قابلیت لایک کامنت در اینستاگرام و غیر فعال کردن بخش کامنت

لایک کامنت در اینستاگرام

تیم اینستاگرام همواره در تلاش است تا اپلیکیشن اینستاگرام را از نظر کارایی بهبود بخشد. در همین راستا به تازگی امکان لایک کامنت در اینستاگرام و غیر فعال کردن بخش کامنت برای پست‌های خاص امکانپذیر شد. با موبایل کمک همراه باشید تا مروری بر این دو ویژگی داشته باشیم

لایک کامنت در اینستاگرام

کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک با قابلیت لایک کامنت آشنایی کامل دارند. لایک کامنت به آن معناست که کاربران پس از مطالعه کامنت ثبت شده توسط افراد دیگر قادر به لایک آن‌ها خواهند بود. حال این قابلیت به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شده است. از آنجایی که تیم فیسبوک هم اکنون صاحب رسمی اینستاگرام است، جای تعجبی ندارد که قابلیت مخاطب پسند لایک کامنت در اینستاگرام هم ارائه شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

لایک کامنت در اینستاگرام

همانطور که مشاهده می‌کنید هم اکنون در جدیدترین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام در کنار کامنت افراد در زیر پست‌های مختلف یک آیکون قلب ارائه شده که سایر کاربران با لمس آن می‌توانند نسبت به لایک کامنت در اینستاگرام اقدام کنند. در بخش زیرین هر کامنت هم تعداد لایک‌های صورت گرفته نمایش داده می‌شوند. شاید به این فکر کنید که آیا امکان “مخالفت با کامنت” یا اصطلاحا “دیسلایک” (Dislike) هم وجود دارد یا خیر! اینستاگرام در رابطه با این موضوع صحبتی به میان نیاورده است، بنابراین در حال حاضر کاربران تنها قادر به لایک کامنت در اینستاگرام هستند و امکان دیسلایک کامنت‌ها وجود ندارد.

بستن یا غیر فعال کردن بخش کامنت برای پست‌های خاص

امکان غیر فعال کردن بخش کامنت یا اصطلاحا بستن کامنت ها برای پست‌های ارسالی هم از دیگر قابلیت‌های جدیدی محسوب می‌شود که به برنامه اینستاگرام اضافه شده است. هنگامی که نسبت به غیر فعال سازی بخش کامنت ها در پست های اینستاگرام اقدام کنید، دیگر هیچ کاربری قادر به ثبت کامنت در زیر آن پست نخواهد بود و تنها امکان لایک کردن آن فراهم می‌شود. بدین منظور در حین بارگذاری پست یک گزینه جدید به نام Advanced Settings در زیر صفحه نمایان می‌شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات اپل در کرج

لایک کامنت در اینستاگرام

به منظور غیر فعال کردن یا بستن کامنت ها در پست مد نظر، کافیست که در حین بارگذاری پست ابتدا آیکون Advanced Settings را لمس کنید و سپس گزینه Turn Off Commenting را فعال نمایید. دقت داشته باشید که فعال شدن گزینه Turn Off Commenting به معنای غیر فعال شدن یا بستن قابلیت ثبت کامنت در زیر پست مد نظر است.

بنابراین همانطور که مشاهده می‌کنید دو قابلیت جدید به اینستاگرام اضافه شده است. این دو قابلیت شامل امکان لایک کامنت در اینستاگرام و غیر فعال کردن بخش کامنت برای پست های خاص می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید اینستاگرام چندی پیش قابلیت حذف فالوورها بدون نیاز به بلاک کردن را هم به اپلیکیشن این شبکه اجتماعی اضافه کرد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع از مقاله “آموزش حذف فالوور اینستاگرام بدون نیاز به بلاک کردن” استفاده کنید. کاملا مشخص است که تیم فیسبوک به سختی در تلاش است تا اپلیکیشن اینستاگرام را روز به روز با بهبود عملکرد همراه سازد. شاید در آینده نزدیک شاهد ارائه قابلیت دیسلایک کامنت در اینستاگرام هم باشیم.

جمع‌بندی

همانطور که ملاحظه کردید در این مقاله به شرح دو قابلیت جدید اینستاگرام پرداختیم که به تازگی از آن‌ها رونمایی شده است. این دو قابلیت، امکان لایک کامنت در اینستاگرام و غیر فعال کردن بخش کامنت برای پست های خاص هستند. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت تاچ ال سی دی آیفون XS

قیمت ال سی دی Samsung S20 Plus

قطعات گوشی Samsung S6

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (39)

guest
39 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
شبنم طاهری
شبنم طاهری
2 سال گذشته

درود،
من یه سوال داشتم از محضرتون ممنون میشم پاسخ بدید،
لایک کامنتام برام اصلا نمیاد، و نمیدونم چیکار باید کنم
لطفا راهنمایی کنید🙏

faba
faba
6 سال گذشته

سلام
سوال من درباره این هستش که مثلاً: من یک عکسی در پیجم گذاشتم شخصی زیر اون عکس کامنت میذاره، اون شخص پیجش رو میبنده آیا کامنت اون شخص پاک میشه؟ و اینکه اگر من پیغامشو ریپلای کرده باشم پیغام من هم پاک میشه؟

فاطیما
فاطیما
6 سال گذشته

چطور.باید بفهمیم که چه کامنتهایی رو لایک کردیم مثل پستهایی که لایک میکنم

معصومه
معصومه
6 سال گذشته

قابلیت کامنت گذارى در استورى من فعال نیست باوحود اینکه در setting فعالش کردم
لطفا راهنمایی بفرمایید

سارا
سارا
6 سال گذشته

سلام من اینستام رو به روز رسانی کردم …متاسفانه حتی لایک و کامنت اصلی پستها رو هم نداره
دوباره پاک و نصب کردم ، باز هم همینجوریه
چرا؟ حالا چه کار کنم؟لطفا راهنمایی کنید