معرفی ۱۵ جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

حتما می‌دانید که طی چند وقت اخیر به واسطه تحریم هایی که اعمال شده، سرویس گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است. بنابراین تصمیم گرفتیم جایگزین هایی را برای این سرویس معرفی کنیم. در این مقاله به معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) می‌پردازیم که مشابه آن عمل می‌کنند. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و تحریم کاربران ایرانی

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یا گوگل آنالیتیک سرویسی است که با استفاده از آن سایت ها و استارتاپ های مختلف می‌توانند عملکرد وبسایت خود را به صورت دقیق زیر ذره بین قرار داده و دنبال کنند. متاسفانه این سرویس بسیار عالی و کارآمد به تازگی از دسترس کاربران ایرانی خارج شده و این مسئله بسیاری از استارتاپ ها را دچار مشکل کرده است. اما آیا می‌دانید سرویس های مشابه گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) دیگری هم وجود دارند که می‌توانید از آن ها به عنوان جایگزین استفاده کنید؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

در این مقاله ما قصد داریم به معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) بپردازیم. با استفاده از این 15 سرویس شما می‌توانید بازخورد وبسایت خود را بار دیگر زیر ذره بین قرار داده و دنبال کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از موارد نام برده شده نیاز به اطلاعات دقیق تری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس Piwik

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

سرویس Piwik بسیار شبیه به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) است و قابلیت هایی که توسط آن ارائه می‌شوند هم هم‌سو با گوگل آنالیتیکس طراحی شده‌اند. تفاوت اصلی مابین Piwik و Google Analytics مربوط به این می‌شود که سرویس Piwik امکان ذخیره اطلاعات آنالیزها را بر روی سرورهای خود سایت فراهم می‌کند. سرویس Piwik در بین کاربران کشورهای اروپایی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین Piwik را به عنوان یکی از بهترین جایگزین های گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) به خاطر داشته باشید.

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس Clicky

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

سرویس Clicky هم یکی از سرویس های آنالیز وبسایت محبوب است که به دلیلی ساده بودن رابط کاربری و سهولت استفاده به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفته و افراد زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال یک سرویس جایگزین برای گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) هستید و تمایل دارید که این سرویس رابط کاربری ساده ای داشته باشید، Clicky یکی از بهترین گزینه های موجود خواهد بود. در این سرویس از فلش هیچ استفاده‌ای نشده، بنابراین شما با استفاده از موبایل هم می‌توانید به راحتی اطلاعات آن را مشاهده کنید البته سرویس Clicky دارای اپلیکیشن اختصاصی برای استفاده در موبایل هم هست. پس با Clicky هم می‌تواند جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) باشد!

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس Kissmetrics

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

سرویس Kissmetrics قابلیت های منحصر به فردی مثل فانل (Funnels) و پس ریپورت (Path Report) را ارائه می‌کند، بنابراین گزینه بسیار خوبی برای آن دسته از استارتاپ هایی است که تمایل دارند میزان مشتریان سایت و خدمات خود را افزایش دهند. البته باید اشاره کنیم که برای استفاده از Kissmetrics می‌بایست حداقل هزینه 200 دلار در ماه از سوی کاربر پرداخت شود، بنابراین شما به صورت رایگان قادر به بکارگیری خدمات Kissmetrics نخواهید بود. بنابراین سرویس Kissmetrics را هم به عنوان جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) در خاطر داشته باشید.

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس FoxMetrics

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

سرویس FoxMetrics به طور ویژه برای ردیابی رفتار تک تک بازدیدکنندگان سایت شما بهینه سازی شده است. بنابراین اگر تمایل دارید به صورت دقیق ببینید که هر یک از بازدیدکنندگان سایتتان از کجا می‌آید، به کجا می‌روند و در کدام صفحات سایت شما بیشتر توقف دارند، حتما از FoxMetrics استفاده کنید. شما ضمن ثبت نام در این سرویس می‌بایست ماهیانه حداقل هزینه 299 دلار ا پرداخت کنید. سرویس FoxMetrics شاید از نظر هزینه و قیمت در مقایسه با سایر سرویس ها کمی گران تر باشد، اما مطمئن باشید که کیفیت عملکرد آن به قدری بالا خواهد بود که توانسته در لیست بهترین جایگزین های گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) ما قرار بگیرد.

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس Mixpanel

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

رابط کاربری سرویس Mixpanel بسیار مطلوب و کاربرپسند طراحی شده است و در آن از جلوه های بصری قابل قبولی استفاده می‌شود. این سرویس قابلیت تقسیم بندی اطلاعات یا داده های به دست آمده را فراهم می‌کند. به دلیل سبک طراحی سرویس Mixpanel توصیه می‌کنیم که بیشتر از آن برای ردیابی وبسایت ها یا اپلیکیشن هایی استفاده کنید که خدمات خاصی را ارائه می‌کنند، چرا که Mixpanel بیشتر برای ردیابی عملکرد کاربران وبسایت بهینه سازی شده نه بازدیدکنندگان آن! به بیان دیگر این سرویس بیشتر اطلاعات مربوط به آن دسته از کاربرانی را ارائه خواهد کرد که از خدمات سایت یا اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند. سرویس Mixpanel شامل دو پلن رایگان و غیر رایگان می‌شود. به نظر ما Mixpanel می‌تواند جایگزین خوبی برای گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) باشد.

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس Heap

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

اگر به دنبال بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) هستید، حتما یک بار هم که شده سرویس Heap را امتحان کنید! این سرویس به شکل بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است و به ساده ترین شکل ممکن مجموعه ای از اطلاعات گوناگون را در اختیارتان قرار می‌دهد. با استفاده از Heap می‌توانید رویدادهای مختلفی را تعریف و ردیابی کنید. زمانی که در سرویس Heap ثبت نام به عمل آورید می‌توانید برای مدت زمان 14 روز به صورت رایگان از خدمات آن استفاده کنید، اما به محض اینکه این 14 روز بگذرد، دیگر برای بکارگیری سرویس های Heap ملزم به پرداخت هزینه 99 دلار به ازای هر ماه خواهید بود. توصیه می‌کنیم حتما از فرصت رایگان و آزمایشی 14 روزه سرویس Heap استفاده کنید و اگر از قابلیت هایش خوشتان آمد، اشتراک آن را خریداری نمایید.

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس Gauges

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

سرویس Gauges برای آن دسته از استارتاپ هایی مناسب است که به دنبال دسترسی به اطلاعات پایه ای خدمات خود نظیر تعداد بازدیدکنندگان کلی، تعداد بازدیدکنندگان هر صفحه و غیره هستند. اطلاعاتی که توسط Gauges ارائه می‌شوند بسیار متنوع هستند و نمودارهای آن به گونه ای بهینه سازی شده‌اند که کاربر به راحتی با آن ها ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین سهولت درک و استفاده از سرویس Gauges از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. سرویس Gauges بعد از ثبت نام یک پلن موقت رایگان را در اختیارتان قرار می‌دهد که تا چند روز قادر به استفاده از آن خواهید بود. اما بعد از گذشت این چند روز ملزم به خرید اشتراک سرویس Gauges می‌شوید که حداقل هزینه 6 دلار در هر ماه را به همراه دارد. به نظر ما سرویس Gauges پتانسیل لازم برای انتخاب به عنوان بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) را دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 6

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس Open Web Analytics

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

سرویس Open Web Analytics که به آن OWA هم گفته می‌شود یک ابزار منبع باز (Open Source) است که می‌توانید از آن به عنوان جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) استفاده کنید. ابزار OWA این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا از طریق جاوا اسکریپت، PHP یا REST تجزیه و تحلیل های ترافیکی را به سایتتان اضافه نمایید. قابلیت ها و اطلاعاتی که توسط سرویس Open Web Analytics ارائه می‌شوند بسیار گسترده  متنوع هستند، بنابراین این سرویس می‌تواند بسیار کاربردی عمل کند. ظاهر و رابط کاربری سرویس OWA هم بسیار مشابه با گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) طراحی شده است، بنابراین اگر طرز کار با Google Analytics را بلد باشید، بکارگیری OWA هم برایتان ساده تر می‌شود.

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس Adobe Analytics

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

یکی دیگر از سرویس های باکیفیتی که می‌تواند جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) باشد، سرویس Adobe Analytics است. این سرویس مجموعه عظیمی از اطلاعات کاربردی را در رابطه با وبسایت یا اپلیکیشن شما ارائه خواهد کرد. از آنجایی که گستره عظیمی از اطلاعات مختلف توسط Adobe Analytics ارائه می‌شوند، بهتر است فقط در شرایطی به فکر استفاده از این سرویس باشید که خدمات شما بسیار وسیع و فراگیر شده باشد. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه سرویس دهی Adobe Analytics هم لازم است تا به صورت مستقیم با خود شرکت آدوبی (Adobe) تماس داشته باشید. بنابراین Adobe Analytics را به عنوان یکی از بهترین جایگزین های گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) فراموش کنید.

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس Mint

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

سرویس Mint گستردگی اطلاعات اغلب سرویس های پیشین را ندارد و فقط مجموعه ای از اطلاعات پایه ای مرتبط با وبسایت شما را ارائه خواهد کرد. اطلاعاتی مثل مجموع بازدیدکنندگان سایت، بازدیدکنندگان هر صفحه، جستجوهای محبوبی که منجر به ورود بازدیدکنندگان به سایت شما شده‌اند و برخی اطلاعات دیگر توسط Mint ارائه خواهند شد. بنابراین اگر به دنبال یک سرویس ساده برای نمایش اطلاعات پایه ای سایت خود هستید، سرویس Mint می‌تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان باشد. متاسفانه این سرویس در حالت عادی از قابلیت هایی مثل نمایش Bounce Rate پشتیبانی نمی‌کند، البته شما می‌توانید با نصب پلاگین های اختصاصی قابلیت های این چنینی را به سرویس Mint بیفزایید. سرویس Mint اشتراک ماهیانه یا سالیانه ندارد و فقط کاربران باید برای زیر نظر گرفتن هر سایت یک بار هزینه ای معادل با 30 دلار را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:  تعویض گلس گوشی بدون نیاز به تعویض تاچ ال سی دی

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس StatCounter

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

به دنبال یک سرویس رایگان و جایگزین خوب برای گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) هستید؟ سرویس StatCounter می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد! البته در شرایطی که تعداد بازدیدکنندگان سایت شما در ماه از مرز 250،000 نفر عبور کند که مطمئن هستیم همینطور است! با استفاده از سرویس StatCounter می‌توانید به اطلاعات کاربردی مثل کلمت کلیدی برتر سایت، تعداد بازدیدکنندگان هر صفحه، مسیری که بازدیدکنندگان هر صفحه طی می‌کنند و غیره دسترسی یابید. بنابراین StatCounter هم می‌توانید جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) باشد.

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس W3Counter

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

یکی دیگر از سرویس های خوب و رایگانی که می‌توانید از آن به عنوان جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) استفاده کنید، سرویس W3Counter است که البته به منظور بکارگیری رایگان این سرویس باید حتما تبلیغ آن در سایتتان اضافه شود. این سرویس برای سایت هایی طراحی شده که هنوز بازدیدکنندگان زیادی ندارند و اصطلاحا استارتاپ هستند. با استفاده از سرویس W3Counter می‌توانید به اطلاعاتی مثل تعداد بازدیدکنندگان سایت، صفحات محبوب و پربازدید سایت، منابع جذب ترافیک و ورودی به سایت و غیره دسترسی یابید. بنابراین W3Counter هم می‌تواند یک جایگزین خوب برای Google Analytics (گوگل آنالیتیک) باشد.

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس Woopra

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

سرویس Woopra این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به طور دقیق وضعیت عملکرد سایت، اپلیکیشن یا حتی ایمیل خود را زیر ذره بین قرار دهید. این پلتفرم از ارائه تجزیه و تحلیل های آنی (Real-Time Analytics) و بسیاری دیگر از ویژگی ها پشتیبانی می‌کند. همچنین با استفاده از سرویس Woopra می‌توانید برای هر یک از مشتریان خود یک پروفایل اختصاصی ایجاد کنید و فعالیت های مشتری را در سایت مورد ردیابی قرار دهید. سرویس Woopra با توجه به شرایط و قابلیت هایی که مد نظرتان است، می‌تواند به صورت رایگان یا پولی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین Woopra هم یکی دیگر از جایگزین های گوگل آنالیتیک (Google Analytics) خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی Note 10 Plus

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس IBM Analytics

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

از سرویس IBL Analytics هم می‌توانید به عنوان یک سرویس خوب برای ردیابی وضعیت عملکرد سایت و استارتاپ خود استفاده کنید. به دلیل ساختاری که سرویس IBM Analytics دارد، بهتر است بیشتر از آن برای ردیابی کسب و کار های تجاری و سایت هایی استفاده کنید که با بحث سرمایه گذاری دخیل هستند. سرویس IBM Analytics مجموعه عظیمی از اطلاعات را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، بنابراین می‌تواند جایگزین بسیار عالی برای گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) باشد.

بهترین جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics): سرویس Chartbeat

معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

بدون تردید یکی دیگر از بهترین سرویس های جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)، سرویس Chartbeat است. این سرویس رابط کاربری بسیار خوبی را ارائه می‌کند و مجموعه عظیمی از اطلاعات شامل تعداد بازدیدکنندگان سایت، تجزیه و تحلیل آنی (Real-Time Analytics)، سرعت بارگذاری صفحات سایت، منبع ورود بازدیدکنندگان و غیره را در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال یک جایگزین عالی برای گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) هستید، سرویس Chartbeat می‌تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان محسوب شود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 15 جایگزین گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) پرداختیم. اگر شما هم سرویس های مشابه و جایگزین دیگری را می‌شناسید، لطفا در بخش نظرات آن را عنوان کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از موارد نام برده شده نیاز به اطلاعات دقیق تری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعات موبایل

قیمت درب پشت iPhone 11 Pro Max

ال سی دی M40

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (2)

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
ArMo@372
ArMo@372
5 سال گذشته

البته سرویس های ایرانی هم برای آنالیتکس موبایل هستن که بهتره تو یه پست بهشون بپردازید

وحید
وحید
5 سال گذشته

سلام ای کاش بیشتر در مورد این ۱۵ جایگزین توضیح میدادین

من که ترجیح میدم از مورد های پولی استفاده نکنم