اضافه کردن آیکون میانبر وبسایت به هوم اسکرین دستگاه اندرویدی

آموزش اضافه کردن آیکون میانبر وبسایت به هوم اسکرین

مرورگر کروم دستگاه‌های اندرویدی این قابلیت را ارائه می‌کند تا برای وبسایت‌های مورد نظرتان آیکون میانبر بر روی صفحه اصلی دستگاه یا اصطلاحا هوم اسکرین (Home Screen) آن بسازید. در این مقاله قصد آموزش این امر را داریم، بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

آمار نشان می‌دهد که روز به روز افراد بیشتری با استفاده از گوشی و تبلت خود به وبگردی می‌پردازند و حتی آمار خریدهای اینترنتی از طریق گوشی و تبلت هم به شدت افزایش یافته است. این موضوع نشان می‌دهد که کاربران به تدریج استفاده از گوشی و تبلت را به استفاده از کامپیوتر به منظور جستجو در اینترنت ترجیح داده و خواهند داد. در همین راستا حتی گوگل از نظر سئو برای سایت‌هایی که نسخه موبایل اختصاصی داشته و به صورت ریسپانسیو (واکنش‌گرا) طراحی شده باشند یک برتری محسوس در نظر گرفته است.

در کامپیوترها به منظور دسته‌بندی سایت‌های مورد علاقه عموما از قابلیت بوکمارک (Bookmarks) استفاده می‌شد، اما استفاده از این قابلیت در مرورگر گوشی‌ها و تبلت‌ها چندان جالب به نظر نمی‌رسد و کاربران از آن استقبال چشمگیری نکرده‌اند. به جای استفاده از بوکمارک‌ها می‌توان در دستگاه‌های اندرویدی از روش دیگری برای دسترسی ساده‌تر به سایت‌های مورد علاقه استفاده کرد. این روش مربوط به اضافه کردن آیکون میانبر وبسایت‌های مورد پسند به هوم اسکرین دستگاه‌های اندرویدی می‌شود! این موضوع بدان معناست که شما می‌توانید برای هر یک از سایت‌های مورد علاقه خود یک آیکون میانبر بر روی صفحه نمایش دستگاه ساخته و هر بار با انتخاب این آیکون به سایت مورد نظر هدایت شوید. در این شرایط دیگر نیازی به اجرای مرورگر کروم و وارد کردن آدرس آن سایت وجود ندارد.

اما چگونه می‌توان با استفاده از مرورگر پیش‌فرض دستگاه‌های اندرویدی یعنی مرورگر گوگل کروم، آیکون میانبر سایت‌های مورد علاقه را به هوم اسکرین دستگاه اضافه کرد؟ انجام این عمل بسیار ساده است. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش این امر بپردازید. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: هزینه تعمیرات موبایل

آموزش اضافه کردن آیکون میانبر وبسایت به هوم اسکرین دستگاه اندرویدی از طریق مرورگر کروم

به منظور اضافه کردن آیکون میانبر سایت‌های مورد علاقه خود به صفحه اصلی یا اصطلاحا هوم اسکرین دستگاه‌های اندرویدی کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

آموزش اضافه کردن آیکون میانبر وبسایت به هوم اسکرین

ابتدا مرورگر کروم دستگاه خود را اجرا کرده و وارد سایتی شوید که قصد دارید برای آن یک آیکون میانبر تهیه کنید. حال آیکون سه نقطه موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه نمایش انتخاب کرده و در لیست پیش رو گزینه Add to Home screen را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه پنجره پاپ‌آپی مانند عکس وسط موجود در بخش فوق نمایان می‌شود. در این پنجره پاپ‌آپ می‌توانید یک نام برای آیکون میانبر سایت مد نظرتان انتخاب کنید. در انتخاب این نام کاملا آزاد هستید. پس از وارد کردن مام مد نظرتان گزینه Add را لمس کنید. بدین صورت آیکون میانبری برای سایت مد نظرتان بر روی هوم اسکرین دستگاه اندرویدیتان ایجاد می‌شود.

آموزش اضافه کردن آیکون میانبر وبسایت به هوم اسکرین

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ با گارانتی

توصیه می‌کنیم که تا حد امکان نام این آیکون‌های میانبر را کوتاه در نظر بگیرید. برای افزایش سرعت عمل خود می‌توانید تمام آیکون‌های میانبر سایت‌های مورد علاقه خود را در یک پوشه اختصاصی دسته بندی کنید و هر زمان که نیاز داشتید به این پوشه مراجعه کرده و سریعا وارد سایت مد نظرتان شوید.

همچنین حذف این آیکون‌های میانبر هم به سادگی انجام می‌شود. بدین منظور انگشت خود را بر روی آیکون میانبر سایت مورد نظر قرار داده و کمی نگه دارید. سپس این آیکون را به سطل آشغال منتقل کنید. با انتخاب گزینه ضربدر موجود در گوشه این آیکون‌ها هم می‌توانید نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنید. لازم به اشاره است که عموما سایر مرورگرهای دیگر هم قابلیت اضافه کردن آیکون میانبر سایت به هوم اسکرین دستگاه‌های هوشمند موبایلی را ارائه می‌کنند. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات گوشی

گلس آیفون اس ای

تاچ ال سی دی نوت 20

تعمیرات موبایل

منبع greenbot

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
امید چالاک
امید چالاک
1 سال گذشته

سلام
گوگل کروم را بروزرسانی کردم و دکمه Add to Home screen را پیدا نمیکنم
لطفاً راهنمایی کنید
متشکرم