دسترسی به برنامه‌های بک آپ گرفته شده در اندروید ۶ مارشمالو

بک آپ گرفته شده در اندروید 6

سیستم عامل اندروید این قابلیت را دارد که از وضعیت دستگاه فایل بک آپ تهیه کرده و اطلاعات آن را ذخیره نماید. در اندروید 6 مارشمالو این عمل به شیوه دقیق‌تری انجام می‌شود که در ادامه به شرح آن و همچنین آموزش دسترسی به لیست برنامه‌های بک آپ گرفته شده در این نسخه از سیستم عامل اندروید می‌پردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مدت‌هاست که گوگل قابلیت بک آپ گیری و ریستور کردن (Backup & Restore) محتوای دستگاه‌های اندرویدی را ارائه کرده و بدین صورت راه حلی به منظور انتقال اطلاعات کاربر از یک دستگاه قدیمی به دستگاهی جدید را فراهم آورده است. در نسخه‌های قبلی سیستم عامل اندروید هنگامی که کاربر از محتوای گوشی اندرویدی خود فایل بک آپ تهیه می‌کرد، اطلاعات پایه‌ای برنامه‌های نصب شده بر روی دستگاه در فایل بک آپ ذخیره می‌شدند. در این شرایط زمانی که کاربر این فایل بک آپ را در گوشی جدیدی ریستور کند، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در دستگاه قبلی نصب شده بودند و از آن‌ها بک آپ تهیه شده بود توسط گوگل پلی استور (Google Play Store) گوشی جدید شناسایی، دانلود و نصب می‌شوند.

تنها اقدامی که کاربر باید پس از اتمام ریستور فایل بک آپ در گوشی اندرویدی جدید خود انجام دهد، وارد کردن اطلاعات پایه‌ای هر برنامه است. به عنوان مثال اگر در دستگاه قدیمی خود تنظیمات خاصی را در برنامه تلگرام تعیین کرده بودید و با حساب کاربری خود وارد آن شده بودید دیگر این اطلاعات با ریستور کردن فایل بک آپ در دستگاه جدید قابل دسترس نخواهند بود. بنابراین شما باید در دستگاه جدید خود برنامه تلگرام را اجرا و فرآیند لاگین را از نو انجام داده و تنظیمات مورد نظرتان را هم برای این برنامه تعیین کنید.

اما در اندروید 6 مارشمالو قابلیت بک آپ گیری و ریستور اطلاعات به شیوه دقیق‌تری انجام می‌شود. در این نسخه از سیستم عامل اندروید جزئیات و تنظیمات اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های نصب شده بر روی دستگاه هم در فایل بک آپ ذخیره شده و قابل ریستور هستند. بنابراین دیگر نیازی به اجرای از صفر برنامه‌های ریستور شده در دستگاه جدید وجود نداشته و جزئیات آن هم قابل ریستور هستند. اما چگونه می‌توان لیست برنامه‌هایی که در اندروید 6 مارشمالو از محتوای آن‌ها بک آپ گرفته شده را مشاهده کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش این موضوع بپردازیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مراکز تعمیر موبایل

دسترسی به لیست برنامه‌های بک آپ گرفته شده در اندروید 6 مارشمالو

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، گوگل در سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو بستری را فراهم کرده که اطلاعات و جزئیات برنامه‌های نصب شده در دستگاه قابل بک آپ گیری و ریستور شده‌اند. این اطلاعات در اپلیکیشن اختصاصی با نام My Drive ذخیره شده و قابل بررسی هستند. شما با مراجعه به اپ My Drive می‌توانید لیست برنامه‌های بک آپ گرفته شده در اندروید 6 مارشمالو را بررسی کنیم.

بک آپ گرفته شده در اندروید 6

به منظور دسترسی به لیست برنامه‌های بک آپ گرفته شده در اندروید مارشمالو ابتدا از منوی اپلیکیشن‌های دستگاهتان آیکون با عنوان My Drive را انتخاب کنید. سپس مانند تصویر فوق آیکون مشخص شده با سه خط افقی که در بخش بالا و سمت چپ تصویر دیده می‌شود را انتخاب کنید. بدین صورت منوی اصلی برنامه MY Drive ظاهر می‌شود.

در لیست ارائه شده گزینه Settings را انتخاب کنید. با مراجعه به بخش تنظیمات یا همان Settings اپلیکیشن MY Drive دستگاه با دو گزینه مرتبط با بک آپ گیری از محتوای دستگاهتان مواجه می‌شوید. گزینه اول Backup and Reset نام دارد و مربوط به بک آپ تنظیمات دستگاه اندرویدی می‌شود. گزینه دوم Mange Backup نام داشته و مربوط به بررسی برنامه‌هایی می‌شود که از محتوای آن‌ها بک آپ گیری شده است. بنابراین کاملا مشخص است که به منظور دسترسی به لیست برنامه‌های بک آپ گرفته شده در دستگاه باید گزینه Manage Backup را انتخاب کنید.

بک آپ گرفته شده در اندروید 6

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

با انتخاب گزینه Manage Backup مانند تصویر فوق لیستی از برنامه‌هایی ارائه می‌شود که دستگاه مجهز به اندروید مارشمالو شما از محتوای آن‌ها فایل بک آپ تهیه کرده و در شرایط نیاز اطلاعات آن‌ها را ریستور می‌کند. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

آموزش ویدئویی دسترسی به برنامه های بک آپ گرفته شده در اندروید 6

 

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات موبایل

باتری iPhone 6 Plus

قیمت تاچ ال سی دی Samsung C7 Pro

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments