حذف اکانت اینستاگرام | آموزش دیلیت اکانت اینستاگرم (همیشگی و موقت)

حذف اکانت اینستاگرام

اینستاگرام در عین حال که یک نعمت بزرگ است می‌تواند نفرین نیز باشد! با بیش از 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان، اینستاگرام بهترین راه برای با خبر شدن از حال روز دوستان و سلبریتی‌هاست. اما ممکن است از یک جا به بعد تحمل این فضا و اجبار به ثبت هر لحظه زندگی و اشتراک آن با دیگران ممکن نباشد! راه چاره هرچند هم که دردناک باشد مشخص است؛ حذف اکانت اینستاگرام!

حذف حساب کاربری اینستاگرام یا دیلیت اکانت اینستاگرام کار چندان سختی نیست. مهم این است که تصمیمتان را برای پاک کردن اکانت اینستاگرام گرفته باشید! اگر تصمیم شما جدی است ادامه مطلب را بخوانید. اینجا ما روش‌های حذف دائمی اکانت اینستاگرام (Delete Instagram Account) و حذف موقت اکانت اینستاگرام (Temporary Disable) را به شما آموزش می‌دهیم.

حذف دائمی یا موقت؟ مسئله این است!

قبل از هر چیز شما باید مشخص کنید می‌خواهید برای همیشه از دنیای اینستاگرام خداحافظی کنید یا برای مدتی قصد گرفتن مرخصی دارید! یعنی می‌خواهید برای همیشه اکانت اینستاگرام خودتان را پاک کنید یا قصد دی‌اکتیو کردن حساب کاربردی خودتان را دارید. بگذارید تفاوت این دو را برای شما توضیح دهیم:

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

حذف همیشگی حساب کاربری اینستاگرام به این معنی است که شما دیگر قصد بازگشت به اینستاگرام را ندارید یا حداقل می‌خواهید با اکانت خودتان برای همیشه خداحافظی کنید. با این کار پروفایل، تمام عکس‌ها، فیلم‌ها، نظرات، لایک‌ها و از همه مهم‌تر فالورهای شما برای همیشه پاک می‌شوند.

با انتخاب این روش دیگر راه بازگشتی نیست! پس قبل از اینکه برای همیشه اکانت خودتان را از صفحه اینستاگرام پاک کنید، اطلاعات مهم و ضروری خودتان را از اینستاگرام دانلود کنید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

راه دیگر برای حذف اکانت اینستاگرام، حذف موقت یا دی‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام است. در این روش حساب کاربری شما به طور موقت ناپدید می‌شود اما اطلاعات شما سر جایش باقی می‌ماند! این راه مناسب افرادی است که می‌خواهند برای مدت محدودی از فضای اینستاگرام دور باشند ولی نمی‌خواهند اطلاعات، پست‌ها و فالورهایشان را از دست بدهند.

اقدام مهم قبل از پاک کردن اکانت اینستاگرام

حالا که فرق بین حذف موقت و حذف دائمی را یادگرفتیم باید یک ترفند مهم و کاربردی را به شما آموزش دهیم! اگر می‌خواهید برای همیشه اکانت اینستا خودتان را حذف کنید بهتر است قبل از این کار اطلاعات خودتان را از اینستاگرام دانلود کنید. روش کار هم بسیار ساده است.

به صفحه دانلود اطلاعات اینستاگرام بروید. نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید. در صفحه بعد ایمیلی که می‌خواهید اطلاعات برای آن ارسال شود را وارد کنید.

دانلود اطلاعات اینستاگرام

در نهایت هم دکمه Request Download را بزنید تا ظرف 48 ساعت نسخه‌ای از تمام اطلاعاتی که در اینستاگرام آپلود کرده‌اید، مانند تمام عکس‌ها، فیلم‌ها، نظرات و اطلاعات اکانت شما برایتان ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: ربات دانلود از اینستاگرام؛ دستیار هوشمند شما!

آموزش حذف دائمی اکانت اینستاگرام با کامپیوتر

برویم سراغ آموزش حذف دائمی حساب کاربری اینستاگرام! برای شروع به صفحه حذف دئمی اکانت اینستاگرام بروید و نام کاربری و رمز عبور خودتان را وارد کنید.

صفحه حذف اکانت اینستاگرام

رمز عبورتان را فراموش کردید؟ جای نگرانی نیست! مطلب بازیابی رمز اینستاگرام را بخوانید و رمز خودتان را پیدا کنید!

حالا باید دلیل حذف اکانت خودتان را مشخص کنید.

دلیل پاک کردن حساب اینستاگرام

شما می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید. اینستاگرام در مواردی اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما را از حذف اکانت منصرف کند!

  • trouble getting started: اگر به تازگی وارد دنیای اینستاگرام شدید و از سازوکار آن سر در نمی‌آورید این گزینه را انتخاب کنید.
  • too many adds: از تبلیغات زیاد اینستاگرام خسته شدید؟ این گزینه برای شماست!
  • concerned about my data: اگر از امنیت اطلاعات خود در اینستاگرام مطمئن نیستید این گزینه را انتخاب کنید.
  • created a second account: اگر قصد ساختن اکانت جدیدی دارید این گزینه را انتخاب کنید.
  • too busy/too distracting: اگر اینستاگرام وقت زیادی از شما می‌گیرید می‌توانید این مورد را انتخاب کنید.
  • privacy concerns: نگرانی‌های امنیتی و حریم شخصی نیز یکی از دلایل حذف اکانت اینستاگرام است.
  • want to remove something: دلیل شما برای حذف اکانت خلاص شدن از بعضی اطلاعات مانند پست و سابقه چت است؟ این گزینه را بزنید تا اینستاگرام راه‌حل را به شما بدهد.
  • can’t find people to follow: در اینستاگرام تنها هستید و دوستی پیدا نکردید؟ این گزینه برای شماست.
  • something else: دلیل دیگری برای حذف اکانت اینستا دارید؟ این گزینه را انتخاب کنید.

حذف دائم اینستا

بعد از اینکه دلیل خودتان را مشخص کردید رمز عبورتان را وارد کنید و درنهایت دکمه Delete را بزنید تا اکانت شما برای همیشه حذف شود!

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه دانلود از اینستاگرام

نکته مهم؛ برگرداندن اکانت حذف شده اینستاگرام!

بعد از طی کردن مراحل بالا حساب کاربری شما به مدت یک ماه در صف حذف قرار می‌گیرد. در این مدت اکانت شما از دید بقیه مخفی است ولی شما فرصت این را دارید تا اگر از حذف اکانت خود پشیمان شدید آن را برگردانید.

برای این کار تنها کافیست با نام کاربری و کلمه عبور پیج حذف شده را در اینستاگرام وارد کنید و گزینه Keep Account را بزنید تا اکانت شما بازگردد. البته دقت کنید این روش فقط و فقط در مدت 1 ماه بعد از اقدام به حذف قابل اجرا است.

آموزش حذف دائم اکانت اینستاگرام با گوشی

شما از خود اپلیکیشن اینستاگرام نیز می‌توانید اکانت خود را برای همیشه حذف کنید. این راه شاید برای خیلی‌ها ساده‌تر و سریع‌تر باشد. مراحل کار نیز به ترتیب زیر است. اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود باز کنید و :

  • وارد پروفایلتان شوید و تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.
  • بعد وارد قسمت کمک (Help) شوید
  • و بعد از آن مرکز کمک (Help Center) را انتخاب کنید.

حذف اکانت اینستاگرام از گوشی

برای ادامه مراحل زیر را انجام دهید:

  • گزینه Managing your account را انتخاب کنید.
  • Delete Your Account را بزنید.
  • و در آخر How do I delete my Instagram account? را انتخاب کنید.

delete instagram account

حالا در پایین صفحه Delete Your Account را انتخاب کنید تا وارد صفحه پاک کردن اکانت اینستاگرام شوید. حالا مانند روش قبل دلیل حذف اکانت را مشخص کنید و با وارد کردن رمز عبورتان حساب خود را برای همیشه پاک کنید.

دیلیت اکانت اینستا

آموزش حذف موقت اکانت اینستاگرام (دی‌اکتیو اکانت)

اگر جز آن دسته هستید که می‌‌خواهید اکانت خودتان را به صورت موقت غیر فعال کنید و برای مدتی ناپدید شوید از این روش استفاده کنید. در ادامه روش غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام را توضیح می‌دهیم.

نکته مهم: این روش فقط از طریق نسخه وب اینستاگرام انجام می‌شود!

به سایت اینستاگرام بروید و نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید.

ورود به اینستاگرام

حالا روی عکستان کلیک کنید و از بین گزینه‌ها، تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.

تنظیمات اینستاگرام

در انتهای صفحه روی Temporarily disable my account کلیک کنید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

در این صفحه در بخش Why are you disabling your account? دلیل خودتان برای غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام را انتخاب کنید. رمز عبورتان را وارد کنید و در نهایت دکمه Temporarily disable account را بزنید.

غیرفعال کردن حساب کاربری ایستاگرام

کار تمام است!ً حساب شما با موفقیت غیرفعال شد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 5G بازار 2021

بازگرداندن اکانت اینستاگرام غیرفعال شده

اگر بعد از مدتی تصمیم گرفتید به دنیای اینستاگرام بازگردید و قصد داشتید حساب دی‌اکتیو شده خودتان را برگردانید مراحل زیر را بروید. خوشبختانه کار سختی پیش رو ندارید. تنها کافیست اینستاگرام را باز کنید و نام کاربری و کلمه عبور خودتان را وارد کنید.

دقت کنید که شما بعد از فعال یا غیر فعال کردن حساب خود، تا 14 روز نمی‌توانید دوباره این کار را انجام دهید.

سوالات متداول دیلیت اکانت اینستاگرام

اگر پیجم را پاک کنم می‌توانم دوباره با همان نام، پیج جدیدی بسازم؟ پاسخ خیر است! وقتی صفحه‌ای حذف می‌شود تمام اطلاعات آن ازجمله نام کاربری، برای همیشه پاک می‌شود. پس اگر قصد چنین کاری دارید قبل از حذف اکانت، نام کاربری خودتان را به نام دیگری تغییر دهید. در این صورت یوزرنیم اصلی شما دست نخورده باقی می‌ماند.

آیا بعد از حذف اکانت اینستاگرام می‌توانم اطلاعاتم را بازگردانم؟ اگر حساب خودتان را غیر فعال کرده باشد می‌توانید اما بعد از حذف دائمی امکان دسترسی به اطلاعات وجود ندارد. حتی خود اینستاگرام هم دیگر اطلاعات شما را نخواهد داشت!

با ایمیلی قبلا یک اکانت داشتم که پاک کردم، آیا می‌توانم با همین ایمیل اکانت جدید بسازم؟ پاسخ منفی است! هر ایمیل فقط برای یک اکانت است و فرقی نمی‌کند که اکانت را حذف کرده باشید یا نه. پس اگر این ایمیل برای شما مهم است و ممکن است بعدا بخواهید از آن برای ساخت یک صفحۀ جدید در اینستاگرام استفاده کنید، قبل از پاک کردن اکانت، ایمیل خودتان را از صفحه تنظیمات تغییر یدهید.

بعد از حذف دائم اینستاگرام پیام‌های ارسالی ما برای مخاطبان پاک می‌شود؟ خیر ولی نام اکانتتون پاک شده و نام شما برای طرف مقابل به عنوان Instagrammer نشان داده خواهد شد.

برای حذف اکانت داشتن رمز عبور الزامی است؟ بله، بدون داشتن رمز عبور نمی‌توانید اکانت خودتان را حذف کنید. اگر رمز عبور خودتان را فراموش کردید از روشی که گفتیم برای بازیابی رمز استفاده کنید.

اگر رمز عبور خود را ندانم و به ایمیل یا شماره تلفن ساخت اکانت هم دسترسی نداشته باشم چه باید کرد؟ در این حالت می‌توانید به پشتیبانی اینستاگرام ایمیل بزنید و با مکاتبه با آنها مشکل را حل کنید.

خداحافظی با اینستاگرام!

شبکه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است. اما بعضی وقت‌ها لازم است این بخش را از زندگی حذف کرد! اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست برای همین گاهی لازم است اکانت اینستاگرام را حذف کرد. دلیل شما هرچه باشد حذف اکانت اینستاگرام (دیلیت اکانت اینستاگرام) کار سختی نیست!

در این مطلب تمام راه‌های پاک کردن اکانت اینستاگرام (Delete Instagram Account) را توضیح دادیم؛ هم روش حذف دائم و هم روش حذف موقت یا غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام (Temporally Disable Account)! اگر در این زمینه سوالی دارید آن را در بخش نظرات به اشتراگ بگذارید.

بیشتر بخوانید: خرید موبایل

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (7)

guest
7 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
hosein
hosein
3 سال گذشته

سلام،بایک شماره تلفن چند حساب اینستاگرام میشه داشت

oomid
oomid
6 سال گذشته

دوتا پیج دارم این اضافس

sahba
sahba
6 سال گذشته

Man instam pak shode vaghean hich rahi vase bargastesh vojod nadare??

Mafi
Mafi
6 سال گذشته

سلام این ارور رو میده : There was a problem logging you into Instagram. Please try again soon.

par
par
6 سال گذشته

من رو همون اکانت اصلی اینستاگرامم یه اکانت دیگه درست کردم و هر دو رو داشتم یه دفعه اونی که درست کردم پاک شد به اسم که سرچش میکنم هس ولی از دستم خارج شده بهش دسترسی ندارم باید چه کارکنم؟