حذف برنامه‌ها در اندروید ۶.۰ به سه روش سریع و آسان

حذف برنامه‌ها در اندروید 6.0 به سه روش سریع و آسان

با وجود صدها هزار برنامه و بازی در فروشگاه نرم‌افزاری Google Play، مدتی پس از خرید موبایل یا تبلت اندرویدی خود خواهید دید که تعداد زیادی برنامه نصب کرده‌اید که شاید اصلا از آنها استفاده نکنید و تنها فضای حافظه دستگاه شما را اشغال می‌کنند.
گوگل در جدیدترین نسخه اندروید (6.0) روش جدیدی برای حذف برنامه‌ها اضافه کرده است برای مثال مستقیما از صفحه خانگی این امکان وجود دارد. در این مطلب روش‌های قبلی و روش جدید که در اندروید 6 اضافه شده را آموزش خواهیم داد. با موبایل کمک همراه باشید.

حذف برنامه‌ها از صفحه خانگی

حذف برنامه ها اندروید6

بسیاری از کاربران بر این باورند که حذف برنامه از صفحه خانگی تنها میانبر آن را حذف خواهد کرد. البته این تا نسخه‌های قبل از اندروید 6.0 درست بود اما اکثر کاربران از روش جدیدی که گوگل به اندروید 6.0 اضافه کرده بی‌اطلاعند.
کافیست انگشت خود را بر روی آیکون برنامه در صفحه خانگی نگه داشته و آن را به بالای صفحه بکشید. در بالای صفحه برخلاف نسخه های قبلی اندروید دو گزینه Remove و Uninstall مشاهده خواهید کرد. اگر میخواهید فقط میانبر را پاک کنید آن را بر روی Remove رها کنید. اما اگر میخواهید کاملا برنامه حذف شود آن را روی Uninstall رها کنید.

حذف برنامه‌ها از منوی برنامه‌ها

حذف برنامه ها اندروید6

در این روش نیز کافیست به منوی برنامه‌ها رفته و انگشت خود را روی برنامه مورد نظر نگه دارید و آن را روی Uninstall که در بالای صفحه ظاهر خواهد شد رها کنید تا برنامه حذف شود.
در صورتی که پس از نگه داشتن انگشتتان روی برنامه عبارت Uninstall ظاهر نشد، احتمالا به این دلیل است که این برنامه را شما نصب نکرده اید و برنامه‌ای از پیش نصب شده (یا به عبارتی برنامه سیستمی) است که اجازه حذف آن را ندارید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل در تهران

حذف برنامه‌ها از تنظیمات

آموزش حذف برنامه‌ها در اندروید

روش سوم حذف برنامه‌های اندروید از طریق تنظیمات دستگاه است. به تنظیمات رفته و به دنبال Apps یا Applications بگردید و آن را باز کنید. در لیست باز شده می‌توانید برنامه‌های موجود در گوشی یا تبلت اندرویدی خود را ببینید. برنامه مورد نظر را یافته و آن را لمس کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود شاهد گزینه‌ای برای حذف آن (Uninstall) خواهید بود.

آموزش ویدئویی حذف برنامه ها در اندروید 6.0 به سه روش سریع و آسان

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی

قیمت گلس آیفون 6 Plus

قیمت تاچ ال سی دی A20s

تعمیرات موبایل

منبع pcadvisor

نظرات کاربران (13)

guest
13 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
امیرحسین جون🤣😝
امیرحسین جون🤣😝
1 سال گذشته

آقا دمتون گرم راحت شدم،یه برنامه بود لامصب هیچ جوره نمیشد پاکش کرد،این روش رو هم بلد بودم ولی از بس با گوشیای جدید کار کردم یادم رفته بود

نسا
نسا
2 سال گذشته

سلام خسته نباشین.جدیدا من وقتی موبایلم رو راه اندازی مجدد می کنم کل برنامه حذف میشه . میشه دلیلش که چرا حذف میشه و راه حل اش را به من بگید .با تشکر

ساجده
ساجده
2 سال گذشته

تو رو خدا یکی بهم کمک کنه گوشیم هنگ میکنه درست کار نمیکنه باید چیکار کنم

آیلار
آیلار
2 سال گذشته

تو رو خدا یکی بهم کمک کنه
نمی‌تونم چیکار کنم

بهرام آشوری
بهرام آشوری
3 سال گذشته

من دو تا برنامه ایرانی نصب کردم که بعد متوجه شدم بیخوده و به هیچ وجه حذف نمیشد حتی از طریق غیر فعال کردن در administer چند
برنامه unistaller نصب کردم نتونستند حذف کنند ، ولی از Mykat برنامه Unistall Apps Unistaller را نصب کردم
در جا برنامه ها را پاک کرد البته این برنامه در google play store هم هست ولی پیام میده در کشور شما قابل دسترسی نیست