۱۳ روش کارآمد برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد

13 روش برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد

خالی شدن زود هنگام شارژ باتری یکی از مشکلاتی است که کاربران آیفون و آیپد های اپل زیاد با آن مواجه می‌شوند. در این مطلب آموزشی قصد داریم به معرفی 13 روش کارآمد برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

 

مقدمه‌ای در رابطه با خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد

یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران آیفون و آیپد های اپل با آن رو به رو می‌شوند، مسئله خالی شدن سریع شارژ باتری است. زود خالی شدن شارژ باتری آیفون می‌تواند ریشه در مسائل متعددی داشته باشد که در اغلب موارد با مسائل نرم افزاری ارتباط دارند. برای مثال بعد از آپدیت iOS 10 خیلی از کاربران با مشکل خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون یا آیپد رو به رو شدند که در مقاله “آموزش رفع مشکل خالی شدن باتری آیفون و داغ شدن آن در iOS 10” نحوه مقابله با این مسئله را برایتان شرح دادیم. اما در این مطلب می‌خواهیم در مورد تمام نسخه های سیستم عامل iOS در آیفون و آیپد ها صحبت کنیم!

بیشتر بخوانید: تعمیر باتری آیفون X اپل بصورت تخصصی با کمترین هزینه

اما همیشه مشکلات نرم افزاری منجر به خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد نمی‌شوند و گاها باتری لیتیوم یونی دستگاه بنا به دلایل مختلف کیفیت عملکرد خود را از دست داده و نیاز به تعویض خواهد داشت. در هر صورت ما در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی 13 روش به منظور جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد های اپل بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از روش های شرح داده شده نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

برای تعمیر باتری آیفون کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

روش اول: بررسی و حذف اپلیکیشن های پر مصرف

13 روش برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد

اپلیکیشن هایی که در آیفون یا آیپد شما نصب می‌شود برای ارائه اطلاعات لازم و عملکرد نیاز به درگیر کردن اجزای سخت افزاری گوشی و ر نتیجه صرف انرژی (شارژ باتری) هستند. بنابراین اپلیکیشن ها باید از نظر میزان مصرف انرژی به خوبی بهینه سازی شوند و اگر این امر در آن ها صورت نپذیرد، منجر به خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون یا آیپد می‌شوند. خوشبختانه سیستم عامل iOS روشی برای مشاهده میزان مصرف شارژ باتری هر یک از اپلیکیشن های مختلف نصب شده در دستگاه ارائه کرده است. برای دسترسی به این بخش کافیست وارد Settings شده و سپس گزینه Battery را انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که مثل عکس فوق یک لیست از اپلیکیشن های نصب شده روی دستگاه نمایان می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

در سمت راست هر یک از اپلیکیشن ها درصدی مشخص است. این درصد در حالت عادی میزان مصرف شارژ هر یک از اپلیکیشن ها را در طول 24 ساعته گذشته نمایش می‌دهد. می‌توانید از بالای این لیست گزینه “Last 4 Days” را انتخاب کنید تا میزان مصرف شارژ اپلیکیشن ها در 4 روز گذشته نمایش داده شود. اپلیکیشن هایی که در این لیست مصرف شارژ بالایی دارند، بهتر است از گوشی شما حذف شوند. حذف اپلیکیشن های پر مصرف یکی از بهترین روش های جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد های اپل محسوب می‌شود.

روش دوم: بررسی و غیر فعال کردن عملکرد اپلیکیشن ها در پس زمینه

تصویری از برنامه‌هایی که در بک گراند آیفون نشان داده می‌شود.

خیلی از اپلیکیشن هایی که روی گوشی نصب می‌کنید به طور خودکار در پس زمینه دستگاه فعالیت می‌کنند و اطلاعات خود را به روز نگه می‌دارند. این مسئله منجر به مصرف شارژ باتری می‌شود. طبیعی است که هر چقدر تعداد اپلیکیشن های فعال در پس زمینه گوشی شما بیشتر باشد، خالی شدن شارژ باتری دستگاه هم با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. بنابراین همیشه باید اپلیکیشن های فعال در پس زمینه آیفون یا آیپد خود را بررسی کرده و تا حد ممکن از عملکرد اپلیکیشن های غیر ضروری جلوگیری کنید. برای انجام این کار کافیست به قسمت Settings و سپس General مراجعه کرده و گزینه Background App Refresh را انتخاب نمایید. مشاهده خواهید کرد که صفحه‌ای مشابه عکس فوق نمایان می‌شود. می‌توانید با غیر فعال کردن گزینه Background App Refresh در بخش فوقانی این صفحه، فعالیت تمام اپلیکیشن ها در پس زمینه گوشی را غیر فعال نمایید.

انجام این کار به شدت در جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد موثر خواهد بود، اما در سمت مقابل منجر به ایجاد شدن مشکلات زیادی می‌شود. برای مثال در این حالت با خارج شدن از برنامه تلگرام، هیچ نوتیفیکیشنی در ازای دریافت پیام های جدید دریافت نخواهید کرد و حتما باید وارد اپلیکیشن تلگرام شوید تا نوتیفیکیشن های آن نمایش داده شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل و ایجاد بهترین حالت ممکن توصیه می‌کنیم گزینه Background App Refresh را فعال باقی بگذارید و لیست اپلیکیشن های بخش زیرین صفحه را بررسی کنید و آن دسته از برنامه هایی که نیازی ندارید تا اطلاعات آن ها در پس زمینه گوشی به روز شوند را غیر فعال نمایید. انجام این کار هم در جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد بسیار موثر خواهد بود.

روش سوم: محدود کردن دسترسی به موقعیت مکانی

غیر فعال کردن موقعیت مکانی و انتخاب گزینه مورد نظر

گوشی های هوشمند دارای سنسور GPS داخلی هستند و بدین صورت موقعیت مکانی کاربر را دنبال می‌کنند. از این ویژگی در اپلیکیشن های مختلفی استفاده می‌شود تا اطلاعات اپلیکیشن به روز نگه داشته شوند، اما متاسفانه فعال بودن سرویس های مرتبط با قابلیت “تشخیص موقعیت مکانی” (Location Services) منجر به افزایش مصرف شارژ باتری خواهند شد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد تنظیمات این بخش از آیفون خود را هم بهینه سازی کنید. بدین منظور وارد بخش Settings و سپس Privacy شده و گزینه Location Services را انتخاب نمایید.

تعمیرات اپل

برای تعمیر باتری آیفون کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

از این قسمت می‌توانید قابلیت Location Services را غیر فعال کنید یا با انتخاب هر یک از اپلیکیشن های مختلف موجود دسترسی آن ها به قابلیت مذکور را غیر ممکن کنید. یکی از بهترین روش هایی که در این حالت می‌توانید استفاده کنید آن است که اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب و سپس گزینه While Using the App را انتخاب نمایید. در این حالت اپلیکیشن مورد نظر  فقط در شرایطی که توسط کاربر اجرا شده باشد می‌تواند به موقعیت مکانی وی دسترسی یابد و در غیر این صورت در پس زمینه گوشی به سرویس موقعیت مکانی دسترسی نخواهد داشت. بدین ترتیب از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد جلوگیری می‌شود.

روش چهارم: غیر فعال کردن نوتیفیکیشن آنی برنامه ایمیل

غیر فعال کردن اپلیکیشن ایمیل دستگاه

اپلیکیشن ایمیل آیفون ها به گونه‌ای طراحی شده که بدون هیچ تاخیری در ازای دریافت ایمیل جدید، نوتیفیکیشن ارائه می‌کند. به این قابلیت اصطلاحا Push Notification گفته می‌شود. اگرچه فعال بودن این ویژگی منجر می‌شود که تاخیری مابین زمان دریافت ایمیل و نوتیفیکیشن آن وجود نداشته باشد، اما از سمت مقابل منجر به خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد هم خواهد شد، چون اپلیکیشن ایمیل دائما در پس زمینه گوشی فعال بوده و اطلاعات خود را به روز می‌کند و به محض دریافت ایمیل جدید سعی در ارائه نوتیفیکیشن خواهد داشت. اما چطور از این مسئله جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد می‌توانید قابلیت Push Notification اپلیکیشن ایمیل دستگاه را غیر فعال نمایید. برای انجام این کار به بخش Settings و سپس Mails, Contacts and Calendars مراجعه کنید. احتمالا گزینه Push در این قسمت به طور پیش فرض انتخاب شده است. شما می‌توانید دو گزینه Fetch یا Manual را انتخاب کنید تا از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون یا آیپدتان جلوگیری نمایید. انتخاب گزینه Fetch سبب می‌شود تا برنامه ایمیل در بازه های زمانی مختلفی که تعیین کرده‌اید، وضعیت دریافت ایمیل ها را به روز رسانی کند و انتخاب گزینه Manual هم سبب می‌شود که برنامه ایمیل فقط زمانی که به طور دستی توسط کاربر اجرا گردد، نوتیفیکیشن ایمیل های جدید را نمایش دهد.

روش پنجم: از حالت Low Power Mode استفاده کنید!

فعال کردن حالت Low Power Mode دستگاه

اگر در شرایط بحرانی هستید و نیاز دارید که آیفون یا آیپدتان تا حد ممکن شارژ باتری را نگه دارد، می‌توانید از حالت Low Power Mode استفاده کنید. برای انجام این کار کافیست به بخش Settings و سپس Battery مراجعه نمایید و گزینه Low Power Mode را فعال کنید. در نظر داشته باشید که فعالسازی این گزینه منجر به غیر فعال شدن خیلی از ویژگی های دستگاه و عملکرد تمام اپلیکیشن ها در پس زمینه گوشی می‌شود. پس از این ویژگی فقط در شرایط بحرانی برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون یا آیپد استفاده کنید.

روش ششم: آیفون را روی صفحه نمایش بخوابانید یا بعد از استفاده از گوشی دکمه پاور را بزنید تا نمایشگر خاموش شود!

خواباندن دستگاه به روی صفحه نمایش

یکی از ویژگی هایی که اپل از آیفون 5S به بعد در آیفون هایش ارائه کرده، ویژگی تحت عنوان Facedown Detection است که به موجب آن زمانی که گوشی را بر روی صفحه نمایش روی میز یا هر جای دیگری قرار دهید، به طور خودکار نمایشگر دستگاه خاموش می‌شود.بدین ترتیب با خاموش شدن زود هنگام صفحه نمایش گوشی، میزان مصرف شارژ آن به شدت کاهش می‌یابد، چون همیشه بخش عظیمی از شارژ باتری توسط ال سی دی آن مصرف می‌شود. همچنین با فشردن دکمه پاور بعد از استفاده از دستگاه که منجر به خاموش شدن سریع صفحه نمایش می‌شود هم می‌توانید تا حد زیادی از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون یا آیپدتان جلوگیری نمایید.

تعمیرات اپل

برای تعمیر باتری آیفون کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

روش هفتم: حذف ویجت های غیر ضروری

حذف ویجت‌های غیر ضروری

ویجت هایی که روی لاک اسکرین آیفون شما فعال هستند دائما اطلاعات خود را به روز رسانی می‌کنند. همانطور که می‌دانید به روز رسانی اطلاعات نیاز به صرف انرژی یا شارژ باتری دارد. بنابراین اگر تعداد ویجت های فعال زیاد شوند با مشکل خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون یا آیپد رو به رو خواهید شد. برای جلوگیری از بروز این مشکل تا حد امکان ویجت های غیر ضروری را حذف نمایید. برای حذف ویجت ها از لاک اسکرین آیفون و آیپدهای اپل کافیست با کشیدن انگشت خود از بالای صفحه به سمت پایین، بخش Notification Centre را اجرا کنید و سپس انگشت خود را از سمت راست به چپ نمایشگر بکشید تا تب ویجت ها نمایان شود. به سمت پایین صفحه حرکت کرده و گزینه Edit را انتخاب نمایید. حالا می‌توانید ویجت های لاک اسکرین آیفون را حذف کنید.

روش هشتم: از والپیپرهای متحرک استفاده نکنید!

استفاده از والپیپر‌های ساده

والپیپرهای دینامیک یا متحرک که در پس زمینه لاک اسکرین و هوم آیفون قابل استفاده هستند بسیار زیبا به نظر می‌رسند اما منجر به خالی شدن سریع شارژ باتری گوشی خواهند شد، بنابراین توصیه می‌کنیم تا حد امکان از این والپیپرها استفاده نکنید و یک والپیپر ساده (غیر متحرک) را در پس زمینه لاک اسکرین و هوم اسکرین آیفون بکار ببرید. برای انجام این کار وارد بخش Settings شده و گزینه Wallpaper را انتخاب نمایید. گزینه Choose Wallpaper را انتخاب کنید و یک عکس مناسب و غیر متحرک را برگزینید. انجام این کار تا حدی منجر به جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون یا آیپدتان می‌شود.

روش نهم: غیر فعال کردن انیمیشن ها

غیر فعال کردن جلوه‌های بصری

با غیر فعال کردن جلوه های بصری رابط کاربری آیفون یا آیپدتان هم می‌توانید مصرف شارژ باتری گوشی را کمتر کنید. بدین منظور باید وارد بخش Settings و سپس General آیفون یا آیپدتان شده و گزینه Accessibility را انتخاب نمایید. حال باید گزینه Reduce Motion را فعال کنید تا جلوه های بصری و انیمیشنی رابط کاربری دستگاه تا حد امکان کاهش یافته و بدین ترتیب از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون یا آیپد جلوگیری به عمل آید.

روش دهم: غیر فعال کردن آپدیت های خودکار اپ استور

غیر فعال کردن آپدیت‌های خودکار

اپ استور سیستم عامل iOS به طور پیش فرض قابلیت دانلود خودکار آپدیت ها را به همراه دارد، اما این مسئله منجر به افزایش مصرف شارژ باتری خواهد شد. بنابراین برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون یا آیپدتان باید این ویژگی را غیر فعال نمایید. بدین منظور وارد بخش Settings شوید و گزینه iTunes and App Store را انتخاب نمایید. به سمت پایین صفحه حرکت کنید و در بخش Automatic Downloads اسلایدر کنار گزینه های مختلف ارائه شده را غیر فعال نمایید.

تعمیرات اپل

روش یازدهم: غیر فعال کردن قابلیت Raise to Wake

غیر فعال کردن قابلیت روشن شدن گوشی با برداشتن از روی میز

اپل از آیفون SE به بعد قابلیتی تحت عنوان Raise to Wake را ارائه کرد که به موجب آن با برداشتن گوشی از روی میز و غیره، صفحه نمایش آن به صورت خودکار روشن می‌شود. این ویژگی اگرچه بسیار کاربردی است، اما در خیلی از موارد منجر به روشن شدن خودکار و غیر ضروری نمایشگر دستگاه می‌شود و شارژ باتری دستگاه را مصرف می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم به منظور جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون ویژگی مذکور را غیر فعال نمایید. برای انجام این کار به بخش Settings و سپس Display & Brightness دستگاه مراجعه کرده و گزینه Raise to Wake را غیر فعال نمایید. انجام این کار در جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون بسیار موثر خواهد بود.

روش دوازدهم: نصب آپدیت های سیستم عامل iOS

نصب آپدیت‌های جدید ios

در خیلی از مواقع خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد با باگ های نرم افزاری سیستم عامل iOS ارتباط دارد و خیلی زود توسط اپل شناسایی و رفع می‌شوند. اپل برای رفع این باگ ها، آپدیت های جزئی و جدیدی را برای iOS منتشر می‌کند. بنابراین همیشه سعی کنید تمام آپدیت هایی که برای آیفون یا آیپدتان منتشر شده و در دسترس هستند را نصب نمایید. بدین صورت مشکلات و باگ های عملکردی دستگاهتان به حداقل مقدار ممکن می‌رسند.

روش سیزدهم: تعویض باتری آیفون

تعویض باتری آیفون

ساختار باتری های لیتیوم یونی به گونه‌ای است که به مرور زمان توان شارژدهی و ظرفیت آن ها کاهش پیدا می‌کند. بنابراین بعد از گذشت چند سال لازم می‌شود تا باتری گوشی تعویض گردد. اگر چند سال است که از گوشی خود استفاده می‌کنید و حالا با مشکل خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد مواجه هستید، احتمالا تعویض باتری گوشی اقدامی خواهد بود که نیاز به انجام آن دارید. برای آشنایی بیشتر با دلیل اینکه باید بعد از مدت خاصی باتری گوشی های موبایل تعویض شوند، به مطالعه مقاله “همه چیز در مورد تعویض باتری آیفون و اندروید ؛ بهترین زمان تعویض” بپردازید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به معرفی 13 روش کارآمد برای جلوگیری از خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون و آیپد های اپل پرداختیم. با پیروی از این روش ها می‌توانید بهترین استفاده را از باتری گوشی آیفون یا آیپدتان به عمل آورید.

 

لینک های مفید: قطعات گوشی آیفون 8 Plusدوربین سلفی آیفون 7 Plusقیمت گلس آیفون اس ای 2020 | خرید گوشی موبایل | خرید گوشی ایفون

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
F.sh
F.sh
2 سال گذشته

عالی بود خیلی کمک کرد به من🙏