راهنمای کنترل سینما خانگی ال جی

راهنمای کنترل سینما خانگی ال جی

قابلیت های بسیار زیادی در رابطه با این موضوع وجود دارد. از جمله این قابلیت ها می توان به راه اندازی و روشن و خاموش کردن سینما خانگی ال جی، تغییر ورودی یا اینپوت سینما خانگی ال جی، تنظیمات تصویر، تنظیمات صدا،  تنظیمات خروجی صدا (Audio Output)، دسترسی به اپلیکیشن ‌های هوشمند، قفل کودکان، دسترسی به تنظیمات هوشمند، استفاده از دکمه‌ های عددی، استفاده از موس ریموت کنترل و در نهایت استفاده از دستیار صوتی که بسیاری از اقدامات را انجام می دهد اشاره کرد. البته این قابلیت ها ممکن است در مدل های مختلف متفاوت باشد.

روش های استفاده از دکمه های کنترل سینما خانگی ال جی ال جی

تغییر ورودی (Input)

یکی دیگر قابلیت های دکمه های کنترل سینما خانگی ال جی ال جی مربوط به تنظیمات اینپوت است. با توجه به این تنظیمات اگر دستگاه دیگر به سینما خانگی ال جی شما متصل باشد برای رفتن بر روی دستگاه پخش کننده نیاز به تغییر اینپوت خواهید بود. اگر به ورودی (مثل HDMI یا AV) دیگری نیاز دارید، از دکمه ‌های Input یا Source استفاده کنید. با فشار دادن این دکمه ‌ها، لیست ورودی‌ ها ظاهر می‌ شود و می ‌توانید ورودی مورد نظر خود را انتخاب کنید. با این دکمه می توانید منابع پخش مختلف را انتخاب کنید. می توانید به راحتی بین 2 دستگاه HDMI مانند دستگاه ستاپ باکس دیجیتال و کنسول بازی خود جا به جا شوید. اگر دکمه را برای بیش از 1 ثانیه فشار دهید، لیستی از همه منابع را باز می کنید. در صورتی که این قابلیت برای شما فعال نشد حتما به نمایندگی تعمیر سینما خانگی ال جی مراجعه نمایید.

تنظیمات تصویر

اگر نیاز به تغییر حالت تصویری دارید، از دکمه Picture Mode یا Settings بر روی کنترل استفاده کنید. با استفاده از تنظیمات حالت تصویر شما می توانید بر اساس محتوایی که تماشا می کنید حالت تصویر متناسبی را انتخاب نمایید تا بازدهی و خروجی بهتری را دریافت کنید.

تنظیمات صدا

اگر می ‌خواهید حالت صدا را تغییر دهید، از دکمه‌ های Sound Mode یا Audio Settings استفاده کنید. در صورتی که مایل به دریافت خروجی صدای با کیفیت و وضوح بالا هستید استفاده از این تنظیمات به شما کمک میکند تا بهترین کیفیت را انتخاب نمایید.

روش های استفاده از دکمه های کنترل سینما خانگی ال جی ال جی

تنظیمات خروجی صدا (Audio Output)

تنظیمات خروجی صدا نیز از دیگر قابلیت های دکمه های کنترل سینما خانگی ال جی ال جی است. با استفاده از این گزینه در صورتی که دستگاه پخش کننده صدا مانند اسپیکرها یا دستگاه های شیک را به سینما خانگی ال جی خود متصل کرده اید می توانید با استفاده از این تنظیمات به دستگاه خود متصل شده و صدای باکیفیت مدنظر خود را دریافت نمایید. اگر دستگاه خروجی صدای متفاوتی مثل هدفون یا بلوتوث دارید، از دکمه ‌های Audio Output یا Sound Out بر روی کنترل استفاده کنید.

دسترسی به اپلیکیشن‌ های هوشمند

اگر سینما خانگی ال جی شما از سیستم عامل هوشمند ال جی استفاده می ‌کند، دکمه‌ هایی برای دسترسی به اپلیکیشن‌ ها مانند Netflix یا YouTube وجود دارد. با استفاده از این دکمه ها می توانید به این برنامه ها وارد شوید. البته با استفاده از این دکمه ها می توانید یکی از سرویس های استریم مانند Netflix یا Amazon Prime Video را بلافاصله راه اندازی کنید. لازم نیست ابتدا به منو بروید.

قفل کودکان

از دیگر قابلیت های دکمه های کنترل سینما خانگی ال جی ال جی می توان به تعریف قفل کودک اشاره کرد. اگر کودکان در خانه هستند و شما می‌ خواهید برخی از قسمت‌ ها یا کانال ‌ها را محدود کنید، از دکمه‌ های Child Lock یا Parental Control استفاده کنید تا این اقدام صورت گیرد.

دسترسی به تنظیمات هوشمند

از دیگر بخش های مهم ریموت کنترل های سینما خانگی ال جی ال جی می توان به تنظیمات هوشمند آن اشاره کرد. برای دسترسی به این تنظیمات دکمه ‌های Smart Home یا Settings را بر روی کنترل فشار داده و به تنظیمات کلی سینما خانگی ال جی دسترسی پیدا کنید. وقتی این دکمه را فشار دهید، لیستی با مهمترین تنظیمات روی صفحه نمایش داده می شود. به این ترتیب، به عنوان مثال، می توانید به سرعت تصویر یا صدا را تنظیم کنید.

فهرست کردن و فعال سازی قابلیت حالت ناشنوایان

برای اقدامات بیشتر دکمه AD/SAP را فشار دهید. یکی دیگر از قابلیت های دکمه های کنترل سینما خانگی ال جی ال جی  مربوط به دکمه AD/SAP است. این دکمه را فشار دهید و به منوی کوچکی دسترسی خواهید داشت که عملکرد بیشتری ریموت کنترل سینما خانگی ال جی شما را نشان می دهد. اگر این دکمه را فشار دهید و نگه دارید، می توانید قابلیت دستیار صوتی را نیز روشن کنید.

دکمه هوم

دکمه هوم یکی از مهم ترین دکمه های ریموت کنترل محسوب می شود. این دکمه صفحه اصلی را باز می کند. در این صفحه می ‌توانید به راحتی بین تنظیمات، منابع متصل، عملکرد های هوشمند و کانال ‌های سینما خانگی ال جی سوئیچ کنید. اگر این دکمه را بیش از 1 ثانیه فشار دهید، فهرستی از برنامه ‌ها و منابعی که اخیراً باز شده ‌اند را به شما نشان می دهد.

فعال سازی دستیار صوتی

از دیگر قابلیت های بسیار مهم دکمه های کنترل سینما خانگی ال جی ال جی می توان به دستیار صوتی اشاره کرد. برای فعال سازی دستیار صوتی سینما خانگی ال جی خود کافیست تا به دنبال دکمه میکروفون روی ریموت کنترل بگردید و آن را انتخاب کنید. می ‌توانید از فرمان صوتی برای جستجوی یک وب ‌سایت یا ویدیو استفاده کنید. این کار را با صدا زدن کلمه جستجو با صدای بلند و واضح در حالی که دکمه را نگه دارید انجام پذیر است. توجه داشته باشید که این قابلیت فقط زمانی کار می کند که سینما خانگی ال جی شما به اینترنت متصل باشد.

دکمه های رنگی، دکمه ضبط

با دکمه های رنگی می توانید بین گزینه های مختلف یکی را انتخاب کنید. اینکه این گزینه ها چه هستند در هر منو متفاوت است. اگر می توانید از این دکمه ها استفاده کنید، می توانید این موضوع را درباره سینما خانگی ال جی خود مرود بررسی قرار دهید. برای شروع ضبط، دکمه رکورد یا دایره قرمز رنگ را فشار دهید. این دکمه را بیش از یک ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

فهرست کردن و فعال سازی قابلیت حالت ناشنوایان

فعال سازی و استفاده از موس

یکی از برترین و مهمترین قابلیت های دکمه های کنترل سینما خانگی ال جی ال جی مربوط به دکمه موس می شود. استفاده از موس در وب گردی و رابطه کاربری برنامه های نصب شده روی سینما خانگی ال جی کاربردی بوده و به شما کمک می کند تا به راحتی به قسمت های مختلف وب سایت ها یا برنامه ها وارد بشوید. برای فعال کردن گزینه موس کافیست تا دکمه اسکرول را روی ریموت کنترل سینما خانگی ال جی خود فشار دهید، در صورتی که این دکمه در مدل ریموت کنترل شما وجود نداشته باشد می توانید به دنبال دکمه ای با شکل موس بگردید.

مجموعه service-lg.ir تنها نمایندگی تعمیرات lg متشکل از 70 پرسنل و تکنیسن در امر تعمیرات لوازم صوتی و تصویری و لوازم خانگی می‌باشد. این مرکز بیش از 20 سال سابقه فعالیت داشته و تنها مرکز در تهران می‌باشد که دارای دستگاه باندینگ، دستگاه BGA، دستگاه لیزر، دستگاه rT809، دستگاه پروگرامر rt برای تعمیرات الجی است.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments