تعمیر گوشی آیفون ۸ آب خورده تعمیر گوشی آیفون ۸ آب خورده

تعمیر گوشی آیفون ۸ آب خورده

متاسفانه آب خوردگی یکی از اصلی ترین دلایل بروز اختلال در گوشی های موبایل است. آیفون 8 اپل هم علیرغم بهره‌مندی از استاندارد ضد آب IP67 از این موضوع مستثنا نیست. اما چطور قادر به تعمیر آیفون 8 آب خورده خواهیم بود؟ آیا هزینه تعمیر آیفون 8 که دبه دلیل تماس با آب از کار افتاده زیاد است؟ با موبایل کمک همراه باشید.

 

برای تعمیر آیفون 8 آبخورده کلیک کن یا با شماره 75147-021 گارانتی رسمی تعمیرات اپل تماس بگیر

 

استاندارد ضد آب چیست؟

اپل آیفون 8 را با پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP67 طراحی کرده است. به موجب این ویژگی گوشی مذکور باید بتواند حداقل تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1 متری آن دوام داشته باشد و بعد از خارج کردن دستگاه از این شرایط، همچنان بدون مشکل قابل استفاده باشد.برای آشنایی بیشتر با استانداردهای ضد آب رایج در گوشی های موبایل  می‌توانید به مطالعه مقاله استاندارد ضد آب بودن گوشی IP67 و IP68 Certificate چیست؟ بپردازید. اما آیا به واقع می‌توان آیفون 8 را در آب غوطه‌ور کرد و بدون مشکل از آن استفاده به عمل آورد؟

 

تعمیر گوشی آیفون 8 آب خورده | گارانتی اپل

 

غوطه‌ور کردن آیفون 8 در آب در خیلی از کلیپ های ویدئویی نشان داده شده و آیفون 8 اپل هم از اغلب آن ها سربلند بیرون آمده است، اما به واقع انجام این ریسک فقط برای تست ضد آب بودن موبایل مذکور اصلا معقولانه به نظر نمی‌رسد. علیرغم بهره‌مندی آیفون 8 از استاندارد ضد آب IP67 در خیلی از موارد دیده شده که این گوشی به دلیل آب خوردگی دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند! اما دلیل این امر چیست؟ اگر با این شرایط مواجه شدیم چطور تعمیر آیفون 8 آب خورده با کمترین هزینه ممکن انجام دهیم؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 8  

چرا آیفون 8 ضد آب در اثر آب خوردگی با مشکل رو به رو می‌شود؟

عموما آب خوردگی های سطحی هیچ مشکلی برای آیفون 8 ایجاد نمی‌کنند، اما اگر آب برای مدت زمان طولانی با گوشی در تماس باشد ممکن است زمینه ساز بروز مشکل در دستگاه شود. تماس یک قطره آب با مدارهای داخلی آیفون 8 یا هر گوشی دیگر برای از کار انداختن قطعات سخت افزاری دستگاه کافی خواهد بود. اپل برای اینکه آیفون 8 را ضد آب کند، در لبه های قاب گوشی لاستیک های آب بندی را تعبیه کرد. اگر آیفون 8 برای تعمیر به دست تعمیرکار  سپرده شود، این لاستیک ها در اثر تلاش تعمیرکار برای باز کردن قاب گوشی از بین خواهند رفت و بدین ترتیب آیفون 8 تعمیر شده خاصیت ضد آب خود را از دست می‌دهد. بنابراین در اغلب موارد آیفون 8 که قبلا به دست تعمیرکاران سپرده شده باشد، در اثر تماس با آب دچار مشکل می‌شود و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.

 

برای تعمیر آیفون 8 آبخورده کلیک کن یا با شماره 75147-021 گارانتی رسمی تعمیرات اپل تماس بگیر

 

بیشتر بخوانید: تعویض گلس یا شیشه شکسته آیفون ۸ اپل 

برای تعمیر آیفون 8 آب خورده چه کنیم؟

اگر آیفون 8 شما بنا به هر دلیل با آب در تماس بود یا در آب غوطه‌ور شد، باید خیلی سریع و در عین حال خونسرد عمل کنید. در این شرایط باید ها و نبایدهایی وجود دارد که می‌بایست در نظر گرفته شوند. در ادامه توضیحات دقیق تری ارائه می‌کنیم.

بعد از تماس آیفون 8 با آب باید:

  • سیم کارت، کیس و سایر متعلقاتی که به گوشی متصل است را سریعا از آن جدا کنید.
  • با یک پارچه یا حوله مناسب بدنه خارجی آیفون را کاملا تمیز کنید.

 

تعمیر گوشی آیفون 8 آب خورده | گارانتی اپل

 

بعد از تماس آیفون 8 با آب نباید:

  • هیچ یک از دکمه های فیزیکی گوشی مثل دکمه هوم، پاور و غیره را فشار دهید.
  • از سشوار برای خشک کردن بدنه گوشی استفاده نکنید، چون باد سشوار می‌تواند منجر به هدایت آب به داخل گوشی و اجزای سخت افزاری آن شود.
  • اگر آیفون شما خاموش شده به هیچ وجه نسبت به روشن کردن گوشی اقدام نکنید.

برای آشنایی بهتر و دقیق تر با مراحلی که باید بعد از آب خوردگی آیفون یا گوشی های دیگر طی شوند به مطالعه مقاله چگونه گوشی آیفون اپل آب خورده را تعمیر کنیم؟ بپردازید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون

شانس تعمیر آیفون 8 آب خورده چقدر است؟

اما شانس تعمیر آیفون 8 آب خورده چقدر است؟ پاسخ این سوال بستگی به شرایط و میزان آسیبی دارد که در اثر آب خوردگی به گوشی وارد شده است. برای مثال اگر آب به صورت سطحی با گوشی در تماس بوده باشد و آیفونتان قبلا به دست تعمیرکاری سپرده نشده باشد، مطمئن باشید مشکلی برای دستگاه پیش نخواهد آمد. اگر آب خوردگی عمیق باشد (مثلا آیفون 8 در آب غوطه‌ور شده باشد)، میزان زمانی که گوشی در آب فرو رفته و همچنین این موضوع که گوشی قبلا به دست تعمیرکار سپرده شده باشد یا خیر مستقیما بر روی افزایش یا کاهش شانس تعمیر آیفون 8 آب خورده مورد نظر تاثیرگذار خواهد بود. به طور کلی شانس تعمیر آیفون 8 آب خورده ای که بعد از برخورد با آب به طور خودکار خاموش شده به مراتب کمتر از آیفونی است که بعد از تماس با آب هنوز مشکلی در عملکرد اجزای سخت افزاری آن ایجاد نشده است.

 

برای تعمیر آیفون 8 آبخورده کلیک کن یا با شماره 75147-021 گارانتی رسمی تعمیرات اپل تماس بگیر

 

هزینه تعمیر آیفون 8 آب خورده چقدر است؟

هزینه تعمیر آیفون 8 آب خورده هم دقیقا به شدت آسیبی بستگی دارد که آب به قطعات سخت افزاری گوشی وارد کرده است. برای مثال ممکن است در یک حالت، آب به مادربرد گوشی نفوذ کرده باشد و در مدارهای آن اختلال ایجاد کند و منجر به سوختن برد آیفون 8 شود. طبیعی است که در این شرایط حداقل برد دستگاه باید تعویض شود و تعویض برد می‌تواند تعمیر هزینه‌برداری باشد. اما در شرایط دیگر ممکن است آب فقط به دکمه ولوم یا پاور گوشی آسیب زده باشد که در این شرایط مطمئنا هزینه تعمیر آیفون 8 آب خورده کاهش می‌یابد. بنابراین برای تشخیص هزینه تعمیر آیفون 8 آب خورده حتما باید گوشی را به طور دقیق مورد بررسی قرار داد و با شناسایی قطعات معیوب نسبت به تعویض یا تعمیر آن ها وارد عمل شد.

 

تعمیر گوشی آیفون 8 آب خورده | گارانتی اپل

 

بیشتر بخوانید: تعمیر ال سی دی شکسته آیفون ۸  

تعمیر آیفون 8 آب خورده را به موبایل کمک واگذار کنید!

اگر آیفون 8 شما در اثر آب خوردگی با هر مشکلی مواجه شد نگران نباشید چون کارشناسان موبایل کمک می‌توانند با کمترین هزینه ممکن تعمیر گوشی آیفون 8 آب خورده را برایتان انجام دهند. کارشناسان تعمیر موبایل کمک برای انجام این کار از مدرن ترین و نوین ترین ابزارها و همچنین روش های تعمیر استفاده خواهند کرد. برای تعمیر آیفون 8 آب خورده خود توسط کارشناسان موبایل کمک کافیست با شماره‌ی 75147-021 تماس حاصل نمایید یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک درخواست خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانید. نمایندگی های موبایل کمک در سراسر کشور (تهران و شهرستان ها) آماده خدمات رسانی به شما خواهند بود.

همچنین در صورت نیاز به خرید موبایل می توانید از طریق سایت موبایل کمک اقدام به خرید فرمایید.

 

برای تعمیر آیفون 8 آبخورده کلیک کن یا با شماره 75147-021 گارانتی رسمی تعمیرات اپل تماس بگیر

 

بیشتر بخوانید: 

قطعات گوشی iPhone 8

قطعات گوشی آیفون

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل