حذف نمایش لایک در آپدیت جدید اینستاگرام

در سالی که گذشت دو غول شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام و فیسبوک که خود مالکیت اینستاگرام را داراست اعلام کردند  نمایش تعداد لایک های پست‌های کاربران ازاین‌پس بر روی این پلتفرم‌ها از دسترس کاربران خارج می‌شود. این آزمایش در میانه دوران همه‌گیری کرونا شکل رسمی به خود گرفت . اما امروز این دو شرکت محبوب عنوان کردند پس از بررسی‌های لازم بر روی نتایج این آزمایش، انتخاب نمایش یا عدم نمایش تعداد لایک ها را به خود کاربران واگذار می‌کنند اما همچنان کاربران می‌توانند در مورد آنچه می‌تواند نمایش داده شود یا آنچه کاربران ترجیح می‌دهند که دنبال کنندگانشان مشاهده کنند کنترل‌های شخصی خود را داشته باشند.

 در وهله اول و مهم‌تر از همه، کاربران به انتخاب خود می‌توانند نمایش تعداد لای‌ها برای تمامی پست‌هایی که در قسمت News Feed ظاهر می‌شوند را مخفی نگه‌دارند .اما ازآنجاکه می‌دانیم نمایش تعداد لایک ها در اینستاگرام و فیس‌بوک برای سنجش میزان محبوبیت پست‌های شخصی کاربران و پست‌های حرفه‌ای تولیدکنندگان محتوا و کسب‌وکارها استفاده می‌شود، کاربران ازاین‌پس می‌توانند تمرکز خود را به‌جای اینکه بر روی میزان محبوبیت پست‌ها بگذارند، به محتوای عکس‌ها و ویدیوهای ظاهرشده در News Feed  خود توجه بیشتری داشته باشند. برای انجام این کار تنها کافی است

  • به قسمت تنظیمات بروید
  • وارد قسمت حریم خصوصی شوید
  • به بخش پست‌ها بروید
  • گزینه Hide Like and View Counts را فعال و غیرفعال کنید

حذف نمایش لایک

در مورد محتواهای شخصی، نمایش تعداد لایک‌ها به‌صورت پیش‌فرض فعال است که در صورت عدم رضایت ، می‌توانید برای هر پست آن را به‌صورت دستی غیرفعال کنید. ناگفته نماند هیچ گزینه‌ای برای غیر‌فعال کردن نمایش لایک‌ها به صورت یک‌جا و برای تمام پست‌ها وجود ندارد. پس برای این کار باید تک‌تک پست‌ها را به‌صورت جداگانه فعال یا غیرفعال کنید.

اینستاگرام اعلام کرد “در پی حذف آزمایشی نمایش تعداد لایک ها دریافتیم که کاربران سلیقه‌های متفاوتی دارند؛ برخی تجربه‌ای ناخوشایند داشته‌اند در حالیکه برخی از کاربران، تعداد لایک ها را نشانه‌ای ازپرطرفدار بودن می‌دانند. از آنجا که در میان سازندگان پلتفرم نیز اتفاق نظری مشاهده نکردیم در آخر به این نتیجه رسیدیم که نحوه نمایش تعداد لایک ها برای تمامی محتوا‌ها ، چه محتوای خصوصی چه عمومی، برای همه اکانت‌ها را به انتخاب خود کاربران واگذار کنیم.” درنتیجه این انتخاب شماست که چگونه به مساله نگاه کنید. آیا می‌خواهید با نمایش لایک‌ها محبوبیت خودتان را نشان دهید؟ یا از اول هم با این سازوکار مخالف بودید و حالا می‌خواهید نمایش لایک‌ها را برای همیشه حذف کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments