آموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام

آموزش ویرایش عکس در تلگرام پیش از ارسال

شما می‌توانید تنظیمات تلگرام خود را به گونه‌ای بهینه سازی کنید که فایل هایی همچون عکس، فیلم، صدا و غیره به صورت اتوماتیک دانلود نشوند. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نحوه غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

مقدمه‌ای در رابطه با جلوگیری دانلود خودکار فایل در تلگرام

در منوی تنظیمات اپلیکیشن تلگرام گزینه‌هایی ارائه شده که با استفاده از آن‌ها می‌توان از دانلود اتوماتیک فایل در این مسنجر ممانعت به عمل آورد. دانلود خودکار فایل ها در تلگرام می‌تواند به ویژه در شرایطی که از اینترنت سیم کارت یا همان موبایل دیتا (Mobile Data) استفاده می‌کنید، به مراتب آزار دهنده باشد! خوشبختانه تلگرام امکان غیر فعال کردن دانلود خودکار فایل در شرایط استفاده از موبایل دیتا و وای فای (Wi-Fi) را به طور مستقل ارائه می‌کند.

در این مقاله قصد داریم تا به آموزش نحوه غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام در هر دو حالت اتصال به وای فای و موبایل دیتا بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

نحوه غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام

برای جلوگیری از دانلود اتوماتیک فایل هایی نظیر عکس، ویدیو، فایل گیف (GIF)، موزیک و غیره در تلگرام کافیست که به شرح زیر عمل کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Data & Storage را لمس نمایید.
  • در بخشی که با عنوان Automatic media download ارائه شده، سه گزینه موجود است که هر یک به شرح زیر هستند:

گزینه When using mobile data: این گزینه مربوط به تنظیم وضعیت دانلود خودکار فایل در شرایطی است که از اینترنت سیم کارت یا همان موبایل دیتا استفاده می‌کنید.

گزینه When connected to Wi-Fi: این گزینه مربوط به تنظیم وضعیت دانلود خودکار فایل در شرایطی است که از اینترنت وای فای استفاده می‌کنید.

گزینه When roaming: این گزینه مربوط به تنظیم وضعیت دانلود خودکار فایل در شرایطی است که از اینترنت رومینگ استفاده می‌کنید.

  • هر یک از گزینه‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای مثال اگر تمایل دارید وضعیت دانلود اتوماتیک فایل در شرایط استفاده از اینترنت سیم کارت را تغییر دهید، می‌بایست گزینه When using mobile data را انتخاب کنید.
  • در منوی کشویی که ارائه می‌شود، تیک فایل هایی که تمایل ندارید به طور خودکار دانلود شوند را بردارید.
  • گزینه Save را از بخش زیرین صفحه لمس کنید.

اگر تمایل داشتید که به کل از دانلود اتوماتیک فایل ها توسط تلگرام ممانعت به عمل آورید، کافیست که تیک تمام گزینه ها را در هر یک از حالات مد نظرتان (موبایل دیتا) وای فای یا رومینگ) بردارید. بنابراین به همین سادگی قادر به جلوگیری از دانلود خودکار فایل در تلگرام می‌شوید.

آموزش ویدئویی غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه غیر فعال کردن دانلود خودکار در تلگرام پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

دوربین اصلی آیفون 7 پلاس

دوربین اصلی آیفون 7

قطعات آیفون 11 پرو مکس

تعمیرات موبایل

منبع telegram

نظرات کاربران (13)

guest
13 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
علی طهماسبی
علی طهماسبی
1 سال گذشته

تشکر فراوان

anticpssandan
anticpssandan
2 سال گذشته

با سلام عرض احترام دانلود تلگرام رو تماما غیر فعال کردم اما وارد فایلهای شخصی و تلگرام میرم کلی فیلم فوتبال و سیاسی دانلود شدست تو هیچ کانالی نیستم نشست فعالم فقط خودمم کی میتونه اطلاعات بده

ناشناس
ناشناس
2 سال گذشته
پاسخ به  anticpssandan

دانلود خودکار از کانال های اسپانسر پروکسی شما انجام میشه که هیچ راهی هم نداره متاسفانه

anticpssandan
anticpssandan
2 سال گذشته

با سلام عرض احترام دانلود تلگرام رو تماما غیر فعال کردم اما وارد فایلهای شخصی و تلگرام میرم کلی فیلم فوتبال و سیاسی دانلود شدست تو هیچ کانالی نیستم نشست فعالم فقط خودمم کی میتونه اطلاعات بده 🙏😭

مرتضی
مرتضی
3 سال گذشته

سلام ویدئو و عکس و موزیک را در تلگرام نمیتونم دانلود کنم،

زیبا محمدی
زیبا محمدی
3 سال گذشته

سلام ،دانلود خودکار تلگرام رو قطع کردم اما با این وجود وقتی پوشه تلگرام رو باز میکنم چند عکس و فیلم دانلود شده هر وقت پاک میکنم دقیقا دوباره همونها بعد از اتصال تلگرام بارگزاری میشه ،علت چیه؟نشست های فعال رو هم نگاه کردم فقط دستگاه خودم متصل هست