اجرای اپلیکیشن‌های آی او اس روی کامپیوتر با ipadian

اجرای اپلیکیشن‌های آی او اس روی کامپیوتر با ipadian

شاید بنا به هر دلیلی تمایل داشته باشید که اپلیکیشن‌های آی او اسی خاصی را بر روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان ویندوزی یا مک او اسی ایکسی (Mac OS X) خود اجرا کنید، اما متاسفانه اجرای اپلیکیشن‌های آی او اسی در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها به طور مستقیم قابل انجام نیست. بدین منظور باید از نرم افزارهای شبیه‌سازی خاصی استفاده کنید که در ادامه به یک نمونه از بهترین این نرم افزارها اشاره خواهیم داشت. با موبایل کمک همراه باشید.
نرم افزار شبیه‌سازی که ما به منظور اجرای اپلیکیشن‌های آی او اسی در کامپیوترها آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم، نرم افزار iPadian است. نرم افزار iPadian یک شبیه‌ساز آیپد مبتنی بر ادوبی ایر (Adobe Air) است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن‌های آی او اسی را در محیطی شبیه‌سازی شده و با رابط کاربری یک آیپد در کامپیوتر ویندوزی خود اجرا کند. در تصویر زیر می‌توانید نمایی از محیط شبیه‌سازی شده این نرم افزار در یک کامپیوتر را مشاهده کنید.

اجرای اپلیکیشن‌های آی‌اواس روی کامپیوتر توسط نرم‌افزار ipadian

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

طبق آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی تیم سازنده نرم افزار iPadian، ظاهرا نسخه 3.0 این محصول با نسخه 32 بیتی سیستم عامل ویندوز XP ویندوز ویستا و ویندوز 7 و همچنین نسخه 64 بیتی ویندوز ویستا، ویندوز 7 و 8، سیستم عامل مک او اس ایکس و لینوکس سازگاری دارد. ضمنا باید اشاره داشته باشیم که نرم افزار iPadian یک نرم افزار کاملا رایگان است. استفاده از نرم افزار شبیه‌سازی iPadian به واقع هیجان‌انگیز بوده و قابلیت‌های جالبی را در اختیارتان قرار می‌دهد اما نباید فراموش کنیم که استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌سازی این چنینی دارای نقاط ضعف خاصی نیز هستند و به واقع نمی‌توانند جایگزین تمام و کمالی برای یک دستگاه آی او اسی نظیر آیپد باشند. در ادامه برخی از نقاط ضعف نرم افزار iPadian را به طور خلاصه مورد اشاره قرار می‌دهیم.
در وهله اول باید در نظر داشته باشید که نرم افزار شبیه‌سازی iPadian به هیچ وجه امکان دسترسی به اپل استور (Apple Store) را فراهم نمی‌آورد. بنابراین شما تنها قادر به استفاده از اپلیکیشن‌های پیش فرض موجود در اپلیکیشن استور نرم افزار iPadian خواهید بود. البته باید اشاره کنیم که اپلیکیشن استور پیش فرض ارائه شده در نرم افزار شبیه‌ساز iPadian هم نسبتا اپلیکیشن‌های متعدد و مناسبی را ارائه می‌کند اما در هر حال گستردگی آن‌ها در حد و اندازه‌های اپلیکیشن‌های موجود در اپل استور محسوب نمی‌شود. از دیگر مشکلات و نقاط ضعف نرم افزار iPadian می‌توان به لگ و باگ‌های گاه به گاهی اشاره کرد که در حین استفاده و اجرای آن نمایان می‌شوند. از آنجایی که محیط و رابط کاربری سیستم عامل آی او اس برای محصولات مجهز به نمایشگر لمسی طراحی شده، شبیه‌سازی آن در صفحه کامپیوتر و تعامل آن با نشانه‌گر موس گاها دچار اختلال می‌شود اما با وجود تمامی این تفاسیر به جرات می‌توان مدعی شد که نرم افزار iPadian در مقایسه با سایر نرم افزارهای شبیه‌ساز کنونی موجود به مراتب دقیق‌تر و بهتر عمل می‌کند.
اما گذشته از نقاط ضعفی که به آن‌ها اشاره داشتیم باید به یک نقطه قوت اساسی در طراحی نرم افزار iPadian نیز اشاره کنیم. این نقطه قوت مربوط به پرتابل (Portable) یا قابل حمل بودن آن است. منظور از پرتابل بودن نرم افزار iPadian این است که شما به منظور استفاده از آن نیازی به نصب شبیه‌ساز مورد نظر ندارید و تنها با کلیک بر روی آیکون اجرای شبیه‌ساز می‌توانید آن را در هر کامپیوتر ویندوزی اجرا نمایید. البته باید دقت داشته باشید که سیستم شما به منظور اجرای این نرم افزار شبیه‌سازی باید حتما به آدوبی ایر مجهز باشد در غیر این صورت شبیه‌سازی iPadian در دستگاهتان اجرا نشده و با پیغام خطا مواجه می‌شوید.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

استفاده از نرم افزار iPadian

اما چگونه با استفاده از نرم افزار iPadian، اپلیکیشن‌های آی او اسی را در کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود اجرا کنیم؟ بدین منظور ابتدا با استفاده از این لینک نسبت به دانلود نرم افزار iPadian وارد عمل شوید. مجددا اشاره می‌کنیم که این نرم افزار به صورت رایگان قابل استفاده است.
نرم افزار iPadian به صورت یک فایل فشرده با فرمت زیپ (zip.) در سیستم شما ذخیره می‌شود. فایل دانلود شده را اجرا و آنزیپ کنید. حال بر روی آیکون با عنوان iPadian.exe دابل کلیک کنید. برای اجرای نرم افزار iPadian نیاز است تا NET Framework. بر روی کامپیوتر شما نصب باشد، در غیر این صورت ممکن است با پیغام خطایی مواجه شوید. همچنین ممکن است که درخواست به روز رسانی ادوبی فلش (Adobe Flash) نیز ارائه شود که در این صورت باید نسبت به آپدیت آن وارد عمل شوید. نهایتا پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله ساده، نرم افزار iPadian و محیط شبیه‌سازی شده آن اجرا می‌شود. این محیط کاملا شبیه به رابط کاربری یک آیپد طراحی شده است. با مراجعه به بخش “App Store” می‌توانید اپلیکیشن‌های بیشتری را دانلود و بر روی آیپد شبیه‌سازی شده خود نصب و اجرا کنید. البته همانطور که اشاره داشتیم در محیط نرم افزار iPadian امکان دسترسی به تمامی اپلیکیشن‌ها و گیم‌های موجود در اپل استور وجود ندارد و تنها برخی از آن‌ها توسط کاربر قابل دانلود و استفاده هستند. اگر تمایل داشتید که از محیط شبیه‌سازی شده نرم افزار iPadian خارج شوید، کافیست که بر روی آیکون “نماد خاموش” موجود در بخش فوقانی و سمت راست پنجره شبیه‌ساز کلیک کنید. با کلیک بر روی این آیکون، شبیه‌سازی iPadian غیرفعال شده و شما به محیط سیستم عامل کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان بازگردانده می‌شوید. در صورتی که طی مراحل نصب و استفاده از نرم افزار iPadian دچار مشکل شدید و یا هرگونه سوالی در این رابطه برایتان ایجاد شد، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

دوربین سلفی آیفون ایکس

ال سی دی Samsung J7 2018

قطعات آیفون 7

 

تعمیرات موبایل

منبع pcadvisor

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments