دلیل نمایش و نحوه برطرف کردن ارور unknown error code در واتساپ

دلیل نمایش و نحوه برطرف کردن ارور واتساپ

برخی از کاربران دستگاه‌های اندرویدی مدعی هستند که در نصب برنامه واتساپ با مشکل مواجه شده‌اند و هر زمان که برای انجام این امر وارد عمل می‌شوند به اروری با مضمون unknown error code during application installation: -24 مواجه می‌شوند. در این مقاله قصد داریم که در رابطه با دلیل ارائه ارور unknown error code …… -24 واتساپ و نحوه برطرف کردن مشکل آن صحبت کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ارور unknown error code …… -24 یا ارور -24 واتساپ

یکی از مسائلی که کاربران زیادی در مورد آن سوال می‌کند مربوط به ارور یا پیغام خطایی می‌شود که در حین نصب واتساپ برایشان نمایش داده می‌شود. این پیغام خطا، ارور unknown error code …… -24 واتساپ است که دقیقا مضمون unknown error code during application installation: -24 را به معرض نمایش قرار داده و از نصب اپلیکیشن واتساپ در دستگاه جلوگیری به عمل می‌آورد. اما دلیل نمایش این ارور چیست و چگونه می‌توانیم از شر آن خلاص شویم؟

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

پیش از هر چیز باشد اشاره کنیم که این ارور فقط در دستگاه‌های اندرویدی ایجاد می‌شود که به سیستم عامل اندروید 4.4 کیت کت مجهز باشند! بنابراین این ارور مختص اندروید 4.4 کیت کت است. دلیل اصلی ایجاد این ارور با سیستم ران‌تایم (Runtime) جدید گوگل که تحت عنوان ART یا Android RunTime ارائه شده ارتباط مستقیم دارد! گوگل در اندروید 4.4 کیت کت ART را به عنوان جایگزین دالویک (Dalvik) ارائه کرد و این موضوع سبب پدیدار شدن ارور unknown error code …… -24 واتساپ در حین نصب بر روی برخی دستگاه‌های مجهز به اندروید 4.4 می‌شود.

دلیل نمایش و نحوه برطرف کردن ارور واتساپ

بنابراین اگر در حین نصب برنامه واتساپ با ارور “unknown error code …… 24” مواجه شدید، منشأ مشکل مربوط به سیستم عامل نصب شده در دستگاهتان می‌شود و به اپلیکیشن واتساپ ارتباطی ندارد. ظاهرا دلیل بروز این مشکل با مسائل امنیتی ارتباط دارد. از آنجایی که ما قصد نداریم وارد جزئیات این ارور و دلیل نمایش آن شویم، سریعا بخش اصلی مقاله یعنی روش های برطرف کردن ارور unknown error code …… -24 واتساپ را عنوان می‌نماییم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات گوشی اپل در تهران

روش های برطرف کردن ارور unknown error code …… -24 واتساپ

برای برطرف کردن ارور unknown error code …… -24 واتساپ می‌توانید از چند راه حل مختلف استفاده کنید که البته هر یک از آن‌ها نیازمند وجود شرایط خاصی هستند که ممکن در دستگاهتان برقرار نباشد. این راه حل ها به شرح زیر هستند:

  • آپدیت سیستم عامل: همانطور که اشاره کردیم، ارور unknown error code …… -24 واتساپ با اندروید 4.4 کیت کت ارتباط دارد و مشکل و اپلیکیشن واتساپ محسوب نمی‌شود. بنابراین گوگل این باگ را در اندروید 4.4.1 برطرف کرده است. بنابراین یکی از بهترین روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید ارور unknown error code …… -24 واتساپ را برطرف کنید مربوط به آپدیت سیستم عامل اندروید دستگاهتان می‌شود.
  • استفاده از اپلیکیشن Clean Master: برخی از کاربران مدعی شده‌اند که استفاده از اپلیکیشن Clean Master ئ حذف تمام فایل‌های به درد نخور (Junk Files) از طریق آن سبب شده که مشکل نصب واتساپ در دستگاهشان و ارور “unknown error code …… -24” برطرف شود.
  • حذف پوشه data واتساپ: روش دیگری که با استفاده از آن می‌توانید از شر ارور “unknown error code …… -24” خلاص شوید مربوط به حذف پوشه /data/data می‌شود. متاسفانه برای دسترسی به این پوشه و حذف آن دستگاهتان حتما باید روت شده باشد. بنابراین در دستگاه‌های غیر روت قادر به انجام این عمل نخواهید بود.
  • فکتوری ریست دستگاه: یکی دیگر از روش های قطعی که می‌تواند مشکل موجود را برطرف کند مربوط به فکتوری ریست (Factory Reset) کردن دستگاه اندرویدی می‌شود.

اما اگر روش های فوق در دستگاه اندرویدی شما بازه مناسب را نداشت و سیستم عامل اندروید 4.4 کیت کت همچنان بر روی دستگاهتان نصب است، ترفند زیر را هم امتحان کنید:

دلیل نمایش و نحوه برطرف کردن ارور واتساپ

  • تنظیمات ران‌تایم را از طریق منوی Developer Options بر روی حالت ART قرار دهید.
  • برنامه واتساپ را فورس کلوز (Force Close) کنید.
  • واتساپ را حذف یا Uninstall کنید.
  • سعی کنید که بار دیگر واتساپ را با ارور “unknown error code …… -24” نصب کنید.
  • تنظیمات ران‌تایم را از طریق منوی Developer Options بر روی حالت Dalvik قرار دهید.
  • سعی کنید که بار دیگر واتساپ را با ارور “unknown error code …… -24” نصب کنید.
  • از طریق مرورگر کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود به سایت گوگل پلی استور (Google Play Store) مراجعه کنید و به اکانت فعال و مشابه خود در گوشی ورود نمایید.
  • اپلیکیشن واتساپ را جستجو و گوشی خود را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Install کلیک کنید.
  • منتظر بمانید تا واتساپ بدون بروز مشکل در دستگاه اندرویدی شما نصب شود.

این روش در نکسوس 5 گوگل امتحان شد و پاسخ مناسبی به همراه داشت. با این حال تضمین نمی‌کنیم که انجام آن منجر به برطرف کردن ارور unknown error code …… -24 واتساپ در هر گوشی اندرویدی شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به صحبت در رابطه با ارور unknown error code …… -24 واتساپ و روش های برطرف کردن آن پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

تاچ ال سی دی آیفون ایکس اس

تاچ ال سی دی آیفون ایکس

تاچ ال سی دی آیفون 8 پلاس

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments