معرفی کاربردی‌ترین و جالب‌ترین قابلیت های دستیار گوگل در برنامه گوگل الو

قابلیت های دستیار گوگل

اگر با برنامه پیام رسان گوگل الو (Google Allo) آشنا باشید، بدون شک با دستیار گوگل (Google Assistant) هم آشنا هستید که در این برنامه به شکل هوشمندی با کاربر در تعامل است. اما دستیار گوگل چه قابلیت‌هایی دارد؟ در این مقاله به معرفی کاربردی‌ترین قابلیت های دستیار گوگل در برنامه گوگل الو می‌پردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در مورد قابلیت های دستیار گوگل (Google Assistant)

گوگل در کنفرانس گوگل آی/او 2016 یا همان (Google I/O 2016) به طور رسمی از دو اپلیکیشن جدید با نام‌های اختصاصی گوگل الو (Google Allo) و گوگل دو (Google Duo) رونمایی کرد. اپلیکیشن گوگل دو خیلی زود از طریق گوگل پلی استور (Google Play Store) قابل دانلود شد اما اپلیکیشن گوگل الو علیرغم موجود بودن در گوگل پلی استور قابل دانلود نبود! به بیان دیگر گوگل هنوز عرضه برنامه گوگل الو را آغاز نکرده بود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع و دانلود نسخه‌های اندرویدی یا آی او اسی برنامه گوگل الو به مقاله “برنامه گوگل الو (Google Allo) منتشر شد؛ مسنجری هوشمند با قابلیت‌های جدید” مراجعه کنید.

برنامه گوگل الو یک اپلیکیشن پیام رسان هوشمند است و تجهیز آن به دستیار هوشمند گوگل آن را نسبت به سایر برنامه‌های پیام رسان موبایلی دیگر متفاوت می‌کند. قابلیت های دستیار گوگل یا همان Google Assistant در برنامه گوگل الو بسیار متنوع است. در این اپلیکیشن پیام رسان، کاربر می‌تواند هر زمان که تمایل داشته باشد از قابلیت های دستیار گوگل که به طور هوشمندانه‌ای طراحی شده بهره بگیرد. اما این قابلیت‌ها چه هستند؟ به بیان دیگر جالب‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت های دستیار گوگل در برنامه گوگل الو شامل چه مواردی می‌شود؟

ما در این مقاله قصد داریم که به چند نمونه از کاربردی‌ترین و جالب‌ترین قابلیت های دستیار گوگل در برنامه گوگل الو را به شما عزیزان معرفی کنیم. شاید شما هم با مشاهده و درک این قابلیت‌های عالی برای استفاده از برنامه گوگل الو ترغیب شوید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

قابلیت مشاهده و پیش بینی وضعیت آب و هوا در دستیار گوگل (Google Assistant)

یکی از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت های دستیار گوگل در برنامه گوگل الو مربوط به توانایی آن در اعلام وضعیت آب و هوای هر منطقه یا ناحیه مورد نظرتان می‌شود. به بیان دیگر با وجود دستیار گوگل دیگر نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های نشان دهنده وضعیت آب و هوا ندارید. تعامل برقرار کردن با دستیار گوگل در برنامه گوگل الو بسیار ساده انجام می‌شود. دستیار گوگل به شکل هوشمندی طراحی شده و از نقص‌های کوچک کاربر در جمله‌بندی و گرامر چشم‌پوشی می‌کند و قابلیت درک این اشتباهات و نهایتا فهم منظور کاربر را دارد. بنابراین این موضوع استفاده از دستیار صوتی گوگل برای کاربران غیر انگلیسی زبان را ساده‌تر می‌کند.

قابلیت های دستیار گوگل

به عنوان مثال برای پیش بینی وضعیت آب و هوای منطقه مورد نظر می‌توانید کلمه Weather را در کنار نام شهر مورد نظرتان تایپ کرده و برای دستیار گوگل ارسال کنید (مثال: Weather Tehran). در این شرایط وضعیت آب و هوای کنونی منطقه مورد نظر برایتان نمایش داده خواهد شد. سپس با استفاده از پیشنهادهایی که توسط برنامه گوگل الو ارائه می‌شود، می‌توانید به جزئیات دقیق‌تری در مورد وضعیت آب و هوای منطقه مورد نظر دست پیدا کنید. به عنوان مثال با انتخاب عبارت پیشنهادی What about this weekend وضعیت آب و هوایی منطقه مد نظر برای آخر هفته نمایش داده می‌شود. به صورت کلی پیشنهادهایی که توسط دستیار گوگل ارائه می‌شوند، تعامل و استفاده از این دستیار هوشمند را ساده‌تر خواهند کرد. بنابراین امکان مشاهده و پیش بینی وضعیت آب و هوا یکی از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت های دستیار گوگل در برنامه گوگل الو محسوب می‌شود.

امکان تنظیم فعالیت‌های خاص و یادآور در دستیار گوگل (Google Assistant)

یکی دیگر از جالب‌ترین قابلیت های دستیار گوگل در برنامه گوگل الو مربوط به توانایی آن در تنظیم یادآور و تنظیمات قرار در برنامه تقویم می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید که باید دو روز دیگر به یک ملاقات کاری مراجعه کنید و قصد دارید که با استفاده از دستیار گوگل برای این قرار کاری یک یادآور تعیین کنید. در این شرایط می‌توانید با استفاده از دستیار هوشمند گوگل نسبت به ثبت تاریخ مورد نظر و یادآور اقدام کنید.

قابلیت های دستیار گوگل

همچنین دستیار گوگل این قابلیت را دارد تا یادآورهای سریعی را هم تنظیم کند. به عنوان مثال اگر قصد دارید برای ساعت 16 امروز یک یادآور را تنظیم کنید، کافیست که در پنجره مکالمه خود با دستیار گوگل در برنامه گوگل الو عبارت Set Reminder at 16 را وارد کنید. امکان تنظیم یادآور هم یکی از بهترین قابلیت های دستیار گوگل در برنامه گوگل الو محسوب می‌شود.

امکان مکالمه صوتی با دستیار گوگل!

دستیار هوشمند گوگل در برنامه گوگل الو تنها از طریق پیام متنی با شما ارتباط نخواهد بود. شما حتی می‌توانید نسبت به مکالمه صوتی با دستیار گوگل هم اقدام کنید. البته دستیار گوگل پاسخ شما را به صورت پیام نوشتاری و متن ارائه می‌کند اما در زمینه تشخیص عبارات و جملات گفته شده کاربر عملکرد فوق‌العاده دقیقی دارد.

قابلیت های دستیار گوگل

بدین منظور کافیست که مانند شرایط ارسال پیام گفتاری برای مخاطبین برنامه گوگل الو، به پنجره مکالمه خود با دستیار هوشمند گوگل مراجعه کنید. آیکون میکروفون موجود را لمس و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید. حال به بیان عبارت یا جمله مورد نظرتان بپردازید و پس از اتمام جمله، انگشت خود را از روی آیکون میکروفون موجود بردارید. مشاهده خواهید کرد که پیام صوتی شما برای دستیار گوگل ارسال شده و این دستیار هوشمند به شکل بسیار جالب توجهی پاسختان را در قالب پیام متنی ارائه می‌کند. قابلیت مکالمه صوتی هم یکی از جالب‌تری قابلیت های دستیار گوگل در برنامه گوگل الو محسوب می‌شود.

قابلیت جستجو در مکالمه با دستیار گوگل

قابلیت های دستیار گوگل

در برنامه گوگل الو کاربر می‌تواند نسبت به جستجوی عبارات خاص مورد نظرش در پنجره هر مکالمه یا کل مکالمات خود اقدام کند. انجام این عمل در پنجره مکالمه با دستیار گوگل هم امکانپذیر است. بنابراین به منظور دستیابی به اطلاعاتی که قبلا از دستیار گوگل دریافت کرده‌اید، همواره نیاز به تایپ مجدد کل عبارت مورد نیاز نخواهید بود و تنها کافیست که در پنجره گفتگوی خود با دستیار هوشمند گوگل نسبت به جستجوی بخشی از عبارت مد نظر اقدام کنید.

امکان تشخیص هوشمند عکس با دستیار گوگل

قابلیت های دستیار گوگل

قابلیت‌های جالب دستیار صوتی گوگل تنها به مکالمه متنی و صوتی ختم نمی‌شوند، بلکه این ربات حتی قادر به تشخیص عکس‌ها هم خواهد بود. دستیار گوگل می‌تواند بارکد عکس‌ها را بخواند یا استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند تشخیص چهره، عکس و چهره افراد را در عکس‌ها شناسایی کند. دستیار گوگل حتی قابلیت تشخیص مکان‌های خاص و شناخته شده را دارد. به عنوان مثال اگر عکسی از اهرام ثلاثه مصر را برای وی ارسال کنید، پاسخی که دریافت خواهید کرد و سوالات پیشنهادی که توسط این ربات ارائه می‌شوند کاملا مطابق با اهران ثلاثه مصر خواهند بود که این موضوع نشان می‌دهد دستیار گوگل قدرت تشخیص محتوای عکس‌های ارسالی را دارد.

امکان دسترسی مستقیم در سرویس Google Photos با دستیار گوگل

قابلیت های دستیار گوگل

اگر از عکس‌های دستگاه اندرویدی خود در سرویس Google Photos فایل بک آپ تهیه می‌کنید، باید بدانید که دستیار گوگل قابلیت دسترسی مستقیم به این عکس‌ها را خواهد داشت و می‌تواند به جستجوی سریع موارد مورد نظرتان در عکس‌های بک آپ گرفته شده در سرویس Google Photos بپردازید. به عنوان مثال در تصویر فوق عبارت “My Photos of keyboard from last week” به معنای “عکس‌هایی که طی هفته گذشته از کیبورد خود گرفتم” ارسال شده و دستیار گوگل در پاسخ به آن دو عکس کیبورد موجود را نمایش می‌دهد. این موضوع و جستجوی مستقیم در سرویس Google Photos هم از جالب‌ترین قابلیت های دستیار گوگل محسوب می‌شود.

قابلیت جستجو و یافتن موسیقی یا ویدیوهای خاص با دستیار گوگل

قابلیت های دستیار گوگل

یکی دیگر از کاربردی‌ترین قابلیت های دستیار گوگل در برنامه گوگل الو مربوط به توانایی آن در جستجو و یافتن موسیقی و ویدیوهای خاص مورد نظر کاربر است. بدین منظور کافیست که نام ویدیو یا موزیک مد نظر را وارد کنید و یا به جزئیاتی از فایل مورد نظر اشاره داشته باشید. در این شرایط دستیار هوشمند گوگل به جستجوی سریع پرداخته و موارد و گزینه‌های موجود و مطابق با معیارهای شما را نمایش می‌دهد. سپس می‌توانید به طور مستقیم نسبت به اجرای فایل‌های یافته شده اقدام کنید.

قابلیت تعیین یک روال خاص به منظور دریافت اطلاعات

قابلیت های دستیار گوگل

دستیار گوگل می‌تواند هر روز طی ساعت‌های مشخصی که شما برای آن تعیین می‌کنید، اطلاعات مورد نیازتان را برای شما ارسال کند. به عنوان مثال تصور کنید که قصد دارید اخبار دنیای تکنولوژی را دنبال کنید یا تصور کنید که قصد دارید هر روز صبح رأس ساعت 10 پیش بینی از وضعیت آب و هوای روز آینده توسط دستیار گوگل برایتان ارسال شود. با ارائه دستورات خاصی به دستیار صوتی گوگل در برنامه گوگل الو می‌توانید نسبت به انجام این امر اقدام نمایید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع و نحوه انجام آن، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

امکان انجام بازی‌های خاص

قابلیت های دستیار گوگل

دستیار گوگل می‌تواند بازی‌های خاص و ساده‌ای را برایتان اجرا کرده و به این صورت شما را سرگرم کند. بدین منظور تنها کافیست که نام بازی مورد نظر یا عبارتی که به نوعی با آن بازی در ارتباط باشد را وارد کنید. به عنوان مثال می‌توانید با وارد کردن عبارت Quiz Games شروع کنید.

قابلیت ارسال متن‌های جالب (جک، معما و …)

قابلیت های دستیار گوگل

یکی دیگر از جالب‌ترین قابلیت های دستیار گوگل در برنامه گوگل الو مربوط به توانایی آن در گفتن جک، ارسال حقیقت‌های جالب یا اصطلاحا فکت (Fact)، ارسال معما و… می‌شود. البته شاید درک جک‌های ارسال شده توسط دستیار گوگل که به زبان انگلیسی هستند برای ما ایرانی‌ها چندان ساده نباشد، اما در هر صورت این ویژگی‌ها هم از جالب‌ترین قابلیت های دستیار گوگل در برنامه گوگل الو محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به شرح برخی از جالب‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت های دستیار گوگل در اپلیکیشن گوگل الو پرداختیم. بدون تردید دستیار هوشمند گوگل عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و در آینده هوشمندتر می‌شود. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

تعمیرات موبایل

منبع greenbot

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments