بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون

بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون

باتری گوشی یکی از حساس ترین قسمت‌ گوشی‌ها می‌باشد که بی توجهی به آن می تواند آسیب بیشتری به دستگاه شما برساند چرا که باتری تنها منبع تغذیه گوشی شما است و درست کار نکردن آن می تواند شما را عصبی و ناراحت کند. با این وجود دانستن زمان تعویض باتری آیفون برای دارندگان گوشی‌های هوشمند به خصوص آیفون‌های اپل، خالی از لطف نیست. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید تا شما را در مورد زمان تعویض باتری آیفون راهنمایی کنیم.

زمان تعویض باتری آیفون

اصولاً زمان تعویض باتری آیفون، به مدل گوشی و نوع مراقبت شما بستگی دارد. یعنی اگر شما هنگام شارژ کردن گوشی از شارژر خود موبایل استفاده کرده و بعد از کامل شارژ شدن گوشی، شارژر را از پریز برق بکشید و همچنین اجازه ندهید که پورت شارژ موبایل جرم بگیرد‌، می‌توانید با انجام این اقدامات طول عمر باتری گوشی را افزایش دهید. البته اگر در هنگامی که باتری گوشی شما سالم باشد و یا اینکه تازه باتری را عوض کرده اید، گوشی شما شارژ نشود می‌توانید با خواندن مقاله “آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی” از مشکلات عمومی که ممکن است هنگام شارژ نشدن موبایل اتفاق بیفتد آگاهی پیدا کنید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1 

 

 

بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون | گارانتی اپل

 

علائم و نشانه های زمان تعویض باتری آیفون

 

  • اولین روشی که می‌توان از آن برای آگاه شدن از زمان تعویض باتری آیفون، اطلاع پیدا کرد، استفاده از نرم افزارهای رایگان تست برای زمان تعویض باتری است. برای مثال، شما می توانید نرم افزار CoconutBattery را روی لپ تاپ یا کامپیوترهای خانگی خود دانلود کنید و سپس گوشی آیفون یا آیپد خود را به کامپیوتر وصل کرده و با مشاهده سیکل شارژ شدن موبایل، نسبت به ضروری بودن تعویض باتری موبایل اطلاع کسب کنید.

 

  • حالت دومی که شما می توانید زمان تعویض باتری آیفون را متوجه شوید، تعداد دفعات شارژ شدن گوشی است. یعنی اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که برای شارژ کردن گوشی به پاوربانک و شارژرهای خودرو شخصی خود متوسل می‌شوید باید بگوییم که به احتمال خیلی زیاد باتری گوشی شما نیاز به تعویض خواهد داشت.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1 

 

 

بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون | گارانتی اپل

 

 

  • مورد سومی که ممکن است از علائم زمان تعویض باتری آیفون، باشد این است که شما بعد از حداقل دو سال استفاده از موبایل هوشمند خود مجبور شده باشید به صورت مداوم گوشی را شارژ کنید. برای مثال، شاید تلفن همراه شما قبلاً یک روز شارژ میشد اما الان مجبورید هر روز به صورت مکرر گوشی را شارژ کنید.

علت افت کیفیت شارژ گوشی های آیفون

همانطور که قبلاً هم گفتیم باتری موبایل های آیفون (iphone) همانند دیگر گوشی های هوشمند موجود در بازار از نوع لیتیوم یونی است که سبب می شود عمر باتری بعد از 1 الی 3 سال کیفیت اولیه خود را از دست بدهد و شما همیشه مجبور شوید به صورت مداوم باتری موبایل خود را شارژ کنید. بنابراین به اتمام رسیدن عمر مفید باتری آیفون و دیگر گوشی ها امری اجتناب ناپذیر است و شما باید بعد از اتمام استهلاک یا طول عمر مفید باتری موبایل خود، به فکر پیدا کردن یک باتری اورجینال همانند باتری اولیه گوشی خود باشید. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ممکن است علت زود شارژ خالی کردن موبایل، تنظیمات خود گوشی باشد. بنابراین، برای کسب اطلاع بیشتر در مورد باتری، پیشنهاد می کنیم که مقاله “13 روش کارآمد برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد” را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

بهترین زمان تعویض باتری آیفون

بهترین زمان تعویض باتری هنگامی است که شما گوشی خود را با شارژر اصلی شارژ کرده اید اما بعد از فول شارژ شدن باتری، کارکرد مفید موبایل بدون استفاده از برنامه های سنگین (همانند تلگرام، واتس آپ و …) از 12 ساعت به 5 ساعت کاهش پیدا کند و یا اینکه بدون استفاده از هیچ برنامه‌ای، شارژ باتری گوشی، زود به زود خالی شود. بنابراین، بهترین زمان تعویض باتری گوشی، زمانی است که کیفیت و میزان مرغوبیت اولیه باتری موبایل رو به اتمام باشد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1 

 

 

بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون | گارانتی اپل

 

هزینه تعویض باتری آیفون

شاید برای شما این سوال هم پیش آید که هزینه تعویض باتری گوشی‌های اپل آیفون (Apple iphone) بعد از اتمام عمر مفید باتری چقدر می‌باشد. هزینه خرید باتری و تعویض آن در مراکز مختلف تعمیرات گوشی های اپل، متفاوت می باشد. چون که این قیمت به نوع جنس باتری استفاده شده (اورجینال یا تقلبی) بستگی دارد. برای مثال، اگر شما برای تعویض باتری آیفون، از یک جنس تقلبی یا فیک استفاده کنید طبیعتاً باید هزینه‌ی کمتری را برای تعویض باتری به مرجع مربوطه تحویل دهید چرا که طول عمر اجناس صد در صد اورجینال با اجناس تقلبی متفاوت است و همین تفاوت باعث می شود که هزینه تعویض باتری مراکزها با هم فرق کند. به همین علت، پیشنهاد ما به شما عزیزان این بوده است که همیشه در تلاش باشید که برای تعویض و تعمیر و یا خرید قطعات موبایل اپل خود، از قطعات صد در صد اورجینال استفاده کنید و با صرف هزینه‌ای مناسب خیال خود را در مورد تعمیر یا تعویض بخش های مختلف موبایل آسوده کنید زیرا که گوشی های اپل، از جمله حساس ترین تلفن های موجود در بازار می باشد که شما نباید با استفاده از قطعات فیک، شانس استفاده دوباره از گوشی خود را کم کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

نحوه تشخیص باتری های تقلبی یا جعلی

متاسفانه، این احتمال برای همه ی ما وجود دارد که بعد از گذشت چند سال استفاده از گوشی و رسیدن زمان تعویض باتری آیفون، مجبور شویم باتری موبایل خود را عوض کنیم تا گوشی ما کارکرد بهتری داشته باشد. اما مشکلی که اینجا ممکن است برای ما وجود داشته باشد عدم تشخیص باتری صد در صد اورجینال از باتری جعلی یا تقلبی است و اتفاق بدتری که ممکن است برای شما هم به وجود آمده باشد این است که بعد از خریدن باتری گوشی تازه متوجه شویم که باتری تقلبی است. برای همین، برای پیشگیری از وقوع این اتفاق پیشنهاد می کنیم که مقاله “10 روش تشخیص باتری تقلبی از باتری اصل برای گوشی موبایل” را حتماً مطالعه کنید تا با شناخت این ده روش بتوانید باتری تقلبی و اورجینال را از هم تشخیص دهید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1 

 

بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون | گارانتی اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11 پرو مکس

 

چه مراجعی را برای تعویض باتری آیفون یا تعمیرات سخت افزاری سایر گوشی‎ها انتخاب کنیم؟

پیشنهاد می کنیم مرجعی برای تعمیرات سخت افزاری گوشی های اپل (mobile apple) خود انتخاب کنید که از هر لحاظ قابل اطمینان باشد. به عنوان مثال، اگر شما برای تعمیر یا تعویض قطعات گوشی خود، از خدمات موبایل کمک استفاده کنید، به راحتی می توانید از مزایای عالی این سایت بهره مند شوید! از جمله این مزیت ها می توان به مهلت تست گوشی بعد از تعویض یا تعمیر قطعه موبایل، استفاده از قطعات اورجینال، پیک رایگان و امکان ثبت سفارش آنلاین در این مرکز اشاره کرد.

همچنین در صورت نیاز به خرید گوشی می توانید از سایت موبایل کمک اقدام به خرید فرمایید.

بیشتر بخوانید:

باتری آیفون 8

باتری آیفون XS

باتری iPhone 6 Plus

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل