آموزش فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset)

آموزش فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset)

شما هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید با انجام یک فکتوری ریست یا Factory Reset تمام تنظیمات و اطلاعات دستگاه اندرویدی خود را به حال پیش فرض کارخانه بازگردانید. انجام این عمل می‌تواند برای رفع مشکلات زیادی موثر باشد. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset)

فکتوری ریست یا همان “Factory Reset” قابلیتی است که به موجب آن تمام اطلاعات و داده‌های موجود در دستگاه حذف می‌شوند و تنظیمات دستگاه به وضعیت پیش فرض کارخانه بازگردانده می‌شوند. شاید تصور کنید که چرا باید تمایل داشته باشیم که گوشی یا تبلت خود را فکتوری ریست کنیم؟! سوال شما کاملا منطقی است. فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) یا هر گوشی و تبلت دیگری می‌تواند بنا به دلایل متعددی صورت پذیرد. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که کاربران را ملزم به فکتوری ریستت (Factory Reset) دستگاه می‌کند مربوط به اقدام به منظور فروش آن به عنوان جنس دسته دوم است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل در محل

تصور کنید که قصد دارید گوشی اندرویدی خود را بفروشید و یک گوشی جدیدتر خریداری کنید. مطمئنا در این شرایط لازم است که تمام اطلاعات شما در گوشی هوشمندتان حذف شوند تا خریدار مورد نظر به آن‌ها دسترسی پیدا نکنید. برای انجام این کار باید از فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) استفاده کنید. علاوه بر این امر، فکتوری ریست کردن (Factory Reset) به منظور رفع مشکلات دیگری هم انجام می‌شود که برخی از این مشکلات به شرح زیر است:

  • فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) در برخی از شرایط می‌تواند منجر به از بین رفتن باگ‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری نظیر مشکل در اتصال بلوتوث، مشکل در اتصال وای فای، مشکل در هات‌اسپات (Hotspot) و غیره شود.
  • در پاره‌ای از موارد دیده شده که کاربران از فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) به منظور بهبود توان شارژدهی باتری دستگاه استفاده کرده و نتیجه خوبی دریافت می‌کنند.
  • فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) می‌تواند به شدت در افزایش سرعت عملکرد دستگاه و رفع لگ و تاخیرهای دائمی آن موثر باشد.
  • فکتوری ریست کردن (Factory Reset) می‌تواند منجر به از بین رفتن مشکلاتی همچون فریز شدن دائمی گوشی و هنگ کردن آن شود.

موارد فوق تنها بخشی از کاربردهای فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) یا هر گوشی دیگری محسوب می‌شوند. اما سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌توانیم یک گوشی یا تبلت اندرویدی را فکتوری ریست کنیم؟ خوشبختانه فکتوری ریست کردن اندروید به هیچ وجه پروسه پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود، بنابراین شما به سادگی قادر به انجام این عمل خواهید بود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات سامسونگ

چگونه گوشی اندرویدی خود را فکتوری ریست کنیم؟

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) به راحتی انجام می‌شود و هیچ پروسه پیچیده‌ای را در بر ندارد. برای انجام این کار کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد منوی تنظیمات یا همان Settings تبلت یا گوشی اندرویدی خود شوید.
  • گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.
  • حال گزینه Factory Data Reset را انتخاب کنید.
  • در پنجره پاپ‌آپ نمایان شده گزینه Reset Device یا Delete All را انتخاب کنید تا انجام فکتوری ریست تایید شود.

با طی کردن مراحل فوق در هر دستگاه اندرویدی شاهد آغاز پروسه فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) خواهید بود. مدت زمان مورد نیاز برای انجام این عمل با توجه به حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاهتان می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین صبور باشید و اجازه دهید تا دستگاه فکتوری ریست شود. پس از اتمام مراحل مورد نیاز، گوشی یا تبلت اندرویدی شما ریستارت شده و با تنظیمات و وضعیت ابتدایی کارخانه راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه فکتوری ریست کردن اندروید (Factory Reset) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات موبایل

ال سی دی آیفون 11 Pro Max

قیمت تاچ ال سی دی Note 20 Ultra

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (2)

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
امیر محمد کاظمی
امیر محمد کاظمی
3 سال گذشته

یعنی کل اطلاعات گوشی نظیر عکس . فیلم . برنامه همه پاک میشه ؟

حمید
حمید
6 سال گذشته

سلام گوشی من رو ارم سامسونگ گیر میکنه و از منوی ریکاوری اقدام به وایپ ریست فکتوری کردم ولی خطای
E: failed to mount
باید چکار کنم،؟ مشکل سخت افزاریه یا نرم افزاری؟
model samsung j5 2015