روش های تست سلامت باتری آیفون روش های تست سلامت باتری آیفون

روش های تست سلامت باتری آیفون

روش های مختلفی برای تست سلامت باتری آیفون ها وجود دارد که می‌توانید از آن ها استفاده به عمل آورده و وضعیت باتری آیفون خود را مورد ارزیابی قرار دهید. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی بهترین روش های تست و بررسی سلامت باتری آیفون های اپل بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

جنس باتری هایی که در گوشی های موبایل از آن ها استفاده می‌شود، لیتیوم یونی است. باتری های لیتیوم یونی در حال حاضر بهترین نوع از باتری های قابل شارژ هستند و تکنولوژی بهتری در این زمینه معرفی نشده که جایگزین باتری های لیتیوم یونی شود. آیفون های اپل هم از همین نوع باتری ها بهره می‌برند، اما باتری های لیتیوم یونی یک اساسی دارند و آن مربوط به کم شدن توان و ظرفیت آن ها با گذر زمان می‌شود! متاسفانه این مسئله امری اجتناب ناپذیر هست و تمام باتری های لیتیوم یونی با گذر زمان و قرارگیری در سیکل های شارژ متعدد به تدریج ظرفیت و توان خود را از دست خواهند داد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | میدان فردوسی، ساختمان تجارت جهانی فردوسی، طبقه 1، پلاک 161

 

البته این مسئله با سرعت بسیار پایینی رخ می‌دهد و باتری های لیتیوم یونی بعد از گذشت چند سال ظرفیتشان ممکن است در حدود 20 الی 40 درصد کاهش پیدا کند. در این مواقع خواهد بود که شما نیاز به تعویض باتری گوشی خواهید داشت. اما یک سوال جالب! چطور می‌توانیم سلامت باتری آیفون خود را بررسی کنیم؟ به بیان دیگر چطور می‌توانیم بفهمیم که باتری آیفون ما چقدر از توان و ظرفیت اصلی و اولیه خود را از دست داده است؟ خوشبختانه روش های خاصی برای انجام این بررسی وجود دارد که در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش آن ها بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک و معرفی روش های تست و بررسی سلامت باتری آیفون های اپل همراه باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای تعویض باتری تمامی مدل‌های آیفون اپل

بررسی سلامت باتری آیفون از طریق منوی تنظیمات

سیستم عامل iOS این قابلیت را دارد که در مواقع بحرانی هشداری برای نشان دادن وضعیت عملکرد نه چندان خوب باتری آیفون را در منوی تنظیمات گوشی ارائه کند. بنابراین شما می‌توانید به منظور تست و بررسی سلامت باتری آیفون خود از این ویژگی سیستم عامل iOS استفاده کنید. بدین منظور کافیست وارد بخش Settings شده و گزینه Battery را انتخاب نمایید. اگر در این بخش هشداری با عنوان نمایش داده شده در عکس زیر دیدید، بدان معنا است که باتری آیفون شما دچار مشکل شده و نیاز به تعویض یا سرویس شدن دارد. اما اگر هیچ عبارت مشابه عبارت زیر در مسیر یاد شده وجود نداشت، باتری آیفونتان مشکلی ندارد. متاسفانه در این روش جزئیات دقیق باتری ارائه نمی‌شود و این موضوع اصلا جالب نیست. لازم به اشاره است که در جدیدترین نسخه های سیستم عامل iOS، اپل بخشی تحت عنوان Battery Health را هم به منوی تنظیمات این سیستم عامل اضافه کرده که با مراجعه به آن می‌توانید ظرفیت و وضعیت عملکرد باتری دستگاه را مشاهده و بررسی کنید. این ویژگی هنوز در مرحله بتا (Beta) قرار دارد اما بسیار کاربردی خواهد بود.

 

روش های تست سلامت باتری آیفون | گارانتی اپل

 

بررسی سلامت باتری آیفون با برنامه Console App در مک بوک ها

اگر به مک بوک های اپل دسترسی داشته باشید، با استفاده از برنامه Console App می‌توانید سلامت و وضعیت باتری آیفونتان را بررسی کنید. برنامه Console App به طور پیش فرض روی مک بوک های اپل نصب است، بنابراین برای اجرای آن نیازی به دانلود و نصب برنامه وجود ندارد. کافیست نام آن را در مک بوک خود جستجو کنید و سپس آن را اجرا نمایید. سپس آیفونتان را با کابل مناسب به مک بوک متصل کنید. حالا مثل عکس فوق در بخش بالا و سمت راست برنامه Console App و فیلدی که در این قسمت ارائه شده است، عبارت batteryhealth را تایپ کنید (دقت کنید که فاصله‌ای برای تایپ لغات وجود نداشته باشد).

 

روش های تست سلامت باتری آیفون | گارانتی اپل

 

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض باتری iPhone 11 Pro Max

مشاهده خواهید کرد که جزئیات دقیق وضعیت باتری آیفون توسط برنامه مذکور نمایش داده می‌شود. در قسمتی که در عکس فوق مشخص کرده‌ایم می‌توانید وضعیت کلی باتری را مشاهده کنید که عبارت Good به معنای خوب بودن وضعیت آن است. درست در زیر همین عبارت یک جمله با عنوان Current Capacity و یک عدد در کنار آن نمایش داده شده که این عدد ظرفیت عملی و فعلی باتری آیفونتان را نشان می‌دهد. در این مثال عدد 95 ارائه شده که نشان می‌دهد باتری لیتیوم یونی آیفون ما هنوز 95 درصد از ظرفیت اسمی اولیه خود را دارد و فقط 5 درصد از ظرفیت آن کاسته شده است. بنابراین استفاده از برنامه Console App یکی از بهترین روش های تست و بررسی سلامت باتری آیفون های اپل خواهد بود.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | میدان فردوسی، ساختمان تجارت جهانی فردوسی، طبقه 1، پلاک 161

 

بررسی سلامت باتری آیفون با برنامه coconutBattery

یکی دیگر از بهترین روش هایی که با آن می‌توانید وضعیت باتری آیفون خود و حتی باتری مک بوک تان را بررسی کنید، مربوط به استفاده از برنامه coconutBattery می‌شود. برای استفاده از این برنامه هم نیازمند در اختیار داشتن یک مک بوک خواهید بود. متاسفانه این برنامه به طور پیش فرض در مک بوک نصب نیست و باید آن را دانلود و نصب کنید. پس از نصب برنامه آن را اجرا کنید و آیفونتان را با کابل مناسب به مک بوک متصل نمایید. در این شرایط می‌توانید وضعیت باتری آیفونتان را بررسی کنید. برای انجام این کار از تب فوقانی برنامه گزینه iOS Device را انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که جزئیات باتری آیفون نمایش داده می‌شوند.

 

روش های تست سلامت باتری آیفون | گارانتی اپل

 

گزینه Full Charge Capacity که در این مقال مقدار آن بر روی 96.7 درصد قرار دارد، ظرفیت عملی و فعلی باتری آیفونتان را نشان می‌دهد. یعنی در این مثال باتری لیتیوم یونی آیفون ما چیزی در حدود 3.3 درصد ظرفیت اصلی خود را از دست داده است. با مراجعه به بخش This Mac هم می‌توانید وضعیت باتری مک بوک خود را بررسی کنید. بنابراین اگر به مک بوک های اپل دسترسی دارید، برنامه coconutBattery می‌تواند گزینه خوبی برای تست و بررسی سلامت باتری آیفون باشد.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی اپل در تهران

اپلیکیشن های خاصی هم برای آیفون های اپل ارائه شده‌اند که قابلیت نمایش ظرفیت باتری گوشی را خواهند داشت. با نصب این اپلیکیشن ها در آیفونتان می‌توانید وضعیت باتری آن را بررسی کنید. یکی از بهترین اپلیکیشن هایی که در این راستا قادر به استفاده از آن هستید، اپلیکیشن Battery Life Doctor است. پس از نصب این برنامه، به طور خودکار وضعیت عملکرد باتری دستگاه و ظرفیت اسمی و عملی آن با هم مقایسه می‌شوند و اپلیکیشن مذکور به شما می‌گوید که آیا وضعیت باتری گوشی مناسب است یا خیر! در مقال ما وضعیت باتری آیفون مناسب (Good) نمایش داده شده، بنابراین می‌تواند نتیجه گرفت که افت توان شارژدهی باتری گوشی به اندازه‌ای نبوده که نیاز به تعویض داشته باشد.

 

 

روش های تست سلامت باتری آیفون | گارانتی اپل

 

اگر باتری آیفون وضعیت خوبی نداشت چه کنیم؟

اگر بعد از بررسی های لازم به این نتیجه رسیدید که باتری آیفون شما وضعیت خوبی ندارد بهتر است به فکر تعویض آن باشید. تعویض باتری آیفون ها یکی از رایج ترین تعمیرات این گوشی های موبایل محسوب می‌شود و هر چند سال یک بار باید انجام گیرد. خوشبختانه هزینه تعویض باتری آیفون ها خیلی زیاد نیست و شما با صرف مبلغ معقولانه‌ای قادر به انجام این کار خواهید بود. نکته‌ای که باید برای تعویض باتری آیفون حتما به آن دقت کنید مربوط به بکارگیری یک باتری اورجینال و اصل در گوشی می‌شود که بتواند انرژی مورد نیاز دستگاه را با بهترین کیفیت ممکن تامین کند. متاسفانه این روزها باتری های فیک و جعلی زیادی در بازار عرضه می‌شوند.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | میدان فردوسی، ساختمان تجارت جهانی فردوسی، طبقه 1، پلاک 161

 

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون

فراموش نکنید که یک باتری جعلی و فیک علاوه بر اینکه کیفیت عملکرد مطلوبی نخواهد داشت، حتی می‌تواند خطرآفرین هم شود و ریسک بروز حوادثی همچون آتش گرفتن و انفجاری موبایل (به ویژه در حین شارژ) را افزایش دهد. بنابراین حتما تعویض باتری آیفون خود را با مرجعی قابل اعتماد واگذار کنید. توصیه می‌کنیم برای انجام این کار از سرویس موبایل کمک استفاده کنید تا تعویض باتری آیفون شما با بهترین کیفیت و ضمانت انجام گیرد. به منظور ثبت سفارش تعویض باتری آیفون کافیست با شماره‌ی 75147-021 تماس حاصل نمایید یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی بهترین روش های تست و بررسی سلامت باتری آیفون های اپل پرداختیم. عموما زمانی که باتری آیفون ها با مشکل مواجه شود و ظرفیت و توان شارژدهی خود را از دست دهد، شما خیلی زود و در حین استفاده از دستگاه متوجه این موضوع می‌شوید، اما اگر بنا به هر دلیل نیاز به بررسی سلامت باتری آیفون داشتید، می‌توانید از روش های نام برده شده کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

باتری آیفون ایکس اس مکس

باتری آیفون X

قیمت باتری آیفون 7

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل