بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در جیمیل با برنامه SMS Backup+

بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل

شما با استفاده از ترفندی خاص می‌توانید نسبت به بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل دستگاه اندرویدی خود وارد عمل شوید. به این صورت همواره به آرشیو پیامک‌های دریافتی و ارسالی از طریق گوشی اندرویدی خود دسترسی خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل با برنامه SMS Backup+ بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل

اگرچه این روزها استفاده از اپلیکیشن‌های پیام رسان همچون تلگرام، واتساپ و غیره سبب شده که افراد کمتری از ارسال اس ام اس استفاده کنند، اما با این حال عده کثیری از کاربران همچنان از رد و بدل پیامک یا اس ام اس استفاده می‌کنند و در برخی از ممکن است که اس ام اس های آن‌ها حاوی اطلاعات بسیار مهم و حائز اهمیت باشد که از دست رفتن ناگهانی این اطلاعات می‌تواند به وضعیت کاری آن‌ها صدمه وارد کند! اگر شما هم از این دسته افراد هستید، توصیه می‌کنیم که حتما بستری فراهم کنید تا از آرشیو اس ام اس های دستگاهتان بکاپ تهیه شود تا تحت هر شرایط و هر اتفاقی بتوانید بار دیگر آرشیو اس ام اس هایتان را ریستور یا بازیابی کنید. متاسفانه فقط با لاگین کردن اکانت جیمیل خود در دستگاه‌های اندرویدی این امکان فراهم نمی‌شود و باید از روش‌های دیگری استفاده کنید.

یکی از روش‌هایی که در این راستا کاربرد دارد مربوط به استفاده از برنامه خاصی با نام SMS Backup+ می‌شود. برنامه SMS Backup+ اپلیکیشنی است که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل خود وارد عمل شوید و به این صورت هر زمان که به مشکلی برخوردید، فایل بکاپ حاوی آرشیو اس ام اس هایتان را ریستور نمایید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل با استفاده از برنامه SMS Backup+ بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی های گوشی سامسونگ در تهران

قدم اول: فعال کردن IMAP برای اکانت جیمیل

در قدم نخست برای ایجاد امکان استفاده از برنامه SMS Backup+ به منظور بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل باید قابلیت IMAP اکانت خود را فعال کنید. بدین منظور بر روی این قسمت کلیک کنید و مشخصات اکانت جیمیل خود را وارد نمایید و لاگین (Log in) شوید. حال مانند عکس زیر در بخشی که برای قابلیت IMAP ارائه شده است، گزینه Enable IMAP را انتخاب کنید. نهایتا بر روی گزینه Save Changes کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده شما ذخیره شوند.

بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل

قدم دوم: نصب و انجام تنظیمات برنامه SMS Backup+

پس از اینکه قابلیت IMAP را برای اکانت جیمیل خود فعال کردید، نوبت به نصب برنامه SMS Backup+ می‌رسد. با کلیک بر روی این قسمت می‌توانید این اپلیکیشن کارآمد را به صورت رایگان از طریق گوگل پلی استور (Google Play Store) دانلود کنید. پس از دانلود برنامه SMS Backup+ آن را اجرا کنید.

بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل

ابتدا گزینه Connect را انتخاب کنید. در این شرایط پنجره پاپ آپی نمایان می‌شود که باید در آن اکانت جیمیل خود را انتخاب کنید. سپس در پنجره جدید نمایان شده گزینه Allow را انتخاب کنید تا به برنامه SMS Backup+ اجازه داده شود تا به محتوای خاص مورد نظر دسترسی یابد.

بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل

سپس گزینه Backup را در برنامه SMS Backup+ انتخاب کنید و در پنجره پاپ آپ نمایان شده گزینه Backup را انتخاب کنید تا از تمام اس ام اس های فعالی دستگاهتان یک بکاپ در اکانت جیمیل ذخیره شود. دقت داشته باشید که اگر در این پنجره پا آپ گزینه Skip را انتخاب کنید، از بکاپ گیری از اس ام اس های فعلی موجود در دستگاهتان صرف نظر می‌شود و تنظیمات شما برای اس ام اس های آینده در نظر گرفته می‌شود.

بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل

به این صورت پروسه بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل شما آغاز می‌شود. این پروسه احتمالا زمان زیاد را صرف نمی‌کند، اما با این حال مقدار زمان مورد نیاز برای تکمیل این فرآیند به حجم اس ام اس های موجود در دستگاهتان بستگی دارد.

بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل

حال می‌توانید از برنامه SMS Backup+ خارج شوید و از طریق مرورگر به اکانت جیمیل خود مراجعه کنید. در این شرایط می‌بینید که یک لیبل جدید تحت عنوان SMS در اسلایدبار صفحه اضافه شده که با کلیک بر روی آن آرشیو اس ام اس های دستگاهتان نمایان می‌شوند. بنابراین به همین سادگی توانستید نسبت به بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A20

قدم سوم (اختیاری): تنظیم زمان بکاپ گیری اتوماتیک در برنامه SMS Backup+

با طی کردن مراحلی که پیش از این شرح دادیم، می‌توانید هر زمان که تمایل داشتید به صورت دستی نسبت به بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل خود وارد عمل شوید. اما برنامه SMS Backup+ این امکان را هم در اختیارتان قرار می‌دهد تا نسبت به تنظیم زمان بکاپ گیری اتوماتیک اس ام اس ها وارد عمل شوید. به این صورت زمان خاصی را برای آپدیت بکا| اس ام اس هایتان در برنامه SMS Backup+ تعیین می‌کنید و این برنامه به طور مداوم و اتوماتیک در بازه زمانی مشخص شده، فایل بکاپ حاوی اس ام اس هایتان را در اکانت جیمیل به رو رسانی می‌کند. برای فعال کردن این قابلیت کافیست که به شرح زیر عمل کنید.

بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل

در صفحه اصلی برنامه SMS Backup+ گزینه Auto Backup را انتخاب کنید تا فعال شود. سپس گزینه Auto Backup Settings را لمس نمایید تا تنظیمات قابلیت بکاپ اتوماتیک ارائه شود. اگر تمایل دارید که برنامه SMS Backup+ فقط در شرایط اتصال وای فای نسبت به بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل اقدام کند، تیک گزینه Require Wifi را بزنید. حال گزینه Regular Schedule را انتخاب کنید. در پنجره پاپ آپ نمایان شده، بازه زمانی مد نظرتان را انتخاب کنید. این بازه می‌تواند از 30 دقیقه تا 24 ساعت انتخاب شود. بدین صورت برنامه SMS Backup+ به صورت اتوماتیک نسبت به بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل وارد عمل می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی Note 10 سامسونگ – N970

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه بکاپ گرفتن از اس ام اس ها در اکانت جیمیل با استفاده از برنامه SMS Backup+ پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات گوشی

قیمت تاچ ال سی دی Samsung J2 Pro 2018

قیمت تاچ ال سی دی Samsung J7 Pro

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments