روش های بررسی وجود آپدیت برای گوشی اندرویدی

روش های بررسی وجود آپدیت برای گوشی اندرویدی

به نظر شما چرا انتشار آپدیت یا به روز رسانی سیستم عامل اندروید برای دستگاه‌های مختلف با تاخیر همراه می‌شود؟ چگونه می‌توانیم وجود و امکان نصب یک آپدیت برای دستگاه اندرویدی خود را بررسی کنیم؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش روش های بررسی وجود آپدیت برای گوشی اندرویدی و شرح دلیل تاخیر انتشار آن بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با روش های بررسی وجود آپدیت برای گوشی اندرویدی و شرح دلیل تاخیر انتشار آن

گوگل هر سال نسخه جدیدی از سیستم عامل اندروید را به عنوان یک آپدیت اصلی طراحی و منتشر می‌کند. در این بین آپدیت یا به روز رسانی‌های جزئی دیگری هم از سوی گوگل ارائه می‌شوند که گاها باگ‌ها و مشکلات خاص عملکرد نسخه‌های اصلی اندروید را برطرف می‌کنند. اما اگر دقت کرده باشید، کاربران دستگاه‌های اندرویدی برندهای مختلف به محض انتشار آپدیت جدید اندروید از سوی گوگل قادر به دانلود و نصب آن نیستند و گاها چندین ماه طول می‌کشد تا نسخه جدید اندروید در قالب یک آپدیت برای دستگاه‌های اندرویدی برندهای مختلف ارائه شود. به نظر شما دلیل این امر چیست؟

در اغلب موارد هنگامی که یک آپدیت یا به روز رسانی برای دستگاه اندرویدی قابل دانلود و نصب باشد، به طور اتوماتیک نوتیفیکیشنی از سوی دستگاه ارائه شده و از وجود آپدیت خبر می‌دهد. اما در برخی از شرایط دیده شده که بنا به دلایل مختلف هیچ نوتیفیکیشن یا اعلانی از سوی دستگاه ارائه نشده است. در این شرایط چگونه می‌توان نسبت به بررسی وجود آپدیت برای اندروید وارد عمل شد؟ در این مقاله قصد داریم که در مورد روش های بررسی وجود آپدیت برای گوشی های اندرویدی و دلیل تاخیر انتشار آن برای دستگاه های مختلف صحبت کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مراکز تعمیر موبایل

دلیل تاخیر انتشار به روز رسانی اندروید چیست؟

گوگل طراح اصلی سیستم عامل اندروید است و هر سال نسخه‌ای جدید از آن را به عنوان یک آپدیت عمده معرفی می‌کند. به نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید که توسط گوگل منتشر می‌شود اصطلاحا استاک اندروید (Stock Android) گفته می‌شود. سری محصولات نکسوس گوگل و پیکسل‌های این شرکت از استاک اندروید بهره‌مند هستند، اما سایر محصولات اندرویدی برندهای مختلف نظیر سامسونگ، ال‌جی، سونی، شیائومی، هوآوی و غیره به استاک اندروید مجهز نبوده و تغییراتی در آن اعمال می‌کنند. این تغییرات منجر به پدیدار شدن رابط کاربری (User Interface) اختصاصی هر یک از این برندها می‌شود که عموما قابلیت‌ها و امکانات منحصر به فردی را ارائه می‌کنند. برای مثال رابط کاربری اختصاصی سامسونگ با نام سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) یا همان تاچ ویز (TouchWiz) قدیم شناخته می‌شود و ساری برندها هم به همین ترتیب رابط کاربری اختصاصی دارد.

تغییراتی که شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های اندرویدی در قالب رابط کاربری اختصاصی خود بر روی اندروید استاک اعمال می‌کنند ملزم به صرف زمان و انجام بررسی‌های مختلف است. بنابراین این موضوع سبب می‌شود که آپدیت اندروید برای دستگاه‌های برندهای مختلف با تاخیر منتشر گردد. برای مثال زمانی که اندروید 7 نوقا از سوی گوگل منتشر شد، سامسونگ نمی‌تواند بلافاصله آن را به قالب آپدیت برای گوشی گلکسی اس 6 منتشر کند. سامسونگ باید استاک اندروید نوقا را دریافت کرده و با رابط کاربری اختصاصی خود همگام‌سازی نماید و عملکرد آن را به شکل دقیق بررسی کند. نهایتا پس از تایید عملکرد صحیح، آپدیت اندروید 7 نوقا را برای گلکسی اس 6 عرضه نماید. روند مشابه برای سایر شرکت‌های تولید کننده محصولات اندرویدی هم طی می‌شود، اما در این بین برخی از شرکت‌ها عملکرد سریع‌تری دارند و برخی دیگر کندتر عمل می‌کنند. پس نمی‌توانیم برای تمام گوشی‌های اندرویدی زمان مشخص و یکسانی به منظور دریافت آپدیت جدید اندروید در نظر گرفت و فقط سری محصولات نکسوس و پیکسل‌های گوگل هستند که آپدیت اندروید استاک را به محض انتشار دریافت خواهند کرد.

روش های بررسی وجود آپدیت برای گوشی اندرویدی

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، در اغلب موارد هنگامی که یک آپدیت یا به روز رسانی برای دستگاه اندرویدی قابل دانلود و نصب باشد، به طور اتوماتیک اعلان یا پیغام هشداری در نوتیفیکیشن بار دستگاه نمایان می‌شود که از وجود آن آپدیت و امکان دانلود و نصب آن خبر می‌دهد. اما اگر این نوتیفیکیشن ارائه نشده، به چه صورت می‌توانیم وجود آپدیت برای گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم؟ برای انجام این عمل روش های مختلفی وجود دارند که ما دو نمونه از آن‌ها را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. در روش اول از منوی تنظیمات یا همان Settings دستگاه استفاده می‌کنیم. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

  • به منوی تنظیمات یا همان Settings گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید.
  • گزینه About Phone را لمس کنید.
  • گزینه Check Updates را انتخاب کنید.

در این شرایط اگر دستگاه اندرویدی شما به شبکه اینترنت متصل باشد، شروع به بررسی وجود یا عدم وجود آپدیت OTA می‌کند. در صورتی که آپدیتی قابل دانلود باشد دستگاه گزینه دانلود آن را ارائه خواهد کرد. این روش یکی از بهترین و پرکاربردترین روش های موجود به منظور بررسی وجود آپدیت برای گوشی اندرویدی است. اما در روش دوم از دایلر (Dialer) با شماره‌گیر گوشی استفاده می‌کنیم و ضمن شماره‌گیری که کد خاص دستور بررسی وجود آپدیت برای گوشی اندرویدی را صادر خواهیم کرد. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • دایلر یا شماره‌گیر گوشی خود را اجرا کنید.
  • کد *#*#2432546#*#* را وارد کنید.

به محض وارد کردن ستاره آخر، دستگاه به طور اتوماتیک شروع به بررسی وجود آپدیت برای گوشی اندرویدی می‌کند. در صورت وجود آپدیت می‌توانید آن را دانلود و نصب نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

آموزش ویدئویی روش های بررسی وجود آپدیت برای گوشی اندرویدی

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش های بررسی وجود آپدیت برای گوشی اندرویدی و شرح دلیل تاخیر انتشار آن پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

خرید قطعه موبایل

قیمت دوربین پشت آیفون ایکس

قیمت تاچ ال سی دی A60

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی شاملو
مهدی شاملو
2 سال گذشته

سلام من دوتا A31دارم یکیش اپدیتش اومده ولی اون یکی نه دلیلش چیه