رفع مشکلات رایج در عملکرد اسکنر اثر انگشت آیفون‌ ها و آیپدها

رفع مشکلات رایج در عملکرد اسکنر اثر انگشت آیفون‌

تقریبا تمام آیفون‌ها و آیپدهای مدرن اپل به اسکنر اثر انگشت کاربر یا همان تاچ آیدی (Touch ID) مجهز هستند. با استفاده از اسکنر اثر انگشت آیفون این محصولات می‌توانید دست به اقدامات جالب توجهی بزنید. به عنوان مثال می‌توان فرآیند تایید هویت در سرویس پرداخت الکترونیکی اپل پی (Apple Pay) را با استفاده از این اسکنر انجام داد و یا از اسکنر اثر انگشت دستگاه به منظور شناسایی جزئیات انگشت کاربر و قفل‌گشایی از صفحه نمایش آن استفاده کرد.با موبایل کمک همراه باشید.

به طور کلی اسکنر اثر انگشت از اجزای بسیار جالب و کاربردی آیفون‌ها و آیپدهای اپل محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر استفاده از آن در دستگاه‌های اندرویدی هم به شدت رواج یافته است. اما گاها مشاهده شده که بنا به دلایل خاصی در عملکرد اسکنر اثر انگشت آیفون‌ها یا آیپدهای اپل مشکلاتی ایجاد می‌شود. این مشکلات در پاره‌ای از موارد به سادگی قابل حل هستند و در برخی شرایط هم می‌توانند به واقع آزاردهنده باشند.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

ما در این مقاله قصد داریم که روش‌ رفع مشکلات رایج در عملکرد اسکنر اثر انگشت آیفون‌ها و آیپدهای اپل را به شما عزیزان آموزش دهیم. در صورتی که طی هر یک از مراحل شرح داده شده دچار مشکل شدید و یا سوالی در ذهنتان ایجاد شد، می‌توانید از طریق شماره‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها یاری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

با به روز رسانی سیستم عامل، عملکرد اسکنر اثر انگشت آیفون دچار مشکل شد!

در برخی از شرایط مشاهده شده که با انجام به روز رسانی سیستم عامل دستگاه، عملکرد اسکنر اثر انگشت آن دچار مشکل شده است. این موضوع به ویژه در شرایطی مشاهده می‌شود که دستگاه خود را از سیستم عامل آی او اس 9 به آی او اس 9.3.2 به روز رسانی کنید.

رفع مشکلات رایج در عملکرد اسکنر اثر انگشت آیفون‌

برای رفع این مشکل توصیه می‌کنیم که عجولانه عمل نکرده و از به روز بودن سیستم عامل دستگاهتان صرف نظر کنید. بنابراین مجددا سیستم عامل دستگاه را به آی او اس 9 دانگرید (Downgrade) کنید و منتظر بمانید تا نسخه جدیدی از سیستم عامل مورد نظرتان از سوی اپل عرضه شود. با عرضه نسخه‌های جدید سیستم عامل آی او اس احتمالا باگ‌ها و مشکلات عملکردی آن برطرف شده و شما می‌توانید بدون بروز مشکل از اسکنر اثر انگشت دستگاه و سیستم عامل به روز شده آن استفاده کنید.

اسکنر اثر انگشت دستگاه دائما در شناسایی جزئیات انگشت ناموفق عمل می‌کند

اسکنر اثر انگشت به کار گرفته شده در آیفون‌ها و آیپدهای اپل فوق‌العاده باکیفیت است. به خصوصی نسخه‌های جدیدتر این اسکنرها از عملکرد بسیار دقیق‌تر و سریع‌تر بهره‌مند هستند. بنابراین بروز مشکل در شناسایی جزئیات انگشت شما از سوی اسکنر اثر انگشت دستگاهتان حتما دلیلی قانع کننده دارد.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

اگر اسکنر اثر انگشت دستگاهتان دائما در شناسایی جزئیات انگشت شما ناموفق عمل می‌کند، ابتدا سعی کنید که آن را با استفاده از ماده‌ای پاک کننده و غیر مخرب نظیر الکل کاملا تمیز کنید. از عدم وجود گرد و غبار، چربی دست و … بر روی اسکنر اثر انگشت آیفون خود اطمینان حاصل کنید. سپس مجددا به بخش تنظیمات یا همان “Settings” و سپس “Touch ID & Passcode” آیفون خود مراجعه کرده و مشخصات ثبت شده برای اسکنر اثر انگشت دستگاه را حذف نمایید. حال مجددا و با دقت بیشتر اثر انگشت خود را برای دستگاه تعریف کنید و آن را مورد تایید اسکنر اثر انگشت محصول قرار دهید. با انجام این مراحل احتمالا مشکل عملکردی اسکنر اثر انگشت آیفون یا آیپدتان رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

استفاده از اسکنر اثر انگشت دستگاه به منظور قفل‌گشایی از صفحه نمایش آن امکان‌پذیر نیست!

اگر اسکنر اثر انگشت آیفون یا آیپد شما به منظور قفل‌گشایی از صفحه نمایش عمل نکرده و بدین منظور همچنان نیازمند وارد کردن رمز عبور هستید، احتمالا مشکل ایجاد شده مربوط به تنظیمات دستگاه می‌شود.

رفع مشکلات رایج در عملکرد اسکنر اثر انگشت آیفون‌

برای بررسی این موضوع ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان “Settings” و سپس “Touch ID & Passcode” دستگاه شوید. حال از فعال بودن گزینه “iPhone Unlock” اطمینان حاصل کنید. این گزینه مربوط به ایجاد امکان استفاده از اسکنر اثر انگشت دستگاه به منظور قفل‌گشایی از صفحه نمایش آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

تایید هویت حین استفاده از سرویس اپل پی از طریق اسکنر اثر انگشت دستگاه انجام نمی‌شود!

اگر فرآیند تایید هویت در حین استفاده از سرویس اپل پی از طریق اسکنر اثر انگشت دستگاه انجام نمی‌شود و سایر مورد اسکنر اثر انگشت محصول عملکرد مطلوبی دارد هم به احتمال زیاد مشکل ایجاد شده مربوط به تنظیمات دستگاه خواهد بود.

برای بررسی این موضوع مانند حال قبل به بخش تنظیمات یا همان “Settings” و سپس “Touch ID & Passcode” دستگاه مراجعه کرده و این بار از فعال بودن گزینه “Apple Pay” اطمینان حاصل کنید. فعال بودن این گزینه، امکان استفاده از اسکنر اثر انگشت دستگاه به منظور تایید هویت کاربر در سرویس اپل پی را امکان‌پذیر می‌کند.

استفاده از اسکنر اثر انگشت دستگاه برای خرید از اپ استور امکان‌پذیر نیست!

اگر برای خرید از اپ استور (App Store) دستگاه خود هم نمی‌تواند از اسکنر اثر انگشت آن استفاده کنید، مشکل ایجاد شده مربوط به تنظیمات دستگاه می‌شود. برای رفع این مشکل مانند دو حالت قبل وارد بخش “Settings” و سپس “Touch ID & Passcode” دستگاه شده و این بار گزینه “iTunes & App Store” را فعال کنید.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

اسکنر اثر انگشت دستگاه به کل از کار افتاده است!

اگر اسکنر اثر انگشت آیفون یا آیپد شما به کلی از کار افتاده و در هیچ شرایط و زمینه‌های مختلفی عملکردی از خود نشان نمی‌دهد، احتمالا با مشکل جدی رو به رو هستید و متاسفانه شاید اسکنر اثر انگشت دستگاهتان کاملا معیوب شده باشد.

با این حال توصیه می‌کنیم که پیش از انجام هر عملی در این وضعیت، ابتدا آیفون خود را هارد ریست (Hard Reset) کنید. اگر مشکل موجود رفع نشد و همچنان استفاده از اسکنر اثر انگشت دستگاه امکان‌پذیر نبود، توصیه می‌کنیم که از محتوای آیفون خود فایل بک‌آپی تهیه کرده و آن را وایپ نمایید. اگر با انجام این مورد هم مشکل عملکردی اسکنر اثر انگشت دستگاهتان برطرف نشد به احتمال زیاد اسکنر اثر انگشت آن معیوب شده و باید تعویض گردد.

دقت داشته باشید که اگر از آیفون‌ها و آیپدهای اپل استفاده می‌کنید و اسکنر اثر انگشت آن نیاز به تعویض یا بررسی سخت افزاری دارد، به هیچ وجه دستگاه را به تعمیرکاران ناشناس و غیر مجرب تحویل ندهید. آیفون‌ها و آیپدهای اپل محصولات حساس و بسیار دقیقی هستند که بهتر است افراد متخصص و با تجربه بیشتر نسبت به بررسی سخت افزاری آن‌ها وارد عمل شوند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

عملکرد اسکنر اثر انگشت دستگاه در هوای سرد دچار مشکل می‌شود

بروز این مشکل کاملا طبیعی است. در هوای سرد پوست دست کاربر منقبض می‌شود و این موضوع سبب می‌گردد تا به مقدار ناچیزی در برآمدگی‌های پوست انگشت وی تغییراتی ایجاد گردد. اگر مقدار این تغییرات زیاد باشد، ممکن است اسکنر اثر انگشت آیفون شما قادر به شناسایی اثر انگشتتان در هوایی این چنینی نباشد. اما برای رفع این مشکل چه کنیم؟

رفع مشکلات رایج در عملکرد اسکنر اثر انگشت آیفون‌

به منظور مشکل عملکرد نادرست اسکنر اثر انگشت دستگاه در هوای سرد، توصیه می‌کنیم که در شرایط منقبض شدن انگشت خود وارد بخش تنظیمات یا همان “Settings” و سپس “Touch ID & Passcode” دستگاه شده و یک اسکنر اثر انگشت قابل تایید جدید را برای آن تعریف کنید. این اثر انگشت در واقع همان اثر انگشت شماست که در محیطی سرد برای دستگاه ثبت شده است. بدین صورت مشکل عملکردی اسکنر اثر انگشت دستگاه در محیط‌های سرد رفع می‌شود. اگر در رابطه با این موضوع و نحوه ثبت اثر انگشت جدید در حافظه آیفون یا آیپد خود سوالی داری، می‌توانید از طریق شماره‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

عملکرد اسکنر اثر انگشت دستگاه در هوای بارانی و تحت تماس با آب با مشکل مواجه می‌شود!

اپل به سختی تلاش کرده تا عملکرد اسکنر اثر انگشت آیفون‌ها و آیپدهای خود را به گونه‌ای تقویت کند که حتی در شرایط تماس با آب هم عملکرد قابل قبولی داشته باشد. اما با وجود تمام این تفاسیر تماس با آب منجر به اختلال در عملکرد اسکنر اثر انگشت دستگاه می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم که در هوای بارانی از اسکنر اثر انگشت دستگاه استفاده زیادی نکنید و انتظار هم نداشته باشید که عملکرد آن در این شرایط کاملا به عیب‌ و نقص باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی

همچنین اگر دست شما عرق می‌کند هم ممکن است در حین استفاده از اسکنر اثر انگشت آیفون‌ها و آیپدها با مشکل مواجه شوید. به طور کلی اسکنرهای اثر انگشت و قطعات الکترونیکی این چنینی علیرغم پیشرفت‌هایی که داشته‌اند همچنان در شرایط تماس مستقیم با آب ممکن است دچار مشکلات عملکردی محسوسی شوند. بنابراین به منظور جلوگیری از بروز این مشکل در عملکرد اسکنر اثر انگشت آیفون یا آیپد خود سعی کنید که تا حد امکان از تماس آن با آب جلوگیری به عمل آورید.

بیشتر بخوانید:

قیمت ال سی دی آیفون 6 اس پلاس

قیمت تاچ ال سی دی A31

قطعات آیفون 6 Plus

 

منبع gottabemobile

نظرات کاربران (9)

guest
9 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
علی صوفی
علی صوفی
1 سال گذشته

سلام این مشکل رنگی شدن جای اثر انگشت چیه؟

متین
متین
1 سال گذشته

سلام گوشی من آیفون ۶ هست بعد کلا Add a fingerprint غیر فعاله و نمیزاره اثر انگشت بزارم باید چیکار کنم
لطفا بگید
ممنون

رها
رها
1 سال گذشته

درود بر شما
گرینه فعال کردن اثر انگشت گوشیم که ایفون ۶ هست از کار افتاده و گوشیم هم دیگه اپدیت نمیشه احتمال داره از اون مورد باشه؟

Elaheh Layeghi
Elaheh Layeghi
1 سال گذشته
پاسخ به  رها

سلام نه دوست عزیز آپدیت نشدن گوشی مشکل نرم افزاری هست. کارنکردن اثر انگشتتون براثر ضربه هست.

Meysamnadi
Meysamnadi
3 سال گذشته

سلام سنسور اثرانگشت ایفون ۵s قابل تعویضه ؟؟؟؟ سنسور اثرانگشت گوشی من به کل از کار افتاده ممنون میشم راهنمایی کنید

Neda moradi
Neda moradi
4 سال گذشته

سلام و خدا قوت، امروز ک خواب بیدار شدم قفل گوشیم با اثر انگشت باز نشد رمز زدم ولی بعد دیگه باز میشد… دلیلش چی بوده؟؟دقیقا مثل وقتی ک اشتباه چنبار انگشت بزنی

Milad
Milad
3 سال گذشته
پاسخ به  Neda moradi

احتمالا گوشی‌ شما خاموش روشن یا restart شده باشه

محمد
محمد
1 سال گذشته
پاسخ به  Milad

چکارش کنیم؟

محمد
محمد
1 سال گذشته
پاسخ به  Neda moradi

سلام برا منم دقیقا همین مشکل پیش اومده؟!درست شد؟