پنج برنامه کاربردی برای افزایش عمر باتری اندروید

افزایش عمر باتری اندروید battery boost

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه به دنبال پریزهای برق میگردند و نگران این هستند که باتری موبایل یا تبلت اندرویدی آن‎ها چه موقع به اتمام می‌رسد، این مجموعه برنامه‌‏‍‌های ذخیره باتری اندروید مناسب شماست.
این برنامه‌ها حتی اگر خود موبایل یا تبلت اندرویدی شما قابلیت ذخیره انرژی را داشته باشد، و حتی برای دستگاه‌های مجهز به اندروید 6.0 (Marshmallow) که از سیستم ذخیره انرژی Doze گوگل بهره می‌برند کاربردی هستند. در ادامه به معرفی پنج برنامه برتر برای افزایش عمر باتری اندروید خواهیم پرداخت. در حالی که این برنامه‌ها قابلیت‌های مشابه به یکدیگر دارند، ما بیشتر به آنچه آن‌ها را از دیگر برنامه‌ها متمایز می‌کند اشاره کرده‌ایم. با موبایل کمک همراه باشید.

افزایش عمر باتری اندروید battery boost

بیشتر بخوانید: مرجع تعمیرات موبایل

Greenify

روش Greenify برای افزایش عمر باتری اندروید، خودکار سازی پروسه به خواب رفتن دستگاه اندرویدی (Hibernate) به‌جای بستن برنامه‌ها است. مزیت این کار نسبت به برنامه‌هایی که برای افزایش عمر باتری، برنامه‌های در حال اجرا را متوقف می‌کنند این است که موبایل یا تبلت اندروید شما برای بیدار کردن یک برنامه به خواب رفته باتری کمتری نسبت به اجرای دوباره همان برنامه مصرف می‌کند.
با Greenify، کاربران می‌توانند برنامه‌هایی با اولویت پایین‌تر را برای به خواب رفتن دست‌چین کنند. البته دقت کنید که برنامه‌هایی مثل ساعت زنگ‌دار، یا پیام‌رسانی را در صورتی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید را Hibernate نکنید.

افزایش عمر باتری اندروید battery boost

اما برای افرادی که در حال لذت بردن از قابلیت‌های اندروید 6.0 هستند، Greenify با قابلیت‌های در حال آزمایش خود، سیستم ذخیره انرژی Doze گوگل را یک قدم جلوتر می‌برد. برای مثال، Aggressive Doze به خواب بردن تلفن شما را به‌جای چند ساعت، در چند دقیقه پس از عدم استفاده از آن آغاز خواهد کرد. Shallow Hibernation (برای کاربران حرفه‌ای) نیز پروسه‌های در پس‌زمینه را به جای متوقف کردن، به حالت تعلیق در می‌آورد.
برنامه Greenify برای اندروید یک نسخه پولی نیز دارد که قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

• قابلیت‌های منحصربفرد: به خواب بردن برنامه‌ها به‌جای متوقف کردن آن‌ها مانند دیگر برنامه‌هاتعمیرات سامسونگ

Go Battery Saver & Power Widget

این برنامه مرتب و کاربردی روش‌های مختلفی برای ذخیره انرژی باتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با یک لمس ساده می‌توانید حالت‌های از پیش تنظیم شده ذخیره انرژی general، Super، و Extreme را فعال کنید. برای مثال یک گیمر میتواند با حالت Extreme باتری بیشتری را ذخیره کند. همچنین کاربر در این برنامه امکان را دارد که حالت خاص خودش را طراحی کند.
Go Battery Saver & Power Widget برنامه‌های دستگاه اندرویدی شما را تحت نظر گرفته و آن‌هایی که بیشترین تاثیر را روی باتری دارند را مشخص می‌کند. همچنین با امتیاز دهی به باتری شما، تشخیص می‌دهد که برای افزایش عمر باتری کدام قابلیت‌ها نیاز به فعال‌سازی و کدام یک نیاز به غیرفعال‌سازی دارند.

افزایش عمر باتری اندروید battery boost

در این برنامه با لمس کلید Optimize (بهینه سازی) میتوان پروسه‌های غیر ضروری و پر مصرف را متوقف، و با این کار یک یا چند ساعت به عمر باتری اندروید اضافه کرد. از دیگر امکانات Go Battery Saver میتوان به دو ویجت قابل استفاده در صفحه خانگی اندروید اشاره کرد که می‌توان از آن‌ها به عنوان میانبر استفاده کرد.
• قابلیت‌های منحصربفرد: ویجت‌های کاربردی، تنظیم حالت‌های مختلف، رابط کاربری تمیز و مدرن، آپدیت‌های مرتب و پشتیبانی عالی.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ 

Avast Battery Saver

برنامه‌ای توسعه یافته توسط شرکتی معروف در زمینه امنیت موبایل‌ها، Avast که در پیش‌بینی زمان نیاز به شارژ دوباره موبایل اندرویدی بسیار دقیق است.
اگرچه این برنامه مانند دیگر برنامه‌های لیست ما قابلیت‌های خاصی ندارد، اما محیط مرتب و یکپارچه آن برای تنظیمات ذخیره انرژی قابل تحسین است.

افزایش عمر باتری اندروید battery boost

Avast میانبرهایی سریع برای مدیریت تنظیماتی مثل وای‌فای، روشنایی نمایشگر، ویبره، و همگام‌سازی در اختبار کاربر می‌گذارد. شاید این‌ها چندان مصرف کننده باتری نباشند، اما هر یک نقشی کوچک در عمر باتری موبایل اندرویدی شما دارند.
این برنامه چهار حالت از پیش تنظیم شده (خانه، کار، شب، و Super Saving) دارد که به دلخواه شما قابل فعال‌سازی هستند. می‌توانید بین حالت‌ها به طور دستی جابجا شوید، و یا تنظیم کنید که هنگام اتصال به وای‌فای محل کارتان، حالت کار و تنظیمات مخصوص به آن فعال شود.
• قابلیت‌های منحصربفرد: جابجایی خودکار میان حالت‌های ذخیره انرژی بر اساس وای‌فای، محیط یکپارچه، دقت بالا در تشخیص وضعیت باتری.

تعمیرات سامسونگ

DU Battery Saver & Phone Charger

این برنامه کاربردی که ظاهری زیبا نیز دارد، نمایشی ساده با تنظیمات و میانبرهای مناسب را در اختیار کاربر می‌گذارد.
در ابتدای کار، DU Battery Saver چند حالت از پیش تنظیم شده (مثلا برای خانه، و محل کار) در اختیارتان می‌گذارد. دیگر حالات را می‌توانید خودتان بسازید.
این برنامه همچنین به کاربر این امکان را می‌دهد که ببیند کدام برنامه‌ها بیش از بقیه باتری مصرف می‌کنند، و اینکه متوقف کردن کدام یک از این برنامه‌ها تاثیری منفی بر عملکرد دستگاه دارد.

افزایش عمر باتری اندروید battery boost

با وجود اینکه نسخه رایگان این برنامه امکانات کافی برای راضی کردن اکثر کاربران را دارد، نسخه پولی آن (با قیمت 3 دلار) وعده تا 70 درصد ذخیره بیشتر باتری بواسطه تنظیمات پیشرفته‌ای مثل بستن خودکار برنامه‌ها و سرویس‌های غیرضروری در پس زمینه را می‌دهد.
• قابلیت‌های منحصربفرد: محیطی بسیار زیبا، حالت‌های قابل تنظیم توسط کاربر، چندین ویجت برای صفحه خانگی، تعامل با صفحه قفل دستگاه

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی Note 10 Plus

Green Battery Saver & Manager

Green Battery Saver که پیش‌تر با نام Battery Aid شناخته میشد، برنامه‌ای رایگان است که با ارائه چند قابلیت بیشتر به افزایش عمر باتری موبایل اندرویدی شما کمک می‌کند. از امکانات آن می‌توان به خاموش کردن خودکار وای‌فای، بلوتوث، و دیتای سیم‌کارت در هنگام عدم استفاده به مدتی مشخص اشاره کرد. به علاوه، این برنامه برای کنترل تنظیمات همگام‌سازی اطلاعات دستگاه اندروید با حساب کاربری شما نیز قابل استفاده است.

افزایش عمر باتری اندروید battery boost

نسخه رایگان این برنامه میانبرهایی برای تنظیمات معمولی دستگاه اندروید شما مثل روشنایی نمایشگر، و زمان خاموش شدن صفحه دارد. درست است که همین‌ها را در تنظیمات موبایل خود نیز می‌توانید پیدا کنید، اما در Green Battery Saver برای اندروید همه این‌ها را در یک‌جا دارید.
از قابلیت‌های پولی این برنامه (4 دلار) میتوان به جزئیات بیشتر از وضعیت باتری، و حذف تبلیغات اشاره کرد.
جدا از این‌ها، سازندگان این برنامه در گوگل پلاس یک انجمن برای تست نسخه‌های بعدی دارند که می-توانید با ثبت‌نام، نسخه‌های بعدی با قابلیت‌های جدید را پیش از عرضه رسمی دریافت و تست کنید.
• قابلیت‌های منحصربفرد: ظاهر و حس و حال یک اپلیکیشن از سوی گوگل، محیطی یکپارچه برای تنظیمات معمول دستگاه اندرویدی، ساده و بی دردسر.

نکاتی برای افزایش عمر باتری در اندروید

گاهی می‌توان با تنظیم بعضی از بخش‌های موبایل یا تبلت اندرویدی، مقداری عمر باتری آن را افزایش داد.
یکی از ساده ترین راه‌ها برای افزودن چند دقیقه یا حتی یک ساعت به عمر باتری دستگاه در شرایط بحرانی، فعال کردن حالت هواپیما، و خاموش کردن NFC و GPS است. همچنین میتوان تنظیمات روشنایی نمایشگر را از حالت خودکار خارج کرده و روی حالت کم قرار داد.
گاهی در نسخه‌های جدید برنامه‌ها نیز برای مصرف باتری بهینه سازی‌هایی انجام می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که همیشه آخرین نسخه از برنامه‌های خود را نصب داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 

قطعات گوشی

قیمت ال سی دی A3 2016

قطعات گوشی سامسونگ A6 پلاس 2018

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments