غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس‌ سیم کارت زمان اتصال به وای فای

آموزش غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس‌های سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای

شاید بنا به دلایل خاصی که در ادامه شرح می‌دهیم تمایل داشته باشید که به محض اتصال دستگاه اندرویدی خود به یک شبکه وای فای، سیم کارت دستگاه و سرویس‌های مرتبط با آن را غیر فعال کنید. در این مقاله به آموزش روشی به منظور غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس‌های سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای می‌پردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بدون تردید برنامه‌هایی نظیر واتساپ، تلگرام، وایبر و… بر روی دستگاه اندرویدی شما هم نصب هستند. برخی از این برنامه‌ها علاوه بر ارائه قابلیت ارسال پیام متنی، امکان مکالمه رایگان از طریق اینترنت را هم فراهم می‌کنند. با استفاده از این روش در بسیاری از مواقع می‌توانید هزینه‌های سیم کارت خود را به شدت کاهش دهید. اگر به خاطر داشته باشید تا چند سال پیش افراد به منظور رد و بدل مکاتبات متنی خود از سرویس پیامک یا اس ام اس سیم کارت استفاده می‌کردند، اما هم اکنون اپلیکیشن‌هایی نظیر تلگرام، وایبر و… با ارائه سرویس‌های پیام‌رسان مبتنی بر اینترنت کاملا جایگزین روش سنتی ارسال پیامک شده‌اند.

حال که می‌توان با استفاده از برنامه‌هایی نظیر وایبر، اسکایپ و… به مکالمه رایگان از طریق اینترنت پرداخت چرا از سرویس‌های پر هزینه سیم کارت استفاده کنیم؟ بسیار از افراد تمایل دارند که در شرایط دسترسی به اینترنت و شبکه وای‌فای تمام مکالمات خود را از طریق برنامه‌های ارائه دهنده خدمات صوتی و برقراری تماس انجام دهند. در این شرایط سیم کارت شما تقریبا هیچ کارایی نداشته و سیگنال‌های آن تنها در حال مصرف شارژ باتری دستگاه هستند. بنابراین شاید جالب باشد که روشی ایجاد گردد تا با استفاده از آن بتوان به محض اتصال به شبکه وای فای تمام سرویس‌های سیم کارت را به طور اتوماتیک غیر فعال کرد. با استفاده از این روش می‌توان میزان مصرف انرژی باتری دستگاه را به شدت کاهش داد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر موبایل

خوشبختانه در این راستا یک اپلیکیشن یا برنامه بسیار عالی برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است. اپلیکیشن مورد نظر RadioControl نام دارد. این اپلیکیشن در شرایطی که دستگاه اندرویدی شما به شبکه وای فای متصل شود به طور اتوماتیک تمام سرویس‌های سیم کارت را متوقف می‌کند. البته این برنامه به منظور انجام این عمل نیاز به دسترسی روت دارد، بنابراین اگر قصد دارید که از برنامه RadioControl به منظور تنظیم اتوماتیک اتصالات دستگاه اندرویدیتان استفاده کنید باید حتما گوشی یا تبلت شما روت شده باشد. همچنین سیستم عامل دستگاه اندرویدی شما باید حداقل اندروید 5.0 آب نبات چوبی باشد تا بتوانید از این برنامه و خدمات آن استفاده کنید. اپلیکیشن RadioControl عملکرد بسیار دقیقی دارد و استفاده از آن به شدت در کاهش مصرف شارژ باتری موثر است. در این مقاله قصد داریم که به آموزش استفاده از این برنامه و روش خاص آن به منظور غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس‌های سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای بپردازیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش روشی به منظور غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس‌های سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای

به طور کلی استفاده از اپلیکیشن RadioControl روند بسیار ساده‌ای دارد. برای استفاده از این برنامه و ایجاد بستری به منظور غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس‌های سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای مراحل زیر را با دقت طی کنید:

آموزش غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس‌های سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای

ابتدا باید برنامه RadioControl را از گوگل پلی استور (Google Play Store) دانلود کرده و در دستگاه اندرویدی مورد نظرتان نصب کنید. با استفاده از لینک زیر می‌توانید نسبت به دانلود این برنامه ادغام کنید. (دقت داشته باشید این برنامه برای اجرا شدن، نیاز به روت بودن دستگاه شما دارد. برای اطلاعات در زمینه روت کردن گوشی خودتون می‌توانید مقاله “همه چیز در رابطه با روت (Root) گوشی‌های اندرویدی” را مطالعه نمایید).

دانلود اپلیکیشن RadioControl از گوگل پلی استور:

دانلود گوگل الو از گوگل پلی استور

آموزش غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس‌های سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای

پس از نصب اپلیکیشن مورد نظر دستگاه اندرویدیتان آن را اجرا نموده و گزینه Grant را انتخاب کنید تا دسترسی روت به این اپلیکیشن داده شود. پس از آن به راهنمای اولیه این برنامه مواجه می‌شوید که حاوی 3 صفحه است. انگشت خود را بر روی نمایشگر دستگاه قرار داده و به سما چپ بکشید تا این راهنمای اولیه از بین رفته و محیط اصلی برنامه RadioControl نمایان شود.

آموزش غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس‌های سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای

هنگامی که صفحه اصلی برنامه مورد نظر نمایان شد، ابتدا گزینه RadioControl را فعال کنید. این گزینه باید به حالت RadioControl is Enabled تغیر یابد. با فعال کردن این گزینه هر زمان که دستگاه اندرویدی شما به یک شبکه وای فای متصل شود، سرویس‌های سیم کارت آن به طور اتوماتیک غیر فعال شده و وضعیت هواپیما یا Airplane Mode برای سیم کارت روشن می‌شود. اما اگر قصد داشته باشید که برای برخی از شبکه‌های وای فای استثنا قائل شده و با اتصال به آن‌ها سرویس‌های سیم کارت دستگاه را غیر فعال نکنید چه راه حلی پیش رویتان قرار دارد؟

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ در محل

آموزش غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس‌های سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای

برنامه RadioControl این قابلیت را دارد که برای شبکه‌های وای فای منحصر به فردی استثنا قائل شود. این موضوع بدان معناست که در عین فعال بودن این برنامه با اتصال به شبکه‌های وای فایی که برای آن‌ها استثنا قائل شده‌اید، سرویس‌های سیم کارت قطع نمی‌شوند. برای انجام این عمل وارد بخش تنظیمات یا Settings برنامه RadioControl شوید. گزینه Network Settings را انتخاب کرده و در لیست موجود، اسلایدر شبکه‌هایی که قصد دارید برایشان استثنا قائل شوید روشن کنید. با انجام این عمل زمانی که به آن شبکه‌های وای فای متصل می‌شوید اپلیکیشن RadioControl سرویس‌های سمی کارتتان را غیرفعال نخواهد کرد.

در برخی از شرایط لازم است تا قابلیت Wi-Fi Calling دستگاه اندرویدیتان را فعال کنید تا در صورت عدم وجود سرویس سیم کارت بتوان از طریق وای فای به مکالمه پرداخت. برای انجام این عمل وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود شده و به بخش Call مراجعه کنید. در این قسمت احتمالا گزینه‌ای با عنوان Wi-Fi Calling موجود است که باید وارد آن شده و قابلیت مرتبط با آن را فعال کنید.

بیشتر بخوانید:  تعویض گلس موبایل سامسونگ

آموزش غیر فعال کردن اتوماتیک سرویس‌های سیم کارت به محض اتصال به شبکه وای فای

دقت داشته باشید که نحوه فعال کردن قابلیت Wi-Fi Calling در گوشی‌های اندرویدی برندهای مختلف به شکل متفاوتی انجام می‌شود. چنانچه در رابطه با نحوه فعال سازی این قابلیت در دستگاه خود و یا عملکرد اپلیکیشن RadioControl سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: 

قطعات آیفون ایکس اس

قطعات گوشی سامسونگ اس 9 پلاس

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments