آموزش نحوه ردیابی گوشی با قابلیت ADM

ردیابی گوشی با قابلیت ADM

قابلیت ADM یا Android Device Manager این امکان را در اختیار کاربران دستگاه‌های اندرویدی قرار می‌دهد تا به راحتی نسبت به ردیابی گوشی یا تبلت خود وارد عمل شوند و موقعیت مکانی آن را شناسایی کنند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ردیابی گوشی با قابلیت ADM بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ردیابی گوشی با قابلیت ADM

واژه ADM مخفف عبارت Android Device Manager است و قابلیتی محسوب می‌شود که به موجب آن کاربران دستگاه‌های اندرویدی تحت شرایط خاصی می‌توانند موقعیت مکانی دستگاه خود را شناسایی کنند. فعال کردن و استفاده از این قابلیت می‌تواند در برخی از شرایط به ویژه در زمان‌هایی نظیر دزدیده شدن گوشی یا گم کردن آن به مراتب کاربردی باشد. اگر از قابلیت ADM استفاده کنید، علاوه بر امکان شناسایی موقعیت مکانی دستگاه یا ردیابی آن، قادر به قفل کردن صفحه نمایش، ارسال پیغام بر روی آن و حتی فکتوری ریست از راه دور دستگاه خواهید بود. بنابراین استفاده از قابلیت ADM می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

اما چگونه می‌توانید قابلیت ADM را در دستگاه اندرویدی خود راه‌اندازی کنیم؟ با استفاده از این قابلیت چگونه قادر به ردیابی موقعیت مکانی گوشی یا تبلت اندرویدی خود می‌شویم؟ در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ردیابی گوشی با قابلیت ADM بپردازیم و راهنمای جامع و در عین حال مختصری را در مورد این موضوع خدمتتان ارائه کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل آنلاین

قدم اول: فعال کردن قابلیت ADM در دستگاه اندرویدی

پیش از هر چیز برای استفاده از قابلیت ADM باید حتما آن را در دستگاه اندرویدی خود فعال کنید. توصیه می‌کنیم که این قابلیت را همواره در دستگاهتان فعال باقی بگذارید تا در شرایط بحرانی دچار مشکل نشوید. طبیعی است که اگر قابلیت ADM دستگاه فعال نشده باشد، قادر به ردیابی گوشی از طریق این قابلیت نخواهید بود. برای فعال سازی قابلیت ADM نیاز است تا اکانت گوگل شما در گوشی یا تبلت اندرویدیتان ساین این (Sign In) شده باشد. پس از لاگین کردن اکانت گوگل در دستگاه اندرویدی خود می‌توانید برای فعال سازی قابلیت ADM به شرح زیر عمل کنید:

  • وارد منوی تنظیمات یا همان Settings گوشی اندرویدی خود شوید.
  • گزینه Security را انتخاب کنید.
  • گزینه Device Administrators را انتخاب کنید.
  • باکس موجود در کنار گزینه Android Device Manager را لمس کنید تا تیک دار شود.
  • با استفاده از دکمه بازگشت به عقب بار دیگر به منوی تنظیمات (Settings) دستگاه مراجعه کنید.
  • گزینه Locations را انتخاب و فعال کنید.
  • گزینه Mode را لمس و سپس حالت High Accuracy را انتخاب کنید.

بار دیگر اشاره می‌کنیم که برای فعال سازی قابلیت ADM در دستگاهتان حتما باید پیش از انجام مراحل فوق، اکانت گوگل خود را در آن سایت این (Sign in) کرده باشید. در غیر این صورت قادر به ردیابی گوشی با قابلیت ADM نخواهید بود.

قدم دوم: ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از قابلیت ADM

برای اینکه بتوانید نسبت به ردیابی گوشی با قابلیت ADM اقدام کنید باید حتما قابلیت‌های خاصی در گوشی هوشمندتان فعال باشند. به عنوان مثال باید حتما دستگاه به شبکه اینترنت متصل باشد، در غیر این صورت نمی‌توانید از طریق قابلیت ADM موقعیت مکانی آن را ردیابی کنید. همچنین قابلیت GPS دستگاهتان هم باید فعال باشد تا موقعیت مکانی آن قابل ردیابی شود. بنابراین همواره سعی کنید که دو قابلیت موبایل دیتا (Mobile Data) و GPS را در دستگاه اندرویدیتان روشن باقی بگذارید تا در شرایط نیاز قادر به ردیابی گوشی با قابلیت ADM باشید. برای فعال سازی موبایل دیتا کافیست که اینترنت سیم کارت دستگاه را فعال کنید. سپس مراحل زیر را طی کنید:

  • به منوی تنظیمات دستگاه مراجعه کنید.
  • گزینه Data Usage را انتخاب کنید.
  • گزینه Mobile Data Traffic را فعال نمایید.

عموما با مراجعه به منوی تنظیمات سریع (Quick Settings) دستگاه‌های اندرویدی و لمس آیکون میانبر موبایل دیتا هم قادر به فعال سازی و غیر فعال سازی آنی آن خواهید بود. حال نوبت به فعال سازی قابلیت GPS می‌رسد. برای فعال کردن GPS در دستگاه اندرویدی خود به شرح زیر عمل کنید:

  • وارد منو تنظیمات یا همان Settings شوید.
  • گزینه Location را انتخاب کنید.
  • قابلیت GPS یا Location را از این قسمت فعال نمایید.

عموما برای گزینه GPS یا Location هم در منوی تنظیمات سریع دستگاه‌های اندرویدی آیکون میانبری ارائه می‌شود. بنابراین هم اکنون همه چیز آماده است تا بتوانید نسبت به ردیابی گوشی با قابلیت ADM بپردازید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ

قدم سوم: ردیابی گوشی با قابلیت ADM

حال تصور کنید که خدای نکرده گوشی هوشمند خود را گم کرده‌اید و قصد دارید که با استفاده از قابلیت ADM موقعیت مکانی آن را شناسایی کنید. بار دیگر اشاره می‌کنیم که برای انجام موفقیت‌آمیز این عمل باید حتما دستگاهتان به اینترنت متصل باشد، روشن باشد و قابلیت GPS آن هم فعال باشد. به منظور ردیابی گوشی با قابلیت ADM مراحل زیر را طی کنید:

  • به سایت گوگل مراجعه کنید و عبارت Android Device Manager را جستجو کنید.
  • در نتایج جستجو سایت رسمی قابلیت ADM که در اولین مورد نمایش داده می‌شود را انتخاب کنید.
  • در صورت نیاز مشخصات اکانت خود را وارد و سایت این کنید. دقت داشته باشید که باید وارد همان اکانت جیمیلی شوید که در گوشی هوشمندتان فعال است.
  • مشاهده خواهید کرد که نقشه‌ای نمایان می‌شود و نام دستگاهتان در منوی مست چپ مشخص است. در این نقشه موقعیت مکانی فعلی دستگاه اندرویدی شما نمایش داده می‌شود.

بنابراین به این صورت قادر به ردیابی گوشی با قابلیت ADM خواهید بود. دقت داشته باشید که سه گزینه برای انتخاب پیش رویتان قرار دارد که به ترتیب با عناوین Ring، Lock و Erase نمایش داده شده‌اند. گزینه Ring منجر می‌شود تا گوشی شما شروع به ارائه صدای هشدار کند. گزینه Lock منجر به قفل شدن نمایشگر دستگاه و امکان تغییر قفل آن و حتی ارسال پیام خاص بر روی نمایشگر دستگاه می‌شود. با استفاده از گزینه Erase هم قادر به حذف اطلاعات دستگاه اندرویدی به صورت از راه دور خواهید بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A50s

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ردیابی گوشی با قابلیت ADM پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات موبایل

قیمت دوربین پشت آیفون ایکس اس

قیمت تاچ ال سی دی A80

تعمیرات موبایل

منبع updato

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments