آموزش ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید

ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید

اگر بنا به هر دلیل تمایل دارید که موقعیت مکانی خود را مشخص نکنید و در عین حال با فعال بودن قابلیت GPS دستگاه یک موقعیت فیک یا جعلی را در آن بسازید، این مقاله بهترین راهنما را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید

سنسور GPS گوشی شما می‌تواند موقعیت مکانی‌تان را تشخیص دهد و به این صورت شما را در زمینه‌های مختلفی راهنمایی کند. به عنوان مثال شما با استفاده از قابلیت GPS و شناسایی موقعیت مکانی خود می‌توانید در هر کجای دنیا برنامه گوگل مپ (Google Map) را اجرا و به مسیرهای مد نظرتان دسترسی پیدا کنید. همچنین امکان اشتراک گذاری موقعیت مکانی شما به شیوه‌های مختلف با سایر کاربران و بسیاری قابلیت‌های دیگر هم به واسطه سنسور GPS و تشخیص موقعیت مکانی در اختیارتان قرار می‌گیرند. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که به موجب تشخیص موقعیت مکانی به واسطه سنسور GPS مربوط به ایجاد امکان استفاده از سرویس Android Device Manager و ردیابی دستگاه در شرایطی که گم یا دزدیده شده باشد، می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه فعال سازی و استفاده از این قابلیت به مطالعه مقاله “آموزش نحوه ردیابی گوشی با قابلیت ADM” بپردازید.

اما در حالی که در شرایط عادی اغلب ما تمایل داریم که GPS دقیق‌تر عمل کند و موقعیت مکانی دستگاه را به شیوه جزئی‌تری نمایش دهد، این احتمال وجود دارد که در برخی از شرایط تمایل داشته باشید تا سنسور GPS گوشی هوشمندتان موقعیت مکانی جعلی را نشان دهد! به عنوان مثال تصور کنید که برای انجام بازی پوکمون گو قصد دارید که یک موقعیت مجانی جعلی ایجاد کنید و به این صورت بازی نام برده شده را گول بزنید. انجام این عمل در سیستم عامل اندروید امکانپذیر است! به بیان دیگر شما به راحتی می‌توانید نسبت به ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید وارد عمل شوید. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه انجام این عمل و ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

چگونه در اندروید یک موقعیت مکانی جعلی یا فیک بسازیم؟

ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید پروسه پیچیده‌ای را به همراه ندارد. در قدم نخست باید از منوی تنظیمات یا همان Settings دستگاه به گزینه Developer Options مراجعه کنید. اگر گزینه Developer Options را در منوی تنظیمات دستگاه اندرویدی خود پیدا نکردید باید مراحل زیر را طی کنید تا این گزینه نمایان شود:

  • به منوی Settings مراجعه کنید.
  • گزینه About Phone را لمس کنید.
  • چند بار پیاپی گزینه Build Number را لمس کنید تا عبارتی بر روی نمایشگر دستگاه ضمیمه شود.

حال بار دیگر به منوی Settings مراجعه کنید و مشاهده خواهید کرد که گزینه Developer Options نمایان شده است. این گزینه را انتخاب کنید. سپس در بین گزینه‌های موجود باید به دنبال گزینه Allow Mock Locations باشید و آن را فعال کنید. برای یافتن این گزینه می‌توانید از منوی جستجو هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی

ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید

حال باید یک اپلیکیشن یا برنامه مناسب به منظور ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید را دانلود و نصب کنید. اپلیکیشن‌های متعددی برای انجام این کار موجود هستند، اما برنامه Fake Location Spoofer یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین گزینه‌های پیش رویتان محسوب می‌شود. با کلیک بر روی این قسمت می‌توانید به صفحه دانلود این برنامه در گوگل پلی استور (Google Play Store) مراجعه کنید. این برنامه را دانلود و در دستگاه نصب نمایید. سپس آن را اجرا کنید.

ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید

پس از اینکه برنامه Fake Location Spoofer را اجرا کردید، محیطی شبیه به عکس فوق و سمت چپ پیش رویتان قرار می‌گیرد. در این شرایط می‌توانید در نقشه یا مپ ارائه شده زوم کنید و مکان خاص مورد نظرتان را به منظور جعل انتخاب کنید. بر روی مکان مد نظرتان دو بار ضربه لمسی بزنید تا انتخاب شود. سپس آیکون نارنجی رنگ موجود در گوشه سمت راست و پایین صفحه را لمس کنید. در این شرایط یک نوتیفیکیشن توسط برنامه Fake Location Spoofer ارائه می‌شود که از فعال بودن موقعیت مکانی جعلی خبر می‌دهد. هر زمان که تمایل داشته باشید با استفاده از همان نوتیفیکیشن می‌توانید نمایش موقعیت مکانی جعلی در دستگاه را غیر فعال کنید. حال که موقعیت مکانی جعلی در دستگاه اندرویدیتان فعال است، می‌توانید از برنامه‌هایی همچون فیسبوک، اسنپ‌چت، بازی پوکمون گو (Pokemon Go) و غیره استفاده کنید و از موقعیت مکانی جعلی خود را در آن‌ها استفاده کنید.

ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید

همانطور که در عکس فوق می‌بینید، ما ضمن ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید و اجرای بازی پوکمون گو آن را گول زده‌ایم! در سمت چپ نقشه مکان واقعی که در آن حضور داریم را مشاهده می‌کنید و در مست راست موقعیت مکانی جعلی که توسط برنامه Fake Location Spoofer ایجاد کرده بودیم را می‌بینید. به همین ترتیب می‌توانید در تمام اپلیکیشن‌هایی که با موقعیت مکانی شما ارتباط دارند حلت جعلی و ساختگی را به کار ببرید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

آموزش ویدئویی ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید پرداختیم. ایجاد موقعیت مکانی جعلی در اندروید پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات گوشی

قیمت دوربین پشت آیفون ایکس اس مکس

قیمت تاچ ال سی دی M10

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (12)

guest
12 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
شاهین
شاهین
2 سال گذشته

سلام به دادمون برسید
قبلاً لوکیشن فیک کار میکرد ولی چند روزه نرم افزار شرکت آپدیت داده دیگه لوکیشن فیک کار نمیکنه میزنم موقعیت شما جعلی است چکار کنیم؟ برای همه همکاری دیگه هم همینجور هست
کمک کنید لطفا

محسن اقب
محسن اقب
1 سال گذشته
پاسخ به  شاهین

برای چ بابت استفاده میکنید

علا
علا
2 سال گذشته

سلام
بنده قصد جسارت ندارم منتها هر کس که این مطالب را نوشته هنوز اطلاع دقیقی از قدرت هوش مصنوعی و بدافزارهای شرکت گوگل ندارد.
بنده به عنوان یک هکر فوق حرفه ای خدمتتان عرض میکنم که با این روشهای پیش پا افتاده نمیتوانید چیزی را تو گوشیتون از گوگل مخفی کنید چه برسد به نشانیتون!
چند سال پیش پاک شدن تلگرام طلایی تو گوشی ایرانیها حتما که یادتون هست
اون تازه یه گوشه اش بود
چیزهایی را که تازه بنده در حد خودم میدانم بگویم شاخ درنیاورید شاهکار کرده اید!

علیرضا
علیرضا
1 سال گذشته
پاسخ به  علا

بله حق با شماست گوگل حتی همین الان از دانشمندان (انسان ها) باهوش تر است

خودم
خودم
2 سال گذشته

سلام من همه کارها رو انجام دادم به ترتیب ولی بالای صحفه ارور میزنه که شما در حال استفاده از مکان ساختگی ایجاد شده ازFake GPS نیستید
چکار باید کنم لطفا رهنمایی کنید

MohammadReza
MohammadReza
2 سال گذشته

آیا با ایجاد موقعیت مکانی جعلی
میشه نرم افزارهای اندرویدی را نیز گول زد؟

Rayeka
Rayeka
3 سال گذشته

سلام من گزینه build number رو پیدا نمیکنم
و گزینهmock… غیر فعاله!