آموزش نحوه ویرایش عکس در واتساپ قبل از ارسال آن

آموزش انتقال اطلاعات برنامه واتساپ به گوشی اندرویدی جدید

برنامه واتساپ (WhatsApp) این قابلیت را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا پیش از ارسال عکس قادر به ویرایش آن باشند. این ویرایش می‌تواند شامل نقاشی کشیدن بر روی عکس یا اضافه کردن نوشته و اموجی باشد. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ویرایش عکس در واتساپ قبل از ارسال آن بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ویرایش عکس در واتساپ قبل از ارسال

واتساپ یا واتس آپ (WhatsApp) هم اکنون یکی از باکیفیت‌ترین، بهترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام رسان موجود محسوب می‌شود که کاربران متعددی از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از این برنامه پیام رسان شما به سادگی می‌توانید علاوه بر ارسال و دریافت پیام متنی نسبت به رد و بدل فایل‌هایی همچون عکس، ویدئو و غیره هم وارد عمل شوید. در این بین واتساپ قابلیت‌های نسبتا پنهانی را هم ارائه می‌کند که برخی از کاربران هنوز متوجه وجود این قابلیت‌ها نشده باشند! یکی از این قابلیت‌ها مربوط به امکان ویرایش عکس در واتساپ پیش از ارسال از طریق این اپلیکیشن پیام رسان می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

بله شما قبل از ارسال هر عکس از طریق واتساپ قادر به ویرایش آن خواهید بود. این ویرایش می‌تواند شامل مواردی همچون تغییر کادربندی عکس، اضافه کردن شکلک و اموجی، اضافه کردن متن و نقاشی کشیدن بر روی آن باشند.  در این مقاله قصد داریم که شما عزیزان را با چگونگی ویرایش عکس در واتساپ پیش از ارسال آن آشنا کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

چگونه پیش از ارسال عکس در واتساپ آن را ویرایش کنیم؟

اما چگونه می‌توانیم پیش از ارسال عکس در واتساپ آن را ویرایش کنیم؟ انجام این عمل به سادگی صورت می‌پذیرد. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  • به تب CHATS مراجعه کنید.
  • پنجره گفتگوی مد نظرتان که قصد دارید عکسی در آن ارسال کنید را انتخاب نمایید.
  • آیکون “دوربین” موجود در گوشه سمت راست فیلد تایپ متن را لمس کنید. در این شرایط دوربین دستگاه فعال می‌شود.
  • یک عکس جدید ضبط کنید تا با استفاده از منوی زیرین صفحه یک عکس را از گالری دستگاه انتخاب نمایید.

با طی کردن مراحل فوق به صفحه‌ای هدایت می‌شود که امکان ویرایش عکس در واتساپ قبل از ارسال آن را فراهم می‌کند (عکس زیر). گزینه‌هایی که برای ویرایش عکس در واتساپ ارائه شده‌اند در بخش فوقانی و سمت راست صفحه مشاهده می‌شوند.

ویرایش عکس در واتساپ

بیشتر بخوانید: تعمیر اپل

گزینه‌های ویرایشی که در عکس فوق می‌بینید به ترتیب از سمت چپ به راست امکانات و قابلیت‌های زیر را فراهم می‌کنند.

  • آیکون کادربندی و کراپ: اولین آیکون از سمت چپ مربوط به کادربندی و کراپ (Crop) کردن عکس می‌شود. چنانچه این گزینه را لمس کنید یک کادر نمایان می‌شود که قابل بزرگ و کوچک کردن است. این کادر را مناسب با بخشی از عکس انتخاب کنید که تمایل به برش و ارسال آن دارید. سپس گزینه OK را انتخاب نمایید. مشاهده خواهید کرد که عکس ابتدایی به صورتی که تمایل داشتید کادربندی می‌شود.

ویرایش عکس در واتساپ

  • آیکون اموجی: کاملا مشخص است که این آیکون چه قابلیتی را در اختیارتان قرار می‌دهد. با انتخاب این آیکون می‌توانید اموجی‌هایی را به عکس مد نظرتان اضافه کنید. پس از انتخاب اموجی با قرار دادن دو انگشت خود بر روی صفحه نمایش و دور کردن آن‌ها از یکدیگر قادر به بزرگنمایی اموجی خواهید بود و با عمل عکس می‌توانید اموجی مذکور را کوچ کنید. همچنین با چرخاندن دو انگشت خود بر روی صفحه نمایش هم قادر به چرخاندن اموجی مد نظر می‌شوید.

ویرایش عکس در واتساپ

بیشتر بخوانید: تعمیر سامسونگ

  • آیکون تایپ متن: با استفاده از آیکون سوم (از سمت چپ) قادر به تایپ کردن متنی خاص بر روی عکس خواهید بود. با استفاده از روش‌های مشابهی که در بخش پیشین اشاره کردیم، در این مرحله هم قادر به بزرگنمایی یا کوچک کردن عکس و چرخاندن آن خواهید بود.

ویرایش عکس در واتساپ

  • آیکون نقاشی: اما آیکون نقاشی که با نماد “مداد” در موی فوقانی و سمت راست صفحه ویرایش عکس در واتساپ ارائه شده، این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با استفاده از انگشت خود بر روی عکس انتخاب شده نقاشی بکشید.

ویرایش عکس در واتساپ

بنابراین به همین سادگی قادر به ویرایش عکس در واتساپ پیش از ارسال خواهید بود. در نظر داشته باشید که در مراحلی که آیکون یا نمادی جدید نظیر یک اموجی به عکس اضافه می‌شود، ضمن لمس اموجی آیکون سطل آشغالی هم در بخش فوقانی و سمت چپ صفحه ارائه خواهد شد. با کشیدن اموجی مورد نظر به سمت این آیکون سطل آشغال و رها کردن آن قادر به حذف اموجی خواهید بود. همچنین در حین نقاشی کشیدن بر روی عکس و نوشتن متن شما با استفاده از نوار کناری صفحه قادر به تغییر رنگ قلم و نوشته خواهید بود.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ویرایش عکس در واتساپ قبل از ارسال عکس پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: خرید گوشی

تعمیرات موبایل

منبع whatsapp

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments