تعمیر مشکل میکروفن در آیفون Apple تعمیر مشکل میکروفن در آیفون Apple

تعمیر مشکل میکروفن در آیفون Apple

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از برقراری تماس های تلفنی با آیفونتان، صدای شما با کیفیت مطلوبی برای مخاطبتان ارسال نشود یا اصلا صدای شما منتقل نگردد! در اینگونه مواقع ممکن است مشکل به وجود آمده منشا نرم افزاری یا سخت افزاری داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با رفع مشکل میکروفن در گوشی اپل و تعمیر میکروفون iPhone صحبت کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

مشکل میکروفون iPhone و دلایل بروز آن

در ایفون های اپل و هر گوشی موبایل دیگری که از قابلیت برقراری تماس های تلفنی پشتیبانی می‌کند از حداقل یک میکروفون استفاده شده که امکان دریافت صدا و انتقال آن را فراهم می‌سازد. در اغلب مدل های آیفون علاوه بر میکروفون اصلی که در گوشی بکار رفته شاهد استفاده از یک میکروفون نویزگیر هم هستیم که به نوعی منجر به کاهش نویزها در حین برقراری تماس تلفنی یا ضبط صدا می‌شود و صدای شفاف و واضح تری را به گوش مخاطبین می‌رساند. اما متاسفانه گاها دیده شده در عملکرد میکروفن گوشی های اپل مشکلاتی ایجاد می‌شود و صدا با کیفیت مطلوبی منتقل نخواهد شد!

 

تعمیر مشکل میکروفن در آیفون Apple | گارانتی اپل

 

رفع مشکل میکروفن در گوشی اپل کار خیلی پیچیده‌ای نیست و عموما یا با روش های نرم افزاری قابل رفع خواهد بود و یا به روش های سخت افزاری انجام می‌شود. عموما مشکل میکروفون iPhone به صورتی است که منجر به ایجاد خش خش در صدا یا قطعی کامل آن خواهد شد. زمانی که میکروفون آیفون دچار مشکل شود، مخاطبی که با وی تماس تلفنی برقرار کرده‌اید اصلا نمی‌تواند صدای شما را به خوبی دریافت کند و دائما با خش خش رو به رو خواهد شد یا اصلا صدای شما را دریافت نخواهد کرد که این مسئله نشان می‌دهد میکروفون موبایل شما سوخته است.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

همچنین با بروز اختلال در عملکرد میکروفون آیفون امکان ضبط صدا و ارسال ویس (Voice) یا همان پیغام صوتی از طریق واتساپ، تلگرام و غیره هم ناممکن می‌شود و حتی وقتی از دوربین گوشی برای ضبط ویدیو استفاده کنید هم افت کیفیت صدا به وضوح قابل درک خواهد بود. بنابراین با تست کیفیت ضبط صدا و ارسال ویس می‌توانید خودتان هم نحوه عملکرد میکروفون گوشی را بررسی نمایید. اما اصلی ترین دلایلی که می‌توانند منجر به خراب شدن میکروفون iPhone شوند و در عملکرد این قطعه اختلال به وجود آورند کدامند؟ اولین و اصلی ترین عاملی که منجر به بروز مشکل در عملکرد میکروفون ایفون ها می‌شود آب خوردگی است. نفوذ مایعات و آب به داخل گوشی و تماس آن با میکروفون دستگاه می‌تواند به شدت بر افت کیفیت عملکرد میکروفون تاثیر بگذارد و حتی منجر به سوختن آنی این قطعه شود. وارد شدن ضربه و فشار به گوشی هم از دیگر عواملی است که می‌تواند منجر به خراب شدن میکروفن iPhone شوید.

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه تخصصی موبایل

بنابراین اگر می‌خواهید با مشکل میکروفن در گوشی اپل رو به رو نشوید و به تعمیر میکروفن iPhone نیاز پیدا نکنید، توصیه داریم همیشه مراقب گوشی خود باشید و اجازه ندهید که به آن ضربه یا فشاری وارد شود یا دستگاه در تماس با آب قرار گیرد. حتی اگر آیفون شما ضد آب است هم مراقب تماس و برخورد آن با مایعات و آب باشید، چون کم نبوده‌اند آیفون های ضد آبی که در اثر آب خوردگی دچار مشکلاتی مثل سوختن میکروفون، سوختن اسپیکر و غیره شده‌اند. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید احتمال بروز مشکل در میکروفون آیفون خود را به حداقل مقدار ممکن برسانید.

 

تعمیر مشکل میکروفن در آیفون Apple | گارانتی اپل

 

رفع مشکل میکروفن در گوشی اپل با روش های نرم افزاری

همانطور که قبلا گفتیم بروز اختلال در عملکرد میکروفون آیفون ها می‌تواند ناشی از عوامل نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. طبیعتا اگر اختلالی در عملکرد میکروفن iPhone شما به وجود آمد بهتر است در قدم اول از راه حل های نرم افزاری برای رفع مشکل میکروفن در گوشی اپل استفاده کنید و اگر این راه حل ها جوابگو نبودند به فکر تعمیرات سخت افزاری باشید. اصلی ترین راه حل های نرم افزاری که در این شرایط می‌توانید از آن ها برای تعمیر میکروفن iPhone استفاده کنید به شرح زیر هستند:

 

  • از وصل نبودن آیفون به هندزفری و غیره مطمئن شوید: اگر آیفون شما به هندزفری بلوتوث یا دیگر گجت های این چنینی متصل باشد و سپس نسبت به برقراری تماس تلفنی اقدام کنید صدای شما از طریق آن گجت دریافت و منتقل خواهد شد، بنابراین طبیعتا اگر متوجه این امر نباشید، صدایتان به مخاطب منتقل نمی‌گردد. بنابراین حتما مطمئن شوید که قابلیت بلوتوث آیفون شما غیر فعال است و هیچ گجت دیگری با دستگاه در ارتباط نیست.

 

  • از میوت نبودن میکروفون در حین تماس مطمئن شوید: زمانی که یک تماس تلفنی با آیفون برقرار کنید و مخاطب پاسختان را بدهد، یک گزینه جهت میوت (Mute) میکروفون یا غیر فعالسازی آن نمایان می‌شود. زمانی که این گزینه را بزنید میکروفون آیفون غیر فعال خواهد شد و صدای شما برای مخاطب پخش نمی‌شود. بنابراین حتما مطمئن شوید که این گزینه در حین برقراری تماس تلفنی فعال نباشد.

 

  • سیستم عامل آیفون را آپدیت یا دانگرید کنید: اگر به تازگی سیستم عامل آیفون خودتان را آپدیت کرده‌اید و احساس می‌کنید بعد از نصب آپدیت با مشکل میکروفن iPhone رو به رو شده‌اید، توصیه داریم که سیستم عامل گوشی را دانگرید نمایید. از سمت دیگر از مدت طولانی است که سیستم عامل iOS ایفون خود را آپدیت نکرده‌اید، توصیه داریم حتما جدیدترین آپدیتی که برای آن منتشر شده را نصب کنید. نصب آپدیت هم می‌تواند از طریق برنامه آیتیونز (iTunes) و هم از طریق منوی تنظیمات گوشی و با طی کردن مسیر Settings > General > Updates انجام شود.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

  • اپلیکیشن های اخیر و مخرب را حذف کنید: اگر به تازگی اپلیکیشن یا بازی در ایفون خود نصب کرده‌اید و تصور دارید که بعد از نصب آن اختلال های میکروفون گوشی نمایان شده‌اند، توصیه داریم آن برنامه و بازی ها را حذف کنید. حذف برنامه و بازی های مخرب در خیلی از مواقع منجر به رفع مشکل میکروفن در گوشی اپل و میکروفن iPhone می‌شوند.

 

  • ایفون را فکتوری ریست کنید: فکتوری ریست پروسه‌ای است که به موجب آن تمام تنظیمات و اطلاعات کاربر از روی گوشی حذف می‌شود و دستگاه با تنظیمات پیش فرض کارخانه راه اندازی می‌شود. از این روش می‌توانید به عنوان آخرین راه حل نرم افزاری موجود استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا اپل آیدی (Apple ID) خود را ساین اوت نمایید و سپس به مسیر Settings > General > Reset بروید و گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید و فکتوری ریست را انجام دهید.

 

اگر هیچ یک از روش های نرم افزاری که به آن ها اشاره داشتیم منجر به رفع مشکل میکروفن آیفون و تعمیر آن نشدند می‌توانید مطمئن باشید که مشکل گوشی یک مشکل سخت افزاری است و با بستر نرم افزاری دستگاه ارتباطی ندارد. بنابراین باید برای تعمیر آیفون خود از سرویس مراکزی مثل موبایل کمک استفاده به عمل آورید و اجازه دهید کارشناسان این مرکز بررسی های لازم را روی گوشی شما انجام داده و اقدام به تعمیرات تخصصی اپل نمایند.

 

تعمیر مشکل میکروفن در آیفون Apple | گارانتی اپل

هزینه تعمیر میکروفن iPhone| نمایندگی مجاز اپل

بدون شک زمانی که مطمئن شوید مشکل گوشی با بستر سخت افزاری آن ارتباط دارد، اولین سوالی که در ذهنتان ایجاد می‌شود این خواهد بود که چه هزینه‌ای باید برای تعمیر آیفون و میکروفن آن پرداخت شود! خوشبختانه همانطور که در مقاله تعمیر میکروفون موبایل آیفون در موبایل کمک | نمایندگی مجاز اپل هم اشاره کرده بودیم، تعمیر میکروفون آیفون ها خیلی هزینه گزافی ندارد و نسبت به اغلب تعمیرات رایج آیفون ها نظیر تعویض ال سی دی آیفون به مراتب مقرون به صرفه تر خواهد بود. بنابراین نگران هزینه تعمیر میکروفن iPhone نباشید و اگر اختلالی در عملکرد آن به وجود آمده و مطمئن هستید ناشی از بستر سخت افزاری است، به منظور تعمیر دستگاه وارد عمل شوید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

برای کاهش هزینه تعمیرات آیفون و همچنین اطمینان از کیفیت تعمیرات می‌توانید از سرویس موبایل کمک و نمایندگی مجاز اپل استفاده کنید. موبایل کمک اولین شرکتی است که در ایران توانسته آمار رضایت مشتریانش را نسبت به نمایندگی های رسمی اپل در برخی نقاط دنیا بهتر کند. در این مرکز تمام تعمیرات تخصصی که روی آیفون متقاضیان انجام می‌شود هم از نظر کیفیت مشمول گارانتی خواهد بود و هم از نظر اورجینال بودن قطعات تعویضی شامل گارانتی می‌شود. از آنجایی که در این مرکز قطعات مورد نیاز برای نصب در گوشی متقاضیان مستقیما از فروشگاه قطعات موبایل تامین می‌شود، هزینه تعمیرات 20 الی 30 درصد نسبت به دیگر مراکز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین با سرویس موبایل کمک می‌توانید با کمترین هزینه شاهد رفع مشکل میکروفن در گوشی اپل باشید.

 

تعمیر مشکل میکروفن در آیفون Apple | گارانتی اپل

مزیت های سرویس نمایندگی آیفون | رفع مشکل میکروفن در گوشی اپل

اما چرا توصیه داریم که از خدمات مرکز موبایل کمک و نمایندگی مجاز اپل برای رفع مشکل میکروفن iPhone استفاده کنید؟ به بیان دیگر مزیت های سرویس موبایل کمک نسبت به سایر مراکز تعمیرات موبایل چیست؟ موضوع را با صرفه جویی در زمان آغاز می‌کنیم! در مرکز موبایل کمک تعمیرات تخصصی اپل طی کوتاه ترین زمان ممکن بر روی گوشی متقاضیان انجام می‌شود و تعمیراتی از قبیل تعمیر میکروفن iPhone بیشتر از 4 ساعت زمان نمی‌برند. از سمت دیگر برای ثبت سفارش و درخواست تعمیرات در مرکز موبایل کمک نیازی به مراجعه حضوری متقاضی وجود ندارد و ثبت سفارش با تماس تلفنی یا به صورت آنلاین قابل انجام خواهد بود.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

این موارد منجر می‌شوند که بتوان با استفاده از سرویس موبایل کمک صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در زمان داشت. از سمت دیگر با توجه به اینکه در مرکز موبایل کمک مجرب ترین و با تجربه ترین تعمیرکاران ایران فعالیت دارند و از پیشرفته ترین تجهیزات و ابزارهای تعمیر هم در تعمیر آیفون های متقاضیان استفاده می‌شود، نتیجه تعمیر از نظر کیفی در بالاترین سطح ممکن قرار خواهد گرفت و به گونه‌ای خواهد بود که شاید خیلی از تعمیرکاران عادی اصلا متوجه اینکه آیفون شما قبلا تعمیر شده است نشوند. در همین راستا موبایل کمک تمام تعمیراتی که در این مرکز روی گوشی متقاضیان انجام می‌شود را از نظر کیفیت تضمین می‌کند. این مسئله یکی دیگر از اصلی ترین مزیت های سرویس موبایل کمک و نمایندگی مجاز اپل است. از سمت دیگر تمام قطعاتی که در گوشی متقاضیان تعویض می‌شوند هم مشمول گارانتی بوده و اورجینال هستند و مستقیما از فروشگاه موبایل کمک تامین می‌شوند تا خیال متقاضی از بابت کیفیت قطعاتی که در آیفون وی نصب می‌شود هم راحت باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون X

تعرفه هایی که موبایل کمک برای انجام تعمیرات تخصصی گوشی اپل در نظر گرفته هم به مراتب نسبت به بازار آزاد مقرون به صرفه تر خواهد بود. تامین مستقیم قطعات از فروشگاه موبایل کمک و محاسبه قیمت خرید آن ها برای مشتریان هم به شدت روی کاهش هزینه تعمیرات تاثیر می‌گذارد. بنابراین وقتی از خدمات مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل استفاده کنید می‌توانید تعمیرات تخصصی آیفون و مشکلاتی نظیر مشکل میکروفن در گوشی اپل را با صرف کمترین قیمت، بدون دردسر و نیاز به مراجعه حضوری، با ضمانت کیفیت و اورجینال بودن قطعات و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید و گوشی تعمیر شده خود را درب منزل از پیک رایگان شرکت تحویل بگیرید.

 

تعمیر مشکل میکروفن در آیفون Apple | گارانتی اپل

 

ثبت درخواست تعمیر میکروفن آیفون| نمایندگی مجاز اپل

همانطور که در بخش قبل اشاره داشتیم برای ثبت سفارش یا درخواست تعمیرات در مرکز موبایل کمک و نمایندگی مجاز اپل هیچ نیازی به مراجعه حضوری وجود ندارد. ثبت درخواست تعمیر با پر کردن فرم درخواست آنلاین تعمیرات موبایل در سایت شرکت یا ضمن تماس با شماره 02175147 امکانپذیر خواهد بود. سایر مراحلی که طی می‌شوند به شرح زیر هستند:

  • اعزام پیک رایگان و دریافت گوشی: در این مرحله پیک رایگان موبایل کمک به آدرس شما اعزام خواهد شد و گوشی معیوب را از شما تحویل می‌گیرد و به شرکت ارجاع می‌دهد.
  • انجام تعمیرات تخصصی: کارشناسان موبایل کمک در این مرحله با استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا و ابزارها تعمیرات لازم را روی گوشی شما انجام خواهند داد. تعمیراتی از قبیل تعمیر میکروفن iPhone و رفع مشکل میکروفن در گوشی اپل در مرکز موبایل کمک عموما ظرف 3 الی 4 ساعت انجام می‌شوند.
  • تحویل گوشی با پیک رایگان به شما: در مرحله آخر هم گوشی تعمیر شده با پیک رایگان موبایل کمک به آدرستان ارسال و هر کجا که باشید تحویلتان داده می‌شود.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد منفی 1

 

پس با خدمات موبایل کمک و نمایندگی اپل تهران می‌توانید تعمیرات تخصصی آیفون ها و گوشی های دیگر برند ها را بدون نیاز به مراجعه حضوری و با صرف کمترین هزینه انجام دهید و در عین حال از ضمانت اورجینال بودن قطعات و کیفیت تعمیر بهره‌مند شوید. برای ثبت سفارش یا دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره 02175147 تماس حاصل کنید و از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

همچنین در صورت نیاز به خرید موبایل می توانید از سایت موبایل کمک اقدام به خرید فرمایید.

بیشتر بخوانید:

قطعات iPhone XR

قیمت ال سی دی آیفون 8 پلاس

قیمت ال سی دی آیفون 6s Plus

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل