آموزش برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری در واتساپ

تماس تصویری در واتساپ

قابلیت برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری در واتساپ  (Video Call) از جمله ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که به تازگی در این اپلیکیشن ارائه شده است. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری در واتساپ بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با برقراری تماس تصویری در واتساپ

چندی پیش قابلیت برقراری تماس صوتی به اپلیکیشن پیام رسان واتساپ اضافه شد تا این برنامه پتانسیل لازم به منظور رقابت با سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان نظیر وایبر (Viber) را داشته باشد. اما به تازگی واتساپ یک قدم رو به جلوی دیگر برداشته و هم اکنون از قابلیت برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما هم اکنون می‌توانیم با نصب اپلیکیشن واتساپ در گوشی یا تبلت خود نسبت به برقراری تماس تصویری و انجام یک مکالمه ویدیویی اقدام کنید.

در ابتدا اپلیکیشن واتساپ، برنامه پیام رسانی بود که به منظور استفاده از قابلیت‌های اصلی آن باید مبلغی پرداخت می‌شد اما واتساپ در ماه‌های اخیر سال 94 به صورت کلی رایگان شد. هم اکنون با اضافه شدن قابلیت برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری در واتساپ به واقع می‌توان گفت که این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیام رسان کنونی موجود به شمار می‌رود. در نسخه جدید این برنامه علاوه بر قابلیت برقرار تماس تصویری تک نفره، امکان برقراری تماس تصویری گروهی هم وجود دارد که البته باید به منظور انجام آن از یک برنامه واسط به نام Booyah استفاده کنید.

تماس تصویری در واتساپ

هدف ما در این مقاله آموزش برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری در واتساپ است. انجام این عمل به سادگی صورت می‌پذیرد و واتساپ بستری فراهم کرده تا کاربر به ساده‌ترین شکل ممکن بتواند قابلیت برقراری تماس تصویری را در اختیار داشته باشد. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری در واتساپ

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، برقراری تماس تصویری در واتساپ امر چندان پیچیده‌ای نیست و شما به سادگی قادر به انجام آن خواهید بود. به منظور استفاده از قابلیت انجام مکالمه ویدیویی یا همان برقراری تماس تصویری در واتساپ باید حتما جدیدترین نسخه از این اپلیکیشن پیام رسان را در دستگاه هوشمندتان نصب کنید. بنابراین ابتدا بنا به شرایط خود نسبت به دانلود نسخه جدید اندرویدی یا آی او اسی برنامه واتساپ اقدام کنید و سپس آن را در گوشی یا تبلت مد نظرتان نصب نمایید. (برای دانلود می‌توانید از باکس دانلود که در پایین همین مطلب قرار گرفته است، استفاده نمایید). اجازه دهید تا برنامه واتساپ به لیست مخاطبین و سایر موارد مورد نیاز دسترسی پیدا کند.

حال برنامه واتساپ را اجرا کنید. به لیست مخاطبین خود در برنامه واتساپ مراجعه کنید و مخاطبی را انتخاب کنید که تمایل دارید با وی مکالمه ویدیویی داشته باشید. پس از ورود به پنجره مکالمه با مخاطب مد نظر، به نوار بخش فوقانی صفحه دقت کنید. در این بخش یک آیکون با نماد تلفن وجود دارد. به منظور برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری در واتساپ کافیست که این آیکون تلفن را لمس کنید و سپس گزینه Video Call را انتخاب نمایید. بدین صورت می‌توانید به برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری در واتساپ بپردازید.

تماس تصویری در واتساپ

اگر بنا به هر دلیلی با نصب نسخه‌های رسمی برنامه واتساپ در دستگاه اندرویدی خود نتوانستید از قابلیت برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که با طی کردن مراحل زیر نسبت به دانلود آخرین نسخه بتای این برنامه اقدام کنید.

  • با استفاده از گوشی اندرویدی خود در گوگل پلی استور (Google Play Store) مراجعه کنید.
  • عبارت WhatsApp را جستجو کنید و وارد صفحه دانلود این برنامه شوید.
  • به سمت پایین صفحه حرکت کنید و در بخشی که با عنوان Become a beta tester نمایش داده شده، گزینه IM IN را لمس نمایید.
  • گزینه Confirm را به منظور تایید شرایط انتخاب کنید و چند دقیقه صبر کنید.
  • بار دیگر به صفحه دانلود برنامه واتساپ در گوگل پلی استور بازگردید.
  • در این شرایط گزینه‌ای با عنوان Update to Beta Version برایتان نمایش داده می‌شود. این گزینه را لمس کنید تا جدیدترین نسخه بتا اپلیکیشن واتساپ در دستگاه اندرویدیتان نصب شود.

حال می‌توانید نسخه بتا واتساپ را اجرا کرده و از برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری در واتساپ لذت ببرید. دقت داشته باشید که همواره اپلیکیشن واتساپ شما به روز یا اصطلاحا آپدیت باشد.

با نصب یک اپلیکیشن واسط رایگان به نام Booyah هم می‌توانید از قابلیت برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری در واتساپ استفاده کنید. با نصب این برنامه حتی امکان برقراری مکالمات تصویری یا ویدیویی گروهی هم از طریق اپلیکیشن واتساپ فراهم می‌شود. برنامه Booyah دارای نسخه‌های اندرویدی و آی او اسی می باشد.

دقت داشته باشید که به منظور برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری در واتساپ از طریق برنامه Booyah باید این اپلیکیشن واسط و برنامه واتساپ در دستگاه هوشمند تمام افرادی که قرار است در مکالمه تصویری شرکت کنند نصب شده باشد. پس از دانلود اپلیکیشن Booyah باید نسبت به نصب آن اقدام کنید و بدین منظور نیاز است تا به این برنامه اجازه دسترسی به لیست مخاطبین برنامه واتساپ، دسترسی به دوربین و سایر موارد این چنینی داده شود.

تماس تصویری در واتساپ

پس از آماده بودن تمام شرایط، کافیست به صفحه مکالمه مخاطبی در واتساپ مراجعه کنید که تمایل دارید با او تماس ویدیویی داشته باشید. به محض انتخاب آیکون تماس، یک لینک اختصاصی ظاهر می‌شود. با انتخاب این لینک می‌توانید به برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری در واتساپ از طریق برنامه Booyah بپردازید.

تماس تصویری در واتساپ

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم با استفاده از برنامه Booyah می‌توانید نسبت به برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری گروهی در واتساپ هم اقدام کنید. شما در پنجره مکالمه ویدیویی خود قادر به اضافه کردن مستقیم افراد جدید به مکالمه خواهید بود. به صورت کلی برنامه Booyah ب شکل بسیار ساده‌ای طراحی شده و اپلیکیشنی محسوب می‌شود که در کنار برنامه‌های پیام رسانی نظیر واتساپ عملکرد عالی دارد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه برقراری مکالمه ویدیویی یا تماس تصویری در واتساپ پرداختیم. بدین منظور چند روش مختلف معرفی شدند که شما می‌توانید به منظور انجام مکالمه تصویری در واتساپ از آن‌ها استفاده کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

تعمیرات موبایل

WhatsApp
نام WhatsApp
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده WhatsApp Inc.

نظرات کاربران (8)

guest
8 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
ناشناس
ناشناس
3 سال گذشته

سلام ببخشید واتساپ یا کلا ویدیو کال های نرم افزار های مختلف چهره ادم رو آینه میکنه ینی معکوس اون چیزی که در واقعیت هست دیده میشه و این برای کسی که چهره نامتقارن داره خیلی اذیت کننده س راهی وجود نداره که توی ویدیو کال چهره ادم برعکس نشه؟ ممنون میشم جواب بدید

النا
النا
4 سال گذشته

ببخشید من واتس اپ را روی کامپیوتر نصب کردم ولی نمیتوانم تماس تصویری برقرار کنم شما میدانید که چگونه میتوانم این کار را انجام دهم؟؟؟

سعید شکیبافر
سعید شکیبافر
4 سال گذشته

سلام و درود
چطور میشه فهمید طرف مقابل در حال تماس تصویری با هرکسی است
نرم افزار یا ترفند خاصی هست؟

آرش/٩٨
آرش/٩٨
4 سال گذشته

سلام
چرا من نمیتونم بدون هنسفرى تو تماس تصویرى وات ثاپ صحبت کنم صدا نمیره یعنى باید حتما هنسفرى بزنم لطفا راهنمایى کنید ممنون میشم

پارسا
پارسا
2 سال گذشته
پاسخ به  آرش/٩٨

نه لازم نیست

majid
majid
5 سال گذشته

سلام من هر کاری میکنم نمیتونم از هندزفری داخل تماس تصویر استفاده کنم