در واتساپ اندرویدی بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با استفاده از اکانت گوگل در واتساپ اندرویدی

اپلیکیشن واتساپ هم اکنون یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های پیام رسان موجود به شمار می‌رود که طرفداران متعددی دارد. اگرچه واتساپ از برقراری تماس صوتی و تصویری مستقیم مبتنی بر اینترنت پشتیبانی می‌کند، اما رایج‌ترین کاربرد آن مربوط به امکان ارسال و دریافت پیام متنی یا اصطلاحا مسیج (Message) می‌شود. واتساپ می‌تواند به طور مستقیم با اکانت گوگل فعال در دستگاه اندرویدی شما تعامل داشته باشد و از محتوا و آرشیو گفتگوهای کاربر در سرویس گوگل درایو (Google Drive) فایل پشتیبان یا اصطلاحا بکاپ تهیه کنید. به این صورت کاربر هر زمان که تمایل داشته باشد قادر به بازیابی اطلاعات و آرشیو گفتگوهایش (چت ها) خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

این موضوع به ویژه در شرایطی بسیار کاربردی است که تمایل داشته باشید گوشی اندرویدی خود را تعویض و اکانت واتساپ خود را در گوشی جدید فعال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع توصیه می‌کنیم که به مطالعه مقاله “آموزش انتقال اکانت واتساپ به گوشی جدید و شماره جدید” بپردازید. اما در این مقاله قصد داریم که در رابطه با نحوه استفاده از اکانت گوگل در واتساپ اندرویدی صحبت کنیم و به آموزش مسائل مورد نیاز آن بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

پیش نیازها

به منظور استفاده از اکانت گوگل در واتساپ اندرویدی باید حتما موارد یا بهتر بگوییم پیش نیازهای زیر برقرار باشند:

  • شما باید یک اکانت گوگل داشته باشید و آن را در گوشی اندرویدیتان فعال کنید.
  • دستگاه شما باید به سرویس‌های گوگل پلی (Google Play Services) مجهز باشد. بنابراین حداقل سیستم عامل مورد نیاز، اندروید 2.3.4 است.
  • اکانت گوگل شما باید در سرویس گوگل درایو (Google Drive) فضای ذخیره‌سازی اطلاعات کافی به منظور بکاپ گیری از آرشیو گفتگوهای واتساپ را داشته باشد. گوگل به طور پیش فرض به هر یک از کاربران خود فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان 15 گیگابایتی را در گوگل درایو ارائه می‌کند.
  • دستگاه شما حتما باید به شبکه اینترنت مناسبی متصل باشد که توصیه می‌کنیم از شبکه وای فای بدین منظور استفاده کنید تا از مصرف حجم بالا و هزینه زیاد جلوگیری به عمل آورید.

بیشتر بخوانید: تعمیر اپل

آموزش استفاده از اکانت گوگل در واتساپ اندرویدی و بکاپ گیری از آرشیو گفتگوها

اما چگونه می‌توانیم در واتساپ از اکانت گوگل خود استفاده به عمل آورده و از آرشیو چت ها یا گفتگوهای خود در گوگل درایو فایل پشتیبانی (بکاپ) تهیه کنیم؟ بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  • از منوی اصلی به بخش Settings مراجعه کنید.
  • گزینه Chats را لمس کنید.
  • گزینه Chat backup را انتخاب کنید.
  • گزینه Account را لمس و در پنجره پاپاپ نمایان شده، اکانت گوگل خود را انتخاب کنید.
  • گزینه Back up to Google Drive را انتخاب و در پنجره پاپاپ نمایان شده، گزینه Only when I tap Back up را انتخاب کنید.
  • گزینه Back up over را انتخاب و در پنجره پاپاپ نمایان شده، گزینه Wi-Fi Only را انتخاب کنید تا فقط ضمن اتصال به شبکه وای فای از محتوای واتساپ بکاپ تهیه شود. با انتخاب گزینه Wi-Fi or Cellular می‌توانید این قابلیت را در شرایط استفاده از اینترنت سیم کارت هم مقدور سازید.
  • می‌توانید تیک گزینه Include Videos را بزنید تا از ویدیوهای موجود در آرشیو گفتگوهای اکانت واتساپ شما هم فای بکاپ تهیه شود. انجام این عمل کاملا اختیاری است.
  • حال گزینه سبز رنگ BACK UP را لمس کنید و منتظر بمانید تا از آرشیو گفتگوهای اکانت واتساپ شما بکاپ گرفته شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی سامسونگ

به همین سادگی قادر به بکاپ گیری از آرشیو گفتگوهای واتساپ در گوگل درایو خواهید بود. شما می‌توانید با لمس گزینه Back up to Google Drive و انتخاب حالت‌هایی همچون Daily (روزانه)، Weekly (هفتگی) و Monthly (ماهیانه) حال بکاپ گیری اتوماتیک را برای واتساپ فعال کنید. در این شرایط واتساپ با توجه به بازه زمانی که انتخاب کرده‌اید، به طور اتوماتیک از آرشیو گفتگوهای شما در گوگل درایو بکاپ تهیه می‌کند. به بیان دیگر با انجام این عمل تعامل خودکاری مابین اکانت گوگل و برنامه واتساپ اندرویدی ایجاد می‌کنید.

چگونه فایل بکاپ اکانت گوگل را در واتساپ ریستور کنیم؟

برای ریستور کردن فایل بکاپ واتساپ در گوگل درایو نیازی به طی کردن مراحل پیچیده وجود ندارد. برای مقال تصور کنید که یک گوشی جدید خریداری کرده‌اید و حال تمایل دارید که فایل بکاپ اکانت گوگل خود را در آن ریستور کنید. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

  • دستگاه اندرویدی خود را به اینترنت وای فای متصل کنید.
  • اکانت گوگلی که بکاپ واتساپ در آن ذخیره شده را در دستگاه اندرویدی خود فعال نمایید.
  • برنامه واتساپ را در گوشی نصب و اجرا کنید.
  • مراحل تایید شماره تماس را طی کنید.
  • مشاهده خواهید کرد که صفحه ریستور یا بازیابی بکاپ از گوگل درایو در واتساپ نمایان می‌شود. با لمس گزینه Restore قادر به بازیابی اطلاعات فایل بکاپ خواهید بود.

بنابراین به همین سادگی قادر به بازیابی فایل بکاپ از اکانت گوگل در واتساپ خواهید بود. اگر تمایل به انجام این کار در همان گوشی اندرویدی قدیمی خود دارید، کافیست که برنامه واتساپ را حذف و بار دیگر نصب کنید. سپس مراحل فوق را طی نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

حذف بکاپ واتساپ از اکانت گوگل (گوگل درایو)

بنابراین با نحوه استفاده از اکانت گوگل در واتساپ اندرویدی آشنایی کامل پیدا کردید. حال تصور کنید که قصد داریم یک بکاپ واتساپ را از اکانت گوگل یا همان سرویس گوگل درایو خود حذف کنیم. برای انجام این عمل کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • با کلیک بر روی این قسمت به سایت گوگل درایو مراجعه و وارد اکانت خود شوید.
  • اگر با استفاده از گوشی خود به این سایت مراجعه کردید باید آیکون منوی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس و گزینه Desktop Version را انتخاب کنید.
  • آیکون چرخ دنده موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Manage Apps را از بخش سمت چپ انتخاب کنید.
  • اپلیکیشن واتساپ را در لیست بیابید و حجم فایل بکاپ ذخیره شده آن را در مقابل گزینه Hidden app size بررسی نمایید.
  • بر روی گزینه Options موجود در گوشه سمت راست واتساپ کلیک و گزینه Delete hidden app data را انتخاب کنید.

به همین سادگی قادر به حذف بکاپ واتساپ از اکانت گوگل یا همان سرویس گوگل درایو خواهید بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه استفاده از اکانت گوگل در واتساپ اندرویدی (گوگل درایو) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: خرید گوشی

تعمیرات موبایل

منبع whatsapp

نظرات کاربران (3)

guest
3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
راشل مرجاني
راشل مرجاني
2 سال گذشته

ببخشید فکر کردم ثبت نظره انتباهی به شماره نا شنا جواب دادم🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

متین
متین
2 سال گذشته

مرز

ناشناس
ناشناس
3 سال گذشته

سلام وقت بخیر..ببخشید من FMواتساپ دارم..وقتی وارد تنظیمات،گفتگوهامیشم و پشتیبان گیری رو انتخاب میکنم وارد صفحع جدیدی نمیشه و از پیامها پشتیبان میگیره..چرا؟