چه زمانی برای خرید یک گوشی هوشمند جدید مناسب است؟

چه زمانی برای خرید یک گوشی هوشمند جدید مناسب است؟

تعمیرات موبایل

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه زمانی برای خرید یک گوشی هوشمند جدید مناسب است؟ به بیان دیگر چه چیزهایی نشان می‌دهند که دیگر وقت آن رسیده تا یک گوشی جدید را جایگزین گوشی فعلی خود کنید؟ در ادامه این مطلب در رابطه با این موضوع صحبت می‌کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با بهترین زمان  برای خرید یک گوشی هوشمند جدید

خرید یک گوشی هوشمند جدید از آن دسته کارهایی است که همه برای انجام آن ذوق و شوق زیادی دارند! اما با توجه به پیشرفتی که گوشی های موبایل امروزی داشته‌اند قیمت آن ها هم به شکل نجومی افزایش پیدا کرده و هم اکنون برای خرید یک گوشی پرچمدار سامسونگ تقریبا باید هزینه‌ای پرداخت شود که با آن می‌توان یک لپ‌تاپ با کیفیت خرید! اما با صرف نظر از این مسئله، به نظر شما چه زمانی برای خرید یک گوشی هوشمند جدید مناسب است؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل

به بیان دیگر اصلا چه موقعی ما نیاز پیدا می‌کنیم تا گوشی قدیمی خود را با یک گوشی جدیدتری جایگزین کنیم؟ مطمئنا پاسخ این سوال از دید هر فرد متفاوت خواهد بود، چون برخی افراد به دنبال استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز بوده و برخی دیگر فقط به دنبال رفع نیازهایشان هستند! مطمئنا موقعیتی که نیاز به خرید یک گوشی هوشمند جدید حس شود از دید این دو دسته افراد کاملا متفاوت خواهد بود. اما بیایید مبنای کار را به صورت میانه و مابین عقیده این دو دسته از افراد قرار دهمی و ببینیم که واقعا چه زمانی برای خرید گوشی هوشمند جدید مناسب است؟ با موبایل کمک همراه باشید.

آیا نیازهای شما توسط گوشی فعلی رفع می‌شوند؟

اصلی ترین مسئله‌ای که باید به آن توجه شود این است که آیا نیازهای شما با ویژگی ها و قابلیت هایی که گوشی فعلی تان دارد برطرف می‌شوند یا خیر!؟ برای مثال اگر گوشی دارید که آخرید آپدیت سیستم عامل آن اندروید 4.4 بود و نیاز دارید اپلیکیشن هایی روی دستگاه نصب شود که حداقل به اندروید 6 نیاز دارند، گوشی فعلی تان نمی‌تواند شما را راضی کند و یک دلیل قانع کننده برای خرید یک گوشی هوشمند جدید ایجاد می‌شود. این مسئله فقط مربوط به سیستم عامل و اجرای اپلیکیشن ها نمی‌شود. برای مثال ممکن است دوربین گوشی شما دیگر کیفیت لازم را ارائه نکند و به همین دلیل دوست داشته باشید گوشی هوشمندتان را تعویض کرده و یک گوشی جدید بخرید.

قدرت پردازشی هم یکی دیگر از مهم ترین عواملی است که باید به آن توجه شود. اگر گوشی فعلی شما قدرت پردازشی خوبی ندارد و دائما هنگ می‌کند و این موضوع باعث ناراحتی شما می‌شود، مطمئن باشید زمان خرید گوشی هوشمند جدید برایتان فرا رسیده است. از دیگر مسائل موجود می‌توان به کم بودن فضای ذخیره سازی دستگاه، کوچک بودن صفحه نمایش آن، پشتیبانی نکردن از اتصال LTE 4G و غیره اشاره کرد.

چه زمانی برای خرید یک گوشی هوشمند جدید مناسب است؟

پس همیشه باید نیازهایتان و ویژگی های گوشی فعلی خود را سبک و سنگین کنید. اگر در مجموع متوجه شدید که گوشی فعلی شما اغلب نیازهایتان را برطرف می‌کند، مطمئنا الان زمان خوبی برای خرید یک گوشی هوشمند جدید نخواهد بود. اما اگر در حالت برعکس متوجه شدید که گوشی نیازهایتان را برطرف نمی‌کند، حتما وقت آن رسیده که یک گوشی موبایل جدید خریداری کنید. برای اینکه سبک و سنگین کردن ترازوی مابین نیازها و قابلیت های گوشی راحت تر شود، توصیه می‌کنیم لیستی از نیازها و انتظارات اصلی خود از گوشی ایجاد کنید و سپس به هر یک از آن ها نمره راضی یا ناراضی را بدهید و در نهایت تعداد موارد راضی کننده را با تعداد موارد ناراضی مقایسه کنید و یک جمع‌بندی داشته باشید.

نیم نگاهی به تعمیرات موبایل هم داشته باشید!

در خیلی از مواقع می‌توانید فقط با یک تعمیر ساده و صرف هزینه‌ای ناچیز گوشی فعلی خود را به دستگاهی تبدیل کنید که همه نیازهایتان را برطرف می‌کند. بدین ترتیب دیگر نیازی به خرید یک گوشی هوشمند جدید و صرف هزینه اضافه نخواهید داشت. برای مثال تصور کنید گوشی شما همه جوره نیازها و انتظارات شما را برآورده می‌کند اما باتری آن شارژدهی خوبی ندارد! احتمالا در این شرایط باتری گوشی عمر خود را کرده و با تعویض آن به راحتی می‌توانید مشکل را برطرف سازید. بدین منظور می‌توانید از سرویس درخواست آنلاین تعمیر موبایل شرکت موبایل کمک استفاده کنید و گوشی خود را ظرف 2 ساعت به دستگاهی تبدیل کنید که تمام نیازهایتان را برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

در شرایط دیگر ممکن است دوربین گوشی شما خراب شده باشد و به همین دلیل فکر خرید یک گوشی هوشمند جدید به سرتان زده باشد. در این شرایط به واقع لزومی برای انجام این کار وجود ندارد و اگر گوشی شما از نظر سایر زمینه‌ها نیازهایتان را برطرف می‌کند فقط کافیست که دوربین آن را تعویض کنید. این کار هم با ضمانت و ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط کارشناسان مجرب و متخصصین موبایل کمک انجام می‌شود. در برخی شرایط هم ممکن است کاربر تمایل داشته باشد که از دو گوشی به صورت همزمان استفاده کند. عموما در این شرایط افراد یک گوشی رده پایین را خریداری می‌کنند و به عنوان کوشی دوم خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

تعمیرات تخصصی گوشی موبایل

اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، توصیه می‌کنیم در قدم اول جستجویی داشته و موضوع را با اعضای خانواده خود در میان بگذارید، چون ممکن است یکی از اعضای خانواده شما گوشی قدیمی داشته باشد که از آن استفاده نمی‌کند. اگر گوشی قدیمی او از کار افتاده و بنا به هر دلیل کار نمی‌کند، می‌توانید باز هم از سرویس درخواست آنلاین تعمیرات موبایل شرکت موبایل کمک استفاده کنید و با صرف یک هزینه ناچیز گوشی مورد نظر را تعمیر کنید. بدین ترتیب دیگر نیازی به صرف هزینه برای خرید یک گوشی هوشمند جدید به عنوان گوشی دوم خود نخواهید داشت.

تعمیرات اپل

برای تعمیر موبایل اپل و سامسونگ کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

مزیت های خرید یک گوشی هوشمند جدید چیست؟

اما مزیت هایی که خرید یک گوشی هوشمند جدید به همراه دارد شامل چه مواردی می‌شود؟ فارغ از نیازها و انتظاراتی که شما دارید، خرید یک گوشی هوشمند جدید و با کیفیت تر (در مقایسه با گوشی فعلی تان) مزیت های زیر را در پی دارد:

  • دسترسی به تکنولوژی جدیدتر، قدرتمندتر و به روزتر: اولین مسئله‌ای که با خرید یک گوشی هوشمند جدید به آن دست پیدا می‌کنید مربوط به بهره‌مندی از یک تکنولوژی جدیدتر، قدرتمندتر و به روزتر می‌شود. وقتی گوشی جدیدتری می‌خرید از سخت افزار قوی تر و جدیدترین بهره‌مند است و این موضوع سبب می‌شود که کار کردن با آن برایتان راحت تر و رضایت‌ بخش تر باشد.
  • دسترسی به قابلیت های ارتقاء یافته: یک گوشی جدیدتر و مدرن تر مطمئنا قابلیت ها و ویژگی های ارتقاء یافته‌ای دارد. برای مثال کیفیت دوربین گوشی که 2 سال پیش خریداری کرده‌اید، بدون تردید با کیفیت دوربین گوشی هم رده‌ای که امروز خریداری کنید قابل مقایسه نیست. این موضوع برای سایر بخش های سخت افزاری دستگاه از قبیل صفحه نمایش ، پردازنده، رم و غیره هم صدق می‌کند. پس با خرید یک گوشی جدید به قابلیت های ارتقاء یافته‌ای دسترسی پیدا می‌کنید.
  • دسترسی به گوشی با ظاهر مدرن‌تر: ظاهر گوشی های موبایل روز به روز در حال تغییر است. تا چند سال پیش گوشی های موبایل به ندرت از صفحه نمایش های 5 یا 5.5 اینچی بهره‌مند می‌شدند، اما امروز تجهیز گوشی ها به نمایشگر 5.5 اینچی یک امر کاملا طبیعی است و روز به روز هم نمایشگر این محصول بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. همچنین اغلب گوشی های مدرن امروزی به اسکنر انگشت مجهز هستند و نمایشگر آن‌ها بدون حاشیه طراحی شده است، اما این سبک های طراحی در گوشی های قدیمی تر دیده نمی‌شود. پس با خرید یک گوشی هوشمند جدید به محصولی دست پیدا می‌کنید که در مقایسه با گوشی فعلی تان ظاهری مدرن تر دارد.

بنابراین با خرید یک گوشی هوشمند جدید به مجموعه ویژگی های مدرن تر، به روزتر  و قدرتمندتر دسترسی پیدا خواهید کرد. اما خب خرید یک گوشی هوشمند جدید معایب یا بهتر بگوییم نقاط منفی را هم به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

چه زمانی برای خرید یک گوشی هوشمند جدید مناسب است؟

نقاط منفی (سختی های) خرید یک گوشی هوشمند جدید

اصلی ترین نقاط منفی یا سختی هایی که با خرید یک گوشی هوشمند جدید پیش رویتان قرار می‌گیرند شامل موارد زیر هستند:

  • صرف هزینه: مطمئنا می‌دانید که برای خرید موبایل باید هزینه صرف کنید! اگر به دنبال خرید یک گوشی مدرن و قدرتمند باشید، هزینه‌ای که می‌بایست صرف شود به مراتب زیاد خواهد بود. پس این مسئله می‌تواند یکی از اصلی ترین معایب یا نقاط منفی برای خرید یک گوشی جدید باشد.
  • رجیستر کردن گوشی: طرح رجیستری موبایل تقریبا به تازگی راه اندازی شده و عده زیادی از افراد هنوز با آن آشنایی ندارند. به موجب این طرح شما باید گوشی جدید برندهای خاصی که خریداری می‌کنید را حتما رجیستری نمایید، در غیر این صورت برای استفاده از آن با مشکل مواجه می‌شوید. برای آشنایی دقیق تر با طرح رجیستری موبایل و سامانه مربوط به آن به مطالعه مقاله از صفر تا صد سامانه همتا و رجیستری گوشی موبایل بپردازید. بنابراین مسائل مربوط به طرح رجیستری موبایل و ناآگاه بودن از قوانین آن هم می‌تواند یکی دیگر از سختی هایی باشد که در حین خرید یک گوشی هوشمند جدید با آن رو به رو می‌شوید.
  • انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به جدید: آخرین موضوع مربوط به انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به جدید می‌شود. اگرچه بدین منظور قابلیت های جدید زیادی ارائه شده اما با حال ممکن است انجام این کار مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد. پس یکی دیگر از سختی های پیش رویتان مربوط به انتقال تمام اطلاعات گوشی قدیمی به گوشی جدید می‌شود.

موارد فوق اصلی ترین سختی ها و نقاط منفی هستند که برای خرید یک گوشی هوشمند جدید با آن‌ها رو به رو می‌شوید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

جمع‌بندی

با توجه به مسائلی که به آن ها اشاره کردیم شما می‌توانید یک تصمیم گیری نهایی داشته و مشخص کنید که آیا هم اکنون برایتان زمان مناسبی به منظور خرید یک گوشی هوشمند جدید است یا خیر؟! همیشه سعی کنید برای خرید گوشی موبایل جدید تمام جوانب امر را بسنجید و با دقت پیش بروید.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعات موبایل

قطعات آیفون 7

قطعات گوشی نوت 8

برچسب‌ها: repair_article

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments