آموزش غیر فعال کردن اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام

اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام

اگر دقت کرده باشید تنظیمات پیش فرض اپلیکیشن اینستاگرام به گونه‌ای است که ویدیوهای آن به صورت اتوماتیک اجرا می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه غیر فعال کردن اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با غیر فعال کردن اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است. منظور از تصویر محور بودن اینستاگرام این است که در این شبکه اجتماعی هدف اصلی اشتراک گذاری فایل‌های تصویری شامل عکس و ویدیو خواهد بود. ویدیوهایی که در اینستاگرام اشتراک گذاری می‌شوند به شدت پرمخاطب هستند و برای کاربران این شبکه اجتماعی جذاب به نظر می‌رسند. اما بدون تردید می‌دانید که اجرای ویدیوهای اینستاگرام منجر به مصرف شدن حجم بسته اینترنتی شما می‌شوند و عموما ویدیوهایی که در اینستاگرام اشتراک گذاری می‌شوند حجم نسبتا بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

با توجه به محدودیت‌های حجمی بسته‌های اینترنتی به واقع مشاهده ویدیوهای اینستاگرام اقدام چندان مقرون به صرفه‌ای محسوب نمی‌شود. اگر دقت کرده باشید تنظیمات پیش فرض اینستاگرام به گونه‌ای است که با مراجعه به هر ویدیو، فرآیند دانلود آن به صورت اتوماتیک آغاز می‌شود. به بیان دیگر اینستاگرام در حالت پیش فرض به صورت اتوماتیک ویدیوهایی که به آن‌ها مراجعه می‌کنید را دانلود و اجرا می‌کند. این موضوع و اجرای ناخواسته ویدیوهای اینستاگرام ممکن است در شرایطی که از نظر حجم بسته اینترنتی دچار محدودیت هستید به شدت آزاردهنده باشد!خوشبختانه شما می‌توانید از اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام جلوگیری کنید!

خوشبختانه در بخش تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام گزینه‌ای وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام را غیر فعال کنید. در این مقاله قصد داریم که به نحوه مراجعه به این گزینه و غیر فعال کردن اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

نحوه غیر فعال کردن اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام

غیر فعال کردن قابلیت اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام امر پیچیده‌ای نیست و شما به راحتی قادر به انجام آن خواهید بود. بدین منظور در نسخه‌های جدید اپلیکیشن اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه اینستاگرام را اجرا کنید و بخش پروفایل (Profile) مراجعه نمایید.
  • آیکون شبیه به چرخ دنده موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید.
  • گزینه Cellular Data Usage را انتخاب کنید.
  • حال باید گزینه Use Less Data را انتخاب کنید. بدین صورت زمانی که از اینترنت سیم کارت خود استفاده می‌کنید، دانلود و اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام غیر فعال می‌شود.

اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل تهران

با انجام مراحل فوق در نسخه‌های جدید اپلیکیشن اینستاگرام، مادمی که از اینترنت سیم کارت خود استفاده کنید، دانلود و اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام غیر فعال می‌شود و بدین صورت در مصرف حجم بسته اینترنتی شما صرفه‌جویی به عمل خواهد آمد. به منظور غیر فعال کردن قابلیت اجرای اتوماتیک ویدیو در نسخه‌های قدیمی‌تر اینستاگرام باید مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه اینستاگرام را اجرا کنید و به بخش پروفایل (Profile) مراجعه نمایید.
  • آیکون شبیه به چرخ دنده موجود را لمس کنید تا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه شوید.

اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام

  • در لیست تنظیمات ارائه شده به دنبال گزینه Auto-Play Videos باشید و پس از یافتن این گزینه نسبت به غیر فعال سازی آن اقدام نمایید.

اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام

با انجم مراحل فوق قابلیت اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام غیر فعال می‌شود. دقت داشته باشید که در این شرایط به منظور دانلود و اجرای یک ویدیو کافیست که به پست مربوط به آن مراجعه کرده و یک بار صفحه نمایش گوشی یا تبلت خود را لمس کنید. لمس صفحه نمایش دستگاه دستور دانلود و اجرای ویدیوی مد نظر را صادر می‌کند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه غیر فعال کردن اجرای اتوماتیک ویدیو در اینستاگرام پرداختیم. دقت کنید که غیر فعال کردن این قابلیت تاثیر به سزایی در کاهش میزان مصرف حجم بسته اینترنتی شما ایفاء می‌کند. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قیمت قاب و شاسی آیفون 11 Pro Max

قیمت ال سی دی سامسونگ A3 2016

Samsung A6 Plus 2018 قطعات گوشی

تعمیرات موبایل

منبع osxdaily

نظرات کاربران (15)

guest
15 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
ااااااااا
ااااااااا
2 سال گذشته

داداش نمیخوای اینو اپدیت کنی دیگه

پناهی
پناهی
3 سال گذشته

این روش ها در اصل اجرا میشه وقتی گزینه رو فعال میکنید پخش انجام میشود اما کیفیت ویدیو پایین میاد فقط یکم حجم کاهش داده میشه بهتره برای ارسال پست از اپلیکیشن خود اینستاگرام استفاده کنید مابقی کارها رو از نسخه وب استفاده نمایید

اهوازی
اهوازی
3 سال گذشته

سلام قبلا اینکارو کردم جواب داده و دیگه فیلم ها باز نمیشد ولی الان چند وقتیه که بی تاثیره و هرچقدر فعال و غیر فعال میکنم تاثیری نداره بازهم ویدیو ها باز میشن !! چکار میشه کرد

پارسا
پارسا
3 سال گذشته

روش دیگری نیست؟
بازهم ویدیو ها اجرا میشه

علی خانی
علی خانی
4 سال گذشته

بی فایده س بازم دانلود میشه!!