استوری اینستاگرام (Instagram Stories)

استوریز اینستاگرام

تقریبا به تازگی قابلیت جدیدی با نام استوری اینستاگرام (Instagram Stories) در اپلیکیشن اینستاگرام ارائه شده که بازخورد آن بسیار جالب توجه بوده است. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه استفاده از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

پیش از این مقالات بسیار متعددی در رابطه با نحوه استفاده از اینستاگرام خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. برخی از مقالات اخیری که در رابطه با استفاده از این شبکه اجتماعی محبوب ارائه شدند به شرح زیر هستند:

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اما امروز و در این مقاله قصد داریم که در مورد قابلیت نسبتا جدیدی که در این شبکه اجتماعی ارائه شده صحبت کنیم. این قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) نام دارد. اگر به خاطر داشته باشید، پیش از این در مقاله “استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) و نکات استفاده از آن” اطلاعات جزئی در رابطه با این قابلیت ارائه کرده بوید»، اما در این مقاله به شرح کامل آن و طرح سوالات مرتبط با این موضوع می‌پردازیم.

عملکرد قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) بسیار شبیه به قابلیت استوریز ارائه شده در برنامه اسنپ‌چت (Snapchat) است. قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) به کاربر این امکان را می‌دهد تا مجموعه‌ای از پست‌های خود را با تاریخ انقضای 24 ساعته برای یک رویداد یا داستان خاص در اکانت خود ارسال کند. به عنوان مثال تصور کنید که صبح روز جمعه با دوستان خود به کوهنوردی می‌رود و قصد دارید که پست‌های زیادی را در مورد این روز در اکانت اینستاگرام خود ارسال کنید. در این شرایط است که قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) عملکرد بسیار کاربردی خواهد داشت. شما می‌توانید یک داستان یا استوری (Story) را آغاز کرده و در آن به ارسال مجموعه‌ای از پست‌های مرتبط با رویداد مورد نظر که در این مثال کوهنوردی بود، بپردازید. تمام پست‌های ارسالی شما تنها برای مدت زمان 24 ساعت در اکانت اینستاگرام‌تان باقی می‌مانند و پس از آن منقضی شده و بدین ترتیب از شلوغی و یکنواختی اکانت شما جلوگیری می‌شود.

طبق بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) به شدت از سوی کاربران مورد استقبال قرار گرفته است. ما در این مقاله قصد داریم که در رابطه با این ویژگی اینستاگرام صحبت کنیم و طی پرسش و پاسخ‌هایی به شر نحوه استفاده و تعامل با قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

چگونه از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) استفاده کرده و یک عکس یا ویدیو را اشتراک‌گذاری کنیم؟

به منظور ایجاد یک استوری در اینستاگرام و ارسال عکس و ویدیوهای با تاریخ انقضای 24 ساعته در اکانت خود مراحل زیر را طی کنید:

  • آیکون دایره حاوی علامت “بعلاوه” موجود در گوشه بالا و سمت چپ محیط اپلیکیشن اینستاگرام را لمس کنید. همچنین اگر در بخش فید (Feed) اینستاگرام باشیم، با کشیدن انگشت خود به سمت چپ می‌توانید به قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) دسترسی یابید.
  • حال آیکون دایره موجود در بخش زیرین صفحه را انتخاب کنید تا بتواند یک عکس یا ویدیو را ضبط نمایید. به منظور ضبط ویدیو باید انگشت خود را بر روی این آیکون قرار داده و نگه دارید. همچنین این امکان وجود دارد که ویدیو یا عکسی را از گالری دستگاه خود انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب فایل مورد نظرتان، می‌توانید با استفاده از آیکون سیاه رنگ حاوی حروف انگلیسی به پست مورد نظرتان نوشته اضافه کنید. با استفاده از آیکون مشکی رنگ حاوی نماد مداد هم می‌توانید به پست مد نظر نقاشی اضافه کنید. پس از اعمال تغییرات مناسب، با انتخاب گزینه Done وارد مرحله بعدی شوید.
  • با انتخاب گزینه Cancel در این مرحله می‌توانید از اشتراک‌گذاری آن صرف نظر کنید. با انتخاب آیکون حاوی فلش رو به پایین موجود می‌توانید پست مورد نظر را در حافظه داخلی دستگاه ذخیره کنید. به منظور اشتراک گذاری پست در استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) کافیست که آیکون دایره حاوی تیک موجود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی اپل واچ

هنگامی که پستی را در استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) ارسال می‌کنیم، در چه قسمتی نمایش داده می‌شود؟

هنگامی که یک پست را در استوری خود ارسال می‌کنید، این پست در دو بخش مختلف نمایش داده می‌شود که به شرح زیر هستند:

  • در پروفایل شما: هنگامی که به موجب وجود قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) به ساخت یک استوری می‌پردازید، دایره رنگی در اطراف عکس پروفایل شما نمایان می‌شود. کاربران با لمس این دایره می‌توانند استوری یا داستان شما را مشاهده کنند. پست‌هایی که در قالب یک استوری یا داستان در اینستاگرام اشتراک‌گذاری می‌شوند، به طور پیش فرض در بخش تصاویر اصلی اشتراک‌گذاری شده اکانت نمایش داده نخواهند شد.
  • در بخش فید: استوری شما در قسمت فوقانی بخش فید پروفایل فالوورهای شما نمایش داده می‌شود و آن‌ها از این طریق هم قادر به مشاهده استوری مورد نظرتان خواهند بود.

چگونه متوجه شوم که چه کسانی استوری اینستاگرام من را مشاهده کرده‌اند؟

به منظور مشاهده و بررسی اسامی کسانی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند، کافیست که به استوری خود مراجعه کنید. انگشت خود را بر روی صفحه قرار داده و به سمت بالا بکشید. در این شرایط تعداد و همچنین نام افرادی که داستان یا استوری اینستاگرام شما را مشاهده کرده باشند، نمایش داده می‌شود. دقت داشته باشید که این آمار به طور مستقل برای هر یک از ویدیوها و عکس‌های اشتراک گذاری شده شما نمایش داده می‌شود. همچنین توجه کنید باشید که تنها شما قادر به مشاهده این جزئیات خواهید بود.

هر داستان یا استوری اینستاگرام تا چه مدت باقی می‌ماند؟

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) امکان ساخت استوری یا داستان‌های موقت و 24 ساعته را ارائه می‌کند. بنابراین هر استوری با تمام پست‌های داخل آن تنها برای مدت زمان 24 ساعت در اکانت اینستاگرام شما نمایش داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  تعمیر گلس گوشی

چگونه عکس یا ویدیوی خاصی را از استوری خود حذف کنیم؟

به منظور حذف هر یک از پست‌های اضافه شده به استوری یا داستان مورد نظرتان در اینستاگرام، کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • به استوری و پست مورد نظرتان مراجعه کنید.
  • آیکون سه نقطه موجود در بخش زیرین و سمت راست پست را لمس کنید.
  • حال گزینه Delete را انتخاب کنید.

با انجام مراحل فوق تصویر یا پست مورد نظر از لیست پست‌های استوری اینستاگرام شما حذف می‌شوند.

چگونه یک عکس یا ویدیو را از استوری اینستاگرام به بخش اصلی پروفایل خود منتقل کنیم؟

همانگونه که اشاره داشتیم، پست‌هایی که به موجب وجود قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) در استوری یا داستان خود آپلود می‌کنید به طور مستقیم در لیست پست‌های اصلی پروفایل شما نمایش داده نمی‌شوند. اما این امکان وجود دارد که در صورت تمایل، عکس‌ها یا ویدیوهای اشتراک گذاری شده در استوری خود را به پست‌های اصلی پروفایلتان هم اضافه کنید. برای انجام ین عمل مراحل زیر را طی کنید:

  • به استوری و پست مورد نظرتان مراجعه کنید.
  • آیکون سه نقطه موجود در بخش زیرین و سمت راست پست را لمس کنید.
  • گزینه Share as Post را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه Share as Post، پست مورد نظرتان علاوه بر بخش استوری به لیست پست‌های اصلی اکانت اینستاگرام شما هم اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی اپل در تهران خیابان جمهوری

چگونه عکس یا ویدیوی آپلود شده در استوری را در حافظه داخلی دستگاه ذخیره کنیم؟

اینستاگرام همچنین این قابلیت را ارائه می‌کند تا کاربر عکس یا ویدیوهای آپلود شده در قالب استوری یا داستان خود را در حافظه داخلی دستگاه ذخیره نماید. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

  • به استوری و پست مورد نظرتان مراجعه کنید.
  • آیکون سه نقطه موجود در بخش زیرین و سمت راست پست را لمس کنید.
  • گزینه Save Photo را انتخاب کنید.

چگونه استوری کاربری را در اینستاگرام مشاهده کنیم؟

اگر فالویینگ‌های شما استوری بسازند، این استوری در بالای لیست فیدهای اکانت شما نمایش داده می‌شود. استوری‌هایی که فالویینگ‌هایتان ساخته‌اند در قالب یک لیست افقی در این قسمت نمایان می‌شوند. اگر استوری جدیدی به این بخش اضافه شود، در اطراف عکس پروفایل کاربر مورد نظر یک دایره رنگی نمایش داده خواهد شد. بنابراین استوری‌های حاوی دایره رنگی بیانگر آن دسته از استوری‌هایی‌ هستند که شما آن‌ها را بازدید نکرده‌اید.

چگونه به استوری یک کاربر با ارسال پیام پاسخ دهیم؟

قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) این امکان را فراهم می‌کند تا کاربر در پاسخ به استوری‌های دوستان خود پیام متنی ارسال کند. به منظور ارسال پیام متنی در قبال استوری‌های اینستاگرام باید مراحل زیر را طی کنید:

  • استوری مورد نظرتان که قصد دارید برای آن پاسخ متنی ارسال کنید را باز نمایید.
  • گزینه Send Message را از گوشه سمت چپ و پایین صفحه انتخاب کنید.
  • متن مورد نظرتان را تایپ و نهایتا گزینه Send را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که پس از حذف استوری‌های اینستاگرام ظرف مدت زمان 24 ساعت، تمام مکالمات و پیام‌های ارسال شده مربوط به آن هم حذف می‌شوند.

چگونه از نمایش یک استوری در لیست استوری‌های اینستاگرام خود جلوگیری کنیم؟

اگر تمایل ندارید که استوری خاصی در لیست استوری‌های اکانت شما نمایش داده شده و به نوعی برای آن نوتیفیکیشن ارسال شود، کافیست که به بخش فید پروفایل خود و مکانی که لیست استوری‌های فالویینگ‌هایتان نمایش داده می‌شود مراجعه کنید. حال انگشت خود را بر روی پروفایل فردی که تمایل ندارید استوری وی در این لیست نمایش داده شود قرار داده و نگه دارید. نهایتا گزینه Mute [Username] Story را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  گارانتی خدمات تعمیر ایفون اپل

چگونه استوری کاربری را ریپورت زا گزارش کنیم؟

اگر متوجه شدید که استوری یکی از کاربران اینستاگرام خلاف قوانین این شبکه اجتماعی است، می‌توانید آن را گزارش یا اصطلاحا ریپورت کنید. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

  • به استوری و پست مورد نظرتان مراجعه کنید.
  • آیکون سه نقطه موجود در بخش زیرین و سمت راست پست را لمس کنید.
  • گزینه Report را انتخاب کرده و سایر موارد مورد نیاز را طی کنید.

آیا این امکان وجود دارد که از مطلع شدن صاحب استوری نسبت به مشاهده استوری وی جلوگیری کنیم؟

خیر، شما به هیچ عنوان نمی‌توانید بدون اینکه نام کاربری شما در لیست افراد بازدید کننده از استوری مورد نظر ثبت شود، از استوری بازدید نمایید. بنابراین همواره سازنده استوری قادر به مشاهده لیست حقیقی بازدیدکنندگان از استوری خود خواهد بود.

چه کسانی می‌توانند استوری پروفایل من را مشاهده کنند؟

اگر پروفایل یا اکانت اینستاگرام شما خصوصی (Private) باشد، تنها فالوورهایتان قادر به مشاهده استوری شما خواهند بود. اما اگر پروفایل شما عمومی (Public) باشد، علاوه بر فالوورهایتان، تمام افرادی که به پروفایل شما مراجعه کنند هم قادر به مشاهده داستان یا استوری اینستاگرام‌تان خواهند بود.

چگونه می‌توانیم از نمایش استوری خود برای فرد خاصی جلوگیری کنیم؟

قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) به گونه‌ای طراحی شده که کاربر می‌تواند در صورت تمایل استوری خود را از دید برخی کاربران دیگر پنهان کند. به منظور جلوگیری از نمایش استوری خود برای فردی خاص کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش پروفایل خود مراجعه کنید.
  • در دستگاه‌های آی او اسی و ویندوزفون‌ها، آیکون با نماد خورشید موجود را لمس کنید. در دستگاه‌های اندرویدی، آیکون سه نقطه موجود را لمس نمایید.
  • گزینه Story Settings را انتخاب کنید.
  • حال گزینه Hide My Story From را انتخاب کنید.
  • اکانت فرد یا افرادی که تمایل ندارید استوری شما برای آن‌ها نمایش داده شود را انتخاب کنید.
  • گزینه Done را لمس نمایید.

با انجام مراحل فوق، نمایش استوری اینستاگرام‌تان برای اکانت‌های انتخاب شده غیر فعال می‌شود. هر زمان که تمایل داشته باشید با مراجعه به همین بخش و لمس دایره موجود در کنار پروفایل این افراد می‌توانید آن‌ها را به لیست افراد قابل اعتماد خود که قادر به مشاهده استوری اکانت شما باشند اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:  تعمیرات ال سی دی موبایل

چگونه تعیین کنیم که چه افرادی قادر به ثبت پیام در استوری‌ اینستاگرام ما باشند؟

به طور پیش فرض در اینستاگرام هر فردی که قادر به مشاهده استوری‌های شما باشد، می‌توانید برای آن پاسخ یا پیام متنی ثبت کند. اما این امکان وجود دارد که شما شرایط خاصی را برای این بخش در نظر بگیرید. برای انجام این عمل و کنترل دقیق‌تر این موضوع مراحل زیر را طی کنید:

  • به بخش پروفایل خود مراجعه کنید.
  • در دستگاه‌های آی او اسی و ویندوزفون‌ها، آیکون با نماد خورشید موجود را لمس کنید. در دستگاه‌های اندرویدی، آیکون سه نقطه موجود را لمس نمایید.
  • گزینه Story Settings را انتخاب کنید.
  • حال یکی از آپشن‌ها یا گزینه‌های موجود که مطابق با معیارهای شماست را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

همانگونه که مشاهده کردید در این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با نحوه استفاده از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. فراموش نکنید که استوری یا داستان‌هایی که به موجب وجود این قابلیت در اکانت اینستاگرام خود می‌سازید، تاریخ انقضای 24 ساعته دارند.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت گلس آیفون 11

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ A41

قطعات گوشی A70s

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (11)

guest
11 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
احسان
احسان
1 سال گذشته

سلام چطور بفهمیم دوستمون چه ساعتی استوری گذاشته

Mujeeb Ayuobi
Mujeeb Ayuobi
2 سال گذشته

سلام وقت شما بخیر
زمانی که استوری یک شخص تماشا میکنم عکس پروفایلم دوبار برایش نمایش داده می‌شود یعنی ایکه دوبار همی شخص استوریته دیده
و دوم ایکه پست های انستاگرام هم هر کدامش دوباره برایش نمایش داده می‌شود
دلیل اش چیست ؟

zahra
zahra
2 سال گذشته

اسم یرنامه چیه

ناشناس
ناشناس
5 سال گذشته

سلام آیا میشه فهمید ک فردی چن بار در واتس آپ استوری مارو دیده؟؟؟

هاله علیاری
هاله علیاری
5 سال گذشته

سلام وقت بخیر
اگه ناخواسته استوری یه نفری رو بیینی وبخوای که متوجهش نشه.بعد اینکه اکانت اینستارو حذف کردی میفهمه یا نه؟ممنون میشم اگه جواب بدی