آموزش فعال کردن GPS در اندروید؛ چگونه قابلیت GPS گوشی اندرویدی خود را فعال کنیم؟

فعال کردن GPS در اندروید

جی پی اس یا GPS قابلیتی است که به موجب آن دستگاهتان می‌تواند موقعیت مکانی شما را تشخیص دهد. این عمل با اتصال به شبکه‌ای از ماهواره‌ها صورت می‌پذیرد. اما چگونه می‌توانیم قابلیت GPS گوشی اندرویدی خود را فعال کنیم؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه فعال کردن GPS در اندرویدی بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با فعال کردن GPS در اندروید

واژه GPS مخفف عبارت “Global Positioning System” به معنای “سیستم موقعیت یاب جهانی” است. به موجب وجود این قابلیت در گوشی‌های هوشمند، این دستگاه‌ها قادرند تا ضمن ارتباط برقرار کردن با ماهواره‌های سیستم موقعیت یاب GPS نسبت به شناسایی موقعیت مکانی کاربر اقدام کنند. بنابراین گوشی یا هر گجت هوشمندی که از قابلیت GPS پشتیانی می‌کند، قادر است تا موقعیت مکانی کاربر را تشخیص دهد. اما تشخیص موقعیت مکانی توسط گوشی چه کاربردی دارد؟ به بیان دیگر چرا باید این قابلیت را در گوشی‌های هوشمند لحاظ کنیم و از آن استفاده به عمل آوریم؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات آنلاین موبایل

قابلیت GPS یا جی پی اس می‌تواند کارایی‌های فراوانی داشته باشد. به عنوان مثال شما با استفاده از برنامه‌هایی نظیر گوگل مپ (Google Map) گوشی اندرویدی خود و ضمن فعال بودن قابلیت GPS می‌توانید مسیرهای مختلف خود را در هر کجای جهان شناسایی کنید. به عنوان مثال تصور کنید که به شهر کاشان سفر کرده‌اید و قصد دارید که به باغ فین کاشان بروید. در این شرایط حتی اگر آدرس باغ فین را بلد نباشید هم به سادگی و با فعال کردن قابلیت GPS و از طریق برنامه گوگل مپ قادر به مشخص کردن آدرس مورد نیاز و طی کردن آن خواهید بود. این تنها بخشی از قابلیت‌های متنوع و متعددی است که GPS در اختیارتان قرار می‌دهد. شما حتی با فعال بودن این قابلیت در گوشی هوشمندتان می‌توانید از طریق برنامه‌هایی همچون تلگرام نسبت به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود با سایر کاربران اقدام نمایید.

اما برای استفاده از قابلیت‌هایی که به موجب وجود GPS در اختیارتان قرار می‌گیرند باید حتما آن را در دستگاه فعال نمایید. فعال کردن GPS در اندروید پروسه چندان پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود. هدف ما در این مقاله آموزش نحوه فعال کردن GPS در اندروید است. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش فعال کردن GPS در اندروید؛ چگونه قابلیت GPS دستگاه اندرویدی را فعال کنیم؟

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، فعال کردن GPS در اندروید پروسه پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود. برای انجام این عمل کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

فعال کردن GPS در اندروید

  • قفل صفحه نمایش گوشی اندرویدی خود را باز کنید.
  • انگشت خود را بر روی بخش فوقانی صفحه قرار دهید و به سمت پایین بکشید تا نوار نوتیفیکیشن‌ها یا اعلان‌ها نمایان شود. حال این عمل را یک بار دیگر تکرار کنید تا منوی “تنظیمات سریع” یا همان “Quick Settings” دستگاهتان پدیدار گردد.
  • در این بخش احتمالا گزینه‌ و آیکونی تحت عنوان Location وجود دارد. با لمس این گزینه و روشن شدن آیکون آن، قابلیت GPS دستگاه اندرویدی شما فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید: ادرس نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ در تهران

اما اگر بنا به هر دلیلی گزینه و آیکون Location را در این لیست مشاهده نکردید، نگران نباشید. در این شرایط به بخش سمت راست نوار فوقانی موجود در صفحه نمایش نگاه کنید. در این قسمت آیکون چرخ دنده‌ای دیده می‌شود. در کنار این آیکون چرخ نده یک آیکون دیگر که شبیه به قلم است قابل مشاهده خواهد بود. این آیکون را لمس کنید. با لمس این آیکون قادر به مدیریت و شخصی سازی آیکون‌های میانبر موجود در بخش “تنظیمات سریع” یا همان “Quick Settings” دستگاهتان می‌شوید. تنها کاری که باید در این مرحله انجام دهید این است که آیکون Location را به لیست آیکون‌های بخش “تنظیمات سریع” یا همان “Quick Settings” دستگاه اضافه کنید.

روشی که در بخش فوق به آن اشاره کردیم مربوط به فعال کردن GPS از طریق منوی “تنظیمات سریع” یا همان “Quick Settings” می‌شد. شما با مراجعه به تنظیمات اصلی دستگاه اندرویدی خود هم قادر به فعال و غیر فعال کردن قابلیت GPS خواهید بود. به منظور انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

  • با لمس آیکون چرخ دنده وارد بخش تنظیمات یا همان Settings گوشی اندرویدی خود شوید.
  • حال گزینه Locations را انتخاب کنید.
  • در این مرحله تنها باید تیک این گزینه را فعال نمایید تا قابلیت GPS دستگاه اندرویدی شما فعال شود.

بنابراین با استفاده از روش‌های فوق می‌توانید نسبت به فعال کردن GPS در اندروید اقدام کنید. انجام این عمل به هیچ وجه دشوار نبوده و به سادگی امکانپذیر است.

آموزش ویدئویی فعال کردن GPS در اندروید؛ چگونه قابلیت GPS گوشی اندرویدی خود را فعال کنیم؟

بیشتر بخوانید:  تعمیرات ال سی دی موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه فعال کردن GPS در اندروید پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: 

خرید گوشی

قطعات گوشی

قطعات گوشی سامسونگ جی 6 پلاس

قطعات گوشی iPhone SE 2020

تعمیرات موبایل

منبع pcadvisor

نظرات کاربران (4)

guest
4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
حسن انوری
حسن انوری
3 سال گذشته

روشن کردن مکان یاب ها گوشی

Masoud
Masoud
4 سال گذشته

سلام خسته نباشید گوشی من سامسونگs3neoهستش جی پی اس رو کالیبره کردم ولی بازم mpsخطا داره و ویز هم همینطور لطفاا منو راهنمایی کنید ممنون

قرآنی
قرآنی
5 سال گذشته

سلام،خسته نباشید من جی پی اس رو فعال که میکنم موقعیتم رو توی برانامه اسنپ و گوگل مپ نشون میده ولی توی ویز نشون نمیده میگه حالت پنها داره،لطفا راهنماییم کنید.ممنون.

علی
علی
6 سال گذشته

سلام. جی پی اس فعال کن