تعمیر گوشی موبایل یا خرید گوشی جدید؟ چطور تصمیم بگیریم!

تعمیر گوشی موبایل یا خرید گوشی جدید؟ چطور تصمیم بگیریم!

تعمیرات موبایل

برای تعمیر آیفون و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل و سامسونگ» تماس بگیر

تصمیم گیری برای خرید یک گوشی جدید کار ساده‌ای نیست، چون نیاز به صرف هزینه دارد. در خیلی از مواقع تعمیر گوشی موبایل می‌تواند مشکل کاربران را بدون نیاز به خرید یک گوشی جدید برطرف کند. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد زمان مناسب برای خرید گوشی جدید یا اکتفا کردن به تعمیر گوشی موبایل صحبت کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با تعمیر گوشی موبایل یا خرید گوشی جدید

همه ما دوست داریم گوشی و ابزارهای جدید بخریم، اما با پیشرفتی که گوشی های موبایل داشته‌اند قیمت آن ها هم به شکل نجومی افزایش یافته است. برای مثال هم اکنون اگر بخواهید جدیدترین گوشی های اندرویدی یا آیفون های اپل را خریداری کنید باید هزینه‌ای در حدود 3 میلیون تومان را صرف نمایید. بنابراین خرید یک گوشی جدید کار ساده‌ای نیست و همیشه باید پیش از اقدام به منظور خرید یک گوشی جدید دلایل قانع کننده‌ای برای انجام این کار داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع توصیه می‌کنیم مقاله “چه زمانی برای خرید یک گوشی هوشمند جدید مناسب است؟” را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات گوشی اپل در تهران

در خیلی از موارد افراد و کاربران مابین خرید یک گوشی جدید و تعمیر گوشی موبایل دو دل می‌شوند، چون تعمیر گوشی موبایل مشکل و نیاز آن ها را با صرف هزینه کمتر رفع می‌کند. بنابراین شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شود ک چه زمان باید خرید یک گوشی جدید را به تعمیر گوشی موبایل ترجیح داد یا دقیقا بر عکس چه زمانی باید تعمیر گوشی موبایل را به خرید یک گوشی جدید ترجیح داد؟ در ادامه این مطلب در رابطه با این موضوع صحبت می‌کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

حالت اول: شما فقط تمایل به خرید جدیدترین گوشی ها دارید!

تعمیر گوشی موبایل یا خرید گوشی جدید؟ چطور تصمیم بگیریم!

برخی از افراد بدون دلیل و فقط از روی اشتیاق و میل تمایل دارند که همواره از جدیدترین گوشی های موبایل استفاده کنند! برای مثال ممکن است کاربر گلکسی اس 8 داشته باشد و با رونمایی سامسونگ از گلکسی اس 9 بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای تمایل داشته باشد که این گوشی را خریداری نماید! اگر شما هم از این دسته افراد هستید، توصیه می‌کنیم که به فکر خرید گوشی جدید نباشد و حتی اگر مشکلی هم برای گوشی فعلی شما به وجود آمده به تعمیر گوشی موبایل خود اکتفا کنید، چون گوشی شما هنوز قدرتمند است و حداقل تا چند سال آینده تمام نیازهایتان را برطرف می‌کند. بنابراین میل و اشتیاق قلبی به هیچ وجه دلیل قانع کننده‌ای برای خرید یک گوشی جدید محسوب نمی‌شود.

حالت دوم: کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات

یکی از دلایل عمده‌ای که افراد برای خرید یک گوشی جدید آن را بیان می‌کنند مربوط به کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات می‌شود. این دلیل با توجه به شدتی که دارد می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای خرید یک گوشی جدید باشد، اما در شدت کم به هیچ وجه دلیل قانع کننده‌ای برای خرید یک گوشی جدید نیست. برای مثال اگر گالری گوشی شما پر شده از عکس هایی که توسط دوربین گوشی ضبط کرده‌اید یا مجموعه‌های عظیمی از اپلیکیشن های مختلف در گوشی هوشمندتان نصب است که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، مطمئنا دلیلتان برای خرید یک گوشی جدید قانع کننده نخواهد بود.

در این شرایط برای رفع مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی بهتر است اپلیکیشن های غیرضروری را از گوشی خود حذف کنید و عکس ها و فیلم هایی که در گالری گوشی شما ذخیره شده و بدون تردید حجم عظیمی از حافظه گوشی توسط آن ها اشغال می‌شود را به حافظه کامپیوتر یا هارد اکسترنالی منتقل نمایید. پس در این حالت فکر خرید یک گوشی جدید نباشید و اگر مشکلی هم برای گوشی فعلی شما ایجاد شد به تعمیر گوشی موبایل اکتفا کنید. اما اگر حافظه گوشی به قدری کم است که با راه حل های یاد شده قادر به رفع آن نیستید، می‌توانید به فکر خرید یک گوشی جدید باشید.

حالت سوم: شکستن صفحه نمایش

تعمیر گوشی موبایل یا خرید گوشی جدید؟ چطور تصمیم بگیریم!

اگر صفحه نمایش گوشی شما شکسته و این مسئله سبب شده تا به فکر خرید یک گوشی جدید بیفتید، توصیه می‌کنیم دست نگه دارید و از صرف هزینه اضافه ممانعت به عمل آورید. به نظر ما در این شرایط تعمیر گوشی موبایل و تعویض ال سی دی آن انتخاب بهتری است. البته برای تعویض ال سی دی گوشی در این حالت باید آن را به دست افراد متخصص بسپارید و مطمئن باشید که صفحه نمایشی با کیفیت و اورجینال روی دستگاهتان نصب می‌شود. توصیه می‌کنیم به منظور تعویض ال سی دی گوشی خود از خدمات شرکت موبایل کمک استفاده کنید. موبایل کمک ال سی دی گوشی های موبایل را با گارانتی و ضمانت اورجینال بودن، هزینه مناسب و مدت زمانی بسیار کوتاه تعویض می‌کند. بنابراین اگر تاچ ال سی دی گوشی شما شکسته بهتر است به فکر خرید گوشی جدید نباشید و به تعمیر گوشی موبایل خود اکتفا کنید. برای ثبت آنلاین درخواست تعمیر موبایل شرکت موبایل کمک می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید یا با شماره 75147-021 تماس بگیرید.

تعمیرات اپل

برای تعمیر آیفون و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل و سامسونگ» تماس بگیر

حالت چهارم: از کار افتادن برخی اجزای گوشی مثل دوربین، سوکت شارژ و غیره

بروز یک مشکل سخت افزاری کوچک مثل از کار افتادن دوربین، اسپیکر، سوکت شارژ یا سایر موارد این چنینی در گوشی ها هیچوقت دلیل قانع کننده‌ای برای خرید یک گوشی جدید محسوب نمی‌شوند. برای رفع این مشکلات بهتر است به تعمیر گوشی موبایل اکتفا کنید، چون به مراتب هزینه کمتری برایتان به بار می‌آورد. ضمنا اگر تعمیر گوشی موبایل خود را در این شرایط به دست افراد مجرب بسپارید، می‌توانید از کیفیت تعمیر مطمئن باشید و با اطمینان خاطر برای چند سال آینده هم از گوشی تعمیر شده خود استفاده به عمل آورید. فراموش نکنید که کاهش عمر گوشی در اثر تعمیر یک باور غلط است که به هیچ عنوان صحت ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع به مطالعه مقاله “۶ باور غلط در مورد تعمیرات موبایل که باید نادیده گرفته شوند” بپردازید.

تعمیر گوشی موبایل یا خرید گوشی جدید؟ چطور تصمیم بگیریم!

حالت پنجم: قدیمی شدن سیستم عامل گوشی

قدیمی شدن سیستم عامل گوشی های موبایل هم در اغلب شرایط نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای تعویض گوشی و خرید یک مدل جدیدتر باشد. خوشبختانه اپل همواره تا چند سال آپدیت های سیستم عامل iOS را برای قدیمی ترین آیفون هایش هم منتشر می‌کند، بنابراین اگر از کاربران آیفون های اپل باشید تا چندین سال با مشکل قدیمی شدن سیستم عامل گوشی مواجه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ

اما گوشی های اندرویدی اینطور نیستند و آپدیت سیستم عامل اندرویدی گاها خیلی دیر برای آن ها منتشر می‌شود. ضمن اینکه عموما شرکت های تولید کننده گوشی های اندرویدی فقط برای یک سال و نهایتا 2 الی 3 سال آپدیت اندروید را برای گوشی های پرچمدار خود منتشر می‌سازند. اما با این حال قدیمی شدن سیستم عامل گوشی با روت کردن و نصب کاستوم رام روی آن ها امکانپذیر است. برخی از کاستوم رام های اندرویدی کیفیت عملکرد بسیار عالی داشته و بسیار هم سبک هستند، بنابراین در شرایط خاص می‌توانید از آن ها به جای سیستم عامل رسمی اندروید استفاده به عمل آورید.

در نظر داشته باشید که نصب کاستوم رام روی گوشی های اندرویدی نیاز به روت کردن دستگاه و آنلاک بوت‌لودر دارد. برای کسب راهنمایی دقیق در مورد این موضوعات توصیه می‌کنیم حتما مقاله “نصب رام رسمی، روت، آنلاک بوت لودر و ریکاوری دیوایس‌های گوگل” را مطالعه کنید و در صورتی که هر گونه سوالی داشتید از طریق پشتیبانی با کارشناسان موبایل کمک ارتباط برقرار نمایید. ضمنا فراموش نکنید که برای نصب کاستوم رام و انجام تمام اقدامات لازم مربوط به آن می‌توانید گوشی خود را به کارشناسان موبایل کمک سپرده و از خدمات این شرکت بهره‌مند شوید. بدین منظور کافیست با شماره 75147-021 تماس گرفته و از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

تعمیر گوشی موبایل یا خرید گوشی جدید؟ چطور تصمیم بگیریم!

تعمیرات سامسونگ

برای تعمیر آیفون و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل و سامسونگ» تماس بگیر

حالت ششم: قدیمی بودن بیش از حد گوشی

برخلاف برخی افراد که همیشه به دنبال خرید جدیدترین گوشی های موبایل هستند، عده دیگری از کاربران تا آخرین نفس از گوشی خود استفاده می‌کنند و اصلا عقیده‌ای به خرید گوشی جدید ندارند! اگر شما هم از این دسته افراد هستید و گوشی هوشمندتان بیش از حد قدیمی است، بهتر است در صورت بروز هر مشکل از تعمیر گوشی موبایل خود صرف نظر کرده و به فکر خرید یک گوشی جدید باشید. در نظر داشته باشید که حتما نباید برای خرید یک گوشی جدید، بهترین مدل آن را خریداری کنید و هزینه گزافی پرداخت نمایید، بلکه می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای نسبتا مناسب یک گوشی مقرون به صرفه و با کیفیت خریداری کنید. پس اگر گوشی شما خیلی قدیمی شده و بنا به هر دلیل نیاز به تعمیر دارد، خرید گوشی را به تعمیر گوشی موبایل ترجیح دهید.

حالت هفتم: به وجود آمدن خط و کش روی بدنه و قاب گوشی

به مرور زمان و وقتی که از گوشی استفاده می‌کنید روی بدنه و قاب آن خط و خش هایی ایجاد می‌شود. اگرچه می‌توان با استفاده از گارد و محافظ های خاص تا حد زیادی از ایجاد این خط و خش ها در گوشی های موبایل جلوگیری کرد، اما چه بخواهید و چه نخواهید به وجود آمدن خط و خش روی قاب گوشی های موبایل امری اجتناب ناپذیر است و به مرور زمان رخ می‌دهد. اگر به وجود آمدن خط و خش روی قاب و بدنه گوشی سبب شده که به فکر خرید یک گوشی جدید باشید، توصیه می‌کنیم دست نگه دارید و به تعمیر گوشی موبایل روی آورید. در این شرایط می‌توانید به سادگی و با تعویض قاب گوشی مشکل ایجاد شده را برطرف سازید. خوشبختانه در اغلب موارد تعویض قاب گوشی و درب آن هزینه چندان زیادی را به همراه ندارد.

تعمیر گوشی موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با زمان مناسب برای خرید گوشی جدید یا اکتفا کردن به تعمیر گوشی موبایل صحبت کردیم. برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تعمیر گوشی موبایل خود می‌توانید از کارشناسان واحد تعمیر موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات موبایل

قطعات آیفون 8

قطعات Note 9

 

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
محمد
محمد
5 سال گذشته

اگه یه وقت گوشی قابل تعمیر نباشه چی؟