آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر

آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر

تصور کنید بنا به هر دلیل تاچ و ال سی دی گوشی اندرویدی شما شکسته و حالا شما نگران اطلاعات ذخیره شده خودتان در دستگاه هستید! در این شرایط چطور می‌توان اطلاعات گوشی را نجات داد و به کامپیوتر منتقل کرد؟ در این مقاله به آموزش نحوه انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر خواهیم پرداختیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

شکستن ال سی دی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در گوشی های موبایل رخ می‌دهد و کاربران زیادی هم هر روز با آن مواجه می‌شوند. اما به نظر  شما چطور می‌توانیم اطلاعات گوشی که ال سی دی آن شکسته را نجات دهیم و به کامپیوتر منتقل کنیم؟ تصور کنید قرار است گوشی خود که در اثر ضربه ال سی دی آن شکسته را به تعمیرکاری واگذار کنید و حالا نگران از دست رفتن اطلاعات داخلی گوشی هستید یا می‌خواهید از اطلاعات گوشی در کامپیوتر خود یک بکاپ داشته باشید. چگونه قادر به انجام این کار خواهید بود؟

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

به منظور انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر در این حالت می‌توانید از نرم افزار بسیار عالی و کاربردی dr.fone استفاده کنید. بدین منظور کافیست یک کامپیوتر و کابل رابط گوشی را داشته باشید و نرم افزار dr.fone را دانلود و روی کامپیوتر نصب کنید. در ادامه این مطلب به آموزش مرحله به مرحله نحوه انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر با استفاده از نرم افزار dt.fone می‌پردازیم. دقت داشته باشید که حتی اگر تاچ و ال سی دی گوشی شما کاملا از کار افتاده باشند هم با برنامه dr.fone می‌توانید اطلاعات آن را به کامپیوتر منتقل کنید. با موبایل کمک همراه باشید.

انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر با برنامه Dr.Fone

به منظور انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته خود ابتدا باید برنامه dr.fone را دانلود و بر روی کامپیوترتان نصب نمایید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید این برنامه پرطرفدار و معروف را دانلود کنید. پس از دانلود برنامه آن را روی کامپیوتر خود نصب نمایید و سپس مراحلی که در ادامه شرح خواهیم داد را طی کنید:

آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر

برنامه dr.fone را اجرا کنید و در منوی اصلی آن روی گزینه Recover کلیک کنید. ممکن است محل قرارگیری این گزینه با توجه به نسخه‌ های مختلف برنامه کمی تغییر کند.

آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر

در این مرحله باید گوشی خود را با کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید تا توسط برنامه dr.fone شناسایی شود. همچنین می‌توانید با انتخاب سیستم عامل گوشی خود در این مرحله کار را ادامه دهید. مثلا اگر گوشی شما اندرویدی است روی گزینه Recover Android Data کلیک کنید.

آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر

از آنجایی که قرار است انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر انجام گیرد، باید در این مرحله از منوی سمت چپ برنامه گزینه Recover Data From a Broken Phone را انتخاب کنید. سپس در وسط صفحه آیتم ها و اطلاعاتی که تمایل دارید به کامپیوترتان منتقل شوند را انتخاب کنید. همانطور که می‌بینید اطلاعاتی همچون لیست مخاطبین (Contacts)، پیام ها (Messages)، آرشیو تماس ها (Cal History)، پیام ها و فایل های واتساپ (WhatsApp Messages and Attachments)، عکس های گالری (Gallery)، فایل های صوتی (Audio)، ویدئوها (Videos) و داکیومنت ها (Documents) همگی قابل انتخاب هستند و می‌توان با برنامه dr.fone آن ها را به کامپیوتر منتقل کرد. پس از اینکه اطلاعات مورد نظرتان را مشخص کردید، روی گزینه Start کلیک کنید.

آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه اپل

در این مرحله نرم افزار dr.fone از شما می‌خواهد تا مشخص کنید مشکل گوشی چیست! اگر ال سی دی گوشی روشن است اما تاچ آن از کار افتاده، گزینه Touch doesn’t work or cannot access the phone را انتخاب کنید و اگر ال سی دی شکسته و گوشی کلا روشن نمی‌شود گزینه Black/Broken screen را انتخاب نمایید.

آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر

این مرحله یکی از مهم ترین مراحلی است که باید در ارائه تنظیمات و اطلاعات آن دقت کنید. در این بخش باید مدل دقیق گوشی خود را مشخص کنید. برای مثال از گوشی شما گلکسی اس 6 اج پلاس سامسونگ است، از منوی سمت چپ Galaxy S6 Edge Plus را انتخاب کنید. در بخش سمت راست و برای گزینه Device Model هم باید دقیقا مدل گوشی خود را مشخص کنید. اگر برای یافتن مدل دقیق گوشی خود مشکل دارید، روی گزینه آبی رنگ How to check the device model کلیک کنید تا مراحل مورد نیاز برای پیدا کردن مدل دقیق گوشی برایتان شرح داده شوند. پس از مشخص کردن دقیق اطلاعات مذکور، تیک گزینه آبی رنگ پایین و سمت راست صفحه را بزنید و روی گزینه Next کلیک نمایید.

آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر

برنامه dr.fone در این مرحله از شما می‌خواهد که گوشی را وارد حالت Download Mode کنید. برای انجام این کار مراحلی که به صورت مرحله به مرحله در برنامه نشان داده شده را طی کنید. با پیروی از عکس های ضمیمه شده قادر به انجام این کار خواهید بود.

آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر

به محض اینکه گوشی در حالت Download Mode قرار گرفت، برنامه dr.fone شروع به کار می‌کند و حافظه گوشی را آنالیز خواهد کرد. این مرحله ممکن است با توجه به حجم اطلاعاتی که در گوشی وجود دارد کمی زمان ببرد. بنابراین منتظر باشید این بخش از کار انجام گیرد.

آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ

بعد از اینکه آنالیز اطلاعات گوشی انجام شد، برنامه dr.fone لیست فایل های قابل انتقال از گوشی به کامپیوتر را ارائه می‌کند. در این مرحله به منظور انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر کافیست آیتم های مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Recover کلیک نمایید. می‌توانید این اطلاعات را به گوشی جدیدی منتقل کرده یا بعد از انجام تعمیرات سخت افزاری، مجددا آن ها را به گوشی خود انتقال دهید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر با استفاده از نرم افزار dr.fone پرداختیم. بدین منظور می‌توان از روش های دیگری هم استفاده کرد. برای مثال ابزاری تحت عنوان Android Control از سوی تیم XDA ارائه شده که انتقال اطلاعات گوشی ال سی دی شکسته به کامپیوتر را با دستورات ADB میسر می‌کند، اما ساده ترین روش موجود همین روشی است که در مقاله به آن اشاره کردیم.

بیشتر بخوانید:

قطعات موبایل

قیمت تاچ ال سی دی ام 30 اس

قیمت باتری iPhone XR

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (19)

guest
19 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
فاطمه
فاطمه
1 سال گذشته

برای گوشی که قفل شده و رمزشو فراموش کردیم هم میشه استفاده کرد؟

بهنام
بهنام
1 سال گذشته

سلام خسته نباشید مدل s8+ تو منو نبود باید چیکار کنیم راهنمایی میکنید

عماد همایونی
عماد همایونی
2 سال گذشته

مرسی از سایت خوبتون

عباس بوعزار
عباس بوعزار
2 سال گذشته

نرم افزارش بدرد نمیخوره.چون کلا ۱۰ مدل گوشی قدیمی رو ساپورت میکنه

فرناز
فرناز
2 سال گذشته

گوشی من a31هست نداره چیکار باید بکنم؟

ah.sh
ah.sh
1 سال گذشته
پاسخ به  فرناز

باسلام گوشی من سامسونگ sm-j3110که در منو دکتر فون مدلش موجود نمیباشد گزینه hwo… را هم ک میزنم کانت نمیشه وپیدا نمیکنه.لطفا راهنمایی بفرمایید ال سی دی شکسته صفحه سیا است ولی گوشی روشن میشه