آموزش انتقال اکانت واتساپ به گوشی جدید و شماره جدید

آموزش روش های رفع مشکل اتصال واتساپ (WhatsApp) در اندروید

تصور کنید که یک گوشی اندرویدی جدید خریداری کرده‌اید و سیم کارت مجزایی را در آن مورد استفاده قرار می‌دهید. حال قصد دارید که اکانت واتساپ قدیمی خود با شماره‌ای دیگر در گوشی قدیمی‌تان فعال است را به گوشی جدید و شماره جدید منتقل کنید. این عمل چگونه انجام می‌شود؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه انتقال اکانت واتساپ به گوشی جدید و شماره جدید بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با انتقال اکانت واتساپ به گوشی جدید و شماره جدید

تصور کنید که یک گوشی اندرویدی قدیمی در اختیار دارید که برنامه واتساپ در آن نصب است و اکانت واتساپ شما با استفاده از شماره تماس سیم کارت همان گوشی قدیمی فعال شده است. حال یک گوشی جدید خریداری می‌کنید و سیم کارتی جدید را هم به آن متصل می‌نمایید. اگر تمایل داشته باشید که اکانت واتساپ خود که در گوشی قدیمی و با شماره سیم کارت آن فعال است را به گوشی جدید و شماره جدیدتان منتقل کنید تکلیف چیست؟ آیا این امر امکانپذیر است که شماره تماس اکانت واتساپ خود را تغییر و تمام آرشیو گفتگوها و اطلاعات اکانت پیشین خود را از گوشی قدیمی به گوشی جدید منتقل کنید؟

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

خوشبختانه این امر امکانپذیر است و شما به سادگی می‌توانید نسبت به انتقال اکانت واتساپ به گوشی جدید و شماره جدید وارد عمل شوید. بدین منظور باید چند مرحله ساده طی شود که در ادامه مقاله به آموزش آن می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

نحوه انتقال اکانت واتساپ به گوشی جدید و شماره جدید

به منظور انتقال اکانت واتساپ به گوشی جدید و شماره جدید ابتدا باید شماره اکانت واتساپ خود را تغییر دهید. برای انجام این کار باید شماره جدید که قصد استفاده از آن را دارید فعال باشد. با فرض این که این شماره در گوشی جدیدتان فعال است، مراحل زیر را طی کنید:

  • گوشی اندرویدی قدیمی خود را به شبکه وای فای متصل کنید.
  • برنامه واتساپ را در آن اجرا کنید.
  • به منوی Settings مراجعه کنید.
  • گزینه Account را لمس کنید.
  • گزینه Change Number را لمس نمایید.
  • آیکون با عنوان Next موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید.
  • در این مرحله با دو فیلد مواجه می‌شوید. در بخش فوقانی و فیلد اول باید شماره فعلی (قدیمی) اکانت واتساپ خود را وارد کنید. در فیلد دوم که پایین‌تر قرار دارد، باید شماره جدیدتان را وارد نمایید.
  • پس از وارد کردن شماره‌های صحیح، گزینه Done را لمس کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ

به این صورت قادر خواهید بود تا شماره تماس اکانت واتساپ خود را تغییر دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق در مورد نحوه انجام مراحل فوق می‌توانید از مقاله “آموزش تغییر شماره واتساپ بدون از دست رفتن اطلاعات قبلی” استفاده کنید. در نظر داشته باشید که با طی کردن مراحل فوق شماره قبلی شما که برای اکانت واتساپ ثبت شده بود حذف می‌شود. بنابراین مخاطبینی که شماره جدیدتان را نداشته باشند، قادر به برقراری ارتباط با شما نخواهند بود و اکانت شما برای آن‌ها حذف شده نمایش داده می‌شود.

اما با طی کردن مراحل فوق فقط شماره تماس اکانت شما تغییر یافته است. حال باید این اکانت را در گوشی جدید فعال کنیم و آرشیو گفتگوها یا چت های آن را هم به گوشی جدید منتقل کنیم. برای انجام این کار ابتدا در گوشی قدیمی خود مراحل زیر را طی کنید تا از آرشیو چت ها یا گفتگوهای اکانت واتساپ شما فایل بکاپ یا پشتیبانی تهیه شود.

  • گوشی قدیمی خود را به شبکه اینترنت وای فای مناسب و پر سرعت متصل کنید.
  • برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  • از منوی اصلی برنامه به بخش Settings مراجعه کنید.
  • گزینه Chats را انتخاب کنید.
  • گزینه Chat backup را لمس کنید.
  • گزینه Account را لمس کنید و اکانت گوگل خود را برای این بخش فعال نمایید.
  • گزینه Back up to Google Drive را انتخاب و در پنجره پاپاپ نمایان شده گزینه Only when I tap Back up را انتخاب کنید.
  • اگر تمایل دارید که از ویدیوها ارسال شده در گفتگوهای خود هم فایل بکاپ تهیه کنید، تیک گزینه Include Videos را بزنید. در غیر این صورت از ویدیوهای ارسالی شما فایل بکاپ تهیه نمی‌شود.
  • گزینه سبز رنگ Backup را لمس کنید و اجازه دهید تا از آرشیو گفتگوها یا اصطلاحا چت‌های شما در اکانت گوگل فایل بکاپ تهیه شود. این امر ممکن است با توجه به حجم اطلاعات آرشیو چت های اکانت شما کمی به طول بیانجامد. پس صبور باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

پس از اینکه پروسه بکاپ گیری از آرشیو گفتگوها یا چت های اکانت واتساپ شما در گوشی قدیمی به پایان رسید، نوبت به این می‌رسد تا آن را در گوشی هوشمند جدیدتان فعال کنید. در این مرحله می‌توانید با خیال راحت برنامه واتساپ را از گوشی قدیمی خود حذف کنید. برای انتقال اکانت واتساپ به گوشی جدید و شماره جدید مراحل زیر را طی نمایید:

  • گوشی جدیدتان را به شبکه اینترنت مناسبی متصل کنید.
  • برنامه واتساپ را در آن نصب و اجرا کنید.
  • گزینه Agree and Continue را لمس کنید.
  • شماره تماس جدیدتان را وارد کنید و پروسه تایید شماره را تکمیل نمایید.
  • سپس به صفحه ریستور بکاپ هدایت می‌شوید. در این مرحله گزینه باید گزینه Restore را انتخاب کنید.
  • منتظر بمانید تا فایل بکاپ آرشیو گفتگوها یا چت های شما دانلود شود. پس از اتمام این پروسه باید گزینه Next را لمس کنید.

به این صورت شما قادر به انتقال اکانت واتساپ به گوشی جدید و شماره جدید خواهید بود. تمام مراحل فوق به صورت کاملا ساده و از طریق خود اپلیکیشن واتساپ انجام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه انتقال اکانت واتساپ به گوشی جدید و شماره جدید پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: خرید گوشی

تعمیرات موبایل

منبع whatsapp

نظرات کاربران (17)

guest
17 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
علیرضا
علیرضا
1 سال گذشته

سلام من اگر بخوام سیم کارت یک کشور دیگه رو بگذارم تو گوشیم و تو این مدت سیم کارت ایرانم رو استفاده نمی کنم به علت مسافرت و نخوام واتس آپم حذف بشه باید چی کار کنم

لیلا
لیلا
1 سال گذشته

سلام من گوشی گم شده می خواهم واتساپ را پاک کنم

خسروی
خسروی
2 سال گذشته

چطور کسی ک ب گوشی آدم دسترسی نداشته باشه میتونه شماره خودش رو با شما change کنه ؟ ک پیام های گوشی ب خط ایشون بره ؟؟ آیا از طریق دسترسی ب اطلاعات اپل ایدی ممکنه ?

M.m
M.m
2 سال گذشته

سلام
گوشی من خراب شد بعد واتساپم رو روی گوشی جدید نصب کردم اما اطلاعات قبلی نیومده
خیلی هم مهم بوده
چکارکنم تا برگرده؟

M.m
M.m
2 سال گذشته

سلام گوشی من خراب شد بعد واتساپم رو روی یه گوشیه دیگه نصب کردم اما اطلاعات قبلیم روی این واتساپ نیومده،اطلاعات کاری و واجب بوده
چکار باید بکنم تا برگردن پیاما و اطلاعات؟؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنین