آموزش ارسال فایل PDF از طریق واتساپ (WhatsApp)

دلیل نمایش و نحوه برطرف کردن ارور واتساپ

واتساپ علاوه بر امکان رد و بدل پیام متنی، عکس، ویدیو یا برقرار تماس صوتی و تصویری از ارسال فایل هایی همچون PDF و سایر فرمت‌های مختلف فایل که اصطلاحا به آن‌ها اسناد و مدارک یا داکیومنت (Document) گفته می‌شود هم پشتیبانی می‌کند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ارسال فایل PDF از طریق واتساپ به عنوان یک نمونه از فایل داکیومنت بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ارسال فایل PDF از طریق واتساپ

واتساپ هم اکنون یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان موجود به شمار می‌رود که مجموعه‎ای از قابلیت‌های ارتباطی مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال ساده‌ترین کاری که واتساپ می‌تواند انجام دهد مربوط به رد و بدل پیام‌های متنی می‌شود. علاوه بر این موضوع، واتساپ از برقراری تماس ویدیویی و تصویری مبتنی بر اینترنت هم پشتیبانی می‌کند و امکان رد و بدل عکس، ویدیو فایل گیف (GIF) و غیره را هم به همراه دارد. اما علاوه بر این موارد، کاربران واتساپ می‌توانند فایل‌هایی نظیر PDF، ورد، اکسل، تکست و غیره را هم ارسال و دریافت کنند. به این نوع فایل‌ها اصطلاحا فایل‌های اسناد و مدارک یا داکیومنت (Document) گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

اما چگونه می‌توانیم با استفاده از واتساپ نسبت به ارسال این نوع از فایل‌ها وارد عمل شویم؟ ما در این مقاله برای نمونه ارسال فایل PDF را مورد اشاره قرار می‌دهیم. شما با استفاده از روش مشابه قادر به ارسال و دریافت فایل‌های داکیومنت دیگر هم از طریق واتساپ خواهید بود. بنابراین در این مقاله قصد داریم که نحوه ارسال فایل PDF از طریق واتساپ را به شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

نکات مهم

برای ارسال فایل‌های داکیومنت نظیر PDF از طریق واتساپ باید به مسائل و موارد زیر توجه داشته باشید:

  • فایل داکیومنت مد نظرتان برای ارسال از طریق واتساپ می‌تواند حداکثر 100 مگابایت حجم داشته باشد.
  • به منظور ارسال مستقیم فایل داکیومنت از طریق واتساپ، حتما باید آن فایل در حافظه داخلی گوشی هوشمندتان ذخیره شده باشد.
  • هنگامی که از طریق واتساپ یک فایل داکیومنت را دانلود می‌کنید، این فایل در مسیر زیر ذخیره می‌شود:

storage/whatsapp/media/whatsappdocuments

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

چگونگی ارسال فایل PDF از طریق واتساپ

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم ما فایل PDF را به عنوان یک نمونه پرکاربرد از فایل‌های داکیومنت مثال زده‌ایم. بنابراین شما با استفاده از روش شرح داده شده قادر به ارسال هر نوع فایل داکیومنتی از طریق واتساپ خواهید بود. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه واتساپ را اجرا کنید.
  • به تب CHATS مراجعه کنید.
  • وارد پنجره مکالمه مد نظرتان شوید که قصد دارید فایل PDF را در آن ارسال کنید.
  • از منوی فوقانی صفحه آیکون “سنجاق” را انتخاب کنید.
  • گزینه Document را از بین شش گزینه نمایش داده شده انتخاب کنید.
  • فایل داکیومنت مورد نظرتان را لمس کنید. می‌توانید با قرار دادن انگشت خود بر روی یک فایل و نگه داشتن آن برای چند لحظه و سپس انتخاب چند فایل نسبت به ارسال همزمان چند فایل داکیومنت از طریق واتساپ هم اقدام کنید.
  • در پنجره پاپاپ نمایان شده گزینه Send را انتخاب کنید.

به همین سادگی قادر به ارسال فایل PDF از طریق واتساپ یا ارسال هر نوع فایل داکیومنت دیگری از طریق این اپلیکیشن پیام رسان خواهید بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ارسال فایل PDF از طریق واتساپ پرداختیم. از روش مشابه می‌تواند به منظور ارسال هر نوع فایل داکیومنت دیگر هم استفاده کرد. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: خرید گوشی

تعمیرات موبایل

منبع whatsapp

نظرات کاربران (3)

guest
3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
غلامعلی شیرانی
غلامعلی شیرانی
3 سال گذشته

سلام
وقت بخیر
چطور یه فایل پی دی اف که از تلگرام به واتساپ فرستادم رو برای تغییر نام ویرایش کنم و اون چیزی که خودم میخوام رو برای اون فایل بنویسم؟

حمیده فعال
حمیده فعال
4 سال گذشته

سلام چطور یک فایل پی دی اف را از واتس اپ دانلود کنیم؟

حمیده فعال
حمیده فعال
4 سال گذشته

من چند بار یک فایل پی دی اف را از واتس اپ دانلود کردم اما به بخش دانلودهای گوشی من وارد نمی شود چطور ان را دانلود کنم؟